Hop til indhold

Min lille mission i dag


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Vi der er tilknyttet vores lokale Doberman Rescue har en yahoo-gruppe hvor vi netværker, og forleden kom der en forespørgsel om nogen kunne hjælpe med en transport. En dejlig ung han skulle rejse fra et internat et godt stykke syd for New Orleans til Clarksville i Tennessee. Jeg meldte mig så til at tage et stykke af vejen. Det blev til en tur på 150 miles (hver vej), da jeg kørte ham fra hvor jeg bor og til Jackson i Mississippi. Men jeg var altså godt nok lige ved at tage ham med hjem i stedet, for hold op en kyssehund. Han sad med hovedet på min skulder det meste af vejen og kyssede mig konstant.

 

Jeg afleverede ham til den næste frivillige i Jackson som havde en tur på omkring 70 miles til Winona i Mississippi, hvorefter han blev fløjet til endestationen i Tennessee. Der er en organisation der hedder Pilots N Paws, hvis medlemmer - som er privatpersoner med enten egne eller lejede små fly - frivilligt, og gratis, hjælper med at transportere omplaceringshunde. Hatten af for dem!!! Har lige fået melding op, at Kaine er ankommet til sit nye hjem, træt selvfølgelig, men ellers i fin form, og det varede ikke længe inden han lagde op til leg med deres anden hund.

 

Det var imponerende at se, hvordan han blev givet over fra en frivillig til en anden til en tredje osv., og han tog det hele med ophøjet ro og masser af kys til alle. Den nye ejer skrev, at han charmede sig ind hos alle på flyvepladsen, hvor hun hentede ham.

 

Det var en lang tur, men det er en dejlig fornemmelse at have hjulpet en dejlig, kærlig og sund unghund til et nyt blivende hjem i stedet for at se ham ende som krematoriefoder.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Godt gået!

 

Jeg ved at på et amerikansk labradorforum, der er der også nogle, der gør det (via et rescuecenter, altså)..

 

Jeg synes det er fantastisk arbejde:-D

 

(Som en sidebemærkning er jeg dog lidt uenig i nogle af de der no-kill shelters.. Der ER altså hunde, der ville have bedre af at få fred)

 

Men fedt at Kaine allerede ser ud til at falde på plads:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

(Som en sidebemærkning er jeg dog lidt uenig i nogle af de der no-kill shelters.. Der ER altså hunde, der ville have bedre af at få fred)

 

 

Jeg ved godt at der findes no-kill shelters herovre, men jeg har endnu til gode at støde på et. Alle internater (som jeg kender til) her omkring giver hundene en meget kort frist, før de bliver aflivet. Nogle af dem så lidt som en uge, og hvis de ikke er afhentet af ejer, eller adopteret, så får de sprøjten. Hvis de er heldige....

 

Med det mener jeg -- ADVARSEL -- læs ikke videre hvis du er sart

 

at nogle internater bruger gaskamre og nogle sender hunde og katte i krematoriet uden at de først er aflivet. For at spare. :megaked::megaked:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at der findes no-kill shelters herovre, men jeg har endnu til gode at støde på et. Alle internater (som jeg kender til) her omkring giver hundene en meget kort frist, før de bliver aflivet. Nogle af dem så lidt som en uge, og hvis de ikke er afhentet af ejer, eller adopteret, så får de sprøjten. Hvis de er heldige....

 

Med det mener jeg -- ADVARSEL -- læs ikke videre hvis du er sart

 

at nogle internater bruger gaskamre og nogle sender hunde og katte i krematoriet uden at de først er aflivet. For at spare. :megaked::megaked:

 

Æv til det sidste:cry:

 

Åh jeg så på førnævnte labforum. En gut, der redder mange hunde, redder en lille schæferhvalp.. ikke meget mere end 8-9 uger gammel. Den er lam i hele bagparten og vil aldrig kunne kureres.. Hvorfor man forsøger at holde liv i en sådan hvalp, fatter jeg bare ikke.. De var ude i og lave vogn til den, men helt ærlig altså...:roll:

 

Den døde heldigvis.. Ja jeg mener heldigvis..

 

Jeg har set et program om et no kill shelter.. DogTown hed det vist.. I guder altså.. Jeg blev så harm, at jeg var nødt til at slå væk.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv til det sidste:cry:

 

Åh jeg så på førnævnte labforum. En gut, der redder mange hunde, redder en lille schæferhvalp.. ikke meget mere end 8-9 uger gammel. Den er lam i hele bagparten og vil aldrig kunne kureres.. Hvorfor man forsøger at holde liv i en sådan hvalp, fatter jeg bare ikke.. De var ude i og lave vogn til den, men helt ærlig altså...:roll:

 

Den døde heldigvis.. Ja jeg mener heldigvis..

 

Jeg har set et program om et no kill shelter.. DogTown hed det vist.. I guder altså.. Jeg blev så harm, at jeg var nødt til at slå væk.. :oops:

 

Nej, det kan jeg heller ikke have med at gøre. Da min Cash brækkede ryggen, begyndte de at tale om operation, og selvom jeg ville have givet alt for at beholde den hund, så ville jeg overhovedet ikke overveje det, han kunne umuligt få noget godt hundeliv. Jeg græd snot i ugevis, men ikke om jeg skulle have en i "rullestol".

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrh, sikke da en totalt yndlingshistorie :hjerte::lun::hjerte::lun:

 

Stemningen gik dog lidt fløjten pga. det markerede :megaked: Gør man virkelig sådan i USA?? Er der ikke nogen af alle de hjælpeorganisationer osv. som får det bremset? Det lyder helt vildt i mine ører :shock:

 

Jeg ved godt at der findes no-kill shelters herovre, men jeg har endnu til gode at støde på et. Alle internater (som jeg kender til) her omkring giver hundene en meget kort frist, før de bliver aflivet. Nogle af dem så lidt som en uge, og hvis de ikke er afhentet af ejer, eller adopteret, så får de sprøjten. Hvis de er heldige....

 

Med det mener jeg -- ADVARSEL -- læs ikke videre hvis du er sart

 

at nogle internater bruger gaskamre og nogle sender hunde og katte i krematoriet uden at de først er aflivet. For at spare. :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...