Hop til indhold

Hjælp mig med sammenføring af hund og kat


Nollike
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for nogle gode råd til sammenføring af hund og kat. Min viden om katte kan ligge på en lillefingernegl :oops: så jeg har brug for hjælp :genert:

 

Hund (det er selvfølgelig Autonoomi) er vokset op (i de første 8 uger) med en sort hankat som var kold som jordbæris over for hvalpene og spankulerede overlegent ind gennem hvalpeflokken med løftet hale mens alle hvalpene tumlede rundt og syntes at han var da en helt speciel og spændende hund :ivrig: Efterfølgende har hun mødt ham og startede med at gø af ham, men endte med at ligge ved siden af ham ude i gården efter ca. 10 min. :lun:

Derudover har hun mødt nogle enkelte katte og det er egentlig gået fint nok :-D

 

 

Missetat har også mødt hunde før og det er gået ok :5up: Nu er han bare udekat (sådan da, han er mest inde) og kan jo derfor godt have fået nogle dumme oplevelser med hunde. Plejer ellers at være ok med hunde, men den ene gang hund (Noomi) og kat mødtes, blev han ca. dobbelt så stor som han plejer at være cat11.gifDet skal dog siges, at han sad på armen af katteejer, så han har nok følt sig lidt presset :cool:

 

Hvordan sætter man sådan to sammen? Noomi bliver sådan lidt overgearet over katten som jo helt tydeligt ikke er til leg :slem: og klaprer tænder og gør af den. Mit umiddelbare bud er at holde Noomi i snor og katten løs så den kan komme væk? Er der nogen der ligger inde med de vise sten? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kat på DIT skød, mens en anden har Noomsen i snor.

 

DU kæler for og taler med missetatten og lader Noomi forstå, at den er DIN.

 

Beløn hende for ro og giv også gerne missen noget lækkert og så sørg for at Noomi ikke jagter den udenfor.

 

Men altså snor på til hun kan være rolig omkring den

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brug for nogle gode råd til sammenføring af hund og kat. Min viden om katte kan ligge på en lillefingernegl :oops: så jeg har brug for hjælp :genert:

 

Hund (det er selvfølgelig Autonoomi) er vokset op (i de første 8 uger) med en sort hankat som var kold som jordbæris over for hvalpene og spankulerede overlegent ind gennem hvalpeflokken med løftet hale mens alle hvalpene tumlede rundt og syntes at han var da en helt speciel og spændende hund :ivrig: Efterfølgende har hun mødt ham og startede med at gø af ham, men endte med at ligge ved siden af ham ude i gården efter ca. 10 min. :lun:

Derudover har hun mødt nogle enkelte katte og det er egentlig gået fint nok :-D

 

 

Missetat har også mødt hunde før og det er gået ok :5up: Nu er han bare udekat (sådan da, han er mest inde) og kan jo derfor godt have fået nogle dumme oplevelser med hunde. Plejer ellers at være ok med hunde, men den ene gang hund (Noomi) og kat mødtes, blev han ca. dobbelt så stor som han plejer at være cat11.gifDet skal dog siges, at han sad på armen af katteejer, så han har nok følt sig lidt presset :cool:

 

Hvordan sætter man sådan to sammen? Noomi bliver sådan lidt overgearet over katten som jo helt tydeligt ikke er til leg :slem: og klaprer tænder og gør af den. Mit umiddelbare bud er at holde Noomi i snor og katten løs så den kan komme væk? Er der nogen der ligger inde med de vise sten? :-D

 

Katten bestemmer, forstået på den måde, at den ikke vil nærme sig noomi før hun er helt afslappet, og har mulighed for at slippe væk:-D

 

Så i snor med noomi og lær hende at katten er no go, så skal de nok med tiden kunne være i samme rum uden problemer:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kat på DIT skød, mens en anden har Noomsen i snor.

 

DU kæler for og taler med missetatten og lader Noomi forstå, at den er DIN.

 

Beløn hende for ro og giv også gerne missen noget lækkert og så sørg for at Noomi ikke jagter den udenfor.

 

Men altså snor på til hun kan være rolig omkring den

 

Hæ, det kræver en del af mig, for jeg kan ikke så godt lide missetatter som er dobbelt størrelse og med søm i handskerne :skraek::oops: Nå, men jeg må jo gøre noget for den gode sag :genert:

 

Hvem belønner Noomi? Skal det være mig eller er det ok at det er katteejer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Katten bestemmer, forstået på den måde, at den ikke vil nærme sig noomi før hun er helt afslappet, og har mulighed for at slippe væk:-D

 

Så i snor med noomi og lær hende at katten er no go, så skal de nok med tiden kunne være i samme rum uden problemer:-D

 

Jeg tænkte også at reaktionen fra katten måske mest af alt kom fordi den ikke havde mulighed for at komme væk? En kat vil da aldrig gå til angreb på en hund hvis den kan stikke af vel? (Jeg er lidt bange for Noomis øjne og snude i forbindelse med katte :oops: selv om den er ret sød denne her :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte også at reaktionen fra katten måske mest af alt kom fordi den ikke havde mulighed for at komme væk? En kat vil da aldrig gå til angreb på en hund hvis den kan stikke af vel? (Jeg er lidt bange for Noomis øjne og snude i forbindelse med katte :oops: selv om den er ret sød denne her :lun:)

 

Jeg har aldrig oplevet en kat gå umotiveret til angreb på en hund, det plejer at være hunden der er efter katten, som stikker af med mindre den ikke kan komme væk, så vil den selvfølgelig forsvarer sig selv:-D

 

Hvis noomi ignorere katten vil denne med tiden blive nysgerrig og opsøge noomi, som så kan få stillet sin nysgerrighed og de kan endda blive fine venner:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig oplevet en kat gå umotiveret til angreb på en hund, det plejer at være hunden der er efter katten, som stikker af med mindre den ikke kan komme væk, så vil den selvfølgelig forsvarer sig selv:-D

 

Hvis noomi ignorere katten vil denne med tiden blive nysgerrig og opsøge noomi, som så kan få stillet sin nysgerrighed og de kan endda blive fine venner:-D

 

Tak Mulline, så er jeg mere rolig og vil sørge for at katten er løs næste gang og Noomi i snor :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Mulline, så er jeg mere rolig og vil sørge for at katten er løs næste gang og Noomi i snor :5up:

 

Ellers smutter du en tur op til mig, jeg har 5 katte der nok skal lære Noomi hvordan sådan nogen skal håndteres, uden at gøre hende noget:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Nu har jeg en hund der har lært at det der med at løbe efter kattene er no-go (ikke fordi ejer bliver rasende, men fordi katten er hurtigere og man derfor ikke kan nå at snakke med den ;-)) så han ignorerer dem bare fuldstændig.

 

Resultatet er så at de katte vi har i området (vi bliver på det nærmeste oversvømmet) vælger enten at blive hvor de er - jason kan uden snor passere en kat på fortovet (han går gerne over katten, hvis der er en duft i busken bag den der skal undersøges nærmere) - eller følge i r*ven på os på turen :roll:

 

Kort historie lang: hvis noomi lærer at ignorere kattene tror jeg at deres nysgerrighed vil lokke dem nærmere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Noomi må godt afprøve Bamse, når han møder nye hunde så sker det ved at hund og kat er løs og så ... leger de ;-)

 

Sådan har alle mine katte uden undtagelse været :blink:

 

Har engang panisk spænet ud i haven efter følgende scene udspildede sig: mine to katte for fuuuuld fart ind i vores have, efterfulgt af genboens kæmpe teenage-schæfer med tungen slaskende ud af munden :shock: Ude i haven finder jeg de tre dyr i voldsom leg -- de havde været i gang i genboens have, men lågen var ikke lukket ordentligt, så de tog lige en løbetur over til os :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det der med at en kat ikke angriber hvis den kan komme væk det vil jeg nu ikke være helt sikker på. Ligger en kat i den mest perfekte solplet og en hund kommer og stikker snuden hen, så er der altså nogle katte der er så glade for deres solplet og så trætte af hunden at de vælger at blive liggende og lange hunden en istedet for at flygte :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det der med at en kat ikke angriber hvis den kan komme væk det vil jeg nu ikke være helt sikker på. Ligger en kat i den mest perfekte solplet og en hund kommer og stikker snuden hen, så er der altså nogle katte der er så glade for deres solplet og så trætte af hunden at de vælger at blive liggende og lange hunden en istedet for at flygte :genert:

 

En del katte har altså også lært at det ikke kan betale sig at løbe medmindre der er et træ i nærheden. Jeg ser mange, der løber et par skridt for derefter at vende sig om og "stille sig op".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...