Hop til indhold

Overvejer Agility.


Gæst Malene v.
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene v.

Har længe gået og tænkt på, om vi skal begynde til Agility, da jeg syntes det lyder som sjov træning af min hund.

 

Ved godt, at hun skal være 15 måneder, men kan også se, at der er venteliste, så det er vel ikke for tidligt, at få os tilmeldt, nu hvor hun bliver 1 år om et par uger.

 

Vi har gået til hvalpetræning, men hvad skal Bella og jeg kunne, før vi kan starte?

Og er der ellers noget, jeg skal tænke på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Afhængig af hvor du bor, findes der flere steder "præ-agility" / "hvalpe-agility" hold... hvor man arbejder med handling og groundwork... dvs. agility uden forhindringer...

 

det er dog ikke alle steder man kan finde den slags hold... men ellers, som Petrine siger... din hund skal kunne komme når der bliver kaldt, skal kunne blive hos dig og arbejde uden snor - også selvom der er andre hunde tilstede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Har kigget på DAF Aalborgs side og hun skal være 15 måneder, men de tager ikke lige telefonen, så jeg ved ikke, hvor lang ventetid der er.

 

Bella kunne (indtil for 2 dage siden) komme, hver gang jeg kaldte, men kan absolut ikke holde sig i ro, når der er andre hunde, men vi har jo så mindst et halvt år, til at lære det i.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

15 mdr er alderen de skal have for at starte konkurrencer, der går som regel noget tid med "kedelig" grundtræning og lave forhindringer inden man er klar til den slags!

 

de skal være 18 mdr for at starte konkurrencer ;-)

 

Mange klubber har indført en 15-18 måneders grænse, fordi mange med store hunde starter meget tidligt... på mit eget træningsted må de små hunde starte forhindringsarbejde når de er 12 måneder, de store når de er ca 18 måneder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Vi er jo også lige startet til agility, og måtte ringe rundt næsten overalt i en 50km radius af silkeborg. for at finde et sted som havde ledig plads.

Og det fandt vi så endelig.. her er der også 12mnd. grænse, og der arbejdes med grundlæggende, og en smule kendskab til forhindringerne.

der løbes ikke hele baner, hvilket man skal være obs på at der ikke bliver gjort det første langt stykke tid :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er jo også lige startet til agility, og måtte ringe rundt næsten overalt i en 50km radius af silkeborg. for at finde et sted som havde ledig plads.

Og det fandt vi så endelig.. her er der også 12mnd. grænse, og der arbejdes med grundlæggende, og en smule kendskab til forhindringerne.

der løbes ikke hele baner, hvilket man skal være obs på at der ikke bliver gjort det første langt stykke tid :-)

 

i min erfaring er det absolut også det smarteste at indlære på modulbasis istedetfor hele baner... Når hund og handler først er sikker på forhindringerne, så kommer hele baner meget nemmere... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

de skal være 18 mdr for at starte konkurrencer ;-)

 

Mange klubber har indført en 15-18 måneders grænse, fordi mange med store hunde starter meget tidligt... på mit eget træningsted må de små hunde starte forhindringsarbejde når de er 12 måneder, de store når de er ca 18 måneder...

 

i min erfaring er det absolut også det smarteste at indlære på modulbasis istedetfor hele baner... Når hund og handler først er sikker på forhindringerne, så kommer hele baner meget nemmere... :5up:

helt eing, ser meget af det andet herovre, og det er altså noget kludder.. 15 mdr i DGI?? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Jubi:klap:

 

Har lige modtaget en mail fra DAF og vi er nu på venteliste:-D

 

Måske kan vi starte til januar, hvis andre springer fra (bare de gør) ellers først næste sommer:hmm:

 

Så jer i Aalborgområdet hold jer væk:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubi:klap:

 

Har lige modtaget en mail fra DAF og vi er nu på venteliste:-D

 

Måske kan vi starte til januar, hvis andre springer fra (bare de gør) ellers først næste sommer:hmm:

 

Så jer i Aalborgområdet hold jer væk:evil:

 

Spændende! Håber i får plads...

 

Men har de indendørs lokaliteter? for ellers er det sjældent man kan løbe ag allerede i januar... jorden er jo hård som beton - og der ligger evt. sne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.
Engang sidste år (vist nok) blev det ændret til 18 måneder, så man følger de andre klubber. :-)

 

Hos DAF Aalborg skal en mindre hund være 15 måneder og en stor hund være 18 måneder, men det spurgte jeg nu heller ikke om...

 

Om man kan træne indendørs, spurgte jeg heller ikke om, men det er da et godt spørgsmål!

Da jeg startede til hvalpetræning sidste år, var det sindsygt koldt, men først efter 2 gange blev det aflyst og udskudt til senere.

Mon ikke en agilityclub vil gøre det samme, hvis vi får en ligeså slem vinter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos DAF Aalborg skal en mindre hund være 15 måneder og en stor hund være 18 måneder, men det spurgte jeg nu heller ikke om...

 

Om man kan træne indendørs, spurgte jeg heller ikke om, men det er da et godt spørgsmål!

Da jeg startede til hvalpetræning sidste år, var det sindsygt koldt, men først efter 2 gange blev det aflyst og udskudt til senere.

Mon ikke en agilityclub vil gøre det samme, hvis vi får en ligeså slem vinter?

 

Det kan de blive nødt til, hvis de ikke har indendørs faciliteter ;-) al anden træning kan jo godt lade sig gøre - selvom det måske er træls - i sne og kulde... men ag går ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.
Det kan de blive nødt til, hvis de ikke har indendørs faciliteter ;-) al anden træning kan jo godt lade sig gøre - selvom det måske er træls - i sne og kulde... men ag går ikke...

 

Mine fingre var så frosne sidste år, at jeg ikke kunne give godbidder og det kan man altså ikke med vanter:blink:

Der var minus 10 grander med vind en dag:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...