Hop til indhold

spidshunde - er det muligt?? :\


Gæst hundefreak
 Share

Recommended Posts

nu er min jo bare 4 måneder men spidshunden er meget meget tydelig

 

jeg kan gå med ham i skov,ved vand være hjemme mv. og han kommer første gang jeg kalder. men så kan han lige få lyst til at smutte ind til naboen(som heldigvis er vild med ham) og så er det så tydeligt at han slår "indkaldsknappen" fra

 

han vil gerne alt det jeg gerne vil have han skal kunne.............indtil der lige er noget andet han hellere vil. Og det er sådan jeg ser spidshunde.

schæfere som jeg tidligere har haft, lærer hvad jeg gerne vil, og så gør den sig så umage for at gøre mig glad.............og efter lømmelalderen er det bare sådan det er.............

 

det er forskellen på spidser og andre hunde for mig. Og det er ikke fordi spidsen er uopdragen...........den har bare sine meningers mod /integritet

og jeg er vild med det- som ejer må man jo bare tage sine forbehold- noget jeg heldigvis kan læse mange gør herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

mht volpinoen- det er forlænge siden men min strategi var at kigge på fra hvilke kennler man importerer racen og så kigge på den kennel.

jeg mener prisen lå omkring 600 til 1000 euro- herhjemme vil en stambogsregistret volpino vel ryge op omkring 15000?

 

jeg kunne have sparet omkring 3000 ved at købe min i tyskland- og fået primasundafstamning- men så faldt jeg for denne her linie og valgte alligevel dansk.

Link til indlæg
Del på andre sites

mht volpinoen- det er forlænge siden men min strategi var at kigge på fra hvilke kennler man importerer racen og så kigge på den kennel.

jeg mener prisen lå omkring 600 til 1000 euro- herhjemme vil en stambogsregistret volpino vel ryge op omkring 15000?

 

jeg kunne have sparet omkring 3000 ved at købe min i tyskland- og fået primasundafstamning- men så faldt jeg for denne her linie og valgte alligevel dansk.

 

 

De koster 12000 herhjemme i Danmark. :mrgreen: Der hvor jeg kigger, koster hannerne faktisk 500 kr. mindre.

 

Men jeg kan da godt se, at der er penge at spare... men nu er jeg jo faldet for hundemor, så... hvis der sker noget uventet, vil jeg da kigge på de italienske kenneler. :-D Så skulle det faktisk også være muligt at få en rød en... men det er lidt tvivlsomt, om der i nogle af de røde linier er krydset pomeranien ind over, for netop at få den sjældne røde farve.

 

- Har du selv en Volpino? eller har du bare ledt efter en engang? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nej jeg kiggede bare på volpinoen- hvis jeg nu ville have to hunde :banan:

 

jeg har fået mig en ganske vidunderlig uovertruffen klog sød skøn smuk og pragtfuld eurasier :blink:

 

der lige nu- den gris - ligger og prutter

 

ham er jeg (heldigvis) faldet så meget for-at jeg ikke engang kunne overveje en anden type hund nu -

 

min eurasier er simpelthen det mest perfekte valg for mig- den er skøøøøn at være sammen med og jeg glæder mig altid til at være sammen med ham:vuf:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah, nr. to kan stadig nå at komme... :blink:

 

Eurasiere er altså også smukke - men de to, jeg kender, er enormt menneskesky og reserverede. De gider virkelig ikke fremmede.

 

Jeg kunne nu godt finde på at anskaffe mig en islandsk fårehund eller en dobermann (fuldstændig forskellige racer :roll:) efter volpinoen... men det siger jeg jo nu, inden jeg har fået min lækre hvaps. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes- det har jeg vist skrevet at islænderen er voldsomt interessant fordi den pga sin signalfølsomhed er en hund man virkelig kan få meget sjov med

 

mange af eurasierne- rigtig mange er meget reservede- det er fuldkommen rigtigt og mange af kennelerne avler på altfor dårlige tæver i den retning.

 

jeg har været meget længe om at vælge hvem jeg ville købe fra- og der er ikke rigtig alvorlige problemer med reservertheden her- de er venlige og rolige,kommer og hilser og det er det

 

det tricky og svære ved eurasier er at man aldrig ved hvad man ender op med før de er tre år gamle- farver, sind er ren forvandling de 3 år og først omkring den alder vil resultatet vise sig............. om du har fået en reserveret hund eller ej.

 

ligenu er han ikke reserveret - han går ind i alle folk med træsko på og han elsker at tale med mange mennesker- jeg gør et ret stort stykke arbejde for at det skal lykkedes og han er med mig alle steder (undtagen når vi træner alene hjemme) det betyder han ser alt hvad der er i mit liv og møder og besøger alle. - det fede er at han under besøg bare lægger sig indtil vi skal hjem igen.

han hviler i sig selv- og det er der mange der tolker som reserverthed- det synes jeg ikke det er - jegsynes det er fedt at min hund tænker selv og har sin egen mening

og ja han er vanvittig køn :hjerte:

 

siger jeg helt upartisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - nej, det er ikke sådan jeg tolker det at være reserveret. De her to euraisere jeg kender, de vil helst være et godt stykke væk fra fremmede, og kan godt finde på at rejse sig og smutte, hvis man kommer hen mod dem.

Men er det ikke sådan, med de fleste racer, at man først ved, hvordan hunden er, år den er 3 år gammel?? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

hej jeg har en dansk spids/samojøde .. hun har været god til at komme når man kalder- men er det ikke mere da vi pga hendes eppelepsi (hun får abcancer hvor man ikke kan få kontagt til hende) sjældent slipper hende mere..

Men det kan lade sig gøre at træne spidshunde til at komme tilbage "hver gang" man kalder. Men det kræver træning og veligeholdelse. så bliv ved.

 

Jeg har kendt en Alaskan Malamute (min x kærestes vens hund som vi passede ind imellem). Ejeren gik løs med den i kbh hver dag (ikke noget jeg ville turde). Den gik på fortorvet ved hans side og satte sig ved lyskryds og veje og ventede på tilladelse til at gå over vejen. Ejeren fortalte at den aldrig var løbet væk eller blevet distraheret og i parker og lignende kom den altid når han kaldte.

Men ved også at han havde den med stort set over alt altid og trænede meget. Den blev kun passet når hans datter var på hospitalet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm vi har en lille spidshund, en västgötaspids på 4 år en skøn lille tæve, der sagtens kan gå uden snor alle steder og hun kommer for det meste også når man kalder.:genert:

 

Hun er meget vagtsom og før vi fik hende tror jeg nemt tyvene kunne løbe med huset bare de ville klø bamse lidt på vejen:roll: Men efter at Pipi er flyttet ind kommer der ingen inden for hendes høre vidde uden et par vovov..

 

Hun er egentlig min søns hund men ekstremt mor glad selv om jeg virkelig har forsøgt at lade være med at lave noget sjovt med hende for ikke at gøre hende mor glad.. men men det mislykkedes..:damn:

 

Men ikke mere mor glad end det er mike der duer på ag banen ikke mor..:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...