Aslan Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Igår var vi nede ved svigerne, og Aslan lå og spiste et ben. Naboens græs er altid grønnere så deres beagle Frida, tog benet, Aslan holdte fast..... men endte med at slippe det, SELV om at frida er 10 gange mindre! Aslan blev så urolig, fandt en bold og begyndte at lege med den... men han er jo lidt stor, så det blev hurtig voldsomt, og det regnede så han var jo inden for. Jeg fik så fanget hans interesse med et andet ben, og så lagde han sig med det...... Naboens græs, og Frida ville tage det igen, og så fjernede jeg hende altså! Hun prøvede 7 gange Men må man gerne blande sig i sådan en lille sag? Jeg ville jo bare gerne havde ro, så det var total egoistisk.... og så syntes jeg også det var lidt synd for Aslan Hanner siger jo sjældent fra ved tæver hører jeg.... men må man ikke gerne hjælpe sin lille han-hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 efter min mening? jo ! bland dig bare ... jeg havde sku gjort det samme nok det er ligesom med børn, man stjæler ikke det legetøj de andre børn leger med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Jeg tror, at det er forkert at blande sig, men her skrider min menneskelige retfærdighedssans altså ind (og mit ønske om ro), så jeg havde gjort præcist det samme som dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Jeg ville også blande mig. Da jeg passede Balder i et par dage, fik de et ben hver ude i haven. Pludselig stod Balder inde ved mig i stuen og hoppede lidt. Da jeg kom ud i haven, lå Liva med begge ben. Jeg tog det ene fra hende, sådan lidt demonstrativt, og gav til Balder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Jeg ville også blande mig :blink: og gør det tit herhjemme - ellers ville jeg have en meeget slank schæfer og en multityk labradorblanding Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Her ville jeg også blande mig - Joey var også expert i at samle til huse og kunne nærmest ligge oven på en bunke af ben, mens de andre kunne ligge og kigge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Jeg kan også godt finde på at blande mig når vi passer Tante Sif... men det er mest fordi at Sif ikke siger fra, og Karla vil egentlig kun have tingene for at Sif ikke skal have dem lille møgkræ... Hun må gerne tage tingen fra Sif, men så ryger hendes over til Sif istedet, så de stadig begge har en hver... Hvis hun bliver ved, bliver hun bedt om at stoppe af mig... selvom Sif ikke gør noget... Blandede jeg mig ikke, så ville Karla Krapyl ligge på en bunke af ører og tyggepinde, som hun ikke gad spise og Sif ville bare ligge og se slukøret ud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Jeg ville også have blandet mig, som guanomo skriver så må det jo være ligesom børn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Helt okay at du blandede dig, jeg havde gjort det samme. Hunde griber også ind og retter på hinanden jo. Jeg har set det med Jensen når han stopper Freja i en irriterende adfærd overfor Lua Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Nogle kloge siger at man endelig ikke må blande sig og andre at det må man godt, i sådan en situation som den du beskriver Vi mennesker kan bedst lide retfærdighed så vi vil så gerne blande os og så vil vi også gerne have ro på - nok primært for vores egen skyld ! Alt dette er der vel ikke noget galt i synes jeg (altså at vi blander os), hvis hundene tilpasser sig og ikke får konflikter der eskalere fordi vi blander os - altså at "et eller andet ikke bliver afgjort i mellem hundene" når vi bryder ind... Når jeg enten ikke gider at se på min hund samler alt og bare sidder på det fordi den anden hund tihvertifaller ikke må få noget, fjerne jeg resurserne helt - eller fordeler som du gjorde, hvis jeg vil have ro og ikke gider at se den ene lege det er MIT-MIT-MIT :blink: I nogle situationer, fx. mellem voksen og ung/hvalp vil jeg ikke blande mig for her er der ofte også en opdragene ting inde over og den er til gavn for hvalpen - også selv om det kan være hårdt at se på for et retfærdigheds menneskes syns punkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Jeg ville også have blandet mig. Gør det fx ofte når vi er sammen med hundevennen Elvis for han tager bare alt fra Ozzie (med mindre jeg er ved siden af, så har han lært at lade være :slem:). Fx hvis Ozzie ligger med et ben og Elvis nærmer sig, så slipper hun nogle gange benet og kigger den anden vej - heeeelt afslappet - så lader jeg Elvis tage benet, fordi jeg tolker Ozzies sprog som at det er okay han tager det. Men stivner Ozzie og holder fast i benet, evt brummer lidt og prøver Elvis at snuppe benet (for han kan godt finde på bare at rive det ud af munden på hende) så standser jeg ham inden (som sagt er det efterhånden nok at jeg befinder mig ved siden af Ozzie) og får han hevet benet fra hende alligevel så går jeg hen og tager det fra ham og giver det til Ozzie igen. Heldigvis bliver det sjældnere og sjældnere at jeg behøver blande mig for Ozzie er blevet god til at lægge sig ved siden af mig, når hun gerne vil have noget i fred. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Jeg ville nok ikke have blandet mig... Jeg går meget op i at hundene skal lære selv at sige fra og selv afgøre tingene mellem dem. Vi havde engang en schæfer (Lupus) og Pluto (dansk-svensk gårdhund) plejede at jage Lupus væk fra maden så han selv kunne æde Og i starten fik vi Pluto til a gå væk så Lupus kunne få lov at spise, altså vi blandede os. Men til sidst blev det for meget både fordi så skulle man holde Pluto helt væk hver gang der var tale om mad og fordi Lupus blev lidt for "tøset" Så til sidst lod vi være med at blande os og det endte med at Lupus lærte at sige fra og derefter blev han mere selvstændig og "modig" Så jeg tror faktisk de lærer en hel del ved at man så vidt muligt prøver at lade dem klare alt sådan noget selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Jeg blander mig ikke - hvis du altid leger pylremor lærer han det jo aldrig (og at han er en tøffelhelt er da kun kært) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 30, 2010 Rapporter Share Besvaret August 30, 2010 Jeg synes som udgangspunkt skal man se om de kan klare det selv, men kan de ikke det. Så må man jo blande sig for at skabe orden :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret August 31, 2010 Rapporter Share Besvaret August 31, 2010 Jeg blander mig. Til sammenligning er Basse og jeg rigtig rigtig ofte hjemme hos min veninde med mopsen. Denne mops er jo en rottweiler i mini-format, og har selvtillid som en GD, intet står i vejen for hende. Så når Basse ligger med et ben, kan hun snildt finde på at gå hen, bide i det og så knurre for at bede Basse skrubbe af. Og omvendt er Basse sådan et stort drog i sammenligning, så hvis hun en sjælden gang beslutter sig for at stjæle Zoes, tager hun det bare ud af munden på hende. Vi har gjort meget ud af at stoppe dem verbalt, når Zoe forsøger at tage Basses ben. Så nu gør hun selv det at hun sniger sig hen til hunden, men stopper så 10 cm derfra og ligger og slapper af, og giver sig måske til at vaske ører på Basse i stedet for at stjæle Og Basse tager heller ikke ben fra Zoe længere.. Jeg gider ikke tyve-hunde og problemer i en situation som denne, hvor vi nærmest bor der, og der er legetøj og benstumper overalt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts