Hop til indhold

Anskaffelse af hvalp.

Gæst LaFrog
 Share

Recommended Posts

Gæst LaFrog

Hej

Jeg går med overvejelserne om at købe en hvalp.

Jeg bor sammen med min kæreste i en lejlighed, hvor vi er så heldige at have en lille have i stedet for en altan. Vi har allerede en hund, Rita som er en vi har "arvet" vi fik hende for ca. et halvt år siden og hun er 9 år gammel.

Jeg går nu og overvejer at anskaffe en hvalp og er begyndt at læse om hvalpe generelt og racer (jeg kunne godt tænke mig en japansk spids eller en coton) på diverse hjemmesider.

Jeg har en plan om at jeg skal købe nogle bøger om hunde når jeg har besluttet mig for hvilken hund og fra hvilken kennel den skal købes.

Men inden har jeg lige et spørgsmål, som jeg ik synes at kunne finde svar på.. Der står alle steder om hvalpe at det er vigtigt at man får den på et tidspunkt hvor man er hjemme/har ferie, så man kan træne den til at være alene hjemme, tisse udenfor, kun bide i legetøj osv. inden man efterlader den alene hjemme.. Men hvor mange uger skal man beregne ferie når man anskaffer sig en hvalp?

Håber der er en der kan hjælpe mig:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige 3-4 uger - det tager nogle gange længere tid end man lige skulle tro.

Husk også at den nye hund skal trænes/aktiveres selvstændigt - så den kan lære at stå på egne ben :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle henvendelserne.. tror jeg vil gå efter min. 4 uger, hvis jeg kan få det til at passe ville det være perfekt over julen også søge om forlænget juleferie.. :D

Ang Rita og hvalpe, det lyder dumt, men jeg havde faktisk slet ikke tænkt over det, hun er vant til at være sammen med andre hunde og vi passr ofte mine brors hunde som hun har det fint med, men det er jo ik hvalpe.. Hun møder dem nogen gange i hundeskoven og leger med dem, men det kan ma jo ik rigtig bedømme udfra om hun kan finde ud af at bo sammen med en hvalp..

Kan Rita lærer dette? eller er det en chance man tager? eller er det bedst hvis jeg venter til Rita ik er her mere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Rita normalt er okay med hvalpe hun møder på ture, lyder det ikke som et umuligt projekt. Nogle hunde tolerer bare slet ikke hvalpes irriterende adfærd, for de er virkelig irriterende :lol:

Det gælder jo selvfølgelig også om at give Rita rum til at være sig selv, og lov til at sige fra over for den lille ny.

Det lyder godt.. Hun e også meget tålmodig med min søsters 6 måneders søn, som lige kommer til at rive i hende en gang imellem, men ved ik om det kan sammenlignes med en hvalp..

Hun har aldrig mødt en helt ung hvalp.. Men når jeg når der til hvor jeg finder frem til hvalpene må jeg spørger dem og hører om jeg må prøve at tage Rita med på besøg..

Link til indlæg
Del på andre sites