Ida_Asta Skrevet August 20, 2010 Rapporter Share Skrevet August 20, 2010 Jeg var i Vestjylland med Splinten, mor og mig og se fårehyrdning. Hold op, de var seje, de hunde :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Super fine billeder. Det er sgu altid dybt imponerende at se en hund arbejde med det, den er født til!! Havde I nogle af jeres hunde på får? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Det er SÅ fascinerende at se på Jeg var afsted, da de var på Dyndet for nogle måneder siden.. Fantastisk.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Super fine billeder. Det er sgu altid dybt imponerende at se en hund arbejde med det, den er født til!! Havde I nogle af jeres hunde på får? Nej desværre Kimmi og Splint har prøvet - Vilya skal den 3. oktober.... glæder mig til at se, hvad hun siger til det! Meeeen, nu hvor jeg er flyttet herud er det da blevet noget fristende selv at anskaffe sig nogle.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret August 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Super fine billeder. Det er sgu altid dybt imponerende at se en hund arbejde med det, den er født til!! Havde I nogle af jeres hunde på får? Helt vildt fantastisk at se Nej, jeg har jagthund, så det er nok ikke så god en ide at sætte ham der ud... Men det var udelukkende opvisning, så vi måtte vist heller ikke sætte Trines Bordere ind - desværre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Helt vildt fantastisk at se Nej, jeg har jagthund, så det er nok ikke så god en ide at sætte ham der ud... Men det var udelukkende opvisning, så vi måtte vist heller ikke sætte Trines Bordere ind - desværre.. Ej okay - rimelig dårlig idé at sætte en jagthund på får:genert: En skam at I ikke måtte prøve Trines på dem, men det er altså imponerende at se. Skal helt sikkert også prøve min på får en dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Nej desværre Kimmi og Splint har prøvet - Vilya skal den 3. oktober.... glæder mig til at se, hvad hun siger til det! Meeeen, nu hvor jeg er flyttet herud er det da blevet noget fristende selv at anskaffe sig nogle.... Spændende! Hvad siger Kimmi og Splint? Det er dælme fristende at få selv. Altså jeg kan nok ikke have dem i villa-haven, men mine forældre kunne sagtens have en lille flok. Det eneste der bekymrer mig, er om man, hvis man får sin hund tændt på får, kan miste drive i LP'en... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Spændende! Hvad siger Kimmi og Splint? Det er dælme fristende at få selv. Altså jeg kan nok ikke have dem i villa-haven, men mine forældre kunne sagtens have en lille flok. Det eneste der bekymrer mig, er om man, hvis man får sin hund tændt på får, kan miste drive i LP'en... Har Åsa ikke haft Theo på får? Hun går også LP, ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret August 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Ej okay - rimelig dårlig idé at sætte en jagthund på får:genert: En skam at I ikke måtte prøve Trines på dem, men det er altså imponerende at se. Skal helt sikkert også prøve min på får en dag. Jeg er nu ret sikker på han bare vil gø af dem, men det er jo heller ikke noget man behøver fremelske... Vilya skal prøve på Sjælland, men det kunne ha' været sjovt at se Kimmi på får... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Har Åsa ikke haft Theo på får? Hun går også LP, ikke? Jo hun bruger dem også på får. Ikke sådan fuldtids tror jeg, det er LPen hun bruger mest tid på. Selvfølgelig kan det også lade sig gøre, men man hører bare skrækhistorierne om at hunde bagefter overhovedet ikke gider andet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Jeg er nu ret sikker på han bare vil gø af dem, men det er jo heller ikke noget man behøver fremelske... Vilya skal prøve på Sjælland, men det kunne ha' været sjovt at se Kimmi på får... Altså kan man slippe for at fremelske det, så er det nok at foretrække:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Spændende! Hvad siger Kimmi og Splint? Det er dælme fristende at få selv. Altså jeg kan nok ikke have dem i villa-haven, men mine forældre kunne sagtens have en lille flok. Det eneste der bekymrer mig, er om man, hvis man får sin hund tændt på får, kan miste drive i LP'en... Splint blev sparket ud første gang, så hun er lidt skeptisk Man kan dog hyrde med hende - ren lydighedshyrdning Kimmi.... tja, kan du forestille dig det? Totalt tændt, men stadig styrbar.... det er SÅ fedt! Vi er ikke gode, men jeg tror sagtens hun kunne blive det! Og hun mister aldrig drive for noget som helst, så det ville jeg ikke være så bange for. Der er generelt mange myter omkring det der med får eller ej.... nogen mener, de skal på får, for så lærer de, at det er dem de skal hyrde på. Andre mener, at det er dumt at tænde dem, hvis man ikke vil gøre det hele tiden, for så lærer de at hyrde... andre igen, at de så vil miste motivationen for andet.... jeg tror det er meget forskelligt, og helt afhængigt af, hvordan man griber det an. Jeg er dog stor tilhænger af, at især avlshunde har fået instinktet testet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret August 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Altså kan man slippe for at fremelske det, så er det nok at foretrække:blink: Ja, jeg tror udmiddelbart også han ville være verdens dårligste jagthund for kan gø bare... Tossede kræ Men jeg glæder mig til, at jeg en gang skal ha' min egen border, som skal hyrde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Splint blev sparket ud første gang, så hun er lidt skeptisk Man kan dog hyrde med hende - ren lydighedshyrdning Kimmi.... tja, kan du forestille dig det? Totalt tændt, men stadig styrbar.... det er SÅ fedt! Vi er ikke gode, men jeg tror sagtens hun kunne blive det! Og hun mister aldrig drive for noget som helst, så det ville jeg ikke være så bange for. Der er generelt mange myter omkring det der med får eller ej.... nogen mener, de skal på får, for så lærer de, at det er dem de skal hyrde på. Andre mener, at det er dumt at tænde dem, hvis man ikke vil gøre det hele tiden, for så lærer de at hyrde... andre igen, at de så vil miste motivationen for andet.... jeg tror det er meget forskelligt, og helt afhængigt af, hvordan man griber det an. Jeg er dog stor tilhænger af, at især avlshunde har fået instinktet testet! Kan godt forestille mig Kimmi på får! Det kan kun blive godt, hvis du kan holde hende under kontrol. Jeg ved godt meget af det snak der er, bare er myter, men man kan ikke undgå at tage lidt af det ind alligevel. Jeg er bestemt også tilhænger af at avlshunde (og andre) instinkttestes. Ja, det er jo nok også grunden til at jeg har valgt rene arbejdslinjer. Hvor har du prøvet at hyrde henne? Det er jo næsten ikke til at finde nogen steder her i det mørke jylland! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Ja, jeg tror udmiddelbart også han ville være verdens dårligste jagthund for kan gø bare... Tossede kræ Men jeg glæder mig til, at jeg en gang skal ha' min egen border, som skal hyrde... Skal du have border? Hvorfra? (Altså det kan jo godt være at det ligger langt ude i fremtiden, men måske har du en idé om det) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Kan godt forestille mig Kimmi på får! Det kan kun blive godt, hvis du kan holde hende under kontrol. Jeg ved godt meget af det snak der er, bare er myter, men man kan ikke undgå at tage lidt af det ind alligevel. Jeg er bestemt også tilhænger af at avlshunde (og andre) instinkttestes. Ja, det er jo nok også grunden til at jeg har valgt rene arbejdslinjer. Hvor har du prøvet at hyrde henne? Det er jo næsten ikke til at finde nogen steder her i det mørke jylland! Hos Erik Holmgaard - har bare betalt for enkelte timer, hvor han så har hjulpet, men ind i mellem holder han også weekendkurser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Kan godt forestille mig Kimmi på får! Det kan kun blive godt, hvis du kan holde hende under kontrol. Jeg ved godt meget af det snak der er, bare er myter, men man kan ikke undgå at tage lidt af det ind alligevel. Jeg er bestemt også tilhænger af at avlshunde (og andre) instinkttestes. Ja, det er jo nok også grunden til at jeg har valgt rene arbejdslinjer. Hvor har du prøvet at hyrde henne? Det er jo næsten ikke til at finde nogen steder her i det mørke jylland! Der er nu masser af steder man kan komme til at hyrde her i Jylland og også få hjælp/træning og vejledning - stederne reklamerer bare ikke med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret August 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Skal du have border? Hvorfra? (Altså det kan jo godt være at det ligger langt ude i fremtiden, men måske har du en idé om det) Det ligger i hvertfald halvandet til to år ude i fremtiden. Pajko er kun 9 måneder... Men kigger lige nu på kennel Pikkupaimenen i Finland, da jeg ikke tør binde an med en hund af rene arbejdslinier, som den første... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Det ligger i hvertfald halvandet til to år ude i fremtiden. Pajko er kun 9 måneder... Men kigger lige nu på kennel Pikkupaimenen i Finland, da jeg ikke tør binde an med en hund af rene arbejdslinier, som den første... Hvorfor ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret August 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Hvorfor ikke? Bare sådan en følelse i maven Men det kan jo ændre sig over de næste par år... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Bare sådan en følelse i maven Men det kan jo ændre sig over de næste par år... Det skal du altså slet ikke være bekymret over!! Det er den bedste beslutning jeg nogensinde har truffet, at vælge hvalp efter arbejdslinjer. Også selvom jeg er helt nybagt BC-ejer. Jeg er simpelthen så glad for at jeg har valgt ham, jeg har. I min opfattelse er arbejdslinjer ofte mere afslappede end udstillingslinjer. Man kan jo ligesom ikke bruge en hund, der kravler på væggene, til noget i arbejdet. Den skal slappe af når den ikke er på og være på, når den er på! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Der er nu masser af steder man kan komme til at hyrde her i Jylland og også få hjælp/træning og vejledning - stederne reklamerer bare ikke med det Kender du nogen, du kan anbefale? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Bare sådan en følelse i maven Men det kan jo ændre sig over de næste par år... Ja ok, var bare nysgerrig De fleste jeg kender vil netop gerne starte med en udaf hyrdelinjer pga det til tider noget lavere stressniveau Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Kender du nogen, du kan anbefale? Ja Men bliver nok lige nødt til at høre ham ad inden jeg skriver hans info, da han som sagt ikke reklamerer med det - han holder til heromkring, så lækkert at vores transporttid er ikke eksisterende Han skal netop til at starte et 'hold' op - hvor bla Bravo og Super er med. Vi har selv en flok meget hundevante får og jeg er vant til at hyrde til husbehov (brugte Zacho til det), men Michael (min kæreste) er ret ny i det og uanset hvad, så er det rart at have en med på sidelinjen, der arbejder med det næsten fuldtids, især når man starter nye hunde op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Ja Men bliver nok lige nødt til at høre ham ad inden jeg skriver hans info, da han som sagt ikke reklamerer med det - han holder til heromkring, så lækkert at vores transporttid er ikke eksisterende Han skal netop til at starte et 'hold' op - hvor bla Bravo og Super er med. Vi har selv en flok meget hundevante får og jeg er vant til at hyrde til husbehov (brugte Zacho til det), men Michael (min kæreste) er ret ny i det og uanset hvad, så er det rart at have en med på sidelinjen, der arbejder med det næsten fuldtids, især når man starter nye hunde op Kan godt forstå at du lige skal spørge an først og jeg ville være super taknemmelig hvis du vil høre ham! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts