Hop til indhold

Velcrohund alene hjemme


Tine1
 Share

Recommended Posts

Otto er omkring mine fødder konstant hvilket besværliggøre alene hjemme træningen - og gør den endnu mere vigtig.

 

Han hyler og gør såsnart døren mellem ham og jeg bliver lukket..

 

Hvad gør jeg? Lader jeg ham hyle og gentager seancen x mange dagligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

NEJ - hyl er skidt

 

Du sidder afslappet, når han så ligger afslappet, så spjætter du lige med benene som om du vil rejse dig, men du BLIVER siddende. Det bliver du ved med indtil han ikke reagerer.

 

Når du har gjort det 10 gange uden reaktion, så rejser du dig op at stå og så ned at sidde...indtil han ikke reagerer.

 

Sådan fortsætter du - rejser dig og går et skridt frem, tilbage og sidde, rejser dig og går to skridt etc.

 

Til sidst kan du så gå ud ad døren uden hyl, MEN når du går ud af døren, så først træne åbne døren, så åbne døren og gå ud uden at lukke døren, så åbne dør, gå ud, lukke døren 5 cm etc.

 

Tager tid, men er traumefrit for baby.

Link til indlæg
Del på andre sites

jep det er en stor mundfuld - men hvis man gør arbejdet ordentligt fra starten, så sparer man sig selv for en masse bøvl senere ;-)

 

Jeg måtte erkende, at på trods af, at jeg havde 4 uger hjemme ved den lille, så nåede vi det ikke på den tid... da vi skulle starte på job var vi kun nået op på 2 timer tror jeg (eller deromkring)... så vi havde halvdagsdagpleje i starten... hvor min svigerfar kom og hentede hende (få minutter senere hver dag)....

 

Men idag har vi heldigvis ingen problemer og hun har aldrig ødelagt noget eller hylet eller gøet mens hun var alene...

 

Så det betaler sig, at "skynde sig langsomt" mht alene hjemme træning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

I know how you feel...Duffy rendte mig også i røven konstant de første par uger og jeg kunne ikke bevæge mig ud i køkkenet f.eks uden at hun gik med... Sådan kunne jeg gå fra stue til køkken nok 30 gange før hun endelig lagde i stuen UDEN at følge med.. Gradvist er hun holdt op med at rende os i røven hele tiden, så tror bare det tager tid og så træning selvfølgelig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

lige som findus vil jeg bare lige sige fat mod! halfdan var også klæbrig i starten, men tiden arbejder altså for dig - otto blir ældre og mere tryg ved sit nye liv, og skal nok blive mere selvstændig - min hund gider f.eks. slet ikke ligge på skødet mere :cry::genert:

 

jeg synes, at vi havde 3 hurdler:

 

1. åbne døren - ud af døren - lukke døren - ind ad døren igen. det tog lang tid at nå til det. jeg lavede ikke andet end at åbne og lukke hoveddøren i en periode, naboerne må have troet, at jeg var tosset.

2. alene 1 minut. fuck, det krævede tålmodighed. ganske få sekunder af gangen.

3. alene 5 minutter. da vi nåede til det, efter et par uger, kunne jeg lige som sukke lettet, halfdan havde fattet pointen. derfra gik det bare stille og roligt og uproblematisk fremad.

 

og ja, grundighed betaler sig - det er en god investering i tid, som helt sikkert lønner sig på den lange bane. held og lykke, og kom gerne med opdateringer, ja?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke rost, simpelthen fordi det bliver for hysterisk og der skal jo helst ikke være nogen reaktion (måske nogle er klogere end mig, så ret dig efter dem istedet ;-))

 

Har det på samme måde... Har faktisk bare ignoreret ham, når jeg træner det... Tænker lidt, at hvis der ikke kommer nogen reaktion fra mig, bliver det vel også kedeligt at følge efter mig hele tiden.

 

Så tror jeg retter mig efter dig:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fååårk - det kræver tålmodighed det her..!!!

 

Nu ved jeg godt at alle herinde er ret enige om, at en hund i forbindelse med alenehjemmetræning aldrig må pibe eller hyle... - er der aldrig nogen herinde, der er lidt hardcore..????

 

Vi har ikke flyttet os en eneste cm på trods af træning hver dag... Joo - om aftenen er han begyndt at gå i seng uden mig - men bortset fra det er han stadig om mine fødder konstant...

 

De første dage hylede og skreg han i bilen - der gik 2 dage med det pjat og nu ligger han bare og slapper af.

Har forladt ham 3-4 gange i bilen, hvor han hylede og skreg de første 2 gange - nu gør han et par gange og lægger sig ned igen og slapper af...

 

Er det ikke bare et spørgsmål om at gøre det..??? Evt begrænse hans muligheder mens jeg er væk...? ER man virkelig den onde hundemoder, hvis man lærer sin hund, at "sådan ligger landet altså"..???

Link til indlæg
Del på andre sites

Fååårk - det kræver tålmodighed det her..!!!

 

Nu ved jeg godt at alle herinde er ret enige om, at en hund i forbindelse med alenehjemmetræning aldrig må pibe eller hyle... - er der aldrig nogen herinde, der er lidt hardcore..????

 

Vi har ikke flyttet os en eneste cm på trods af træning hver dag... Joo - om aftenen er han begyndt at gå i seng uden mig - men bortset fra det er han stadig om mine fødder konstant...

 

De første dage hylede og skreg han i bilen - der gik 2 dage med det pjat og nu ligger han bare og slapper af.

Har forladt ham 3-4 gange i bilen, hvor han hylede og skreg de første 2 gange - nu gør han et par gange og lægger sig ned igen og slapper af...

 

Er det ikke bare et spørgsmål om at gøre det..??? Evt begrænse hans muligheder mens jeg er væk...? ER man virkelig den onde hundemoder, hvis man lærer sin hund, at "sådan ligger landet altså"..???

 

det er jo sådan, mange hunde i danmark har "lært" at være alene hjemme. for mange er det sikkert gået ok. men for rigtig mange hunde er det gået skidt, og derfor er alene-hjemme det aller mest almindelige adfærdsproblem, der bl.a. er årsagen til at mange hunde ryger på internater osv. men for mig er det slet ikke et spørgsmål om at det er ondt. lige som grundig træning ikke er et spørgsmål om at være pylret.

 

grunden til, at jeg mener, at du skal fortsætte med at være tålmodig, er, at der simpelthen er for stor risiko for, at du med den anden metode lærer otto at alene-hjemme er rædsomt og angstfyldt. og så kan du ende med at få nogle problemer der er noget mere frustrerende og tidskrævende end træningen er nu. og det ville bare være så synd for jer begge. fat mod - pludselig går det fremad, det er jeg sikker på.

Redigeret af søster lagkage
fjel
Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo sådan, mange hunde i danmark har "lært" at være alene hjemme. for mange er det sikkert gået ok. men for rigtig mange hunde er det gået skidt, og derfor er alene-hjemme det aller mest almindelige adfærdsproblem, der bl.a. er årsagen til at mange hunde ryger på internater osv. men for mig er det slet ikke et spørgsmål om at det er ondt. lige som grundig træning ikke er et spørgsmål om at være pylret.

 

grunden til, at jeg mener, at du skal fortsætte med at være tålmodig, er, at der simpelthen er for stor risiko for, at du må med den anden metode lærer otto at alene-hjemme er rædsomt og angstfyldt. og så kan du ende med at få nogle problemer der er noget mere frustrerende og tidskrævende end træningen er nu. og det ville bare være så synd for jer begge. fat mod - pludselig går det fremad, det er jeg sikker på.

 

Tak... Det er bare så.... Arrgghhh... Hører nok ikke til de mest tålmodige:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde et børnegitter, som jeg nogle gange havde imellem mig og Oskar. F.eks. når jeg lavede mad i køkkenet, så havde jeg gitteret i køkkendøren, og så var Oskar på den anden side. Så blev han vant til ikke at klistre til mine fødder hele tiden. Og så øvede vi også med lukket toiletdør, når jeg var på toilettet.

Jeg tror, at den form for adskillelse var lidt en mellemstation for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Fååårk - det kræver tålmodighed det her..!!!

 

Nu ved jeg godt at alle herinde er ret enige om, at en hund i forbindelse med alenehjemmetræning aldrig må pibe eller hyle... - er der aldrig nogen herinde, der er lidt hardcore..????

 

Vi har ikke flyttet os en eneste cm på trods af træning hver dag... Joo - om aftenen er han begyndt at gå i seng uden mig - men bortset fra det er han stadig om mine fødder konstant...

 

De første dage hylede og skreg han i bilen - der gik 2 dage med det pjat og nu ligger han bare og slapper af.

Har forladt ham 3-4 gange i bilen, hvor han hylede og skreg de første 2 gange - nu gør han et par gange og lægger sig ned igen og slapper af...

 

Er det ikke bare et spørgsmål om at gøre det..??? Evt begrænse hans muligheder mens jeg er væk...? ER man virkelig den onde hundemoder, hvis man lærer sin hund, at "sådan ligger landet altså"..???

 

Jeg synes da bare du skal gøre det og så om 1½ år kan du bruge nogle tusinde kr på at jeg kommer forbi og lægger et specifikt træningsprogram for jer, når der nu skal rettes op på det :-D

 

Nej, seriøst, nogle hunde brokker sig og så er det overstået. Problemet er at du ikke ved om det så bare er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde et børnegitter, som jeg nogle gange havde imellem mig og Oskar. F.eks. når jeg lavede mad i køkkenet, så havde jeg gitteret i køkkendøren, og så var Oskar på den anden side. Så blev han vant til ikke at klistre til mine fødder hele tiden. Og så øvede vi også med lukket toiletdør, når jeg var på toilettet.

Jeg tror, at den form for adskillelse var lidt en mellemstation for os.

 

Den bruger jeg også... Og tænkte faktisk, at det måtte være et skridt. Har lige sat noget op ud til badeværelset, så jeg kunne komme i bad med åben dør... (De andre gange er han gået med mig under bruseren - hvilket resulterer i hyl og skrig OG en våd forfrossen hund...

 

Han tager ikke sådan en afspærring særlig pænt:megaked: - men jeg blev da ren...

 

Det skal altså lige siges, at Otto "snakker meget"... Ikke at han gør konstant, men der kommer næsten altid lyd ud af ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes da bare du skal gøre det og så om 1½ år kan du bruge nogle tusinde kr på at jeg kommer forbi og lægger et specifikt træningsprogram for jer, når der nu skal rettes op på det :-D

 

Nej, seriøst, nogle hunde brokker sig og så er det overstået. Problemet er at du ikke ved om det så bare er det.

 

Hov hov hov... Ingen sarkasme på folks achilleshæle...:megaked:

 

Men - jo... forstår budskabet... :blink:

 

Som du skriver, så brokker nogle hunde sig bare - og så er det overstået... Efterhånden som jeg lærer min hund at kende, finder jeg jo også ud af, at han er typen, der brokker sig højlydt uden egentlig at være påvirket af situationen...

 

Ville aldrig gøre min hund ondt - eller gøre et "affekt-forsøg" på alenehjemmetræning... Det drejer sig vel om almindelig sund fornuft hele vejen igennem.. Og et eller andet sted synes jeg, at det strider mod min almindelige sunde fornuft og føje min hund konstant...

 

Når den f.eks. står og hyler og skriger mens jeg er i bad med barrikaderet, men åben dør - så må den sgu lige tage sig sammen...

 

Lyder måske grov - og i er velkomne til at komme med kritik - bare uden mudder tak..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens følge dig, Duffy var på samme måde de første to uger... men pludselig var hun altså knap så klistret og mere selvstændig, så fat mod det skal nok komme... Ved godt at det kan være frustrerende og at man har en følelse af om hunden mon nogensinde lærer det...

 

Vi trænede også det med at gå på toilet/bad uden hende(har badeværelse på 1.sal) og nu har hun fuldstændig accepteret at vi går ovenpå uden hende... I starten gav vi hende et tyggeben hun kunne have imens... Nogle gange når jeg var i bad kunne jeg høre at hun peb lidt, men det er hun altså helt stoppet med, så det skal nok også komme med Jer, det er jeg sikker på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hov hov hov... Ingen sarkasme på folks achilleshæle...:megaked:

 

Men - jo... forstår budskabet... :blink:

 

Næ, næ næ sarkasmesmileyen ser sådan :rolleyes: ud... :lol:

 

 

Når den f.eks. står og hyler og skriger mens jeg er i bad med barrikaderet, men åben dør - så må den sgu lige tage sig sammen...

 

Lyder måske grov - og i er velkomne til at komme med kritik - bare uden mudder tak.

.

 

 

Menneskelogik dur bare ikke her - at han kan se dig og derfor burde være afslappet.

Det du skal være opmærksom på er hvorfor han hyler og skriger ved adskillelsen. Det er dette hvorfor (som så bliver til et derfor) du skal have ændret inde i hans lille hoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

P.t. er der et par tråde på forum oprettet af brugere, der troede, at det gik godt med alene hjemme træningen. Hvalpen havde i starten brokket sig lidt og gået rundt og pevet, men så virkede det til, at den lærte det og faldt til ro. Så kom hvalpen i den halve kønsmodning, og så stod den pludselig og hylede hele tiden, mens den var alene. Den havde nemlig rent faktisk ikke været ok, og pludselig kom det til udtryk pga. kønsmodningsfasen.

 

Det ville være rigtig ærgerligt, hvis det skete for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar...

 

Han skal først være alene hjemme for alvor fra tidligst uge 34... Og der har jeg en dagplejemor, der henter ham, når der er brug for det... Så det går nok...

 

Planen må være at bevæge sig laaaangsomt frem... Suk... Og håbe at han ligesom duffy, bliver lidt mere selvstændig snart...

 

Finder den tålmodige og overskudsagtige Tine frem... 10... 9.....:damn:...8... 7... :damn:... 6.... 5.........:damn:...

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: jeg føler med dig - og tilstår, jeg har været hardcore, Petrine er stadig velcro, men kan sagtens være alene hjemme, så vi har åbenlyst sprunget alle de der trin over :oops:

 

Jeg har stadig ikke helt besluttet, hvad jeg mener om alle de nymodens metoder, men eftersom mange af dem er rigtigt gode, mon så ikke alene-hjemme-halløjet også er godt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
:ae: jeg føler med dig - og tilstår, jeg har været hardcore, Petrine er stadig velcro, men kan sagtens være alene hjemme, så vi har åbenlyst sprunget alle de der trin over :oops:

 

Jeg har stadig ikke helt besluttet, hvad jeg mener om alle de nymodens metoder, men eftersom mange af dem er rigtigt gode, mon så ikke alene-hjemme-halløjet også er godt :hmm:

 

Hvad ville du mon så have haft stillet op, hvis hun havde været en "hyler"? Det hjælper det som regel ikke, at man er en hård banan, hvis man bor i nærheden af andre og end hund hyler eller gør vedvarende

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...