Hop til indhold

cujo HAR dårlige hofter


guanomo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 260
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan går det med Cujo drengen?

 

Har I fået svar på blodprøverne?

de rignede tidligere, men fik ikke taget den så de lagde en besked.

De spurgte til cujo og sagde blodprøverne var fine.

 

der er ingen forbedringer.

stadigvæk stiv i bagkroppen når han har ligget længe, svært gang.

i går gik han og hylede on and off fra kl 4 om morgen til 8-9 aften.

han trækker vejret "tungt", hurtigt og tungen ud af munden rimeligt tit.

han har haft enkelte ture hvor hans bagben/hofter "dirrede"/skælvede.

fra midt på ryggen og hele vej ned skyder han ryg og er øm.

Link til indlæg
Del på andre sites

de rignede tidligere, men fik ikke taget den så de lagde en besked.

De spurgte til cujo og sagde blodprøverne var fine.

 

Og hvad betyder det? Bed dem om at få en udskrift og send mig lige en kopi, så skal jeg nok få en til lige at kigge på dem. Det er hverken første eller sidste gang jeg høre at en dyrlæge siger blodprøverne er fine på trods af at der er tal der afviger gevaldigt, desværre... Ikke fordi jeg ikke stoler på din dyrlæge, men bare fordi at jeg generelt ikke stoler på dyrlæger...

 

der er ingen forbedringer.

stadigvæk stiv i bagkroppen når han har ligget længe, svært gang.

i går gik han og hylede on and off fra kl 4 om morgen til 8-9 aften.

han trækker vejret "tungt", hurtigt og tungen ud af munden rimeligt tit.

han har haft enkelte ture hvor hans bagben/hofter "dirrede"/skælvede.

fra midt på ryggen og hele vej ned skyder han ryg og er øm.

 

Jeg havde altså fået en vurdering fra en anden dyrlæge også, jeg syntes ikke at det her lyder rigtig :cry:

 

Jeg kender en rigtig dygtig dyrlæge i hellerup, det var hende der langt om længe fandt ud af hvad Baldur fejlede, hvis du har mod på det, så kommer jeg gerne og henter dig og Cujo og kører jer derind :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvad betyder det? Bed dem om at få en udskrift og send mig lige en kopi, så skal jeg nok få en til lige at kigge på dem. Det er hverken første eller sidste gang jeg høre at en dyrlæge siger blodprøverne er fine på trods af at der er tal der afviger gevaldigt, desværre... Ikke fordi jeg ikke stoler på din dyrlæge, men bare fordi at jeg generelt ikke stoler på dyrlæger...

 

 

 

Jeg havde altså fået en vurdering fra en anden dyrlæge også, jeg syntes ikke at det her lyder rigtig :cry:

 

Jeg kender en rigtig dygtig dyrlæge i hellerup, det var hende der langt om længe fandt ud af hvad Baldur fejlede, hvis du har mod på det, så kommer jeg gerne og henter dig og Cujo og kører jer derind :ae:

ja jeg må se hvad de siger i morgen.

Vil i hvert fald insistere på de tager os alvorligt snart.

Det er sidste dag i dag vi giver ham smertestillinde,,

anden vurdering kunne være super, men vi skal først have lånt penge til de sidste 14 dags behandling (efter de 2 røgnten billeder) før vi kan gøre mere og bede banken om flere penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg må se hvad de siger i morgen.

Vil i hvert fald insistere på de tager os alvorligt snart.

Det er sidste dag i dag vi giver ham smertestillinde,,

anden vurdering kunne være super, men vi skal først have lånt penge til de sidste 14 dags behandling (efter de 2 røgnten billeder) før vi kan gøre mere og bede banken om flere penge.

 

Årh, noget lort, det er bare så frustrerende at være afhængig af bankens nåde, især i sådan en situation :cry:

 

Men I er da nødt til at forsætte med den smertestillende, sådan som han har det, så kan han da slet ikke være foruden eller?

 

Men ligegyldig hvad, så bed om en udskrift af blodprøverne

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, noget lort, det er bare så frustrerende at være afhængig af bankens nåde, især i sådan en situation :cry:

 

Men I er da nødt til at forsætte med den smertestillende, sådan som han har det, så kan han da slet ikke være foruden eller?

 

Men ligegyldig hvad, så bed om en udskrift af blodprøverne

jeg synes slet ikke der rigtig er forskel på før og efter de smertestillende, men nu har også været på det i 14-15 dage.. 2 forskellige mærker.

først privocox og så dolol.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh det lyder rigtig skidt :cry: Den blodprøve, viste den også om der kunne være borreliose infektion?

 

Hvad mon dyrlægens plan er nu når det smertestillende snart er slut? Synes også det er meget underligt at de ikke har virket.

 

Håber på god bedring til Cujo'en!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Venus222

Jeg har ikke læst hele tråden ,så bær over med mig. :oops:

 

Men jeg er så ked af at høre at Cujo har det skidt! :megaked: Men altså er han blevet testet for Ehrilicia canis? Det er en sygdom der smitter via flåter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh det lyder rigtig skidt :cry: Den blodprøve, viste den også om der kunne være borreliose infektion?

 

Hvad mon dyrlægens plan er nu når det smertestillende snart er slut? Synes også det er meget underligt at de ikke har virket.

 

Håber på god bedring til Cujo'en!

 

Blodprøven kan ikke nødvendigvis vise om han har borreliose..

Kun om han har antistoffer imod, altså om han nogensinde har haft det.. Og det er der rigtig mange hunde, der har. Uden at blive syge..

 

Borreliosebakterierne opholder sig ikke i ret stor stil i blodet, men de kan sidde i nogle led eller andre steder.

Langvarig og kraftig antibiotika kan hjælpe, ret hurtigt. DET er et tegn på at det er borreliose..

---men hvis dyrlægen siger nej...:vedikke: ---men en eller anden infektion tror jeg det er... (antibiotika)

 

Jeg har selv haft borreliose 4 gange i de 8 år jeg har haft Silke..... :vedikke:

 

Silkes FAR blev aflivet på grund af borreliose... For flere år siden..

Link til indlæg
Del på andre sites

cujo fik antibiotika for 1 uge siden cirka ...5 dags kur.

 

aner ikke hvad de har testet for :vedikke: tog ikke telefonen, havde ikke tid og da jeg havde var klinikken lukket, de ringede 16.30 cirka.

 

Det var da mystisk, jeg ville da have troet at de ville hjælpe bare lidt :hmm:

 

også svært at sige om de har jo...når han har fået dem så længe, nu må vi se de næste par dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

der var ingen afvigelser overhovedet i blodprøverne.

Der var intet der tyede på parasit eller andet.

Fik ikke hørt om en udskrift...

 

De var lidt på bar bund og vidste ikke rigtig hvad de skulle gribe i nu.

 

Insprøtningen havde en depot virkning så vi aftalte at ringes ved torsdag.

Hun ville snakke med de andre hvad de synes vi skal hvis ikke der er forbedringer torsdag.

 

:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
jeg synes slet ikke der rigtig er forskel på før og efter de smertestillende, men nu har også været på det i 14-15 dage.. 2 forskellige mærker.

først privocox og så dolol.

 

Jeg har haft fået Dolol mod gigtsmerter - ingen virkning overhovedet på mig.

 

Du kan bede om et andet præparat

Link til indlæg
Del på andre sites

 

der er ingen forbedringer.

stadigvæk stiv i bagkroppen når han har ligget længe, svært gang.

i går gik han og hylede on and off fra kl 4 om morgen til 8-9 aften.

han trækker vejret "tungt", hurtigt og tungen ud af munden rimeligt tit.

han har haft enkelte ture hvor hans bagben/hofter "dirrede"/skælvede.

fra midt på ryggen og hele vej ned skyder han ryg og er øm.

 

 

Det der lyder slemt :cry: stakkels cujo.

Og stakkels jer at i skal se på det :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der lyder slemt :cry: stakkels cujo.

Og stakkels jer at i skal se på det :ae:

det er også meget hårdt..

han må ikke gå tur.

han må ikke løbe i haven, så vi henter ham ind hvis han gør..

se ham være frustreret og forvirret over det hele.

ubehaget ved de mindste ting han skal lave...

 

vi savner dette ansigts udtryk:megaked:

 

guanomo-albums-blandet-ting-picture9947-taaaak.jpg

 

 

spørgsmålet man er begyndt at stille sig selv, hvor længe kan vi leve med at tilbyde ham sådan en tilværelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

det er også meget hårdt..

han må ikke gå tur.

han må ikke løbe i haven, så vi henter ham ind hvis han gør..

se ham være frustreret og forvirret over det hele.

ubehaget ved de mindste ting han skal lave...

 

vi savner dette ansigts udtryk:megaked:

 

guanomo-albums-blandet-ting-picture9947-taaaak.jpg

 

 

spørgsmålet man er begyndt at stille sig selv, hvor længe kan vi leve med at tilbyde ham sådan en tilværelse?

 

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

cujo fik antibiotika for 1 uge siden cirka ...5 dags kur.

 

 

Hvad var det for et antibiotika? altså hvad hedder pillerne, og hvor meget fik han?

Hvis det har været det rigtige antibiotika (tetracyclin- eller penicillin-baseret antibiotika) og i den rette dosis, så skulle det have vist en bedring i løbet af de 5 dage..

 

Men hvis dyrlægerne kun har givet en almindelig dosis, så er der selvfølgelig ikke den virkning.

 

Borreliose skal behandles med antibiotika i 14-30 dage.. Eller mere...:shock:

 

Ååh, forresten har han fået nogen binyrebarkhormon eller lignende (cortison, prednisolon, medrol el. lign)? Altså sådan noget mod inflammation, der dæmper immunforsvaret?

DET MÅ MAN NEMLIG IKKE!!

Det kan være årsag til en FORVÆRRING af borreliosen.

 

 

How is Lyme disease in dogs treated? Treatment for Lyme disease is very straightforward and consists of using either a tetracycline or penicillin-based antibiotic. The two most commonly used are oral doxycycline or amoxicillin. A recent study showed that both antibiotics worked equally well. The antibiotics must be given a minimum of 14 days, but 30 days is recommended. However, some preliminary studies show that some animals may not even clear the organism after 30 days and will relapse once the antibiotic is discontinued. In these cases, the animal may have to be on the antibiotic for much longer. It appears that many animals may never completely rid themselves of B. burgdorferi despite antibiotic treatment. These animals may never show any further signs of the disease. Despite the fact that some animals may develop chronic infections, the vast majority of infected dogs respond rapidly and satisfactorily to doxycycline treatment. In some animals with severe arthritis, pain relievers may also be used in addition to antibiotics. The use of steroids in this disease is definitely contraindicated.

 

 

Herfra:

Lyme Disease (Borreliosis) in Dogs

 

Ej, altså... Prøv at lave en liste over hvad han har fået af medicin (også evt. indsprøjtninger) med datoer for den sidste måned...

 

Jeg har siddet og kikket tilbage i trådene. Og du nævner at du har aftalt med dyrlægen at Cujo skal have antibiotika, d. 6-8. Prøv selv at kikke tilbage i den anden tråd (nu er det helt galt-tråden). Måske kan du huske, om der faktisk VAR en eller anden bedring i løbet af de 5 dage? Hvis han ikke har fået høj nok dosis, så er der måske ikke så stor ændring.. Desværre blev han jo røngtenfotograferet d. 9. tror jeg det var.. Og efter den omgang var han rigtig skidt.. :cry:

--Og EFTER 5 dages antibiotika-kuren kan det hurtigt gå nedad bakke igen, fordi det slet ikke er nær nok til at slå borreliosen ihjel.

 

---Jeg ville sådan ønske, at han bare skulle have en hel masse piller i en måneds tid... Og så var han rask igen... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...