Hop til indhold

Dyrlægens valg er ikke = mit valg, hvad så nu?

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Kaia har jo haft ret skidt mave over en periode.

Dyrlægen mente så absolut at det var pga. foderet, hendes skift af hjem og løbetid, der her stresset hendes mave og satte hende på zoolac og specific.

Det har ikke hjulpet det helt store endnu, hendes afføring er stadig meget svingende omend lidt bedre... Og hvilken af delene der har hjulpet, ved jeg ikke.

Men bryder mig absolut ikke om det foder, med det indhold:

Cereals • Vegetable protein extract • Oils and fats • Fish and fish derivatives • Hydrolysed pork protein • Minerals • Milk and milk derivatives • Sugar • Egg and egg derivatives • Plantago psyllium husk

Og så koster det jo en halv herregård - 335kr for 7,5 kg :shock:

Det kan jeg dælme barfe længe for!!

Hun spiser det med nød og næppe, men man spore ikke den store glæde ved det...

Så hvad gør jeg nu?

• Går jeg imod alle mine holdninger og prøver det i en månedstid og ser hvordan det går?

• Fortsætter jeg med halv barf/halv tørkost og giver mere brusk og et par tørfoder piller sammen med kødet for at tage den værste væske, så afføringen bliver mere fast?

• Køre hende helt over på barf?

• Eller finder jeg et helt andet tørfoder til hende, som passer bedre til mine holdninger til foder?

Jeg stoler overhovedet ikke på min dyrlæge når det kommer til foder - De udtalelser de er kommet med, er ret langt ude.

Men bliver jo nød til at prøve et eller andet.....

Hjæææælp!

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvad er deres begrundelse for at bruge det foder?

For hvis det "bare" er at deres erfaring er at maver bliver faste, så er spørgsmålet om ikke andre fodre kunne?

Så som lukulluse som Aslan fik rigtig fin mave på.

Er der noget i det her foder, som skulle hjælpe? Et bestemt stof? For så kunne man jo søge efter andet foder med dette stof.

Vores dyrehospital råder gerne kun til hils og RC og så har de fået et nyt mærke, men det er fordi at de sælger det. Jeg kunne med nød og næppe få tvunget en mening ud om et andet foder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas på med dyrlægers anbefalinger af foder. For de anbefaler jo altid noget som de selv sælger, ikk?

Dyrlæger skal opdrages, det har jeg fundet ud af nu, men det kostede mig desværre en hund. Ikke en hundredlas, men en rigtig hund.

Hvis det foder dyrlægen har anbefalet ikke giver den tilsigtede virkning kan du frit prøve noget andet.

Medmindre Kaia i virkeligheden er dyrlægens hund der er udstationeret hos dig, det er klart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Avs KimC :cry:

Men du har evigt ret: jeg stoler heller ikke på dyrlægerne og slet ikke omkring foder. Her tager købmandsgenet og det faktum at en stor del af deres indtægt er baseret på fodersalg simpelthen over - og også jeg har oplevet adskillige episoder på "egen" krop som beviser dette.

Ønsker man saglig viden om foder og ernæring hos hunden så er det ikke en dyrlæge man skal opsøge :cry:

Tilbage til spørgsmålet:

Jeg synes du skal gøre hvad din egen mavefornemmelse føler er det bedste for din hund - evt. kan du opsøge nogen som du har respekt for og anerkender deres viden også hører deres mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Har du lagt mærke til hvordan hendes afføring er efter tørfoder og efter barf? Ved godt at i fodrer begge dele, men hvis hun får tørfoder om morgenen, må i kunne se forskel på det i forhold til det der kommer ud efter barf'en.

Jeg personligt ville vælge enten at fodre 100% barf, hjemmelavet eller tørfoder. Barf synes jeg man skal justere efter hvad der kommer ud, og det kan være svært at gennemskue, hvis der er blandet tørt og godbidder i.

Måske har hendes mave svært ved barf, måske har den svært ved tørt og råt samtidigt, måske ville hjemmelavet være en god ide i en periode?

Det tørfoder din dyrlæge anbefaler, jeg ved faktisk ikke helt... Motor har fået eukanuba i 3 uger, det tøvede jeg ikke et sekund med at købe, det var efter hans blodige diarre og der var hans maves velbefindende langt vigtigere end min mening om foder. Men nu er Kaia jo ikke på samme måde akut, men hm, jeg ville i hvert fald finde noget mad som var mildt for maven, bruge det i en god tid og fade meget langsomt over til noget andet.

Og alt det her - det er selvfølgelig skrevet ud fra at i har fået hende tjekket for at hun ikke har orm, en mavebakterie etc etc.

Har hun egentlig fået hjerte/lungeorme kur? For det ses jo ikke altid i afføringen, og selvom resistens er skidt - så er en kur bare nogle gange betryggende!

Motor fik en, han havde hostet lidt, spiste mindre og så kløede han sig på forbenene, alt det gik væk efter ormekuren.

Mad kan jo sagtens være skånekost i en periode, af godbidder er bl.a. torskerogn mildt for maven (har læst man kan putte dem i ovnen i lidt tid, så er de ikke nær så fedtede). Man kan jo også koge kylling som godbidder.

Nå det blev vist virkelig langt :genert: Håber i finder ud af det i synes er det rigtige at gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun en ting at sige til det her - og det er at huske at det hedder at tage til en konsultation hos dyrlægen. Dvs man taler om hvad dyrlægen kan gøre og hvad du kan gøre - og så bliver man enige om hvad der skal gøres i praksis - og det er til enhver tid din beslutning hvad du vil - det er DIN hund DIT ansvar..:blink:

SÅ - hvis du ikke føler for det dyrlægen siger, så gør hvad din mavefornemmelse siger dig!

Jeg synes bestemt, at det lyder godt at gå helt på barf. - Du kan jo hjælpe hunde lidt i starten med at blanchere kødet, så den ikke skal arbejde så meget med det den får, hvis den nu har lidt problemer med fordøjelsen.

Kog en kande vand og hæld det over kødet og giv det derefter til hunden. Så er kødstrukturen nedbrudt og nemmere at optage - men der er IKKE gået noget tabt!

Giv den eventuelt lidt kallun i nogle dage til at rense lidt ud i mavsen.

Jeg kan anbefale et tilskud som er fantastisk til at rette op på maveproblemer. Det hedder DiVet fra VetCur Biotec

Under alle omstændigheder - Så pøj pøj pøj med hunden! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også du skal følge din mavefornemmelse. Det er dig som bedst ved hvordan de forskellige ting virker - og det er også den mavefornemmelse man kommer længst med.

Ikke alle hunde tåler BARF og ikke alle tåler tørfoder - nogle trives bedst når maden er tilberedt osv.

Dyrlægerne er dem som ved allermindst - for de kender ikke ens hund - og jeg ville bestemt heller ikke give mine hunde den type foder Kaia får i øjeblikket.

Jeg har også barfet i starten hvor vi havde fået Charlie - men han kunne overhovedet ikke tåle det - gik konstant rundt med dårlig mave, fik tarmbetændelse - så det holdt vi op med igen.

Jeg fandt så et godt tørfoder som vi prøvede af og så gik hans mave i orden igen. Mine hunde trives bedst på tørkosten - kombineret med vådfoder og lidt hjemmelavet - og sådan må det blive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Mine holdninger til foder kan jeg ikke bruge til noget som helst, når det gælder Fie´s mave, hun tåler 2 slags foder blandt andet RC´s hypo allergenic.

Sjovt nok sælger dyrlæger dette og ja de tjener da penge på det, nøjagtigt som alle andre der sælger hundefoder gør....dyrlægerne kender til deres mærker og derfor anbefaler de dem, igen som alle andre sælgere af et hvilket som helst tandet foder mærke ville gøre.

Jeg har prøvet andre fodermærker og min dyrlæge har aldrig "presset" mig til hans mærker, men altid hørt om mine valg og så efterflg. hjulpet mig når maven gik i stykker

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun har problemer med en følsom mave ville jeg nok ikke bare turde køre hende helt over på barf.

Når det så er sagt synes jeg som ofte dyrlægernes vidundermiddel er specifik, det var også det sofus blev sat på og det forslog som en skrædder et hvis sted, og det er det jeg er blevet anbefalet hver gang vi har snakket foder, og jeg nægter pure at bruge det... Dyrlægens kommentar var, at han ville ikke tage skade af jeg ikke gav ham så meget mad, han fik 45 g. mod de 90 g. han burde skulle have, og det hjalp intet, og så mente dyrlægen jeg skulle sætte ham mere ned... :hmm:

Jeg ville helt klart forsøge at finde et foder der levede op til mine forventninger, og hvis specifik så levede op til mine forventninger så ville jeg bruge det, nu lever det hverken op til mine eller dine forventninger, og så vil jeg helt klart råde dig til at finde noget andet...:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må jeg indrømme at jeg er ret glad for min dyrlæge på det punkt :-D Foder er aldrig noget vi har snakket så meget om, jeg foder med rent tørfoder på de tre store og hun spørg da, sikkert af ren rutine, hvad de bliver fodret med, når vi er til sundhedstjek, men hun har aldrig rigtig haft nogle kommentare til det, eller så meget som forsøgt at prakke mig et af deres egne mærker på :5up:

Men jeg må indrømme at jeg næsten havde ventet at hun ville have kommentare af den ene eller den anden slags, da jeg skulle til først tjek med Joya og som sædvanligt fik spørgsmålet om hvad hun blev fodret med, og jeg måtte svare 'Oliver's om morgenen og råt middag og aften', men nix, hun havde ikke rigtig noget negativt at sige om det, hun spurgt hvorfor jeg kørte begge dele, men ellers ikke, vi snakkede lidt frem og tilbage om emnet og var faktisk i bund og grund ganske enige om de ting vi nu snakkede om, og derudover, syntes hun at Joya så super fin ud, så ikke en gang dér fik jeg nogle negative kommentare eller "gode" råd :cool:

TS, i sidste ende er det DIN hund og dermed DIT valg, så jeg syntes at du skal gøre som du finder bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Problemet med min dyrlæge er, at det skinner meget tydeligt igennem, at de har en lille intern krig kørende med en tidligere veterinær sygeplejeske, der har en dyrehandel i byen, der sælger Acana, Orijen, Ziwi Peak og så selvfølgelig Barf.

Og alt hun sælger bliver i den grad nedgjort hos min dyrlæge og jeg har hørt udtalelser som, at hunde SKAL have korn, hunde KAN ikke tåle rent kød, da der er for meget protein i det osv.

Men Kaias mave er faktisk værst om eftermiddagen og aftenen, efter hun har fået tørkost om morgenen.

Det der kommer ud om morgenen, efter aftensmaden som jo er råt, er rimelig OK.

Så måske det bare er blandingen af de to ting, der gør maven så irriteret?

Synes det er svært... Hvor lang tid skal jeg give hendes mave, hvis jeg køre hende over på ren Barf, inden der skal være tydelige forbedringer?

Evt. med noget kogende vand over først?

Og hvilke kødtyper er bedst til en sart unghundemave?

For som dyrlægen selv var inde på, så er der kun trial/error metoden, når det nok er foderet der er problemet - Men hun skal jo ikke gå for længe med dårlig mave.

Tror jeg vil prøve med rent Barf først - Problemet er også lidt, at hun så absolut ikke anser tørfoder for at være hendes gane værdig, og sådan har det være siden vi fik hende. Så hun er svær at holde i ordentlig stand på tørfoder - hun spiser simpelthen ikke nok! :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville altid vælge det foder min hund trives bedst på, og om det så er tørfoder, hjemmelavet eller barf er totalt underordnet...

Tror du skal følge din mavefornemmelse ;-)

Dog ville jeg hvis jeg var dig, lige køre hende på skånekost i form af hjemmelavet indtil hendes mave er i orden igen, da det alligevel lyder til at have været en hård omgang, og så ellers kører hende over på barf :-D

Jeg diskuterer heller ikke foder min min dyrlæge, og han ved også godt hvad min holdning er, så længe min hund trives godt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Synes det er svært... Hvor lang tid skal jeg give hendes mave, hvis jeg køre hende over på ren Barf, inden der skal være tydelige forbedringer?

Det kommer vist an på hvem du er. Jeg har hørt tilhængere af BARF (de lettere til totale fanatikker) sige at det OK en månedes tid - så godt og vel altid så lænbde de bare får råt - det er jo bedre end tørt :shock:

Personligt ville jeg ikke acceptere sprøjtende diarré i op til en måned, løs mave max. en uge.

Da jeg købte Ronja forsøgte jeg tre gange at kører hende over på BARF uden held - og her snakker vi ikke sprøjtende diarré, men "bare" temmelig løs mave.

Det er der ingen grund til (hvad skulle formålet egentlig være?)

Jeg har bedst erfaring med lam - som ikke er købt i nogen BARF butik; mine hunde enten gider ikke æde det eller også får de dårlig mave :???:

Jeg ville være forsigtig med produkter fra ko og hest, især sidstnævnte kan give dårlig mave (hos mine hunde).

Kyllinger er også rene bakterierbomber, det samme er svin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til at man hælder kogende vand over barf (blancherer) er at man nedbryder kødet, så det er nemmere for hunden at optage.

Så der er en grund til det! - Og det, som skrevet før i denne tråd- "ødelægger" ikke noget, og intet går tabt ved at gøre det.

Mht kød, så er det lidt det med optageligheden der er vigtigt for din hund. Rødt kød er sværere at optage end lyst kød. Derfor er rødt kød også at foretrække for specielt "fede" hunde, fordi de skal arbejde lidt for det. Hvor lyst kød "suser direkte ind" pga optageligheden er så høj.

Oksekød er noget nær det der har den laveste optagelighed - på omkring 50%. Dvs, at giver du hunden 500 gr kød - så bruger den næsten 250 gr for at bearbejde det. Næst efter det kommer der sådan noget som lam og hest, det ligger lidt højere i optageligheden.

Helt oppe omkring 90% optagelighed ligger som sagt lyst kød - og her taler vi om fjerkræ og fisk.

Jeg selv giver faktisk min hanhund en kombination af tørfoder og BARF og det fingerer optimalt og der har intet været med hans mave. Han er ellers en hund som har haft store problemer med sin mave, hvor vi tit har været på Zoo Lac paste, når maven igen blev tynd..

For os fungerer det med GourMix og Barf. Jeg kan skifte rundt ligeså tosset jeg vil og der er intet sket med hans mave i det efterhånden lange forløb vi har kørt på det. Og tro mig han er testet igennem - og resultaterne har været forrygende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og alt hun sælger bliver i den grad nedgjort hos min dyrlæge og jeg har hørt udtalelser som, at hunde SKAL have korn, hunde KAN ikke tåle rent kød, da der er for meget protein i det osv.

*host* og fnis!

Har du prøvet at spørge din dyrlæge om, hvor meget protein der er i dennes foder?

Natures Best, Hill's: 23% as fed, 25% dry matter (spørg mig ikke, hvad de mener med det)

Healthy Mobility Large Breed: 19,3%, 21% (og den med absolut lavest indhold, jeg har fundet!)

Proformance :shock:: 28,2%, 30,5%

En pose kallun:

20% protein

Økohøne:

15% protein

Hjort:

21,1%

Oksenyre

13%

Oksehjerte

17%

Okselever

10,2%

Har desværre ikke andet i fryseren pt...

Og ja, så er det jo langt fra sikkert, at hunden, ifølge BARF-reglerne skal med de der famøse 2% af kropsvægten. Møffe vokser og skal fodres med noget mindre (han får 1,7% af kropsvægten).. Så han får nok ca. samme mængde protein, som da han fik tørkost :mrgreen: At han så nok optager det en del bedre, er noget andet... For han får faktisk kun en smule mere råt, end han fik tørt...

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malene

Ja man kan undre sig over at dyrlægerne kan sælge Specific til de priser, når man kan konstatere, at der er korn som første ingrediens.

SPECIFIC™ Adult Large & Giant Breed

Ingredienser:

Korn • Fisk og fiskeprodukter • Vegetabilsk proteinekstrakt • Olie og fedtstoffer • Hydrolyseret svineprotein • Gær • Mineraler • Æg og ægprodukter • Cellulosepulver • Plantago psyllium husk • L-carnitin.

Med hensyn til at ordinere Specific når hunden har dårlig mave, så har dyrlægerne et godt kort på hånden, der er nemlig tilsat Plantago psyllium husk, i deres foder.

HUSK Psyllium-frøskaller indeholder 85% fibre og er som andre plantefibre vanskeligt fordøjelige. Undervejs gennem mave og tarm opsuger frøskallerne væske og svulmer hermed op, samtidig med at de afgiver vegetabilsk slim, som smører og beskytter tarmvæggene. Tarmindholdet får derved en mere tilpas konsistens, som især tyktarmen bedre kan "arbejde" med.

Så er det jo klart at hunden straks får styr på maven :slem:

Men man kan altså købe mange kilo Husk hos Matas til den pris som en sæk Specific koster hos dyrlægen.

Men en genial ting at tilsætte et hundefoder som kun kan købes hos dyrlægen, så kan man jo ikke benægte at foderet virker med det samme :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stod i lidt samme båd for nogle mdr siden, hvor Gudrun anbefalede mig at prøve RC Vet. Intestinal.. hun har aldrig sagt noget med foder før, andet end hjemmelavet, og det tjener hun jo ik meget på ;-) så jeg følte ikke at hun pressede os til at købe det.

Jeg bryder mig ikke om indholdet, prisen er ekstrem høj og afføringen er ik specielt bedre end da han fik Orijen.

Alligevel har jeg valgt at give det en chance, og kan nu konstatere at Mio endelig er begyndt at tage på. :yeah:

Han vil også meget hellere spise det end Orijen, men jeg er nu stadigvæk lidt skeptisk overfor indhold kontra pris.

Jeg har dog fundet ud af, at Mios mave ikke er god til fed kost, og heller ikke rå mad, så det har vi skåret ned på herhjemme.

Håber du finder den rigtige løsning for hende, for det er jo meget forskelligt fra hund til hund, og jeg tror ikke på at et dyrlægefoder er "et mirakel" for alle hunde.. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med de andre. Følg din mavefornemmelse! men jeg syntes måske også det kunne være en idé at faste hende en dag og så kører skånekost en dag eller to til du skifter over på det du vil prøve.

Vi hoppede lige på bølgen med dyrelægernes anbefalinger om foder da vi fik Dumle. Det blev til RC. Ikke det værste, men vi har fundet bedre siden og efter vi har skiftet har han ikke længere problemer med analkirtlerne. Da vi skiftede til vores nuværende dyrelæge spurgte veterinær sygeplejersken hvad vi fodrede med og anbefalede straks derefter RC. Vi tog diskussionen op med hende om hvorfor det vi brugte på dette tidspunkt var bedre og hvorfor RC var dårligere og siden har hun ikke forsøgt at anbefale os andet end deres skånekost på dåse (hvilket så var helt ok).

Er en af de ting jeg godt kan lide ved den dyrelæge vi har nu. De er til at snakke med og vil gerne lære nyt og indrømmer gerne at de ikke er uddannede inden for adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med min dyrlæge er, at det skinner meget tydeligt igennem, at de har en lille intern krig kørende med en tidligere veterinær sygeplejeske, der har en dyrehandel i byen, der sælger Acana, Orijen, Ziwi Peak og så selvfølgelig Barf.

Men Kaias mave er faktisk værst om eftermiddagen og aftenen, efter hun har fået tørkost om morgenen.

Det der kommer ud om morgenen, efter aftensmaden som jo er råt, er rimelig OK.

Så måske det bare er blandingen af de to ting, der gør maven så irriteret?

For som dyrlægen selv var inde på, så er der kun trial/error metoden, når det nok er foderet der er problemet - Men hun skal jo ikke gå for længe med dårlig mave.

Tror jeg vil prøve med rent Barf først - Problemet er også lidt, at hun så absolut ikke anser tørfoder for at være hendes gane værdig, og sådan har det være siden vi fik hende. Så hun er svær at holde i ordentlig stand på tørfoder - hun spiser simpelthen ikke nok! :vedikke:

hmm, bare en lille ting. Mines moregnmad kommer ud næste dags morgen og aftens mad næste dags aften... Men kaia kan jo have hurtigere fordøjelse end mine;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til at man hælder kogende vand over barf (blancherer) er at man nedbryder kødet, så det er nemmere for hunden at optage.

Så der er en grund til det! - Og det, som skrevet før i denne tråd- "ødelægger" ikke noget, og intet går tabt ved at gøre det.

Mht kød, så er det lidt det med optageligheden der er vigtigt for din hund. Rødt kød er sværere at optage end lyst kød. Derfor er rødt kød også at foretrække for specielt "fede" hunde, fordi de skal arbejde lidt for det. Hvor lyst kød "suser direkte ind" pga optageligheden er så høj.

Oksekød er noget nær det der har den laveste optagelighed - på omkring 50%. Dvs, at giver du hunden 500 gr kød - så bruger den næsten 250 gr for at bearbejde det. Næst efter det kommer der sådan noget som lam og hest, det ligger lidt højere i optageligheden.

Helt oppe omkring 90% optagelighed ligger som sagt lyst kød - og her taler vi om fjerkræ og fisk.

Er nødt til at spørge hvor i al vide verden du har fået de informationer fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder altså bare så forkert at skifte mellem to slags foder dagligt. Det er der da ingen små maver der kan tåle hvis ikke foderet passer sammen.

RigtigHundemad sælger et tørfoderprodukt - Petcurean - som kan gives sammen med råt - fordi det indeholder det samme som det rå - det er bare tørret - men der er ingen tilsætningsstoffer eller andet "sjovt" i.

Barfer selv og mine hunde er rigtig glade for det - men i den første tid skulle de kun ha´ kallun for at maven kunne vænne sig til det, og hvis de en dag har lidt løs mave, får de bare kallun og så er alt ok igen.

Håber snart du får løst problemet - det er ikke sjovt når de små ikke er på toppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Kaia har jo haft ret skidt mave over en periode.

Dyrlægen mente så absolut at det var pga. foderet, hendes skift af hjem og løbetid, der her stresset hendes mave og satte hende på zoolac og specific.

Det har ikke hjulpet det helt store endnu, hendes afføring er stadig meget svingende omend lidt bedre... Og hvilken af delene der har hjulpet, ved jeg ikke.

Men bryder mig absolut ikke om det foder, med det indhold:

Cereals • Vegetable protein extract • Oils and fats • Fish and fish derivatives • Hydrolysed pork protein • Minerals • Milk and milk derivatives • Sugar • Egg and egg derivatives • Plantago psyllium husk

Og så koster det jo en halv herregård - 335kr for 7,5 kg :shock:

Det kan jeg dælme barfe længe for!!

Hun spiser det med nød og næppe, men man spore ikke den store glæde ved det...

Så hvad gør jeg nu?

• Går jeg imod alle mine holdninger og prøver det i en månedstid og ser hvordan det går?

• Fortsætter jeg med halv barf/halv tørkost og giver mere brusk og et par tørfoder piller sammen med kødet for at tage den værste væske, så afføringen bliver mere fast?

• Køre hende helt over på barf?

• Eller finder jeg et helt andet tørfoder til hende, som passer bedre til mine holdninger til foder?

Jeg stoler overhovedet ikke på min dyrlæge når det kommer til foder - De udtalelser de er kommet med, er ret langt ude.

Men bliver jo nød til at prøve et eller andet.....

Hjæææælp!

Jeg ville uden tvivl kører hende over på barf, specielt da det virker som om hun vil befinde sig godt med det.

Dyrlæger og fodring hænger i min verden bare slet ikke sammen, de har stort set ingen undervisning fået på området i deres uddannelse.:-D

God bedring til den lille:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Takker alle sammen - Kan ikke lige overskue at quote så mange rigtig gode svar, så det bliver lige en generel besvarelse.

Og der er allerede fremskridt :klap:

Bare 1½-2 døgn på ren barf og udkogt ris, uden tørkost har allerede hjulpet og hendes afføring er mere fast nu - Endda uden at hun får zoolac.

Så håber virkelig at det rent faktisk er det og ikke bare et tilfælde at det "hænger bedre sammen" ;-)

Vil lave en mavse/høm høm/spise dagbog, så jeg ret nøje kan følge med i hvordan det der kommer ind, hænger sammen med det der kommer ud, det næste stykke tid.

Tror det er den måde jeg nemmeste kan holde øje med, hvis der er noget hendes mave ikke kan tåle - og så fodre med én type kød om dagen og ikke to forskellige, som det er sket tidligere.

Så er det jo hurtigt at spotte hvad hun fungere bedst på.

Hvis det så viser sig, at det er et tilfælde og barf ikke fungere, så må hun jo over på tørfoder - Der får jeg problemer, for de fodertyper jeg ellers sværger til, laver så store foderpiller at hun ikke vil spise dem. :evil:

Men det må jo være muligt at finde et foder hun fungere godt på og vil spise.

Har i nogle gode forslag, så jeg hurtigt kan få det købt hvis hendes mave ikke er nogenlunde OK når ugen er omme?

Altså noget foder med små piller, uden at bestå af ene korn og biprodukter og så skal det smage læææækkert :mrgreen:?

Pris er ligegyldigt, når bare jeg ikke skal betale for korn og affaldsprodukter alene :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites