Hop til indhold

Konkurrence forberedelse i forhold til koncentration


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Caia skal til sin første HTM konkurrence på Mandag:shock:

 

Vi skal allerede afsted ved en 15 tiden - Start tidspunkt for konkurrencen er kl 17.

 

Caia og jeg skal først ind i ringen som hund nummer 31 tror jeg, så der kommer automatisk til at gå en del tid med at vente.

 

Jeg har erfaret fra vores sidste LP prøve at min optakt var ret så forkert, da det var vores tur, havde hun ikke meget overskud tilbage. Vi ankom også tidligt, og vi var de sidste der skulle på.

 

Jeg har ingen bil jeg kan have hende i, men derimod har jeg et stofbur som hun er glad for at være i. Dog er hun ikke trænet i at kunne være der i flere timer når vi er ude. Dvs. det har vi aldrig prøvet før.

 

Det tager jeg selvf. med, og så er jeg blevet rådet til at have et par tæpper med, som jeg kan lægge hen over.

 

Men altså, skal jeg bare lade hende være i buret, så hun kan slappe af, gå et par små ture med hende ind imellem, og så varme op når det er ved at være tid?

 

Synes det er svært!!! Jeg ved jo godt at al ting kræver øvelse, og at jo flere konkurrencer vi deltager i, jo bedre bliver vores optakt osv. Men vil bare så gerne give hende de bedste betingelser, og vil ikke have at hun stresser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg er afsted er hundene i bur. Vi har aldrig trænet det voldsomt meget, og har ikke haft brug for langsomt at bygge tiden op, hvori hundene kan være i buret. De er vældigt glade for at være i dem, og ligger der gerne længe.

 

Burtræning har vi nok efterhånden fået serveret, eftersom vi har bil og hundene derfor ofte er i bur. Da jeg var alene med den ældste og ikke havde bil, stod buret ofte slået op i stuen, så hun kunne vænne sig til det - og valgte ofte det som sovested.

 

Hvis jeg var dig ville jeg gøre som du har fået foreslået; bur med og tæpper til at lægge over. Det hjælper til at de får slappet ordentligt af og ikke skal bruge energi på at holde øje med alting. Dog ville jeg droppe tanken om at skulle have hende ud flere gange i løbet af perioden, men bare lade hende ligge til det er tid for opvarmning.

 

Slå bur op når I ankommer, gå rundt og snus til stemningen, ind i buret og blive der til det er tid til opvarmning - hund ud, tisse af, gå lidt rundt og løsn det hele og derefter opvarmning. Under forudsætning af, at hun er luftet godt af når I ankommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer med tiden, som du selv nævner...

 

Karla har sit bur stående i teltet og det er åbent (med mindre jeg forlader teltet i en længere periode), så hun selv kan gå ind og ud som det passer hende...

 

Hun har også et tæppe liggende ved siden af min stol, så hun vælger selv hvor hun vil være...

 

Hun bruger en del tid på at kigge agility - det synes hun åbenbart er hyggeligt :mrgreen:, men over sådan en dag bruger hun nok alligevel det meste af tiden på at sove i buret...

 

I starten var hun så meget "på" når vi var ankommet, at hun - som du også oplever - var helt kvæstet når det var tid til at hun egentlig skulle præstere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Caia er glad for sit stofbur - Hun har selv søgt ind i det masser af gange når det har stået i stuen. Jeg vil tage det frem igen, så har vi et par dage hvor hun kan søge ind i det. Det har nemlig været slået sammen i et stykke tid.

 

Da vi skal afsted så tidligt som vi skal, er hun ikke luftet ordentligt af. Medmindre jeg kan flexe ud endnu tidligere end planlagt, må hun få sin normale tur på mandag når vi ankommer. Jeg ved heller ikke hvor lang tid det tager før vi skal på. Det har jeg ingen ide om:-)

 

Men ja, god ide at lade hende se området, snuse og vænne sig til det, og så ind i buret med tæpper hen over:5up:

 

Jeps, det må være fremgangsmåden! Det skal være en super hyggelig dag for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Caia er glad for sit stofbur - Hun har selv søgt ind i det masser af gange når det har stået i stuen. Jeg vil tage det frem igen, så har vi et par dage hvor hun kan søge ind i det. Det har nemlig været slået sammen i et stykke tid.

 

Da vi skal afsted så tidligt som vi skal, er hun ikke luftet ordentligt af. Medmindre jeg kan flexe ud endnu tidligere end planlagt, må hun få sin normale tur på mandag når vi ankommer. Jeg ved heller ikke hvor lang tid det tager før vi skal på. Det har jeg ingen ide om:-)

 

Men ja, god ide at lade hende se området, snuse og vænne sig til det, og så ind i buret med tæpper hen over:5up:

 

Jeps, det må være fremgangsmåden! Det skal være en super hyggelig dag for hende.

 

Det synes jeg lyder som en god plan.

 

Tyson har heller ikke nået at få sin eftermiddagstur, men han får dog en lang tur om morgenen. Når vi så er ankommet og har tjekket ind, går jeg en lille tissetur med ham rundt i området, sådan plejer jeg at gøre det. Vi skal jo på ret tidligt, så han skal ikke have nogen lang tur, han skal bare have mulighed for at snuse lidt og komme af med det, han skal.

 

Husk at der også er spisepause undervejs, så der kommer til at gå flere timer, før I skal på.

 

Det kan for øvrigt være, at vi skal stoppe ind på en tank på vejen og købe lidt mad at tage med? Jeg er i hvert fald dårlig til at få lavet madpakke. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det synes jeg lyder som en god plan.

 

Tyson har heller ikke nået at få sin eftermiddagstur, men han får dog en lang tur om morgenen. Når vi så er ankommet og har tjekket ind, går jeg en lille tissetur med ham rundt i området, sådan plejer jeg at gøre det. Vi skal jo på ret tidligt, så han skal ikke have nogen lang tur, han skal bare have mulighed for at snuse lidt og komme af med det, han skal.

 

Husk at der også er spisepause undervejs, så der kommer til at gå flere timer, før I skal på.

 

Det kan for øvrigt være, at vi skal stoppe ind på en tank på vejen og købe lidt mad at tage med? Jeg er i hvert fald dårlig til at få lavet madpakke. :genert:

 

Og det er nemlig den lange ventetid jeg er lidt bekymret for..Hun har aldrig ventet i MANGE timer! Men altså, vi tager det som en oplevelse.

 

Jeg tror jeg laver noget lækkert hjemmefra, gider ikke tank mad.. :-) Men vi kan godt stoppe, så du lige kan få noget selvf. intet problem.

 

Håber altås at vi får en hyggelig eftermiddag/aften:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh - Hvem er de nye?

 

Der er en i HTM1, der hedder Jenny Tholin, som stiller op med en golden. Hun var mulgivis også med i Vejen i forrige weekend? :hmm:

 

I FS1 er der en, der hedder Sidsel Lauridsen med en islandsk fårehund. Randi mener, at det er en, som vi var på et endagskursus med sidste efterår, hvor Karen Sykes og Kath Hardman var undervisere.

 

I For Sjov er der en Jette Porter med en cavalier og dig og Caia, der er nye. :-D

 

Nå ja, og så kan jeg se, at Johanna stiller op med en ny sheltie (Trouble) i FS1. Jeg er glad for, at jeg ikke skal konkurrere mod dem. :lol: Selvom, det kommer jeg nok snart til, for mon ikke de rimelig hurtigt rykker op i klasse 2. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Der er en i HTM1, der hedder Jenny Tholin, som stiller op med en golden. Hun var mulgivis også med i Vejen i forrige weekend? :hmm:

 

I FS1 er der en, der hedder Sidsel Lauridsen med en islandsk fårehund. Randi mener, at det er en, som vi var på et endagskursus med sidste efterår, hvor Karen Sykes og Kath Hardman var undervisere.

 

I For Sjov er der en Jette Porter med en cavalier og dig og Caia, der er nye. :-D

 

Nå ja, og så kan jeg se, at Johanna stiller op med en ny sheltie (Trouble) i FS1. Jeg er glad for, at jeg ikke skal konkurrere mod dem. :lol: Selvom, det kommer jeg nok snart til, for mon ikke de rimelig hurtigt rykker op i klasse 2. :blink:

 

Jeg tror godt jeg ved hvem hun er. Der var nemlig en ejer med en islandsk vuf - De kom helt fra Jylland til et endags kursus hos Anja og Sofie. Hun havde set Dogdancing på Crufts, og var blevet ret så vild med det. Men okay, hende jeg var på kursus med, havde vidst aldrig været på andre kurser.

 

Men ja det er da pænt mange nye faktisk:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror godt jeg ved hvem hun er. Der var nemlig en ejer med en islandsk vuf - De kom helt fra Jylland til et endags kursus hos Anja og Sofie. Hun havde set Dogdancing på Crufts, og var blevet ret så vild med det. Men okay, hende jeg var på kursus med, havde vidst aldrig været på andre kurser.

 

Men ja det er da pænt mange nye faktisk:5up:

 

Ok, så er det måske ikke hende, Randi og jeg var på kursus med. :vedikke:

 

Ja, det er fedt med så mange nye, det er alt for sjældent, at vi får nyt blod ind i sporten. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at min underbevidsthed prøver at fortælle mig, at jeg lige skal huske at genlære vores HTM-program til på mandag og træne lidt på positionerne og sådan. :genert: I nat drømte jeg, at vi var til konkurrencen, men da vi skulle ind til HTM, var Tyson væk. I stedet for var der en mand, der kunne forvandle sig til en hund, så han ville lade som om, at han var Tyson. Han sagde, at det var en fordel, for så kunne jeg bare sige navnet på positionerne til ham, og så skulle han nok indtage dem, og så slap jeg helt for at bruge håndtegn. Jeg ville hellere have haft Tyson med, og jeg syntes også, at det var at snyde, men vi skulle ind, så der var ikke tid til at gøre noget ved det. Da vi så kom i ringen, havde han for det første ændret min musik, så jeg blev nødt til at improvisere for at få koreografien til at passe. Og for det andet begyndte han at lave alle mulige mærkelige ting, som f.eks. at rulle sidelæns i emu-positionen. Pludselig stod en af de andre deltagere (en blanding mellem en af mine engelske kollegaer og Petrine) inde i ringen og begyndte at smide valnøddeskaller på mig. Jeg stoppede for at skælde hende ud, men så sagde dommerne, at nu var jeg disket, for jeg måtte ikke stoppe. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jette med hendes cavalier kender Caia og jeg jo. Vi går jo på det andet HTM kursus sammen. Han hedder Quinzy ( Eller hvordan han lige staves)

 

Det kom jeg lige i tanke om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvad med den sidste på dit hold? Var det ikke meningen, at I alle sammen skulle stille op i For Sjov på mandag?

 

Nej Christine med Border Collien stiller først op til border colliens konkurrence. Hun startede ud med at skulle lave et FS nummer, men efter 2 træningsgange, fandt hun ud af at hun var mest til HTM, så hun har fået lavet nyt program, og er i gang med at træne det i stedet.. Så endnu en HTM hund... Ja ja ja:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg tror, at min underbevidsthed prøver at fortælle mig, at jeg lige skal huske at genlære vores HTM-program til på mandag og træne lidt på positionerne og sådan. :genert: I nat drømte jeg, at vi var til konkurrencen, men da vi skulle ind til HTM, var Tyson væk. I stedet for var der en mand, der kunne forvandle sig til en hund, så han ville lade som om, at han var Tyson. Han sagde, at det var en fordel, for så kunne jeg bare sige navnet på positionerne til ham, og så skulle han nok indtage dem, og så slap jeg helt for at bruge håndtegn. Jeg ville hellere have haft Tyson med, og jeg syntes også, at det var at snyde, men vi skulle ind, så der var ikke tid til at gøre noget ved det. Da vi så kom i ringen, havde han for det første ændret min musik, så jeg blev nødt til at improvisere for at få koreografien til at passe. Og for det andet begyndte han at lave alle mulige mærkelige ting, som f.eks. at rulle sidelæns i emu-positionen. Pludselig stod en af de andre deltagere (en blanding mellem en af mine engelske kollegaer og Petrine) inde i ringen og begyndte at smide valnøddeskaller på mig. Jeg stoppede for at skælde hende ud, men så sagde dommerne, at nu var jeg disket, for jeg måtte ikke stoppe. :stupid:

 

VILD drøm, og meget godt husket må jeg sige:blink:

 

Det lyder lidt som om at I liiiiige skal træne lidt HTM, bare for hyggens skyld i hvert fald.. :5up:Drømmen fortæller dig i hvert fald noget. hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine er utroligt gode til at "være med" og slappe af og være på når vi skal. Vi har flere gange været hjemmefra i 6-8 timer før vi skulle på og alligevel er det ikke trætheden der fejler hvis vi ikke gør det ordentligt.

 

Tror bare det kommer af træning. Vi har også lang transport tid til træning og vente tid, så de er vandt til det. I starten var mysla nemlig tæske træt til træning bare pgs transporten, nu klarer hun at tage til træning efter en hel dag i mols bjerge og rent faktiks være motiveret for at lave noget:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...