Hop til indhold

Ih jeg er spændt.


Drentsche
 Share

Recommended Posts

Idag kommer min nye hund, en omplaceringshund hanhund på 5 år.

En smuk welsh springer spaniel.:lun:

Jeg håber at sammen føringen, med de andre hunde går godt, så han kan bo her permanent ( selvfølgelig skal han det ;) ).

Det er næsten værre, end at få en hvalp, for der er nogle faste ting der skal gøres, med sådan en lille størrelse, her er det en voksen hanhund, med sine egne vaner, og med en masse i "rygsækken". Heldigvis kun godt tror jeg.

Jeg bliver nødt til, at gøre lidt rent, for at få tiden til at gå.:blink:

Vi tog et "smut" til nordjylland ( en køretur på 4 timer ) for en måned siden, for at hilse på ham og familien, og det var rigtig positivt.

Så nu kan tiden jo kun, gå for langsomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er han ankommet, han skulle lige præsenteres, for alle hundene i rigtig rækkefølge, den mindste på 1 år, var til at starte med, ikke helt begejstret, men vi gik en tur med dem alene, så var den klar, han var bare lidt usikker den lille altså.

Nu er jeg spændt på, hvor han helst vil sove.

Men hvor er han en dejlig hund, jeg glæder mig helt til, at lære ham rigtigt at kende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det satser jeg da på :blink: efter en god gang trimning ( som jeg ikke tør selv - endnu- )

Hans linier er Hammalgårdens og Benton. ( 06418/2005 )

Han er en skøn.

 

Det er også lidt særligt med det der welsh trim. Tror endda du skal til Jylland for at finde en der kan. Eller måske kan Charlotte Hansen (i Refsvindinge/Ørbæk) måske klare det for dig.

 

Spændende linjer. Familien har en hund fra Hammalgården hvor Hammalgårdens Scarlet Fever er farfar og Hammalgårdens Nothing To Declare er mormors mor (henholdsvis morfar og mormor hos din dreng).

 

Ham skal du nok få noget sjov ud af, er jeg sikker på. Familiens welsh er en sød og klog lille sag, der aldrig burde være blevet anskaffet, da ejerne ikke formår at aktivere hende passende. Synd at se spild af en god hund på den led.

 

Så skal du bare i gang på prøverne også :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået kontakt med en welsh pige, der kan trimme, de skal jo trimmes lidt anderledes, end andre spaniels.

Jeg vil meget gerne i gang med træning til prøverne, nu ved jeg ikke hvor trænbar han er, han har jo været "ren" familiehund indtil nu :blink:

Men det skal da prøves af, det er jo det jeg godt kan li`, at lave med mine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået kontakt med en welsh pige, der kan trimme, de skal jo trimmes lidt anderledes, end andre spaniels.

Jeg vil meget gerne i gang med træning til prøverne, nu ved jeg ikke hvor trænbar han er, han har jo været "ren" familiehund indtil nu :blink:

Men det skal da prøves af, det er jo det jeg godt kan li`, at lave med mine hunde.

 

Mit gæt er, at du absolut ikke vil få problemer med at få en træningsivrig hund ud af en welsh.

 

Og ja, de trimmes lidt anderledes, men det er primært ørerne der gør hele forskellen. De trimmes - på den gode gammeldags måde og som man kender fra terriers - mens hals, rumpe og poter håndteres som på de andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...