Hop til indhold

Fedtfattige tyggeting

skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Skipper elsker tyggeben m.m. og han får nok en del i løbet af en uge, nu er jeg kommet til at tænke på om han måske får for meget :oops:

Altså han får stort set aldrig griseører og andet som jeg godt ved er ret fedtholdigt. Men sådan almindelige tyggeting lavet af oksehud som dem her Pressede ben men hvor meget fedt er der i dem? Og er der bedre alternativer?

Jeg ved godt han kunne få en gulerod men de er altså væk i løbet af 2 sek :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Skipper elsker tyggeben m.m. og han får nok en del i løbet af en uge, nu er jeg kommet til at tænke på om han måske får for meget :oops:

Altså han får stort set aldrig griseører og andet som jeg godt ved er ret fedtholdigt. Men sådan almindelige tyggeting lavet af oksehud som dem her Pressede ben men hvor meget fedt er der i dem? Og er der bedre alternativer?

Jeg ved godt han kunne få en gulerod men de er altså væk i løbet af 2 sek :-D

Det gør han garanteret;-) Især hvis du så ikke tager tilsvarende mængde fra foderet..

Men har du prøvet med okse-, kalve-,lamme- og kaninører? De tager ikke så lang tid, nej, men de er mere fedtfattige:-D

Ellers køb nogle marvben, han kan gnave lidt i, der kan du så genbruge dem ved at opbløde hans foder, stoppe i og fryse:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Vi tager fra foderet :-D men har lidt svært ved at vurdere hvor meget et tyggeben tæller for af foder :vedikke:

Tak for forslagene! Jeg ved jo egentlig godt at vi bare burde bruge hans kong eller et marvben med opblødt foder, det er nok bare lidt for nemt at stikke ham et tyggeben :oops:

Nu har jeg jo en kat, der er så overvægtig, at jeg for evigt er bange for at få et overvægtigt dyr igen, så derfor er jeg meget påpasselig med hvad Laki får og vejer ham hele tiden. Så han får altså bare pinde at tygge på :genert:

Var det ikke en idé eller gør de der tyggeting noget specielt?

Jeg vil ikke sige, at ens hjem er kønt, når en hund får lov til at tage sine pinde fra gåturen med hjem og ødelægge, men det giver da lidt beskæftigelse (til støvsugeren og ham).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal lige siges at han absolut ikke er for tyk jeg er bare meget på vagt for at han ikke bliver det :-D jeg har set nok tykke labradorer på vores gåture til at være fast besluttet på at sådan skal det ikke gå her!

Men der var godt nok mange spændende tyggeting på den side du linkede til Amocca :5up: har lige købt noget strudselunge med hjem fra udstilling i dag, men kommer sikkert til at bestille noget derinde inden længe :oops:

Og Frigga vi har også pinderester liggende overalt her :stupid: der skal vist støvsuges inden i kommer i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Skipper godt kan lide de der okse tyggeting - så brug dem der er helt hvide. Det er absolut fedtfattige - fordi de koges før de bliver tørret og rullet - og så holder de længere tid end de almindelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Skipper godt kan lide de der okse tyggeting - så brug dem der er helt hvide. Det er absolut fedtfattige - fordi de koges før de bliver tørret og rullet - og så holder de længere tid end de almindelige.

Jeg sad faktisk tidligere og tænkte om der ikke var noget med de hvide tyggeting, det er vist fordi du har skrevet det før :stupid:sådan et har han haft tidligere og det var et stort hit så dem vil jeg da lige få købt lidt ind af :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
:shock: :shock: Det er jo farligt at trykke på linket. Min pung kan ikke lide det :shock: :shock:

Helt enig, de har jo alt for mange spændende og gode ting :shock: Hvor mærkeligt det så end lyder at tørrede indvolde osv kan være spændende -det skal man vist være hundeejer til at forstå :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig, de har jo alt for mange spændende og gode ting :shock: Hvor mærkeligt det så end lyder at tørrede indvolde osv kan være spændende -det skal man vist være hundeejer til at forstå :blink:

Tjah min kæreste ser ret skeptisk ud når jeg fortæller at man både kan købe lammetarme og kohovedbunde, for ikke at tale om oksepenis :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah min kæreste ser ret skeptisk ud når jeg fortæller at man både kan købe lammetarme og kohovedbunde, for ikke at tale om oksepenis :mrgreen:

Ja, man kigger lidt første gang man kigger efter tørrede ting.

Jeg går som regel efter reelle ting - altså tørret strube, øre, tarm m.v. og ikke de pressede ben.

Jeg undgår gris, men vælger okse, fjerkræ og lam i stedet for. Liva får nemlig også mange tyggeting (bl.a. når jeg går om morgenen) og skal passe på ikke at blive for tyk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man kigger lidt første gang man kigger efter tørrede ting.

Jeg går som regel efter reelle ting - altså tørret strube, øre, tarm m.v. og ikke de pressede ben.

Jeg undgår gris, men vælger okse, fjerkræ og lam i stedet for. Liva får nemlig også mange tyggeting (bl.a. når jeg går om morgenen) og skal passe på ikke at blive for tyk.

Vi har prøvet strube og det var ikke en succes! Han kastede op 4 gange :shock: men tror måske også det var lav kvalitetsstruber... de var i hvert fald noget fedtede da de kom ud af posen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites