Hop til indhold

Er det godt nok?


Gæst Antonsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Antonsen

Jeg er i øjeblikket i gang med nogle svare overvejelser - overvejelserne går på om jeg min hund har det godt nok hos mig eller om jeg burde finde et nyt hjem til ham.

 

Jeg vil prøve at fortælle hvordan min hunds hverdag ser ud og så vil jeg meget gerne høre hvad i siger til det.

 

Først og fremmest så bor han 2 steder - 1 uge hos mig og 1 uge hos min eks.

 

Når han er hos mig ser dagene sådan her ud:

 

kl. 06:00: - 20 min morgentur

kl. 07:45: - tager jeg hjemmefra og lader ham være alene

kl. 14:00: - Kommer der en hundelufter og går med ham i en time

kl. 17:00: - Er jeg hjemme igen

kl. 17:15: - Vi går i haven i 10 - 15 min og spiller bold, snuser efter godbider eller lign

kl. 21:00: - 20 - 30 min aftenstur

 

Når han er hos min eks ser det således ud:

 

kl. 07:00: - 20 min morgentur

kl. 07:30: - Tager han hjemmefra

kl. 14:00: - Er han hjemme igen og går en tur på ca. 30 min

kl. 15:00: - Tager han afsted igen

kl. 16:30: - Hjemme igen

kl. 21:00: - ca. 20 min aftenstur

 

I løbet af dagen leger han selvfølgelig osse med ham.

 

Kan jeg forsvare at have en hund når det ser sådan ud? Han virker umiddelbart til at være en glad hund - og elsker at ligge tæt og putte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart så tænker jeg at der måske godt kunne ske lidt mere for ham når først i kommer hjem fra arbejde... Måske noget træning eller lidt mere hjernearbejde, det kan du finde masser af forslag til herinde :-D Men jeg synes det er fint der kommer nogen og lufter ham i løbet af dagen :5up:

 

Hvordan med din eks nu i deler ham? Altså vil han være med på at hunden skal omplaceres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var mig, så ville jeg tilføje lidt mentalt aktivering, bare 10-15 minutter om dagen :-D

 

Men når din hund virker glad og tilfreds, så syntes jeg ikke at det er nødvendigt at tænke i omplacering.

 

Jeg tror man skal passe på med at kigge på hvad alle andre gør, vi kan altid finde nogen der laver mere end os selv, og dermed få oparbejdet en dårlig samvittighed. Jeg syntes det vigtigeste er at kigge på hunden, hvis den virker glad og tilfreds (og ikke har nogen problemadfærd), så er den højst sandsynlig glad og tilfreds :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi er begge interesseret i at han får det så godt som overhovedet muligt (han skal bo hos mine forældre hvis det blir aktuelt)- men ingen af os er jo egentlig interesseret i at skulle af med ham. Vi håber at en af os med tiden får mulighed for at få ham på fuldtid.

Link til indlæg
Del på andre sites

som folk siger, gør småting.

 

lav "sjov" på gåturen.

giv foder som fodersøgning, viklet ind i håndklæder/viskestykker eller andet.

 

Jeg har en tråd med tip til mental aktivering jeg fik, kan være nogle af tingene kan inspirere jer til lige at få lavet lidt ekstra om dagen til at aktivere vovsen mentalt :blink:

 

http://www.hunde-forum.dk/traening/18087-gang-i-den-med-mental-aktivering.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - det vil jeg kigge på :-)

 

I løbet af aftenen så får han osse tit lov til at lede efter godbider, som er gemt rundt omkring i de forskellige rum eller jeg vikler godbide ind i et viskestykke, hvor han så skal løse knuderne op for at få fat på dem. Vi leger selvfølgelig osse med ham i løbet af aftenen, men ikke noget struktureret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i øjeblikket i gang med nogle svare overvejelser - overvejelserne går på om jeg min hund har det godt nok hos mig eller om jeg burde finde et nyt hjem til ham.

 

Jeg vil prøve at fortælle hvordan min hunds hverdag ser ud og så vil jeg meget gerne høre hvad i siger til det.

 

Først og fremmest så bor han 2 steder - 1 uge hos mig og 1 uge hos min eks.

 

Når han er hos mig ser dagene sådan her ud:

 

kl. 06:00: - 20 min morgentur

kl. 07:45: - tager jeg hjemmefra og lader ham være alene

kl. 14:00: - Kommer der en hundelufter og går med ham i en time

kl. 17:00: - Er jeg hjemme igen

kl. 17:15: - Vi går i haven i 10 - 15 min og spiller bold, snuser efter godbider eller lign

kl. 21:00: - 20 - 30 min aftenstur

 

Når han er hos min eks ser det således ud:

 

kl. 07:00: - 20 min morgentur

kl. 07:30: - Tager han hjemmefra

kl. 14:00: - Er han hjemme igen og går en tur på ca. 30 min

kl. 15:00: - Tager han afsted igen

kl. 16:30: - Hjemme igen

kl. 21:00: - ca. 20 min aftenstur

 

I løbet af dagen leger han selvfølgelig osse med ham.

 

Kan jeg forsvare at have en hund når det ser sådan ud? Han virker umiddelbart til at være en glad hund - og elsker at ligge tæt og putte :-)

som folk siger, gør småting.

 

lav "sjov" på gåturen.

giv foder som fodersøgning, viklet ind i håndklæder/viskestykker eller andet.

 

Jeg har en tråd med tip til mental aktivering jeg fik, kan være nogle af tingene kan inspirere jer til lige at få lavet lidt ekstra om dagen til at aktivere vovsen mentalt :blink:

 

http://www.hunde-forum.dk/traening/18087-gang-i-den-med-mental-aktivering.html

 

Tak - det vil jeg kigge på :-)

 

I løbet af aftenen så får han osse tit lov til at lede efter godbider, som er gemt rundt omkring i de forskellige rum eller jeg vikler godbide ind i et viskestykke, hvor han så skal løse knuderne op for at få fat på dem. Vi leger selvfølgelig osse med ham i løbet af aftenen, men ikke noget struktureret.

 

for lige at supplere lidt :mrgreen:

 

vores har stort set samme hverdag med enkelte undtagelser. Han trives også fint.

Så hvis din hund ikke er "trist" og virker understimuleret, han har et fint liv og du/i skal ikke føle jer "dårlige".

 

Det er sikkert det liv en del hunde lever som familiehunde, men også et liv som mange hunde slet ikke for,desværre, nogle hunde lever i baghave ect. og får sjældent gåture:cry:.

Så du skal ikke have dårlig samvittighed, så længe du føler i gør nok og jeres hund trives med det, er det godt nok :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

det var virkelig en besked der varmede :-)

 

Man hører og læser jo så meget og blev helt bange for at vi ikke var gode nok og især når vi har valgt den mærkelige løsning med at dele ham.

 

Men vi prøver at være meget opmærksomme på, hvordan han har det med at blive flyttet og de første par timer, kan man da godt mærke at han lige skal "vænne" sig til det andet hjem igen, men han ligger sig hurtigt de vante steder, går ind hvor han ved godbidderne er eller hvad der nu er af særlige ting de 2 steder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...