Hop til indhold

cujo HAR dårlige hofter


guanomo
 Share

Recommended Posts

Info om borrelia fra Statens Serum Institut Statens Serum Institut - Sygdomme - Ved rejser (A - K) - Borrelia

 

 

Borreliose hos mennesker er lidt forskellig fra borreliose hos hunde. Men der ER lighedspunkter, bl.a. ledsmerter.

 

Men hos mennesker tror jeg ikke, at man kommer ud for nyreskade hvis infektionen ikke bliver behandlet. Det har jeg i hvert fald endnu ikke fundet noget om...

 

Og hos hunde ser man ikke det røde ringformede udslet der vokser og som er almindeligt hos mennesker.

 

Hos hunde går der også noget længere tid, før sygdommen bryder ud. Mennesker KAN få symptomer allerede de første uger efter biddet, mens hunde ikke bliver syge før efter 2 mdr. eller mere.

 

Prøv at google på Lyme, borreliosis, dogs, canine.. -så kommer der en masse oplysende artikler om sygdommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 260
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nå har snakket med dem.

De er overbevist om der er en flamation og den har første periotet, og hvis 14 dags ro = maks 3 g 10 min gåtur om dagen + det smertestillinde han skal sprøjtes med i dag ikke hjælper, er det binyrmakonom (hallo svaveged) vi skal prøve.

 

Han vil ikke komme ud "normal" bagefter, det kan ikke udelukkes han skal have smertestillinde af og til eller konstant resten af livet.

 

Men de er MEGET opsat på han for de foder de har til hunde med ledproblemer, aftalte dog jeg tog mit foder og tilskud jeg vil give og tog en snak med deres foder ekspert.

Hun er meget op at ringe over omega3 og 6 og deres samspil med grønmusling som kun det produkt har.

 

Da jeg spurgte til om han kunne have andre ting, kunne de ikke udelukke det, men de ville koncentrere sig om den flamation nu.

 

Hun mener ikke træningen har gjort udslaget, men det er et sammenfald, og så meget har vi hellere ikke trænet jo, han er født med de hofter som hun sagde og han har jo vist tegn på der var noget tidligere.

 

jeg glemte at høre om kiropraktor, havde glemt at skrive det på huskeseddelen, så skal huske det når jeg kører derned i eftermiddag.

 

 

Ja... ro er nok vigtigt.....

 

Der er bare det.... At hvis det ER Borreliose, så vil en kur med det rigtige antibiotika have en øjeblikkelig virkning..... Altså indenfor et døgn eller to...

 

Men hvis det ER Borreliose, så vil symptomerne alligevel gå over i løbet af en uges tid også uden antibiotika....... Og komme igen på et senere tidspunkt:cry:..

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrrh stakkels lille Cujo :megaked: Fordelen ved ikke at komme så meget herinde er dog, at man kan være heldig at det går bedre end først antaget når man når til slutningen af tråden :klap: så selv om det ikke er helt godt, er det trods alt heller ikke helt skidt heldigvis :lun:

 

Rigtig god bedring med ham!! :ae: Noomi og jeg vil sende masser af positive tanker :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må tilslutte mig oventstående.. kommer her for lidt til at jeg har opdaget det med hans hofter i første omgang.. Sikke noget, håber snart det går fremad.

 

Grønlæbet musling er ganske rigtigt super godt til ledproblemer og selvom man ikke altid kan lide indholde af dyrlæge foderet, så har det ofte effekt. Fordelen ved det kontra selv at give tilskud er jo at de rent faktisk tester deres foders effekt inden de sælger af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må tilslutte mig oventstående.. kommer her for lidt til at jeg har opdaget det med hans hofter i første omgang.. Sikke noget, håber snart det går fremad.

 

Grønlæbet musling er ganske rigtigt super godt til ledproblemer og selvom man ikke altid kan lide indholde af dyrlæge foderet, så har det ofte effekt. Fordelen ved det kontra selv at give tilskud er jo at de rent faktisk tester deres foders effekt inden de sælger af det...

ja da, men sidst han fik foder med majs i kan man ikke sige hans afføring var normal :genert:

men nu fik deres foderekspert olivers fish ingredients liste og så vender hun tilbage, det kan sagtens være det er nok sammen med noget tilskud, som de selvfølgelig også sælger :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

bassen er lidt sur over den manglende motion :evil::lol:

 

men når vi så bevæger ud for matriklen, den store sti nede bag huset har han travlt i 2 minutter, men så kan man hurtigt se at det altså ikke er sjovt at bevæge sig :cry:

så 1-2 gange om dagen vi går lidt rundt dernede og smider lidt foder, lidt fremmed lugt skal han jo have.

Alt legetøj er væk.

have adgangen er meget begrænset og fra i dag af ryger hans plads i sofaen :shock:

 

Vi var inde i forgårs og få en sprøjte med noget der vist nok hedder , kata...noget i den stil..

et medikament som normalt skal gives 4 gange med en 1 uges mellemrum, men kun hvis den første sprøjte virker og det kan vi først se et par dage efter de smertestillinde er brugt.

 

At fortsætte med olivers fish foderet var fint nok, så længe vi også gav noget tilskud, specielt til hunde med ledproblemer, så det er vi nu på jagt efter.

Med Glucosamin i.

Kan så se der er det i olivers også ..hmm

evt. dette her (150 kr billigere end i dk)

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_ergaenzung/gelenke_knochen/luposan/6539

 

Orijen foder har også det i deres foder

 

Vi takker for alle indlæg og tips og er "glade" for alle jeres positive tanker og omsorg :kys:

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

bassen er lidt sur over den manglende motion :evil::lol:

 

men når vi så bevæger ud for matriklen, den store sti nede bag huset har han travlt i 2 minutter, men så kan man hurtigt se at det altså ikke er sjovt at bevæge sig :cry:

så 1-2 gange om dagen vi går lidt rundt dernede og smider lidt foder, lidt fremmed lugt skal han jo have.

Alt legetøj er væk.

have adgangen er meget begrænset og fra i dag af ryger hans plads i sofaen :shock:

 

Vi var inde i forgårs og få en sprøjte med noget der vist nok hedder , kata...noget i den stil..

et medikament som normalt skal gives 4 gange med en 1 uges mellemrum, men kun hvis den første sprøjte virker og det kan vi først se et par dage efter de smertestillinde er brugt.

 

At fortsætte med olivers fish foderet var fint nok, så længe vi også gav noget tilskud, specielt til hunde med ledproblemer, så det er vi nu på jagt efter.

Med Glucosamin i.

Kan så se der er det i olivers også ..hmm

evt. dette her (150 kr billigere end i dk)

Luposan Futterergänzung günstig bei zooplus: Luposan Gelenkkraft

 

Orijen foder har også det i deres foder

 

Vi takker for alle indlæg og tips og er "glade" for alle jeres positive tanker og omsorg :kys:

Det du linker til giver vi Zacko har dog købt den variant hvor det er foder piller agtig :genert:

 

Nu har Zacko jo ikke (eller er ihvertfald ikke undersøgt for det) dårlige hofter, men nogle gange er han lidt stiv, og jeg synes ikke jeg har set forskel :vedikke: og lige en ting mere den variant vi har er der 30 % glukosamin i så den ville jeg vælge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du linker til giver vi Zacko har dog købt den variant hvor det er foder piller agtig :genert:

 

Nu har Zacko jo ikke (eller er ihvertfald ikke undersøgt for det) dårlige hofter, men nogle gange er han lidt stiv, og jeg synes ikke jeg har set forskel :vedikke: og lige en ting mere den variant vi har er der 30 % glukosamin i så den ville jeg vælge.

overvejer noget rent

Glucosamin 200 g

 

og blande det i et frossen ben han så kan få hver aften :-)

 

han skal kun have 1 gram af det om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
overvejer noget rent

Glucosamin 200 g

 

og blande det i et frossen ben han så kan få hver aften :-)

 

han skal kun have 1 gram af det om dagen.

 

Jeg kan ikke finde info på det lige nu, men faktisk blev det sidste år forbudt at tilsætte færdigfoder glukosamin. Så det findes men er altså forbudt.

Link til indlæg
Del på andre sites

overvejer noget rent

Glucosamin 200 g

 

og blande det i et frossen ben han så kan få hver aften :-)

 

han skal kun have 1 gram af det om dagen.

Er der ikke noget med at der skal være noget som hedder chol..... et eller andet i for at glukosaminen kan optages i kroppen ??? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde info på det lige nu, men faktisk blev det sidste år forbudt at tilsætte færdigfoder glukosamin. Så det findes men er altså forbudt.

:hmm: det er da i meget foder kan jeg se om rundt omkring.

 

Fandt også dette hos zoo plus

Google Oversæt

 

og en dansk variant af muslinge ekstrat

Muslingepulver

 

Det er næsten en større junglen end at finde dette rette foder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi skal nok finde ud af noget :mrgreen:

 

vi skulle have haft nye sofaer i dag, men de kom pludselig i restordre til næste fredag og vores er solgte så nu skal vi låne en gammel 3 til næste fredag, og der er ikke megen plads.

 

Ej hvor kikset at de pludselig kom i restordre, men heldigt at I kunne låne en sofa :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

bassen er lidt sur over den manglende motion :evil::lol:

 

men når vi så bevæger ud for matriklen, den store sti nede bag huset har han travlt i 2 minutter, men så kan man hurtigt se at det altså ikke er sjovt at bevæge sig :cry:

så 1-2 gange om dagen vi går lidt rundt dernede og smider lidt foder, lidt fremmed lugt skal han jo have.

Alt legetøj er væk.

have adgangen er meget begrænset og fra i dag af ryger hans plads i sofaen :shock:

 

Vi var inde i forgårs og få en sprøjte med noget der vist nok hedder , kata...noget i den stil..

et medikament som normalt skal gives 4 gange med en 1 uges mellemrum, men kun hvis den første sprøjte virker og det kan vi først se et par dage efter de smertestillinde er brugt.

 

At fortsætte med olivers fish foderet var fint nok, så længe vi også gav noget tilskud, specielt til hunde med ledproblemer, så det er vi nu på jagt efter.

Med Glucosamin i.

Kan så se der er det i olivers også ..hmm

evt. dette her (150 kr billigere end i dk)

Luposan Futterergänzung günstig bei zooplus: Luposan Gelenkkraft

 

Orijen foder har også det i deres foder

 

Vi takker for alle indlæg og tips og er "glade" for alle jeres positive tanker og omsorg :kys:

 

Stakkels Cujo da :ae:

 

Smerter, intet legetøj, forvist fra sofaen og skrappe rationeringer på haven også, håber du får ekstra meget nus, hjernelege og guffer - ellers er det da godt nok en sølle tilværelse :ae: Jacki sender mange snudeslik og siger, at Cujo skal skyyyynde sig at blive frisk igen :kys:

 

Markedet for tilskud er om muligt mere "plumret" end markedet for tørfoder :scared: kan dog oplyse, at min svigerinde har gode erfaringer med Gelenk (dog fra Hokamix)

Link til indlæg
Del på andre sites

bassen er lidt sur over den manglende motion :evil::lol:

 

men når vi så bevæger ud for matriklen, den store sti nede bag huset har han travlt i 2 minutter, men så kan man hurtigt se at det altså ikke er sjovt at bevæge sig :cry:

så 1-2 gange om dagen vi går lidt rundt dernede og smider lidt foder, lidt fremmed lugt skal han jo have.

Alt legetøj er væk.

have adgangen er meget begrænset og fra i dag af ryger hans plads i sofaen :shock:

 

Vi var inde i forgårs og få en sprøjte med noget der vist nok hedder , kata...noget i den stil..

et medikament som normalt skal gives 4 gange med en 1 uges mellemrum, men kun hvis den første sprøjte virker og det kan vi først se et par dage efter de smertestillinde er brugt.

 

At fortsætte med olivers fish foderet var fint nok, så længe vi også gav noget tilskud, specielt til hunde med ledproblemer, så det er vi nu på jagt efter.

Med Glucosamin i.

Kan så se der er det i olivers også ..hmm

evt. dette her (150 kr billigere end i dk)

Luposan Futterergänzung günstig bei zooplus: Luposan Gelenkkraft

 

Orijen foder har også det i deres foder

 

Vi takker for alle indlæg og tips og er "glade" for alle jeres positive tanker og omsorg :kys:

 

Øv hvor er det surt for jer.

 

Jeg bruger selv at fodre med Olivers Selected fish til min han-hund. Han har problemer med sin forpart(det ene ben) samt døjer han med smerter i ryggen samt en smule i bagparten også. Jeg bruger Hokamix Gelenk kosttilskud til ham - i pulverform. Han kan - modsat andre hunde - godt lige det :mrgreen:

 

Derudover bruger jeg også Luposan - som du linker til. Den kan du også købe - til nogenlunde samme pris som i Tyskland - hos Kenjan.dk.

 

Jeg håber at Cujo får det bedre. Og meget gerne snart..... :-D

 

Jeg selv er begyndt at overveje hvor længe min Kazan skal have lov til at fortsætte. Pt. har han smerter ret ofte, hvilket gør at hans humør ikke altid er det bedste. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det surt for jer.

 

Jeg bruger selv at fodre med Olivers Selected fish til min han-hund. Han har problemer med sin forpart(det ene ben) samt døjer han med smerter i ryggen samt en smule i bagparten også. Jeg bruger Hokamix Gelenk kosttilskud til ham - i pulverform. Han kan - modsat andre hunde - godt lige det :mrgreen:

 

Derudover bruger jeg også Luposan - som du linker til. Den kan du også købe - til nogenlunde samme pris som i Tyskland - hos Kenjan.dk.

 

Jeg håber at Cujo får det bedre. Og meget gerne snart..... :-D

 

Jeg selv er begyndt at overveje hvor længe min Kazan skal have lov til at fortsætte. Pt. har han smerter ret ofte, hvilket gør at hans humør ikke altid er det bedste. :megaked:

også det vi er begyndt på fra Olivers.

 

Øv med kenzan, vi har allerede de tanker også, men det er mest fordi ændringerne på billeder er så "voldsomme" på så kort og at hofterne ikke er slemme, men nok til at det kan ses.

Link til indlæg
Del på andre sites

bassen er lidt sur over den manglende motion :evil::lol:

 

men når vi så bevæger ud for matriklen, den store sti nede bag huset har han travlt i 2 minutter, men så kan man hurtigt se at det altså ikke er sjovt at bevæge sig :cry:

så 1-2 gange om dagen vi går lidt rundt dernede og smider lidt foder, lidt fremmed lugt skal han jo have.

Alt legetøj er væk.

have adgangen er meget begrænset og fra i dag af ryger hans plads i sofaen :shock:

 

Vi var inde i forgårs og få en sprøjte med noget der vist nok hedder , kata...noget i den stil..

et medikament som normalt skal gives 4 gange med en 1 uges mellemrum, men kun hvis den første sprøjte virker og det kan vi først se et par dage efter de smertestillinde er brugt.

 

At fortsætte med olivers fish foderet var fint nok, så længe vi også gav noget tilskud, specielt til hunde med ledproblemer, så det er vi nu på jagt efter.

Med Glucosamin i.

Kan så se der er det i olivers også ..hmm

evt. dette her (150 kr billigere end i dk)

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_ergaenzung/gelenke_knochen/luposan/6539

 

Orijen foder har også det i deres foder

 

Vi takker for alle indlæg og tips og er "glade" for alle jeres positive tanker og omsorg :kys:

 

Det markerede:

Jeg bruger Koncentrat-udgaven til Mollie, der jo er blevet lidt stivbenet og nemt begyndte at halte (alderrelateret) og efter jeg er begyndt på det, så er hun blevet mere holdbar.

 

Derudover får hun Olivers Body Boost samt lakseolie i foderet, der i forvejen er lavet til ældre hunde og derfor indeholder mere af de der gode ting.

 

Til en hund, der har problemer med knoglerne/leddene, så ville jeg aldrig kun bruge et foder medmindre det var dyrlægens RC-linie; heller ikke selvom de reklamere med et højere indhold af Glucosomin eller hvordan det nu staves.

 

Jeg håber I får bugt med smerterne og han kan få et godt liv trods alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det markerede:

Jeg bruger Koncentrat-udgaven til Mollie, der jo er blevet lidt stivbenet og nemt begyndte at halte (alderrelateret) og efter jeg er begyndt på det, så er hun blevet mere holdbar.

 

Derudover får hun Olivers Body Boost samt lakseolie i foderet, der i forvejen er lavet til ældre hunde og derfor indeholder mere af de der gode ting.

 

Til en hund, der har problemer med knoglerne/leddene, så ville jeg aldrig kun bruge et foder medmindre det var dyrlægens RC-linie; heller ikke selvom de reklamere med et højere indhold af Glucosomin eller hvordan det nu staves.

 

Jeg håber I får bugt med smerterne og han kan få et godt liv trods alt.

Nej vi skal også have noget tilskud, ingen tvivl der.

 

Cujo har det ikke godt med majs og det er meget af i RC og hills :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg selv er begyndt at overveje hvor længe min Kazan skal have lov til at fortsætte. Pt. har han smerter ret ofte, hvilket gør at hans humør ikke altid er det bedste. :megaked:

 

Neeeeiiiii ikke onkel Kazan :megaked: :megaked:

 

Hvad skal Cilli-pigen så gøre, hvis hun bliver enke :megaked: og hvad med dig :megaked: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej vi skal også have noget tilskud, ingen tvivl der.

 

Cujo har det ikke godt med majs og det er meget af i RC og hills :shock:

 

Ja, der er meget majs i RC og Hills :-( Desværre.

 

Jeg skal en tur til Lolland den 27/8-30/8 (nærmere betegnet Rødby, men kører da gerne en "smuttur" til Nakskov *GG*) og har 1200 gr. af den Luposan du har linket til - hvis du vil, må du gerne købe den.

Jeg skal højst sandsynligt også en tur til Tyskland i den weekend og lur mig om jeg ikke lander i en dyreforretning eller to, så hvis du vil have noget hjem til tyske priser uden fragt, så siger du bare til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er meget majs i RC og Hills :-( Desværre.

 

Jeg skal en tur til Lolland den 27/8-30/8 (nærmere betegnet Rødby, men kører da gerne en "smuttur" til Nakskov *GG*) og har 1200 gr. af den Luposan du har linket til - hvis du vil, må du gerne købe den.

Jeg skal højst sandsynligt også en tur til Tyskland i den weekend og lur mig om jeg ikke lander i en dyreforretning eller to, så hvis du vil have noget hjem til tyske priser uden fragt, så siger du bare til :-)

 

Det kunne godt være en mulighed ja ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...