Hop til indhold

diarre - uden andre symptomer


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ok, jeg indrømmer at jeg er pyller og paranoid... men i disse tider med parvo-udbrud, bliver man (jeg) det nemt :genert::oops:

 

Karla har diarre - orangebrunt klamt vand :badr: ikke blodigt! Hun er på ingen måder mærket af det - og det er første dag idag... hendes afføring har dog været lidt lind i de sidste par dage, men dog stadig formet...

 

Hun har ingen andre symptomer på nogen form for sygdom. Hun er glad og fro og var SÅ tændt til rally-træning her til aften :5up: så hun virker jo ikke syg...

 

Men jeg har aldrig oplevet hende have så tynd mave før, og så bliver man jo bekymret som hundemor...

 

Hun har fået nogle godbidder af mine bedsteforældre (i samme nuance som det vand der nu kommer ud af bagenden), som jeg mistænker som synderen... så for nu er hun på faste og vand - og så ser jeg tiden an...

 

Nogen tanker? Det kan ikke være parvo når hun ellers er helt frisk vel? og der er heldigvis heller ingen blod i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine lå døende i senge og ville hverken spise eller bide i fuglen, hendes diarre var vandig og kom eksplosivt ud....jeg var skrækslagen, men ventede lidt og 36 timer efter var hun til agility-træning og fik skånekost som godbidder.

 

Har du taget temperaturen? Det plejer at berolige mig, hvis den ikke er alarmerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige følge op her. Snakkede med dyrlægen i morges. Hun grinte en smule, da jeg startede ud med at sige, at hun godt måtte kalde mig pylret og paranoid :lol:

 

Hun synes dog ikke der var nogen grund til at se en sund og rask voksen hund, der er fuldt vaccineret, drikker normalt, ikke har feber eller kaster op, som gerne vil træne og lege og på ingen måde virker nedstemt, blot pga lidt diarre...

 

Så vi har fastet i 24 timer og fået lidt udkogt ris og kylling her til aften (til lille kræets udelte fryd :mrgreen:)...

 

Jeg skal holde øje med afføringen og bliver det ikke bedre, så skal jeg selvfølgelig komme med hende. Men de har endnu til gode at se et parvo-tilfælde i vores område, så hun mente bestemt ikke, at det var det...

 

Vi er på skånekost imorgen også og observerer hvad der kommer ud af bagenden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...