Hop til indhold

hjemmelavede godbidder - opskriftstråd

Gæst PiaB
 Share

Recommended Posts

synes jeg hører rigtig mange snakke om, at de laver deres egne godbidder...

det lyder altså tiltalende, men jeg er blottet for fantasi og mine kokkeevner er ja - udfordrede lidt i at skulle "tænke selv":engel:

så synes vi skal have en fælles opskriftstråd til de hjemmelavede godbidder :-) bare så os, der ikke kan tænke selv, kan få lidt hjælp og inspiration :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

det nemmeste er fx at købe et hjerte, smid det i en gryde med vand og lad det koge tørt... så skærer du det ud i små stykker og har superlækre godbidder... hvis du bager dem tørre i ovnen bagefter kan de holde meget længe.... hvis ikke, bør du fryse dem i små portioner til hver træningsgang...

En anden "doven" metode er at købe en gang fiskefars (det kan ofte fåes billigt nær sidste salgsdag. Fryse det ned, og skære det i tern mens det er frossent... så smider du de små tern bare i ovnen og bager dem gyldne....

Ellers kan du også bare mixe hvad du har :mrgreen: jeg har lavet hundeguffer af en dåse tun, et æg, indmaden af gammelt tør franskbrød - æltet det sammen, rullet det til kugler og bagt det... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Steg en cuvette og skær den i små tern og frys dem ned i passende portioner:madtid:.

Eller en flæskesteg. Eller en bøf eller kotelet. Eller steg frikadeller og put dem i fryseren. En enkelt delle kan blive til mange godbidder:mrgreen:.

---Det behøver ikke at være så indviklet. Middagsrester er de allerbedste godbidder.

Bare hold igen med salte ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan anbefale dem her: opskrifter (dem der hedder lever godbidder)

Jeg lavede mine i en lidt dyb bageplade, som jeg smurte massen ud over. Da det havde bagt var konsistensen som brød, og jeg kunne klippe dem i små firkanter med en saks. Fedter næsten ikke, men er heller ikke alt for tørt. Sherlock elsker dem :-D

Man kan lave de samme men med dåsetun - de bliver også rigtig gode:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Guffer af KYLLING eller KALKUN PØLSER (ikke alm. pølser)

Pølserne flækkes en eller to gange og skære i meget meget tynde skiver.

Læg pølsestumperne på en tallerken og sæt den i mikroovnen.

Start med f. eks. 10 min. Forlæng evt. tiden med nogle min.

Pølserne er færdige, når det er lette og "poppede op" som popkorn. Skal være let gyldenbrune. (IKKE sortbrændte)

Kan holde meget længe og fedter ikke i lommen.

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Et hit hos os, er tørret okselunge, da lunger ikke er ret meget end bindevæv, er det en kalorielet snack som hundene er vilde med.

Man kan på de fleste slagtehuse, køre hen og få et sæt okselunge gratis eller til meget billige penge.

Skær lungerne i strimler eller tern, sæt dem på en bageplade og i ovnen ved 150 grader og tør dem til de er helt knasende ( ca 1½ time, alt efter hvor store stykkerne er.

Link til indlæg
Del på andre sites