Hop til indhold

Møffe har været på skue !


Recommended Posts

Og det har han været i Køge lørdag. Her mødte han Simba, der først fortalte ham lidt om kultiveret hundeadfærd. Siden blev de så hjertensgode venner. Selv skueresultatet kunne de dele: VG2 til dem begge. Den ene som junior. Den anden i åben klasse....nåe ja, og de kunne da også dele et par frikadeller, så helt galt gik det ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det har han været i Køge lørdag. Her mødte han Simba, der først fortalte ham lidt om kultiveret hundeadfærd. Siden blev de så hjertensgode venner. Selv skueresultatet kunne de dele: VG2 til dem begge. Den ene som junior. Den anden i åben klasse....nåe ja, og de kunne da også dele et par frikadeller, så helt galt gik det ikke :mrgreen:

 

 

 

Tillykke med................ det som jeg ikke ved hvad er :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai, nu må I da lige....!

 

Det er da ikke svært?

 

Det er Møffe, der ser ekstremt hvalpet ud, har tynd blis og er hamrende usymetrisk i ansigtet. Simba derimod, er højtidelig at se på, symmetrisk og har en fin blis :mrgreen:

 

Og ja, Møffe fik en ordentlig røffel af Simba, da han på det nærmeste forsøgte at springe i hovedet på ham for at sige hej :lol: Men så gik det også fint mellem de to, selvom Simba brummede et par gange :lol: Og blev ret så irriteret, da Møffe erklærede sin fuld kærlighed kort efter at de havde mødtes og lagde sig ved hans side og puttede hovedet på stakkels Simbas pote :lol: Der kom også lige lidt brummen, hvorefter jeg fik Møffe til at lægge hovedet mellem sine egne poter i stedet :blink:

 

Der blev ikke uddelt excellenter på dette skue, desværre (synes det er irriterende :mrgreen: ), så VG var den bedst mulige præmiering - viiiiildt, at tænke på, nå nu det var det man fik og dommeren også var autoriseret på racen!

 

Og vi kæmpede endda imod 8 andre bernere, hvoraf de 6 fik VG - så synes vi har kæmpet ræ'ti' flot! :banan:

 

Uha, og Zaz-zaz's mand var så sød og venlig og rar at tage billeder, da Zaz-zaz opgav mit kamera :mrgreen: Stor tak til ham!

 

Vi varmer lige lidt op inden vi skal ind :mrgreen:

attachment.php?attachmentid=30996&d=1281269757

 

Og hvor var det altså bare vildt...! Havde selvfølgelig håbet på en placering, men troede ikke rigtig på det, når der var 9 hunde i klassen i alt...! Og vi stod (selvfølgelig!) forrest og min tiltro til Møffe, var ikke den bedste, det var varmt og meget Deja Vu agtigt i forhold til Bernermarked sidste år - hvis nogen husker det :genert:http://www.hunde-forum.dk/berner-sennen/9095-bernermarked-2009-a.html#post219967

 

Og Bernermarked it was this time too...!

 

Nå, men ind i ringen vi gik og stillede os op forrest. Møffe gjorde det faktisk rigtig rigtig flot, jeg er vildt stolt! Han var meget bedre, end jeg havde troet muligt :lun: Dommeren kommenterede da også, at vi vidst havde fået trænet :engel:

 

Seee, hvor fint vi står! :klap: Cato, vuffen bag os, synes hvis det hele er ret så åndssvagt :mrgreen:

attachment.php?attachmentid=30997&d=1281269757

 

Uha, man gør sig til for en tør godbid - selv i den varme, der plejer han ellers ikke overhovedet at have godbidder!

attachment.php?attachmentid=30998&d=1281269757

 

Men vi kan nu også være lidt uopmærksomme :engel:

attachment.php?attachmentid=30999&d=1281269757

 

Ud og løbe vi skulle og Møffe løb rigtig fint, undtagen ét bestemt sted ved ringsiden, hvor der var en meeega spændende duft! Har efterfølgende overvejet, om han genkendte lugten af min opdrætter, for det var selvfølgelig det sted, hvor hun var... Men det var nu jorden han proppede snuden i :lol:

 

 

 

Over og stå igen og så skulle bedømmelserne i gang - og al respekt til dommeren! Så snart hun begyndte at pille ved Møffe, vendte hun sig mod de andre udstillere og bad dem om at gå ud af ringen - Møffes pels var brand varm. Kun dem lige bag os, skulle blive inde, så de var parat.

 

Og hvor Møffe har det fra, ved jeg ikke, for jeg havde da forventet at han ville overfalde dommeren totalt i en bøn for opmærksomhed, kys, møs og kæl :vedikke: Men nej, han stod sørme så! :banan: Totalt bizart, min lille hund blev stående stille?! Så har ringtræningen åbenbart hjulpet, selvom den ene træner altid får hundende til at stå ad helvede til, aka kravle op ad ham, fordi han har godbidder :mrgreen:

 

Se, dygti' vuf!

attachment.php?attachmentid=31000&d=1281270406

 

attachment.php?attachmentid=31001&d=1281270406

 

Møffe lod hende se tænder og pille hvor hun nu ville pille. Det var kun da hun et øjeblik stod stille og jeg ikke havde fuld opmærksomhed på kræet, at han fik sneget sig over for at sidde på hendes fødder :engel:

 

Hørte et par af de ting hun sagde, alle positive, men det troede jeg selvfølgelig ikke på, at var gennemgående :mrgreen:

 

Vi blev også sat til at løbe i en trekant, endnu engang stoppede Møffe op ved den der spændende duft og da v i løb den sidste linie, gad han tydeligvis ikke rigtig mere. Farten blev betydeligt sænket! Men helt ærligt? Det var også bare sindssygt varmt at stå der i den bagende sol!

 

Men løb, det gjorde han!

attachment.php?attachmentid=31002&d=1281270406

 

Men vi blev så smidt ud af ringen med et fiiint, rødt bånd og en bernermarked 25.års jubilæumskrus og en gavekupon til en internetbutik på 25kr. :klap: Og Zaz-zaz kommenterede, hvor brugt jeg så ud, fnis! Den der varme, det var ikke kun hundene, der syntes, at det var hårdt! :genert:

 

Og så skulle vi jo stå parat, for vi skulle jo så ind igen :shock: Men skynde os gjorde vi over til teltet, så Møffe kunne få noget vand og det var han da også taknemmelig for. Herefter smuttede vi så tilbage, så vi kunne holde øje. Her nåede vi så lige at se det sidste af Catos bedømmelse (det er Zaz-zaz's kusines hund). Men altså, han syntes jo absolut ikke, at det der udstilling er en vildt god idé! Men han stod da, da vi kom og blev bedømt. Og så skulle han løbe op og ned, hvilket viste sig at være den sidste præstation han gad befippe sig med :mrgreen:

 

Nej, mor, jeg gider altså ikke mer'!

attachment.php?attachmentid=31003&d=1281271323

 

Hvad er det, du ikke forstår? Jeg sagde jo, at jeg ikke gider mer' :vedikke:

attachment.php?attachmentid=31004&d=1281271323

 

Men omsider skulle jeg og Møffe så ind til placering. Hundene blev stillet op og Møffe var knap så villig nu. Koncentrationen var vidst ved at falde for hans vedkommende! :ae: Men han klarede det stadig fint og dommeren begyndte jo så at placere hundene, mens jeg måtte erkende, at jeg er ude af stand til at tælle - for syntes da, at der var en præmiering for lidt, i forhold til antallet af hunde! Alle hundene der havde fået VG skulle nemlig placeres.

Men dommerne satte hundene over én efter én og så begyndte det at gå op for mig... Vi blev placeret blandt én af de i hvert flad fire bedste :shock: Én mere blev placeret, det var ikke os... Ooooh... Og endnu en! :shock: Og så sagde dommeren pludselig at vi skulle løbe - det havde jeg bare lidt svært ved at forstå :mrgreen: Men fik rottet mig sammen og løb - med en hund, der ENDNU! engang syntes, at der var en ekstremt spændende duft derovre ved opdrætter :lol:

 

Men så sluttede heldet også der og vi blev placeret som 2.v. :klap: Hvilket jeg er totalt stolt over, stod og dirrede af chok over den flotte placering! :klovn:

attachment.php?attachmentid=31005&d=1281271323

 

Og Møffe fik lov til at slappe lidt af, nu var vi ligesom færdige :mrgreen:

attachment.php?attachmentid=31006&d=1281271323

 

Lige bortset fra, at vi altså blev sat til at løbe ENDNU engang igen - og hvad tror I Møffe gjorde? Jo, han stak igen-igen-igen-igen snuden i jorden på det der bestemte sted...! :lol:

 

Og vores fine kritik, som jeg faktisk er rigtig rigtig stolt af!

 

Stor lidt grov maskulin han med udmærket prop. i kroppen, ganske godt skåret hoved korrekt bid og tandsæt, velansatte ører, god hals og overlinje god brystdybde for alderen, udmærkede benstammer og vinkling, bevæger sig med godt afskub endnu lidt ustabilt for, prima pels og farve, vel fremvist

 

Er lidt (meget) stolt over den sidste kommentar :engel:

 

Og så var det tilbage til teltet og afslapning, hvor Møffe og Simba jo så blev fine venner :blink:

attachment.php?attachmentid=31007&d=1281271323

 

Og Møffe fik leget med en af Simbas niecer, som lige kom forbi - bette, sød vapper der mestrede angrebslegen! Playbow, springe frem med et WRAAWR! Og så springe tilbage igen og forfra - kæft, hun var charmerende! :hjerte:

 

Åh ja! Og Zaz-zaz? Jeg fandt min godbidstaske - jeg tabte den åbenbart i bilen :mrgreen: For der var den, fint liggende på førersædet :lol:

 

Tilgengæld har jeg mistet det facsinerende(?) spiralspyd og min vandskål - glemte det vist på parkeringspladsen, fordi jeg brugte så lang tid på at få en uvillig Møffe ind i bilen :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke... hvor var det bare flot!!!

 

Lige OT... skal du i ringen med Motor i Ballerup??... Jeg kommer nemlig alligevel til øen med Freya...:mrgreen::lol:

 

Altså, Buddha fabler noget om, at hun ikke tør (eller rettere, ikke synes hun kan tillade sig at) overlade Motoren til andre. Men nu må vi se, hvis han begynder at opføre sig helt "pænt", når han løber og ikke længere napper :mrgreen: Det gjorde han i hvert fald ikke til ringtræning i onsdags :lol:

 

Uh, I kommer til Ballerup? :banan: Så kan vi måske allerede der finde ud af det med teltet? :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilykke med det fine resultat... Var det Birgitte Schjøth som var dommer?

Jeg kender i øvrigt en af bernerne fra ringtræning her i Næstved. Hende med nr. 20, tror jeg det er....

 

/Mette

 

Jeps, det var Birgitte Schjøth :-D Faktisk en dommer jeg har været meget spændt på at blive bedømt af, fordi hun både er dyrlæge, opdrætter og har at gøre med sådan noget frostsæd... Måske lidt sjov grund, men ja, jeg var spændt på det :-D

 

Kender du ham? Fedt, han har samme far som Møffe og det var ham der vandt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det var Birgitte Schjøth :-D Faktisk en dommer jeg har været meget spændt på at blive bedømt af, fordi hun både er dyrlæge, opdrætter og har at gøre med sådan noget frostsæd... Måske lidt sjov grund, men ja, jeg var spændt på det :-D

 

Kender du ham? Fedt, han har samme far som Møffe og det var ham der vandt :lol:

 

Jeps, Bailey og Nelson har fulgtes ad til ringtræning fra de var 12 uger.. Havde da godt set på facebook, at Bailey havde vundet...:hmm:

 

Kan godt li' Birgitte Schjøth, for hun roste Nelson og gav ham 5. pladsen til match for 14 dage siden (blandt 6 langhårede hunde i finalen).:mrgreen: Og lige netop hende var jeg også nervøs ved, men helt uden grund.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, Bailey og Nelson har fulgtes ad til ringtræning fra de var 12 uger.. Havde da godt set på facebook, at Bailey havde vundet...:hmm:

 

Hyggeligt! :o)

 

Kan godt li' Birgitte Schjøth, for hun roste Nelson og gav ham 5. pladsen til match for 14 dage siden (blandt 6 langhårede hunde i finalen).:mrgreen: Og lige netop hende var jeg også nervøs ved, men helt uden grund.

 

/Mette

 

Jeg er sjovt nok sjældent nervøs... Har været det én enkelt gang vist nok til en udstilling, men ellers aldrig nervøs :vedikke: Totalt mærkelig, for jeg lyder i den grad af eksamensnerver! Og har normalt vildt sceneskræk og gemmer mig så meget som muligt - men ikke i dette tilfælde :vedikke:

 

Ok, blev måske lidt nervøs, da vi stod til placeringen og det gik op for mig, at vi enten blev nr. 1 eller nr. 2 :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Altså, Buddha fabler noget om, at hun ikke tør (eller rettere, ikke synes hun kan tillade sig at) overlade Motoren til andre. Men nu må vi se, hvis han begynder at opføre sig helt "pænt", når han løber og ikke længere napper :mrgreen: Det gjorde han i hvert fald ikke til ringtræning i onsdags :lol:

 

Uh, I kommer til Ballerup? :banan: Så kan vi måske allerede der finde ud af det med teltet? :cool:

 

Hihi... ej men det bliver spændene at se Motor IRL.. :engel:

 

Jeps jeps... jeg kører med en af mine gode veninder.. så er det jo knapt så dyrt...hihi...

 

Guuud jeg har helt lemt det med teltet... det må du undskylde:oops:... Jeg napper det med til Ballerup så..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi... ej men det bliver spændene at se Motor IRL.. :engel:

 

Tro mig, du smelter! Han er SÅ charmerende :lun:

 

Jeps jeps... jeg kører med en af mine gode veninder.. så er det jo knapt så dyrt...hihi...

 

Det er altid smart! :mrgreen:

 

Guuud jeg har helt lemt det med teltet... det må du undskylde:oops:... Jeg napper det med til Ballerup så..:5up:

 

Hehe, det er okay :lol:

 

Men super, du så har det med :5up: Så ses vi i Ballerup :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er lidt tarveligt I har været i Køge, uden at sige noget til mig:fornaermet::fornaermet:

 

Men tillykke:-D

 

Var det Rishøjhallen eller Ravnsborghallen I var ved?

 

Åndskyld :oops:

 

Skal nok en anden gang - d. 5 september er der udstilling, som jeg og Møffe er tilmeldt :-D Zaz-zaz skal desværre arbejde den weekend (for dårlig!). Det er Rishøj Idrætscenter (hvilket sikkert er det samme som Rishøjhallen).

 

Kommer du så forbi? :engel:

 

Vi var på træningspladsen på Bregnegårdsvej i går :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Åndskyld :oops:

 

Skal nok en anden gang - d. 5 september er der udstilling, som jeg og Møffe er tilmeldt :-D Zaz-zaz skal desværre arbejde den weekend (for dårlig!). Det er Rishøj Idrætscenter (hvilket sikkert er det samme som Rishøjhallen).

 

Kommer du så forbi? :engel:

 

Vi var på træningspladsen på Bregnegårdsvej i går :-D

 

Det manglede bare:mrgreen:

 

Hmm nej, der er jeg på kræmmermarked i Hillerød, jeg vil tro det varer hele dagen.. det er hele weekenden, jeg er afsted.. Det er jo ellers ikke mere end 5 minutter fra mig;-)

 

Aj nu stopper du!!! Det er jo der, vi har gået til træning (i Dch).. Tsk tsk tsk..

 

:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...