LiseLyholm&Ronja Skrevet Juli 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2010 Er ret bange for at Ronja har fået livmoderbetændelse Hun har brunligt udflåd, kastede op i går, og er generelt ret sløj, ikke så frisk, bare sover eller ligger ned hele tiden. Når vi har været ude i haven har hun gået og spist græs hele tiden. Og så ryster hun hele tiden Synes bare ikke det kan passe, for hun plejer at komme i løb i august Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Afsti afsted med hende, det lyder præcis som min, da hun fik livmoderbetændelse ( hun har haft det 2 x ), hun var så heldig, at have "åbne" betændelser så det kom ud, men det er ikke at spøge med, det kan gå rigtig galt rigtig hurtigt. Jeg valgte så, at få hende steriliseret, sidste gang hun havde det. Hvis du er heldig kan det tages medicinsk, men det kan dyrlægen se, om det kan lade sig gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Puha, det lyder ikke godt. Afsted til dyrlægen med det samme, da underlivsbetændelse hurtigt kan udvikle sig til noget rigtigt slemt for tæven. Jeg krydser finger for jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Afsted til dyrlæge.. Det kan kun gå for langsomt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juli 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Afsti afsted med hende, det lyder præcis som min, da hun fik livmoderbetændelse ( hun har haft det 2 x ), hun var så heldig, at have "åbne" betændelser så det kom ud, men det er ikke at spøge med, det kan gå rigtig galt rigtig hurtigt. Jeg valgte så, at få hende steriliseret, sidste gang hun havde det. Hvis du er heldig kan det tages medicinsk, men det kan dyrlægen se, om det kan lade sig gøre. Kan det også passe, når det er så tæt på en løbetid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Kan det også passe, når det er så tæt på en løbetid? Det har intet med løbetid at gøre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Kan falsk drægtighed og livmoderbetændelse ikke ligne hinanden lidt? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juli 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Her til aften er hun fuld af energi og vildt legesyg Må lige få hørt dr. dyr i morgen Det kan ikke være et eller andet, der ligger op til at hun skal i løb vel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Kan falsk drægtighed og livmoderbetændelse ikke ligne hinanden lidt? :hmm: Er der udflåd ved falsk drægtighed? Det havde Luna aldrig, så vidt jeg husker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juli 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Kan falsk drægtighed og livmoderbetændelse ikke ligne hinanden lidt? :hmm: Det er et halvt år siden hun var i løb sidst, så det passer ikke helt :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Tjaaa, hvis det bare er falsk drægtighed, sker der jo ikke noget.. men hvis det viser sig at være livmoderbetndelse, risikerer du at din hund dør hvis du ikke får den afsted til dyrlæge nu! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Er der udflåd ved falsk drægtighed? Det havde Luna aldrig, så vidt jeg husker Nej det er der ikke...men er det den eneste variabel?? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juli 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 OPDATERING Så er vi kommet hjem fra dr. dyr. Hendes temp var 39,5 så hun havde feber. Dyrlægen kunne ikke mærke noget ved livmoderen, men tog en prøve, og kiggede i sådan et mikroskop, og fandt ud af at Ronja er på vej i løb, og så var der nogle bakterier, men hun kunne ikke se om de kom fra skeden eller livmoderen. Lunger, hjerte og nymfe(lymfe?)kirtlerne var fine. Hun kunne ikke sige at det var livmoderbetændelse, men hun ville heller ikke sige at det ikke var. Ronja fik en gang antibiotika, og vi har fået piller til 10 dage, og så skulle hun gerne gå i alm løb i løbet af 3-4 dage. Så nu må vi se hvordan det går. Hun fortalte at tæver der har problemer med livmoderen, oftest har det gennem hele livet. Så vi skulle overveje at sterilisere hende, hvis vi ikke havde planer om at få hvalpe på hende. Det var ikke noget vi skulle tage stilling til nu, men vi skulle have det i baghovedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juli 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Det var godt at I kom afsted. Jeg fik scannet min tæve sidste gang, på en scanning, kan man se forstørrelserne på livmoderen, så der ikke skal gættes. Pøj med hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Det var godt I kom afsted. Jeg håber hun snart går i løb og alt er normalt igen:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Juli 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Godt at få tjekket op på det, for det er vel altid bedre at være Safe than sorry. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Godt i kom afsted, håber hun snart er frisk igen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret August 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Er blevet lidt depri Vi fik jo antibiotika til Ronja i fredags, og havde håbet at det ville blive bedre med hende. Hun er så også kommet i løb, så det er jo meget fint. Er på Bornholm med min mor, og Ronja er hjemme ved min far. Får så en SMS af ham, om at Ronja har kastet op igen Inden jeg tog afsted, have jeg godt opdaget at hun hurtig blev træt, hun kunne næsten ikke klare en tur på en time (hvilket vi plejer at gå), og gik langsomt og en snors længde bag mig. Og fik så at vide at hun stadig bliver hurtigt træt Er så bange for at det er alvorligt! Far vil ikke ringe til dyrlægen "for der er jo ikke noget der har ændret sig, siden vi var der", men det er jo lige netop det, der bekymre mig Nogen der kan berolige mig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 3, 2010 Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Jeg ville gerne kunne berolige dig, men hvis hun ikke har fået det bedre på 4 dages antibiotika, ville jeg kontakte dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret August 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Jeg ville gerne kunne berolige dig, men hvis hun ikke har fået det bedre på 4 dages antibiotika, ville jeg kontakte dyrlægen. Jeg takker. For det er det samme jeg selv tænker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 3, 2010 Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Jeg er enig med Dorte, og med din egen mavefornemmelse. Et dyrlægebesøg er bestemt det sikreste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret August 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Jeg er enig med Dorte, og med din egen mavefornemmelse. Et dyrlægebesøg er bestemt det sikreste. Takker også dig! Bliver nødt til at ringe og høre i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret August 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2010 Fik ikke lige opdateret jer i går. Da jeg skrev og spurgte til hende, havde hun det godt, og var glad. så fik ikke overtalt til dyrlægebesøg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts