Hop til indhold

Velkommen hjem Otto

Tine1
 Share

Recommended Posts

Så blev det dagen, hvor Otto kom hjem... Eller hvad man nu skal kalde det for en stakkels lille hvalp, der bliver revet væk fra alt han kender...

Vi har lige hentet ham for nogle timer siden og efter at have snuset lidt forvirret rundt i stuen (faaarligt i de andre rum) faldt han omkuld midt på gulvet... Sov en halv time... møvede sig op i kurvetæppe-tingen vi fik med fra opdrætter... sove en halv time... møvede sig ind i transportkassen, som har stået hos opdrætter nogle uger...

Ihhh hvor er han sød..!! Nikolaj (min ældste søn på 17) og jeg har lavet en lokumsaftale om at skiftes til at lufte de her dage, hvor han vel skal ned engang i timen...?? (Øj hvor kunne det dog være fedt med en have)..

Er så spændt på hvordan det kommer til at gå og hvornår han begynder at føle sig helt tryg ved hans nye hjem - og ikke mindst hans nye mennesker..

velkommen hjem.jpg

4.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm "en gang i timen"???

Jeg var nede 6-7 gange i timen.. HVer gang hvalpen har spist, drukket, sovet, leget osv..

Men tillykke med ham :-D

Jeg ved jo kun hvad der står i bøgerne... Har ikke haft hund før:-D Ifølge bogen "Hvalpen" skal den ned 1 gang i timen i sine vågne timer...

- men kan næsten høre, at jeg bliver klogere... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved jo kun hvad der står i bøgerne... Har ikke haft hund før:-D Ifølge bogen "Hvalpen" skal den ned 1 gang i timen i sine vågne timer...

- men kan næsten høre, at jeg bliver klogere... :lol:

Ja, det gør du:lol: Jeg bestilte ikke meget andet end at rende op og ned af trapperne fra 3. sal de første uger:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Velkommen hjem Otto :-D.

Hvor er han altså bare dejlig, en rigtig lille pelsklump :lun:.

Ja det bliver lidt af et arbejde op og ned fra lejligheden af det næste stykke tid, men heldigvis er det da sommer og dejligt vejr :cool:.

Jeg tror jeg ville foretrække et tilbringe meget af tiden udendørs det næste stykke tid, på den måde er der jo også større chance for at han får gjort det han nu skal det rigtige sted :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Så blev det dagen, hvor Otto kom hjem... Eller hvad man nu skal kalde det for en stakkels lille hvalp, der bliver revet væk fra alt han kender...

Vi har lige hentet ham for nogle timer siden og efter at have snuset lidt forvirret rundt i stuen (faaarligt i de andre rum) faldt han omkuld midt på gulvet... Sov en halv time... møvede sig op i kurvetæppe-tingen vi fik med fra opdrætter... sove en halv time... møvede sig ind i transportkassen, som har stået hos opdrætter nogle uger...

Ihhh hvor er han sød..!! Nikolaj (min ældste søn på 17) og jeg har lavet en lokumsaftale om at skiftes til at lufte de her dage, hvor han vel skal ned engang i timen...?? (Øj hvor kunne det dog være fedt med en have)..

Er så spændt på hvordan det kommer til at gå og hvornår han begynder at føle sig helt tryg ved hans nye hjem - og ikke mindst hans nye mennesker..

Tillykke til Ottos nye familie, og han ser ikke ud til at være utilfreds, med sin nye tilværelse!:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

1. mere eller mindre kloge spørgsmål..!!

Otto sutter på arm... Konstant.. Hannah (opdrætter) sagde godt nok, at han var lidt tilbøjelig til det - men hmm...

Nu ved jeg godt at han er lidt stresset i dag og har brug for lidt ekstra ro og kærlighed, men lidt ufedt at blive suttet på konstant + alle de tandmærker jeg allerede har i armene.

Kan man få en hundesut??:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Otto sutter på arm... Konstant.. Hannah (opdrætter) sagde godt nok, at han var lidt tilbøjelig til det - men hmm...

Nu ved jeg godt at han er lidt stresset i dag og har brug for lidt ekstra ro og kærlighed, men lidt ufedt at blive suttet på konstant + alle de tandmærker jeg allerede har i armene.

Nåå hvor er han lækker :lun:

Det tog en uge for Mimi at falde til hos mig, i starten gad hun mig slet ikke, og hun var tydeligvis drøn-ked af det :cry: Men som sagt efter en uge var hun dødforelske i mig, og jeg har bare været hendes helt store idol siden :genert:

Mimi var nede hver 2. time i starten, også om natten.

Jeg tror din hund slikker på dig fordi han føler sig tryg når han gør det - Hvis det var mig, ville jeg lade ham gøre det lige nu indtil han er faldet til hos jer - Derefter ville jeg vænde ham af med det, hvis i ikke bryder jer om det.

Personligt lader jeg Mimi slikke på mig alt det hun vil, da det er hundes måde at udtrykke at de kan lide en på - Og sådan en kærlighedserklæring fra tid til anden er noget af det dejligste jeg ved :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med ham. Han ser nuser ud...:lun:

Jeg tror ikke man kan få en hundesut.... Men ved det ikke..

Kan du ikke have et eller andet lille stykke legetøj eller klud, som du kan give ham at sutte på? Men han selvfølgelig skal være tæt på dig... Måske en gamme t-shirt eller nowet.. (Er ikke så hvalpe-klog, men måske andre har bedre ideér.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åårh en dejlig lille basse :lun: Tillykke med ham

Personligt synes jeg, at det er dejligt, når min hvalp kysser og slikker på mig, det er rigtig hyggeligt :engel:

Men herinde kan du finde en hel masse lækre bløde bamser og alt muligt andet til din hvalp: Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

Den hjemmeside bruger jeg hvertfald en hel del (måske lidt for meget siger min kæreste :oops:) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar og tillykker...:-D

Ang. sutteriet, så virker det faktisk slet ikke som om han finder tryghed i det... Han søger fuldstændigt desperat, tygger og sutter i min albuebøjning og laver det der "humpe- noget"

Og dertil har han fået diarre til aften... lækkert...:???: Og han har praktisk talt intet spist siden vi hentede ham.

Stakkels lille stressede Otto:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Tak for svar og tillykker...:-D

Ang. sutteriet, så virker det faktisk slet ikke som om han finder tryghed i det... Han søger fuldstændigt desperat, tygger og sutter i min albuebøjning og laver det der "humpe- noget"

Og dertil har han fået diarre til aften... lækkert...:???: Og han har praktisk talt intet spist siden vi hentede ham.

Stakkels lille stressede Otto:vedikke:

Nåhr lille pus... Falder han lidt til ro hos jer eller render han rundt og piver? Duffy spiste heller ikke meget de første dage -det hjalp dog at opbløde tørfoderet med vand -men ved ikke om Otto er vant til det... Han skal nok blive tryg hos Jer, mon ikke at det største chok har aftaget i morgen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåhr lille pus... Falder han lidt til ro hos jer eller render han rundt og piver? Duffy spiste heller ikke meget de første dage -det hjalp dog at opbløde tørfoderet med vand -men ved ikke om Otto er vant til det... Han skal nok blive tryg hos Jer, mon ikke at det største chok har aftaget i morgen ;-)

Til aften kunne han godt finde lidt ro på skødet af mig... og nu ligger han ved siden af mig i sofaen og sover med en bamse.. eller... under en bamse faktisk.. mens han piver lidt ind i mellem. Han har brugt meget tid til aften på at gå rundt og pive..

Svært at lade være med at få dårlig samvittighed og en følelse af ikke at slå til.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites