Hop til indhold

Hundepasser - svært at finde ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Ja jeg tænker jo mange tanker, for at forberede, når det bliver den tid, jeg skal have min egen hund :blink:

 

Der kan jo være brug for en hundepasser en sjælden gang og der er jeg helt hundrede på jeg vil være ekstremt kræsen og meget hysterisk, når jeg skal finde den "rette" person til at passe min kommende hund :blink:

 

 

Har i kunnet finde passende personer ? Altså self ud over familien/vennerne :-D Eller har i bevidst fravalgt det ?

 

Jeg ville helst finde en voksen. Men da mange stadig ikke udøver positivt samvær med hundene, ja så bliver det måske svært at finde :hmm:

Ikke om min hund skulle udsættes for skældud eller lign over bagateller :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er faktisk lidt klemte på den konto. Indtil videre er det Janniks bedsteforældre der passer Tacco når vi skal noget og det fungerer fint hvis det er en enkelt aften eller en weekend. De har også haft ham da vi var i caribien i 14 dage i påsken men det er noget hårdt for dem.

Vi havde regnet med at min mor skulle være fast hundepasser for ham men hun er desværre blevet syg så det magter hun ikke.

Så vi er også gået lidt i tænkeboks over hvad vi gør i fremtiden, heldigvis har Tacco nogle hunde-venner hvis ejere nok kunne tage ham hvis det bliver aktuelt.

Overlade ham til nogen jeg ikke kender det kommer jeg aldrig til, heller ikke selv om der er folk der argumenterer fint for at aflevere hunden i en pension.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ.

Jeg har ikke fundet nogen, som jeg ville betro min guldklump....

Min søn har passet hende i nogle timer, her hvor jeg bor.

Min datter har job og 3 små børn, så det ville Silke ikke lige have nerver til i længere tid.

Og problemet er lidt det sammen med min veninde. Hun har to hunde, men også en livlig DAMP-søn, som det bare slet ikke ville gå at putte Silke sammen med... uovervåget... Silke elsker børn, --og det skulle hun helst blive ved med..

 

Så Silke har aldrig prøvet at være væk fra mig. Jeg kunne ikke drømme om at tage på ferie uden hende, men hvis uheldet var ude og jeg blev syg eller kom til skade........... -ja, så ved jeg ikke hvad jeg ville gøre...

 

--Det ville nok blive en pension, for jeg ville frygte, at hun forsøgte at rende hjem, hvis hun blev passet i en privat familie et sted... :(

 

Det bedste er, hvis man er flere om at have hunden. Det er SLET IKKE så let at være helt alene om ansvaret....... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pipsok

Jeg forstår godt dilemmaet. Med så stor en hund vi har, er da ikke ret mange der har lyst til ligge hus til vores. Ikke fordi at han er vild eller noget:rolleyes:, men mest fordi han er så stor som han er. Så vi planlægger ikke nogen ferie uden han kan komme med. Ellers har vi allieret os med et ungt par vi har som naboer. De har selv hund, og jeg kan godt lide den måde de er overfor deres egen hund på, så de er værdige til at passe min store baby:mrgreen: Så de lufter ham og putter ham hvis vi en dag er længe væk hjemmefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice bliver altid passet af familien eller nogle venner.

Hun bliver altid passet af nogen hun kender og som vi stoler på og som har forstand på hunde.

 

Det er ikke hvem som helst der får lov til at passe hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor passer sheila, hvis det kun er mig der skal noget. Skal vi derimod noget sammen og hundene ikke kan komme med, så har de en gang været hos nogle gode bekendte hvis hunde de kender og to gange i pension og har det været en enkelt dag, der har været for lang, er de blevet luftet hjemme..

 

Men her nu hvor vi begge er flyttet kender vi ikke lige nogen der kan passe hudn på den ene eller andet måde. Så næste år når vi sandsynligvis skal til Usa, så må de i pension også selvom mit hjerte bløder ved tanken. Så jeg leder allerede efter en god pension i jylland...

Men det er svært at finde en jeg er tilfreds med på alle punkter, men så fortæller jeg mig selv, at jeg jo selv ville synes at alle ville kunne aflevere deres hund trygt hos mig, hvis jeg havde en pension og at der også må findes sådan nogel mennsker derude... et eller andet sted:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har vi altid lidt af et problem, for jeg er bestemt ikke glad for at skulle overlade Dumle til vores familie/venner, de er ikke hundemennesker.

Min veninde har fået lov at passe ham 2gange (af nogle få timer), men jeg er ikke helt glad for det.

 

En gang da han var hvalp blev han passet fra en fra debatten og det var bare super :-) Vi mødtes inden og fandt ud af hvordan vi + hunde fungerede sammen. Det er det bedste sted Dumle hidtil er blevet passet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Der har vi altid lidt af et problem, for jeg er bestemt ikke glad for at skulle overlade Dumle til vores familie/venner, de er ikke hundemennesker.

Min veninde har fået lov at passe ham 2gange (af nogle få timer), men jeg er ikke helt glad for det.

 

En gang da han var hvalp blev han passet fra en fra debatten og det var bare super :-) Vi mødtes inden og fandt ud af hvordan vi + hunde fungerede sammen. Det er det bedste sted Dumle hidtil er blevet passet.

I skal da bare sige til hvis det er og hvis i tør overlade Dumle til Lexus :lol:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvis nogen kender en god hundepension i Jylland (nær Aalb.) så ville det være rigtig dejligt at få det oplyst , jeg får også et lille problem med min lille Bella, og fam.og venner kan godt være glad for hunden når de besøger os, men er ikke hundeelsker, og så skal de IKKE passe vore søde:lol: og tilbyder det heller ikke,

måske vi skulle lave en tråd herinde om reservepasser:roll: ???

ja de søde små skal jo ha det godt, ellers havde vi dem jo nok ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Dejligt :-D

Selvfølgelig tør vi det :-) Spørgsmålet er så om i tør have en kamphund boende, det kunne jo være han åd bettemanden :shock::lol:

Ja det var straks noget andet, han tager jo sommetider en bid af lexus:lol::lol:;-) Men mon ikke det nok skulle gå

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Hehe :lol: Det er jo det, godt Lexus ikke er så ømskindet :blink: Jo, det vil jeg da tro ;-)

Bare de kan falde til ro..........engang:lol: Jeg mener de må da blive træt på et tidspunkt;-):lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Ja hvis nogen kender en god hundepension i Jylland (nær Aalb.) så ville det være rigtig dejligt at få det oplyst , jeg får også et lille problem med min lille Bella, og fam.og venner kan godt være glad for hunden når de besøger os, men er ikke hundeelsker, og så skal de IKKE passe vore søde:lol: og tilbyder det heller ikke,

måske vi skulle lave en tråd herinde om reservepasser:roll: ???

ja de søde små skal jo ha det godt, ellers havde vi dem jo nok ikke.

Altså NÆR Aaborg :hmm: Det ved jeg ikke rigtig. Men denne er en jeg kan sige god for. Jeg er MEGET krævende når det gælder min hund

http://www.midtjysk-hundecenter.dk/Hundepension.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Mja, nu er Dumle jo vldig god til at hoppe på Lexus når han bliver træt :lol: så jeg vil næsten tro det ville blive nødvendigt at skille dem ad :???:

Ja han er nærmest verdens mester i at hoppe på lexus:lol: det går jo nok også hvis det kommer der til

Link til indlæg
Del på andre sites

Som regel er det mine forældre der passer Oskar. Men det er sket en gang at vi har haft Oskar i pension og det gik over alt forventning. det er helt sikker et sted vi vil bruge igen.

vi fik en hund med hjem, der havde haft en god weekend. Han var glad, tilfreds og træt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

det er slet ikke nemt det med at finde en god hunde sitter vi havde en god ven af huset til at passe på tyson vi tænkte at så var tyson hjemme hos sig selv og han var i gode hænder trode vi!!!!! men vi blev kloger. da vennen havde passet ham 2. gang og vi skulle ud og gå mødte vi naboer og andre vi pjejer at hilse på og de spurte hvor vi havde været hele ugen siden de ikke havde set tyson en hel uge, hvilket undrede dem for vi mødes med mange dagligt. det viste sig så at han ikke havde været ude og gå med ham hele ugen men havde bare luftet ham i haven

jeg behøver vist ikke fortælle at jeg blev rasende:evil:,skuffet og ked af det

jeg følte virkelig at jeg havde svigtet min hund:cry:. så gode råd var dyre sidste sommer vi var blevet indviteret ud at rejse af svigermekanikken. men hvad så med tyson? vores "ven" han skulle IKKE passe ham så vi besluttede os for en hunde pension og jeg ved ikke om vi er heldige men vi har mange her i området, den vi ville have var desvære optaget, så vi tog en anden. jeg græd som pisket da vi afleverede ham. men der er ingen tvivl om at han havde haft det godt for da vi hentede ham viste han ikke rigtig om han ville med hjem.

tyson havde haft en sjov sommerferie og skal snart der ud igen i 4 dage og den her gang græder jeg ikke. så spring ud i det forhør jer hos andre der har prøvet det som regl har pensionerne en hjemme side med en gæste bog læs den og giv jeres hund en god oplevelse sammen med andre hunde ha en rigtig god sommer :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Jeg er så heldig, at mine forældre altid er lykkelige for at passe Stasia. Derudover har jeg et par andre i baghånden. Da jeg rejser en del med mit arbejde, er jeg afhængig af at have pasning til hende, så jeg dannede mig et overblik over mit netværk og dets hundeegnethed, inden jeg fik hund. Hun er dog også rigtig god til at komme med, så det gør jeg også, hvis altså ikke rejserne er for stressende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...