Hop til indhold

Sele/halsbånd ved cykling?


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Hvad ville I bruge når/hvis I cykler med hunden?

 

Normalt ville hun jo være løs, men pt er vi ved at finde ud af, hvem der er mest stædig:mrgreen: Og dermed må hun være i snor, når vi cykler;-)

 

Hvis sele, hvilken en skal det så være?

 

Og ville I bruge det samme, hvis I løber med hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har både en power og en ezydog, som jeg skifter lidt imellem.

 

Og jo selvfølgelig mangler der et "ikke" :mrgreen:

 

Godt, jeg blev lige forvirret:mrgreen:

 

Vi har en power til låns.. Binka's aflagte, men den der "snip" som ringen sidder i, er "lidt" slidt, da Binka nogle gange vil hurtigere frem end farmand:cool::mrgreen:

 

Men måske de er på tilbud i Vejen:hmm:

 

Jeg mener vi har prøvet Misja's hurtta og den sad ikke godt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trænger til ferie :gab:

 

Mon ikke de har nogle messetilbud.

 

I kan jo prøve Livas Ezydog, når I kommer.

 

Din stakkel:ae::-D

 

Jooh det kunne man jo håbe..

 

Ja tak, det vil vi gerne:-D

 

Jeg bruger hurttas y-sele til bissen, den er fin fordi når hun løber foran trækker hun kun på brystet og hvis hun stopper op og skal tisse inden jeg når at opfange det, kan jeg hive hende videre :genert: men har da sådan en cykeldims til hunden du må købe billigt :slem:

Det her var vist ikke en y-sele:hmm:

 

Hvad er det for en cykeldims? Sårn en til at sætte på sadelstangen, eller?

 

Det kommer an på, hvad billigt er:mrgreen: Pt holder jeg bare snoren let i hånden, så jeg kan slippe, hvis hun stopper brat op

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Hurtta T sele til cykling, og der er den helt perfekt, da ringen man sætter snoren fast i, kan køres fra side til side, så man ikke kan rive selen (og hunden) skæv.

Og hun får altså snoren ikke mellem benene, fordi ringen med snoren kører over i den ene side.

Jeg kan også godt lide man kan tage den af og på uden at løfte ben.

Desværre synes jeg den er lige kort nok over brystet, men jeg har set at Ezydog har samme model, bare med regulering om brystet også, så den skal vi have.

Har også luret på K9, men er bange for at man kan rykke selen skæv, da ringen er fast på selen. Tjaa, og så er den bare så klodset at se på. Jeg vil gerne have en sele der giver hunden mest muligt bevægelsesfrihed, når den netop skal løbe med cyklen. Der synes jeg bare rygstykket er for stift på K9.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige ind for at tjekke om Dog City evt. havde åbnet, mens du er her, men de holder ferielukket frem til den 23.

 

Ellers kunne vi have kørt derud et smut.

 

Æv ja det er typisk.. Men vi kan jo lige prøve seler på udstilling, så må jeg jo spare sammen til den, hvis der ikke er et knaldgodt tilbud:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Hurtta T sele til cykling, og der er den helt perfekt, da ringen man sætter snoren fast i, kan køres fra side til side, så man ikke kan rive selen (og hunden) skæv.

Og hun får altså snoren ikke mellem benene, fordi ringen med snoren kører over i den ene side.

Jeg kan også godt lide man kan tage den af og på uden at løfte ben.

Desværre synes jeg den er lige kort nok over brystet, men jeg har set at Ezydog har samme model, bare med regulering om brystet også, så den skal vi have.

Har også luret på K9, men er bange for at man kan rykke selen skæv, da ringen er fast på selen. Tjaa, og så er den bare så klodset at se på. Jeg vil gerne have en sele der giver hunden mest muligt bevægelsesfrihed, når den netop skal løbe med cyklen. Der synes jeg bare rygstykket er for stift på K9.

 

Jeg tror det er den der T sele vi har prøvet og ja det er smart med ringen. Jeg synes bare den gik for tæt på armhulerne

 

Jeg synes ikke jeg hiver selen skævt på den k9 jeg har til låns pt..

 

Men du har helt ret i det med bevægelse:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også en T sele på Bella de 5 gange årligt :oops: jeg cykler med hende.

Den jeg bruger er en Limex nylon sele, hvor ringen også kan køre hen over ryggen.

Modellen passer for øvrigt godt på en labrador, kender flere der bruger den. Den er super kvalitet og til at komme i nærhedden af Prismæssigt

Bella har en str. 5 84 cm. i bryst omkreds den koster ca. 135,- hos www.apporten.dk

 

Nu er Bella en meget stor bokserpige, så det kan godt være du skal have en str. 4.

Det er for øvrigt den model / mærke servicehundene også bruger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte også Hurttas T/Bryst sele den gang jeg kunne cykle med Misja (pga. ringen som KarinaO også beskriver) og indtil hun og jeg var helt gode til det at være enige, brugte jeg en helt almindelig dressurline som jeg holdt let i højre hånd.

 

Sidenhen, brugte jeg enten hendes flexline eller havde jeg hende i fri - men det var først da hun kunne mine stemme kommandoer uden svig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er den der T sele vi har prøvet og ja det er smart med ringen. Jeg synes bare den gik for tæt på armhulerne

 

Jeg synes ikke jeg hiver selen skævt på den k9 jeg har til låns pt..

 

Men du har helt ret i det med bevægelse:-D

 

Jeg synes nemlig også den er for tæt på armhulerne. Det er derfor jeg vil have den fra Ezydog i stedet, hvor man kan gøre bryststykket længere.

 

Jeg har aldrig prøvet en Powersele, så det er kun en formodning at den kan hives skævt, da jeg har set det med så mange seler med fast ring.

Men måske er det fordi selen er så fast/robust at den sidder så stabilt, selvom hunden trækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte også Hurttas T/Bryst sele den gang jeg kunne cykle med Misja (pga. ringen som KarinaO også beskriver) og indtil hun og jeg var helt gode til det at være enige, brugte jeg en helt almindelig dressurline som jeg holdt let i højre hånd.

 

Sidenhen, brugte jeg enten hendes flexline eller havde jeg hende i fri - men det var først da hun kunne mine stemme kommandoer uden svig!

 

Hey K, var det ikke den sele, vi prøvede på Luna? Som ikke var god? Jeg kan ikke huske det:oops:

 

Ja jeg bruger også bare hendes almindelige line fra Hunter, når vi cykler.. Og løber for den sags skyld

 

Jeg synes nemlig også den er for tæt på armhulerne. Det er derfor jeg vil have den fra Ezydog i stedet, hvor man kan gøre bryststykket længere.

 

Jeg har aldrig prøvet en Powersele, så det er kun en formodning at den kan hives skævt, da jeg har set det med så mange seler med fast ring.

Men måske er det fordi selen er så fast/robust at den sidder så stabilt, selvom hunden trækker.

 

Det kunne være jeg skulle se om de har den ezydog på udstillingen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forresten ingen problemer med at Gracie trækker eller stikker af, men inden jeg fik selen, smuttede hun ud af halsbåndet et par gange, fordi hun stoppede og jeg kørte videre. Det er bare for farligt i trafikken.

 

Men hun kan stadig finde på at stoppe pludseliggt op pga avislæsning eller toiletbesøg, og så giver det et ordentligt ryk i snoren, hvis jeg ikke når at slippe.

Så jeg har netop købt en snor med elasttik fra Ezydog. Tænker den må være perfekt til at gøre de bratte opbræmsninger lidt blødere.

 

EzyDog Mutley hundeline med neopren

 

Den glæder jeg mig til at prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey K, var det ikke den sele, vi prøvede på Luna? Som ikke var god? Jeg kan ikke huske det:oops:

Det kan jeg faktisk heller ikke huske, J! Men jeg kan da bare tage den på Misja næste gang vi ses - så kan Luna da prøve den.

 

Ja jeg bruger også bare hendes almindelige line fra Hunter, når vi cykler.. Og løber for den sags skyld

 

Det kunne være jeg skulle se om de har den ezydog på udstillingen :-D

Jeg har lige googlet den fra ezydog for at se priser og den er vist billigst hos østrand webshop og hos dogshop.

 

Jeg skal selv have luret den af til september i Ballerup, jeg vil have den på Misja FØR jeg evt. køber da jeg har alt-alt for mange dårlige erfaringer med at købe uden at prøve først.

 

Alt for mange seler passer hende bare ikke, selv om hun er målt efter alle kunstens regler og det gælder alle typer seler :roll:

 

Mht. Hurttas bryst-sele synes jeg bryst delen sidder et par cm. for langt nede på Misja i forhold til det helt korrekte for hendes ben og skuldre.

Ingen tvivl om at K9 selen som vi prøvede en dag, er den som sidder aller bedst på tøsen men jeg har det lidt som KarinaO, jeg synes den virker for stor og stiv over ryg-stykket til at jeg kan lide det.

 

Men nej, selen ryger faktisk ikke ned på siden, netop pga. det store ryg-stykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for en cykeldims? Sårn en til at sætte på sadelstangen, eller?

 

Det kommer an på, hvad billigt er:mrgreen: Pt holder jeg bare snoren let i hånden, så jeg kan slippe, hvis hun stopper brat op

 

 

Sådan en her: SPRINGER - Hundeholder til cykel. | Kenjan hunde & katteartikler

 

Du kan få den for 200 kr. :blink: fik den i julegave sidste år, men Izzie er for lille til den :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forresten ingen problemer med at Gracie trækker eller stikker af, men inden jeg fik selen, smuttede hun ud af halsbåndet et par gange, fordi hun stoppede og jeg kørte videre. Det er bare for farligt i trafikken.

 

Men hun kan stadig finde på at stoppe pludseliggt op pga avislæsning eller toiletbesøg, og så giver det et ordentligt ryk i snoren, hvis jeg ikke når at slippe.

Så jeg har netop købt en snor med elasttik fra Ezydog. Tænker den må være perfekt til at gøre de bratte opbræmsninger lidt blødere.

 

EzyDog Mutley hundeline med neopren

 

Den glæder jeg mig til at prøve.

Aj sådan en har jeg og jeg bruger den aldrig, du kunne have fået den jo!

 

Jeg tænkte nemlig også som dig, men synes ikke jeg var tilfreds og valgte bare sele og at øve stemmekommandoer intensivt så jeg kunne gå over til flexlinen hvor avislæsning og en hurtig tistår sagtens kan lade sig gøre uden at jeg skal stoppe op eller hun får de hårde ryk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...