Gæst johnny9900 Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Idag da jeg var ude og lufte vores hund gik vi forbi en gårdhave med lejligheder,og her kom der en gravhund farende uden at jeg havde mulighed for at reagere,gravhunden bed fast i bagpartiet på vores hund,eneste kommentar fra ejeren af gravhunden var om jeg ikke kunne tage hunden op inden angrebet havde startet det hele resulterede i at vores hund fik et bidemærke med løst skind,og et hul hvor man kunne se de hvide ben,vi tog så til dyrlægen og regningen blev på lidt over 1400:- kr. Vi har så været op med regningen til ejeren der har sagt hun ville betale den. Nu til mine spørgsmål: Hvad hvis vores hund får skader for livet efter det her,har jeg ret til at kræve erstatning ? Nu skal vi op om ti dage og tage tråden væk efter syningen,skal gravhund ejeren betale det også ? Og vi havde snor på vores hund og gik på fortovet til en vej,Politiet sagde kun at hvis hun ikke ville betale skulle vi anmelde det,der er en måned til at anmelde det.Heldigt for os var at der var et vidne i nabo haven der så det hele.Og vores hund er en tjekkisk rottehund så et bid ser slemt ud på den lille .Og er blevet advaret utallige gange igennem årene af venner med hunde for at lade chuck lege med to hanhunde af racen Dogue de bordeaux og amstaff,og så bliver det en gravhund der volder ham den skade. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amanda1996 Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Stakkels din hund - Jeg håber den er okay Jeg synes du bør kræve erstatning og at gravhundeejeren skal betale det med tråden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Ejeren hvis hund har forvoldt skaden skal betale alle dyrlæge udgifter. Skulle det blive nødvendigt at anmelde det - så har du allerede vidner - men det vil være en god ide at tage billeder af din hunds skade som kan komme med i sagspapirerne. Håber din vaps kommer over det uden men - Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Selvfølgelig betaler gravhundeejeren regningen, eller rettere forsikringen betaler. For det er jo derfor vi SKAL have en hundeansvarsforsikring. Den er god at have, når uheldet er ude. Dert kommer ikke til at betale gravhundeejeren en krone, men det kommer til at stå i forsikringspapirerne, så politiet kan se, ved gentagelsestilfælde, hvor tit det er sket.... Hvis de altså gider kikke efter.. Jeg håber at du og din lille hund kommer godt over chocket. Det har været en grim oplevelse. Som regel betaler man ikke ekstra for at komme til kontrol efter en behandling. Heller ikke for at få taget tråde ud.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg ville lave en anmelding , skriflig til politiet og få et bevis fra dem , at det er gjort.For hvis nu der kommer noget efterfølgende der kræver f.eks røngtenbilleder eller andet, så har du både anmeldelseskopibevis og dyrlægeregning. Jeg undlod en sådan anmeldelse for år tilbage og var hellerikke til dyrlæge, men efterfølgende fik den overfaldne hund epilepsianfald og da jeg talte med politiet , viste det sig at den hund der overfaldt havde påbud om at gå i snor. For den havde altså gjort det før. Det kostede mig en del i selvrisiko + at han ikke kunne udstilles eller benyttes til avl mere. Så alene en parring med fremmed han kostede de 7,500 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 (rettet) Ved en anmeldelse skal du være klar over at politiet ved skambidning (som jeg vil mene dette er) er forpligtet til at lade gravhunden aflive, så før du anmelder den, så skal du måske lige gøre dig klar over om du ønsker hunden aflivet... Jeg er ike 100% sikker på lovens defination af skambidning, men så vidt jeg kunne læse mig frem til, så var det skambidning hvis ofret skal sys, og dermed er det i dit tilfælde skambidning. Edit: Og god bedring til din stakkels lille hund, og husk at sørge for at han får nogle positive hundemøder i den kommende tid, så han ikke ender med at blive bange for andre hunde :ae: Redigeret Juli 26, 2010 af Lonny Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ida Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Du bør lave en anmeldelse på det da ejeren ikke nødvendigvis selv behøver at melde det til sit forsikringsselskab hvis blot ejeren selv betaler regningen. Du bør som et minimum hvis du på længere sigt vil kunn kræve erstatning f.eks. hvis der kommer betændelse eller blodforgiftning eller lign. i aret sikre dig at overfaldet er registreret det ene eller det andet sted. Og så en god bedring tanke til din lille stakkels hund:???:Hvor er det frygteligt når sådan noget sker... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Håber jeres hund kommer sig, specielt mentalt. Vi fik samme besked fra politiet en gang, så længe den anden ejer vil betale vil de ikke gøre noget. Men burde de dog alligevel. Indhegningen har jo været mangelfuld hvis den kunne slippe ud til jer. Jeg ville nok prøve at kontakte politiet igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ida Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg glemte lige at politiet har pligt til at lave en skrivelse på det hvis i har anmeldt det, også selvom de ikke gør noget... Det skal i med andre ord kræve så... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg fik at vide af den hundeejer, som fik sin hund skambidt året før jeg af samme hund, at ejeren af den sure hund ikke havde meldt det til sin forsikring, så han hang selv på regningen, til politiet troppede op hos den sure hunds ejer til en alvorlig snak.Da havde den i mellemtiden bidt noget af øret af en anden hund, og de havde hellerikke anmeldt den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg glemte lige at politiet har pligt til at lave en skrivelse på det hvis i har anmeldt det, også selvom de ikke gør noget... Det skal i med andre ord kræve så... Man skal kræve en skriftlig kvittering på sin anmeldelse - jeg ville klart tale med ejeren og vurdere om de havde fattet alvoren, har den bidt en gang, så kan den bide flere gange, og fatter de ikke at det er seriøst, så vær kold og anmeld det (tror slet slet ikke politiet afliver en sød lille gravhund, det har de næppe tid til). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Man skal kræve en skriftlig kvittering på sin anmeldelse - jeg ville klart tale med ejeren og vurdere om de havde fattet alvoren, har den bidt en gang, så kan den bide flere gange, og fatter de ikke at det er seriøst, så vær kold og anmeld det (tror slet slet ikke politiet afliver en sød lille gravhund, det har de næppe tid til). Det kan godt være, men iht. den nye lov, så har de rent faktisk ikke noget valg, det er ikke sådan at de kan vælge at aflive, nej, de SKAL aflive... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg ved ikke hvad "skambide" betyder i lovens øjne, men synes at TS bør insistere på at få lov til at anmelde. Den skal sgu da ikke have mulighed for at gøre sådan noget igen, uanset hvad den bliver dømt til. Synes ikke man bør lade overvejelser omkring hvad der evt. sker hunden, afgøre om man skal anmelde eller ej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg ved ikke hvad "skambide" betyder i lovens øjne, men synes at TS bør insistere på at få lov til at anmelde. Den skal sgu da ikke have mulighed for at gøre sådan noget igen, uanset hvad den bliver dømt til. Synes ikke man bør lade overvejelser omkring hvad der evt. sker hunden, afgøre om man skal anmelde eller ej. Det var såmænd også bare en oplysning, hvad TS vælger at bruge den til, det er jo helt op til ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Belis Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Hold da helt op hvor er det synd for dig og din lille hund. Jeg vil klart sige det skal anmeldes, og jeg ved man kan anmelde også selvom politiet siger at du ikke skal anmelde hvis ejeren betaler. Min veninde har lige været udsat for en anden situation, hvor hende mand er blevet anmeldt, og har fået plet i sin straffeattest fordi deres hund har bidt en gravhund, selvom det IKKE var deres skyld!! Han havde sin hund i snor og helt ind til sig, men damen med gravhunden lod den løbe hen til hans, for at den kunne hilse, uden at spørge først, og hans hund kan ikke lide små hunde, derfor har han hende ALTID i snor, og går uden om små hunde. Det er selvfølgelig frygteligt at gravhunden blev bidt, men ejeren af den, er skyld i at situationen opstod, hvilket også er forsikringselskabets mening, og mine venner har selvfølgelig betalt dyrlæge regning osv. da de jo er meget kede at det der er sket, men sidder stadig med en politianmeldelse og venter på dom om deres hund skal aflives. Så jo, du skal kræve en reel anmeldelse. Så må de hegne deres have bedre ind, eller på anden måde sørge for at deres hund ikke løber ud, hvad hvis det havde været et barn?? Eller hvad nu hvis din får varige mén af det her.. Det er på ingen måde i orden.. Håber virkelig at den lille kommer sig uden nogen mén og føler virkelig med jer.. Stort kram Malene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Det var såmænd også bare en oplysning, hvad TS vælger at bruge den til, det er jo helt op til ham Det ved jeg godt, jeg mente også bare at man nok bør se bort fra det i al almindelighed (også derfor jeg ikke quotede dig) og så tænke på dem det ellers kan gå ud over. Det må være op til ejeren, der har en hund der kan finde på at bide, at tage sig af konsekvenserne. Det er jo ikke rart hvis man føler sig som bødel, fordi man forsøger at undgå at den slags oplevelser skal ske for andre..... når nu ejeren ikke magter opgaven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Det ved jeg godt, jeg mente også bare at man nok bør se bort fra det i al almindelighed (også derfor jeg ikke quotede dig) og så tænke på dem det ellers kan gå ud over. Det må være op til ejeren, der har en hund der kan finde på at bide, at tage sig af konsekvenserne. Det er jo ikke rart hvis man føler sig som bødel, fordi man forsøger at undgå at den slags oplevelser skal ske for andre..... når nu ejeren ikke magter opgaven. Helt enig, og umiddelbart ville jeg nok også anmelde overfalds hunden i dette tilfælde, jeg syntes bare at man skal gøre sig klart hvad det indebærer i tilfælde af at man på en eller anden måde ikke er interesseret i at tage den efterfølgende konflikt med en evt. nabo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst johnny9900 Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Tak allesammen For jeres svar her i tråden,i øjeblikket er fokus på min hund så jeg har ikke haft tid at svare,min kæreste var ude med chuck idag og fik en lille samtale med gravhunde ejeren der fortalte at hun ville ringe til dyrlægen og dele regningen op et par gange for ellers ville hun ikke have noget at spise i denne måned,det er ju kun 1400:- ca vi snakker om Tror ikke hun har forsikret sin hund eller også har den gjort det før da hun vil betale selv hmmm... Vores forsikringsselskab vil ikke blande sig så længe hun har sagt hun vil betale det,men gav mig rådet at politi anmelde det efter hun havde betalt regningen,nu er jeg ikke så vild med den ide og har ikke rigtigt hjerte til det hvis det er en aflivning af hunden der kommer ud af det.... Dyrelægen siger at der ikke ville komme nogle komplikationer ud af det bid evt kun det psykiske måske,han har idag leget med king (amstaff) og charlie (cockerspaniel) uden de store problemer,så tror ikke der vil være nogle problemer der Nu vil jeg en gang længere frem skrive til jer hvad der er sket tusen tak allesammen for jeres gode råd. M.v.h Johnny og chuck Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst johnny9900 Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Behøver et råd,regningen til dyrlægen skulle have været betalt i fredags men det er den så ikke blevet,så den betalte vi så selv da vores forsikringselskab ikke vil gå ind og betale den men de mener så at ejeren af den anden hunds forsikringsselskab skal betale det,men hun har ikke sin hund forsikret oplyste jeg så om hvorpå svaret var at jeg skulle politi anmelde det. Ringede til gravhunde ejeren i fredags og hun var så i tyskland og efter en ubehaglig samtale med hende sagde hun at hun skulle betale den om mandagen hun kom hjem,mandag aften ringede jeg så til hende igen og nåede kun at sige hvem jeg var før jeg verbalt blev overfaldet,sagde så til hende at min eneste mulighed var at gå til politiet men det var hun fløjtende ligeglad med hvor jeg så lagde røret på. Idag gik vi så til politiet hvor de mente at det var mellem os to når en aftale mundtligt var indgået og ikke ville tage en anmeldelse om det,efter at jeg så blev ved med at kræve at betjenten skulle tage en anmeldelse om det,tog han vores info om det der var sket og vores vidnes adresse og tlfnr,hvorpå han ringede til hende med gravhunden men hun svarede så ikke,og vi fik så det svar at han ville ringe tilbage til os når han havde talt med gravhunde ejeren. Hvad skal jeg gøre/forholde mig til dette ? og hvem skal jeg rette henvendelse til ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Du skal anmelde til politiet, at gravhunden ikke er ansvarsforsikret. Den forsikring er lovpligtig. Og så kan du prøve at ringe til Dansk Kennelklub. De vil (vistnok) gerne råde i sager om hundebid. Det har de i hvert fald gjort før. Det plejer at være sådan, at offerets ejer betaler regningen til dyrlægen, og så betaler overfaldshundens forsikringsselskab beløbet til offerets ejer. Det er ikke nogen stor sag..... hvis overfaldshundens ansvarsforsikring er i orden. Ellers står de til en bøde. Fortalte du politiet, at hunden ikke var ansvarsforsikret?? Jeg mener, at de SKAL reagere på det. Desværre får du ikke nødvendigvis penge ud af det, men overfaldshundens ejer får en bøde og tvunget til at forsikre deres hund. Så kan de i det mindste betale :roll:... næste gang.. Men når du har talt med politiet i dag så vent lige et par dage. Det kan være, at tingene ordner sig, og han ringer tilbage med gode nyheder når han har snakket med den anden ejer.. . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Der er sådan en fælles forsikrings pulje som du (TS) vil få dækket din dyrlæge regning af, den skal alle forsikingsselskaber betale til, som de trækker på hvis en uforsikret laver noget... Så kan de bagefter køre sag på ham der har voldt skade.... Så altså.. either way, kommer damen til at betale Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Der er sådan en fælles forsikrings pulje som du (TS) vil få dækket din dyrlæge regning af, den skal alle forsikingsselskaber betale til, som de trækker på hvis en uforsikret laver noget... Så kan de bagefter køre sag på ham der har voldt skade.... Så altså.. either way, kommer damen til at betale Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cocker Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Hej, jeg ville gerne spørge om hjælp da min hund blev bidt i dag ... dog ikke så alvorligt som Chuck (håber han har det bedre). Jeg er ny herinde så jeg vidste ikke om jeg skulle starte en ny tråd eller fortsætte her. Jeg var ude at gå i parken i dag og på et tidspunkt kom der en løs cai rn terrier farende. Ejeren prøvede at kalde den tilbage, men det lykkedes ikke og den kom op til min stille og rolige cocker og bed ham i snuden. Der var to/tre store huller i snuden. Ejeren af den anden hund, fik dog hurtigt sin hund i snor og begyndte at gå væk hurtigt. Da jeg så det blødte gik jeg efter ejeren for at sige at hendes hund havde bidt min ... det nægtede hun at lytte til, men jeg sagde at det kunne hun da se selv. Så sagde hun bare nå ja det er et lille kras og sagde at jeg havde en sød hund og at det var da synd. Jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle sige, og var vist lidt i chok da jeg aldrig har haft en hund der er blevet bidt før, og vidste ikke hvad jeg skulle sige til ejeren / vidner etc. så lod hende bare gå. Jeg ved dog i hvilken lejligheds blok hun bor i ... og har set hende tit i parken før. Hvad ville i råde mig til at gøre? Skal jeg ikke gøre noget? Der er to rimelige store områder på snuden som mangler "hud" ... ca 6-7 mm i diameter hver. Jeg har ikke været til dyrlæge ... synes i jeg skal? Eller er det bare mig der er for "pylret". Jeg vil ikke gøre nogen stor sag ud af det ... men ville bare have råd fra andre der vidste noget. På forhånd tak for hjælpen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cocker Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 (rettet) ....... Redigeret August 10, 2010 af cocker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst johnny9900 Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Tak Birgitta,venter et par dage så,og ja jeg sagde til betjenten at den ikke var ansvarsforsikret. Tak Tweesa Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts