Hop til indhold

Den positive tråd - september

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Jeg roder stadig rundt i lang tid for at finde vores positive tråd - så nu dømmer jeg den altså til en måneds tråd, man kan jo aldrig få nok af positive indlæg :-D

Herfra kan bare siges, at min hund er ganske skøn! Selvom han virkelig er på udkig efter damer og laver nogle rimelig åndede ting, så er han totalt til at komme i kontakt med, han reagerer super meget på hans navn, han er SÅ dygtig til "på plads".

Den er stadig en let øvelse, siger det kun når han er tæt på, men han er op til flere gange gået ind i plads - så sent som i dag gjorde han det, selvom der gik en hunhund bag os :klap:

"Udenom" fungerer max og vi øver "hvad kan du" næsten hver formiddag, og han kan maaaange ting. Mest slikke sig om munden - som vi virkelig meget mangler et ord til, først overvejede vi knogle, nu overvejer vi spise.. men det er bare ikke sjovt nok.

Ikke sikker på at Anders ville skrive samme vildt lykkelige indlæg som mig, det er nemlig ham der har æren af, at høre Motor synge sange om dagen når de er på arbejde :mrgreen: Stakkels mand..

Men alt i alt, hvem der bare havde en unghund i mange år endnu :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med 11mdrs dagen, Motor! Så bliver han jo majet snart et år! :banan:

Og hvor lyder han bare vildt dygtig! Har høje forventninger til næste gangs ringtræning nu :slem:

Vi havde også frolic'er med på aftenturen i dag - ingen pølser eller andet, kun frolic'er.

Så om det var min "høje" og krævende stemning eller frolic'er, der gjorde det, så var Møffe nogenlunde lydig og interesseret i godbidder for en gangs skyld :cool: Dog skulle jeg være noget krævende nogen gange i form af at løbe ind foran og lign.! Men fremskridt fra de sidste dage, hvor han har været temli' lost og drive-mor-til-vanvid-agtig :banan:

Dog savner jeg den max lydige hund jeg havde for sølle små 6 dage siden - kæft, hvor er han skiftende for tiden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor blev 2 år i tirsdags. :lun::banan:

Oskar har fået talje igen. :klap::lun:

Hundene er vilde med Victors fødselsdagsgaver. :lol:

Fryseren er fyldt op med dejlige store saftige okseknogler. :banan:

Det er skønt at ligge ude i haven kl. næsten 4 om natten og gnave i en af de store okseknogler, når jeg ikke kan sove. :-D Ja det er altså hundene der ligger derude. :lol:

Der er tæver i løbetid og Victor elsker lugten af tævetis. Snuden er i jorden hele tiden på turene og han kan længe stå og blive helt salig over en dejlig tæves tis. Man kan jo kun gisne om hvad han står og drømmer om. :engel: Det er possitiv, at han kommer når jeg kalder selvom der er amoriner i luften :lun:

Nå nu tror jeg også jeg kan sove igen og det er da positiv:-D og hvis hundene kan løsrive sig fra deres ben og komme ind, vil det være positiv. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

I går kom der totalt hul igennem med apport træningen (baglæns kædning) :klap: Han tog selv låget fra godbidsdåsen og smed det efter mig i sin iver over at vi skulle klikkertræne, bonus - klik. Nåede så langt, at jeg kunne smide låget en meter væk og hunden kom og smed den i mit skød hvér gang!

Eller, faktisk smed han den en gang lige foran mig og ombestemte sig så selv, tog den op og smed den ordentligt i skødet :lun:

Og i dag gik han selv ind i en bus! Han plejer at skulle hives lidt, kun indtil forbenene er inde, så går han fint og er ikke bange når den kører og sådan. Men minsandten om han ikke selv trådte pænt ind i dag!

Ja og udover det, er vi gået forbi 4 hunde uden noget som helst piven, klynken eller trækken fra Motor :shock: Det er ellers noget han gerne bruger MEGET energi på her i sin unghunde tid, hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går kom der totalt hul igennem med apport træningen (baglæns kædning) :klap: Han tog selv låget fra godbidsdåsen og smed det efter mig i sin iver over at vi skulle klikkertræne, bonus - klik. Nåede så langt, at jeg kunne smide låget en meter væk og hunden kom og smed den i mit skød hvér gang!

Eller, faktisk smed han den en gang lige foran mig og ombestemte sig så selv, tog den op og smed den ordentligt i skødet :lun:

:banan: Der er bare ikke noget bedre, end når man har trænet noget, som endelig lykkes! Sejt gået!

Link til indlæg
Del på andre sites