Hop til indhold

Må man have sin hund med som tilskuer?


Recommended Posts

:lol:

 

Okay...altså Izzie er ikke blevet vaccineret i år...:genert: har planer om at få det gjort på fredag inden jeg flytter...men har pakket sundhedsbogen ned :stupid: kan jeg få det på et stykke papir tror i?? :vedikke::genert:

 

Da skipper blev vaccineret skrev de det både i sundhedsbogen og gav os et stykke papir hvor der stod på hvilken vaccine han havde fået og hvornår han skulle næste gang, men måske er det kun ved min dyrlæge :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også lidt derfor jeg har udskudt det...for der er så mange forskellige holdninger til hvornår de skal vaccineres :vedikke::genert:

 

Opdrætter sagde til mig at man kun skal vaccinere hunden hvert 2. år for at komme til DKK udstilling, men jeg kan ikke finde nogen regler på deres hjemmeside.

 

Hvis det viser sig at de skal vaccineres årligt, og et års dagen er overskredet, så skal hunden basisvaccineres igen.

 

Jeg håber virkelig det er hvert 2. år, for ellers kan Gracie ikke udstilles på lørdag.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdrætter sagde til mig at man kun skal vaccinere hunden hvert 2. år for at komme til DKK udstilling, men jeg kan ikke finde nogen regler på deres hjemmeside.

 

Hvis det viser sig at de skal vaccineres årligt, og et års dagen er overskredet, så skal hunden basisvaccineres igen.

 

Jeg håber virkelig det er hvert 2. år, for ellers kan Gracie ikke udstilles på lørdag.:vedikke:

 

:hmm: du må lige holde os opdateret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdrætter sagde til mig at man kun skal vaccinere hunden hvert 2. år for at komme til DKK udstilling, men jeg kan ikke finde nogen regler på deres hjemmeside.

 

Hvis det viser sig at de skal vaccineres årligt, og et års dagen er overskredet, så skal hunden basisvaccineres igen.

 

Jeg håber virkelig det er hvert 2. år, for ellers kan Gracie ikke udstilles på lørdag.:vedikke:

 

Jeg mener faktisk at DKK er helt oppe på hvert 4. år, for hunde over 2 år..

 

Det står i deres udstillingsregler et eller andet sted :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fandt jeg en pdf fil. Det ser lidt sort ud for os.:megaked:

Så det kan godt være at Gracie kan lege med Chilli på lørdag alligevel....

Hun er nemlig under 24 måneder og senest vaccinreret i april sidste år.

 

Vaccinationer

For at deltage på udstilling skal en hund være vaccineret mod hundesyge og parvovirus.

Generelle bestemmelser 9

Vaccinationen skal være foretaget senest 14 dage før udstillingsdagen. For hunde op til 24 måneder

gælder, at vaccinationen højst må være 1 år gammel. For øvrige gælder, at vaccinationen højst må

være 4 år gammel. Dokumentation for vaccination skal være indført i stambogen, være vedlagt denne

eller fremgå af hundens EU-hundepas.

Udenlandske hunde skal være rabiesvaccinerede i henhold til den til enhver tid gældende danske

lovgivning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fandt jeg en pdf fil. Det ser lidt sort ud for os.:megaked:

Så det kan godt være at Gracie kan lege med Chilli på lørdag alligevel....

Hun er nemlig under 24 måneder og senest vaccinreret i april sidste år.

 

Vaccinationer

For at deltage på udstilling skal en hund være vaccineret mod hundesyge og parvovirus.

Generelle bestemmelser 9

Vaccinationen skal være foretaget senest 14 dage før udstillingsdagen. For hunde op til 24 måneder

gælder, at vaccinationen højst må være 1 år gammel. For øvrige gælder, at vaccinationen højst må

være 4 år gammel. Dokumentation for vaccination skal være indført i stambogen, være vedlagt denne

eller fremgå af hundens EU-hundepas.

Udenlandske hunde skal være rabiesvaccinerede i henhold til den til enhver tid gældende danske

lovgivning.

 

Ej hvor noget øv :cry: ja du kan jo ikke engang nå det i dag eller i morgen hvis det skal være foretaget 14 dage før... Kan du ikke prøve at ringe til dem? Men selvfølgelig, der er vel en grund til at de har lavet reglen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fandt jeg en pdf fil. Det ser lidt sort ud for os.:megaked:

Så det kan godt være at Gracie kan lege med Chilli på lørdag alligevel....

Hun er nemlig under 24 måneder og senest vaccinreret i april sidste år.

 

Vaccinationer

For at deltage på udstilling skal en hund være vaccineret mod hundesyge og parvovirus.

Generelle bestemmelser 9

Vaccinationen skal være foretaget senest 14 dage før udstillingsdagen. For hunde op til 24 måneder

gælder, at vaccinationen højst må være 1 år gammel. For øvrige gælder, at vaccinationen højst må

være 4 år gammel. Dokumentation for vaccination skal være indført i stambogen, være vedlagt denne

eller fremgå af hundens EU-hundepas.

Udenlandske hunde skal være rabiesvaccinerede i henhold til den til enhver tid gældende danske

lovgivning.

 

Det er jo noget skidt.

 

Men det skal så siges at det er temmelig sjældent at vaccinationspairene bliver tjekket... Jeg har været til hvad der føles som en milliard prøver og konkurrencer i DKK regi, samt et par håndfulde udstillinger, og jeg har endnu tilgode at blive bedt om at vise vaccinationspapire ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo noget skidt.

 

Men det skal så siges at det er temmelig sjældent at vaccinationspairene bliver tjekket... Jeg har været til hvad der føles som en milliard prøver og konkurrencer i DKK regi, samt et par håndfulde udstillinger, og jeg har endnu tilgode at blive bedt om at vise vaccinationspapire ;-)

 

må erklære mig enig her, jeg har kun vist vaccinationspapirer når Karla har været med som gæstehund... aldrig når hun selv har deltaget i noget :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

må erklære mig enig her, jeg har kun vist vaccinationspapirer når Karla har været med som gæstehund... aldrig når hun selv har deltaget i noget :vedikke:

 

Faktisk ikke engang med gæstehunde har jeg vist papire ;-) De fleste gange jeg har haft en gæstehund med på udstilling, har den dog været tilmeldt på forhånd, så jeg ved ikke om det har gjort en forskel :vedikke: Men jeg har én gang haft Chivas med som gæstehund på udstilling hvor jeg først betalte ved indgangen, der viste jeg heller ikke nogle papire og jeg har heller aldrig vist papire ved prøver og konkunrecer uanset om hunden har været tilskuere eller deltager.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...