Hop til indhold

Shih Tzu


Flaffy,Zozo,Luna
 Share

Recommended Posts

Det ku da være sjovt at mødes en dag.:-D

 

Ja, det er jo lige meget om de er lidt takket det første stykke tid efter en klipning. Jeg blir også bedre til det efterhånden kan jeg se. Men jeg synes det er rart at gøre det selv. Ligenu er de alle klippet helt i bund nogle gange klipper jeg ikke så tæt. Det er sjovt man kan veksle lidt med det, og om vinteren har de lidt mere pels. ;-)

 

Jeg vil i hvert fald meget gerne møde dig og dine lækre basser en dag :-D Er ikke noget problem at køre :-)

 

Ja og de er nok taknemmelige for lidt mere pels om vinteren :blink:

 

Hvor meget vejer Luna ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Luna vejer 7,4 kg. en lille smule for meget måske, men det kommer jo også an på deres bygning. ;-)

 

Jeg kører også gerne, har familie i hundested og kan jo tage færgen over fra Rørvig :-D

 

Hehe ja - det gør det jo :lol:

 

Mikkel har også familie i Hundested :-D Vi må finde ud af noget en dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kunne være hyggeligt ;-)

 

Det er sådan en hyggelig sejltur rørvig hundested.

 

Har aldrig taget turen over - kun en tur i vandet i en speedbåd :-P Ved faktisk ikke om det er nemmest over Roskilde eller med færgen, men kan jeg finde ud af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Maria jeg har jo sagt jeg kunne bruge dig som hunde passer ;-)

 

Ja, de er søde i hvalpe klip, jeg klipper jo selv og må ærligt indrømme de er pæne når der er gået 14 dage :oops: Det blir jo lidt takket men skidt med det, så kan jeg gøre det i hundenes tempo over flere dage.

 

De nyder at være korthåret her i varmen ;-)

 

Luna bader jo hver dag, og hun var timer om at tørre, så er det lettere med kort smart hår ;-)

 

Er der en speciel grund til at Luna bader hver dag ??

 

Min Soffi er lige blevet klippet af Karumski - maskinklippet overalt - undtagen ørerne - så hun blev altså kort - men jeg kan love for hun nød det her i varmen. Hun havde så mange filtre, at det faktisk var synd at håndklippe hende, for det gjorde bare ondt at blive redt og børstet igennem. kunne man høre. Der, hvor hun var blevet klippet sidste gang, havde de åbenbart gjort det noget overfladisk, for alt filteret var i bunden, og jeg havde også haft frygtelig svært ved at rede hende igennem.

 

Jeg ville rigtig gerne lære at klippe hende selv, men hun er noget urolig, når det er mig, der prøver, det gik bedre, da Karumski havde fat i hende, hun har bare TÅLMODIGHED :engel:- og tjek på, hvordan man gør.

 

Soffi er bare den kæreste, dejligste hund man kan tænke sig. Jeg havde slet ikke forestillet mig, at man kunne blive så glad for en hund :hjerte:

Hun er 7 md. nu (pånær 2 dg), og vejer 5,7 kg (næsten uden pels).

 

Hun er altid parat til sjov og leg. Når vi går tur, tror hun at ALLE mennesker og andre hunde er helt vilde med at snakke/lege med hende.

Så hun er meget tillidsfuld.

 

Hun bryder sig IKKE om at komme ud og gå i regnvejr. Men til gengæld ELSKER hun at grave huller og blive rigtig godt snavset. :-D

 

At en Shih Tzu har deres egen vilje, kan jeg skrive under på. Vi har gået til hvalpetræning, men Soffi har endnu ikke forstået, at når jeg/vi kalder, så er det meningen, at hun skal komme, det er meget sjovere at drille. Så vi har lige meldt os til træning hos Pia, nu SKAL hun (og også mig) nemlig lære det.

 

Det er rigtigt, at Shih Tzu'er sjældent gøer, men når jeg er ved at hælde vores aftensmad op, og står ved køkkenbordet og tager en dyb tallerken, så begynder hun at GØ, for det kunne jo være, det var en smagsprøve til hende, de serveres nemlig i dybe tallerkener.

 

Jamen, jeg kunne jo blive ved med at fortælle om hende ................ men der skal jo også være plads til andre. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der en speciel grund til at Luna bader hver dag ??

 

Min Soffi er lige blevet klippet af Karumski - maskinklippet overalt - undtagen ørerne - så hun blev altså kort - men jeg kan love for hun nød det her i varmen. Hun havde så mange filtre, at det faktisk var synd at håndklippe hende, for det gjorde bare ondt at blive redt og børstet igennem. kunne man høre. Der, hvor hun var blevet klippet sidste gang, havde de åbenbart gjort det noget overfladisk, for alt filteret var i bunden, og jeg havde også haft frygtelig svært ved at rede hende igennem.

 

Jeg ville rigtig gerne lære at klippe hende selv, men hun er noget urolig, når det er mig, der prøver, det gik bedre, da Karumski havde fat i hende, hun har bare TÅLMODIGHED :engel:- og tjek på, hvordan man gør.

 

Soffi er bare den kæreste, dejligste hund man kan tænke sig. Jeg havde slet ikke forestillet mig, at man kunne blive så glad for en hund :hjerte:

Hun er 7 md. nu (pånær 2 dg), og vejer 5,7 kg (næsten uden pels).

 

Hun er altid parat til sjov og leg. Når vi går tur, tror hun at ALLE mennesker og andre hunde er helt vilde med at snakke/lege med hende.

Så hun er meget tillidsfuld.

 

Hun bryder sig IKKE om at komme ud og gå i regnvejr. Men til gengæld ELSKER hun at grave huller og blive rigtig godt snavset. :-D

 

At en Shih Tzu har deres egen vilje, kan jeg skrive under på. Vi har gået til hvalpetræning, men Soffi har endnu ikke forstået, at når jeg/vi kalder, så er det meningen, at hun skal komme, det er meget sjovere at drille. Så vi har lige meldt os til træning hos Pia, nu SKAL hun (og også mig) nemlig lære det.

 

Det er rigtigt, at Shih Tzu'er sjældent gøer, men når jeg er ved at hælde vores aftensmad op, og står ved køkkenbordet og tager en dyb tallerken, så begynder hun at GØ, for det kunne jo være, det var en smagsprøve til hende, de serveres nemlig i dybe tallerkener.

 

Jamen, jeg kunne jo blive ved med at fortælle om hende ................ men der skal jo også være plads til andre. :vinken:

 

Neeeej da - fortæl endelig mere :-D Og så er der altså alt for lidt billeder af Soffi :blink: :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeej da - fortæl endelig mere :-D Og så er der altså alt for lidt billeder af Soffi :blink: :oops:

 

Ja, du har helt ret :oops: Men jeg har først lige i sidste uge fået et digitalkamera, før den tid havde jeg kun min telefon til at tage billeder med, og det er altså lidt begrænset, hvad man kan få ud af det :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du har helt ret :oops: Men jeg har først lige i sidste uge fået et digitalkamera, før den tid havde jeg kun min telefon til at tage billeder med, og det er altså lidt begrænset, hvad man kan få ud af det :(

 

Det er da bare helt okay :-D

 

Så vil jeg glæde mig til billeder i løbet af sommeren :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeej da - fortæl endelig mere :-D Og så er der altså alt for lidt billeder af Soffi :blink: :oops:

 

Ja, så har jeg lagt 6 nye billeder ind med Soffi. De er taget dagen efter hun var blevet klippet hos "Karumski" i Randers.

 

Men de ligner til forveksling de andre, der er taget for ca. 2-3 md. siden.

 

Jeg må se at få brugt mit kamera nu, hvor jeg har fået det, og så tage nogle mere forskellige billeder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, så har jeg lagt 6 nye billeder ind med Soffi. De er taget dagen efter hun var blevet klippet hos "Karumski" i Randers.

 

Men de ligner til forveksling de andre, der er taget for ca. 2-3 md. siden.

 

Jeg må se at få brugt mit kamera nu, hvor jeg har fået det, og så tage nogle mere forskellige billeder :lol:

 

Hvor er det gode billeder - jeg er syg med hvalpeklip :-D Hvad vejer hun nu som 7 mdrs ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej alle Shih Tzu ejer!

 

Jeg er for 3 uger siden blevet den lykkelige ejer af en Shih Tzu hvalp,Gizmo!

Der er godt nok en dejlig selvsikker hund,der har sine egene meninger om hvad han må.

Det skal nok blive rigtigt sjovt!

 

Mvh.Peter

[ATTACH]1736[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle Shih Tzu ejer!

 

Jeg er for 3 uger siden blevet den lykkelige ejer af en Shih Tzu hvalp,Gizmo!

Der er godt nok en dejlig selvsikker hund,der har sine egene meninger om hvad han må.

Det skal nok blive rigtigt sjovt!

 

Mvh.Peter

 

Nåårh hvor er han kær :lun:

 

Hvilken opdrætter er han fra ? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

N-e-e-j , hvor er han altså bare dejlig.

 

Jeg har kun haft Soffi i 7 måneder, og spørg om hun er dejlig :banan::banan:- men jeg kunne godt blive helt hvalpefikseret på ny, når jeg ser på ham.

 

Jeg ved godt, at man siger, at man altid har plads til en Shih Tzu mere ....

men jeg må nok lade fornuften råde - selvom jeg ved, at Soffis mor snart skal have hvalpe igen :roll:

 

Velkommen til her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej alle Shih Tzu ejere - Mit navn er Yvonne Frederiksen og jeg er den lykkelige indehaver af kennel Big Choice. Min mand Peter og jeg har arbejdet med Shih Tzu i 15 år. Vores ældste pige er Mei-Li der nu er 14,5 år lever et dejligt afslappet hundeliv.

 

Lige for tiden har vi to helt små Shih Tzu babyer samt 5 Havanais babyer. Vore 3 piger hjælper hinanden med at passe dem så babyerne er nu så tykke og veltilfredse. Åh, det er bare så skønt.

 

Jeg har meldt mig ind på forum efter at have talt med Maria og tænkte jeg måske kunne bibringe med nogle erfaringer og historier om mine elskede hunde.

 

Slutter for denne gang da jeg har lidt travlt med baby pasning. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle Shih Tzu ejere - Mit navn er Yvonne Frederiksen og jeg er den lykkelige indehaver af kennel Big Choice. Min mand Peter og jeg har arbejdet med Shih Tzu i 15 år. Vores ældste pige er Mei-Li der nu er 14,5 år lever et dejligt afslappet hundeliv.

 

Lige for tiden har vi to helt små Shih Tzu babyer samt 5 Havanais babyer. Vore 3 piger hjælper hinanden med at passe dem så babyerne er nu så tykke og veltilfredse. Åh, det er bare så skønt.

 

Jeg har meldt mig ind på forum efter at have talt med Maria og tænkte jeg måske kunne bibringe med nogle erfaringer og historier om mine elskede hunde.

 

Slutter for denne gang da jeg har lidt travlt med baby pasning. :vinken:

 

Hej og velkommen her.

 

Dejligt med nogle flere erfarne Shih Tzu ejere her i forummet. :-)

 

Som nybegynder - som f.eks. mig - kan der være rigtig mange spørgsmål, der trænger sig på. :?:

 

Jeg har Soffi, som er 7 md. og den dejligste Shi Tzu man kan tænke sig. Hun er købt hos en privat opdrætter, hvor vi kender familien og deres 2 Shih Tzu'er. :bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg er ny - både som tilmeldt og som shih tzu ejer. Teeny er 7 mdr. gammel og meget sød og kærlig, som alle jo skriver. Jeg kan bare ikke forstå at den allerede som 7 mdr. er så mageligt anlagt, den vil godt ud og går tur, men gider ikke gå ret langt, før den ligger sig ned og ikke vil med længere, men når vi så går hjem så er der fuld fart på - er der nogen der har observeret det samme hos deres hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg er ny - både som tilmeldt og som shih tzu ejer. Teeny er 7 mdr. gammel og meget sød og kærlig, som alle jo skriver. Jeg kan bare ikke forstå at den allerede som 7 mdr. er så mageligt anlagt, den vil godt ud og går tur, men gider ikke gå ret langt, før den ligger sig ned og ikke vil med længere, men når vi så går hjem så er der fuld fart på - er der nogen der har observeret det samme hos deres hvalpe.

 

Nej, det har jeg ikke prøvet - Soffi vil gerne gå, NÅR først vi er kommet ud.

 

M-E-N når jeg kommer med selen, så går hun ind under et bord, eller lægger sig ned med benene inde under sig, som om hun i hvert fald ikke vil med ud.

Og når vi så giver hende line på, og siger "Kom så....", så bliver hun liggende, så vi enten skal bære hende hen til døren eller trække hende hen over gulvtæppet.

Når så døren bliver lukket op, og hun kan se ud, så skal jeg love for hun kan komme op og stå, og så går det eller der-ud-af ...........

Så om de bare har lidt primadonnanykker - eller skal listes lidt med .... ved jeg ikke. :?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

 

Jeg har ingen problemer med at få Gizmo på snart 3mdr. ud og gå tur.

Han vil meget gerne med,og vil også gerne have snor på.

 

Jeg har et andet problem, han er meget glad for vand.

Han står nogle gange og "graver" i sin vandskål.

Han er næsten hver dag ude i min havedam,hvor han går helt ud i..!

Er det meget normalt at de er så glade for vand?

 

Jeg syntes også at jeg har læst om dem,at de sjælden gøer.

Men det har Gizmo åbentbart ikke læst,for han gøer meget..!

 

Her er lige et billed af den lille ballademager:

[ATTACH]1840[/ATTACH]

 

[ATTACH]1841[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...