Hop til indhold

Nu igen - Klager fra naboen over gøen.. Er fuldstændig tom for ideer nu!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

 

Nu er det på vippen, at vi med god samvittighed kan beholde hundene eller huset.

Naboerne har igen lige været inde og klage over, at hundene gør.

 

Denne gang havde de åbenbart gøet uafbrudt i de 1½ time jeg har været væk.

Og det dur' jo ikke - Hverken for hundene eller naboerne.

 

Vi har prøvet følgende: musik, lukket rum uden vinduer, D.A.P og gode gnaveben.

 

Vores morgen ser således ud:

Op, ud og gå en halv times tid, hvorefter de får fodersøg i haven og så har de 3 kvarter til at falde til ro i, inden jeg tager afsted.

 

De får gåtur igen om eftermiddagen og træning hver dag - Enten derhjemme eller på banen.

 

Er derude, hvor jeg virkelig ikke aner hvad jeg skal gøre.

De ting jeg har i tankerne nu er f.eks. at give dem baldrian eller serene-UM.

Desværre har selv anti gøhalsbånd strejfet mine tanker - Kan lige så godt være ærlig, selvom jeg i den grad afskyr dem. Men er bare så desperat.

 

Hvad med burtræning og at de simpelthen kommer i hvert deres bur når de er alene? Kan det måske hjælpe?

 

Det hundene gør af, er biler og personer på gaden. De er i en aflukket gang hvor der er en dør mellem hvert rum med vinduer ud mod gaden. Så forstår slet ikke at de kan høre det tydeligt nok til at skabe sig sådan?

 

Har jo tidligere optaget dem, mens de var alene og der var det slet, slet ikke så slemt - Men må jo i gang igen, når vi finder ud af, hvad vi skal prøve.

Nogen der evt. har nogle gode programmer til, når vi skal afspille en hel dags optagelser, så vi kan se hvornår hundene gør og ikke skal lytte det hele igennem?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Måske var det en løsning at de fik hver deres bur, jeg aner det ikke og synes det er skide synd for jer at i har de tilbage vendende problemer med gøeriet :cry:

 

Hvis i forsøger jer med bur, mener jeg som sagt de skal have hver deres, men jeg mener også at de skal være i samme rum - i hvertfald i første omgang - da de jo er vantil at gå sammen og det at skille dem helt ad, måske bare vil give endnu mere grund til at gø for nu skal de også kalde på hindenden (?).

 

Jeg kan sagtens forstå du også har tænkt anti-gø halsbånd osv., jeg har hørt nogle været glade for at bruge det i en periode og andre, som ikke synes de havde nogen gavn af det :vedikke:

 

Jeg håber bare SÅ meget, at der findes en god løsning for jer derude og som ikke indbefatter flytning eller det der er værre :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber der er nogen der kender et godt program, der kan hjælpe jer, for inden i gør en hel masse synes jeg i skal finde ud af om problemet reelt er så stort som naboerne gør det til. Synes jeg kan huske, at du sidst der var problemer, fandt ud af at hundene faktisk ikke gøede så meget som naboerne påstod...?

 

 

Uanset så synes jeg det er rigtig synd for jer og håber i finder en løsning, for det er ikke en rar situation i er i. (vi har selv stået i samme situation).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber der er nogen der kender et godt program, der kan hjælpe jer, for inden i gør en hel masse synes jeg i skal finde ud af om problemet reelt er så stort som naboerne gør det til. Synes jeg kan huske, at du sidst der var problemer, fandt ud af at hundene faktisk ikke gøede så meget som naboerne påstod...?

 

 

Uanset så synes jeg det er rigtig synd for jer og håber i finder en løsning, for det er ikke en rar situation i er i. (vi har selv stået i samme situation).

Det sad jeg også og tænkte på, er problemet virkeligt meget stort? - eller er naboernes grænser meget korte?/ønsker naboerne nærmest total tavshed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tusind tak for svar!!

 

Naboerne siger jo det er en halv time ad gangen - Uafbrudt.

 

Det var det jo ikke da vi optog dem sidst, så vi troede jo at problemet var løst :vedikke: Har snakket med naboerne siden sidste episode og spurgt til det og der var svaret at de kun gøede kort nogle få gange dagligt når f.eks postbudet kom.

 

Det er jo pensionister der bor i det andet hus, så de er hjemme hele dagen og det er sgu' træls hvis de føler sig forstyrret af gøen.

 

Det har åbenbart spredt sig til hele runden vi bor på - Det er som Snuseren ganske rigtig påpeger - Ligusterland vi bor i. folk ævler og kævler og er med til at piske en stemning op.

Ja, man lære af sine fejl - Aldrig hunde med tendens til gøen i Ligusterland. Vil på landet og bo NU!

I det hele taget så egner jeg mig slet ikke til at bo her - Naboer der kommentere på ALT og blander sig i ALT - HADER det!

 

Det er et dobbelthus, hvor det andet hus ligger "bag" vores, så vi har kun vinduer ud mod vejen - Resten af rummene er bryggers og bad og det er dem der vender ind mod naboerne og dørene er lukket til de rum.

 

Så hundenes gøen kan de høre gennem lukkede døre, bryggers/bad og en mindst ½ meter tyk murstens væg mellem husene. Så hundene må gø noget højt!

 

Vil nødigt skille hundene ad, for det tror jeg kun forværre det.

Men måske mørklægningsgardiner, høj musik og bure i soveværelset kan hjælpe.

 

Godt nok ligger soveværelset ud mod gaden, så lydende er tættet på hundene - men så er der jo to døre, en gang, et bryggers og en mustensvæg mellem dem og naboerne!

Og tror i ikke hundene er mere trygge hvis de er i hvert deres bur?

Det er jo alarm gøen - Så hvis de har en lille bitte mørk hule, så er der vel ikke noget at være nervøs for, altså fra hundenes synsvinkel? :vedikke:

 

Forfra med alene hjemmetræningen er nok desværre umuligt lige nu.

Simpelthen praktisk umuligt - Men der kommer snart en ferie og så kan vi jo arbejde på det der.

Selvfølgelig er det træls at holde ferie forskudt, men hvis alternativet er at aflive Bamse så ved jeg godt hvad vi vælger.

Men Bamse har jo egentlig ikke problemer ud over gøen af postbude og larm udefra, når han er alene - Tror i så det hjælper at starte forfra med alenehjemmetræning?

Han er 5 år og alarmgøen er der jo også når vi er hjemme, der stopper vi ham jo bare.

 

For ja, alternativet er aflivning. Han kan ikke komme i et nyt hjem og naboerne kan jo rent faktisk kræve det, hvis vi ikke finder en løsning og jeg ved med sikkerhed at de kan finde på det.

 

Overvejer måske om jeg i en periode kan bo i mine forældres sommerhus til daglig, hvis det kommer dertil - Der er der ingen han kan genere og ingen lyde han kan stresse over.

 

Men det er jo ikke en langsigtet løsning, bare en sidste udvej indtil vi kan komme væk herfra, for det vil betyde at jeg ikke bor sammen med kæresten til daglig, ikke kan komme til træning alle dage og bliver nød til at droppe træner uddannelsen - Men en periode kan man jo leve med det.

Så det her er ganske alvorligt. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige downloadet audacity, det fik jeg anbefalet inde i alene hjemme tråden den viser lydudsving så du kan bare nøjes med at afspille der hvor udsvingene er fremfor at skulle sidde og enten høre det hele eller spole frem og tilbage og måske misse en gøen :-D

 

Jeg kan ikke huske hvor jeg downloadede det men jeg googlede bare audacity :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har lige downloadet audacity, det fik jeg anbefalet inde i alene hjemme tråden den viser lydudsving så du kan bare nøjes med at afspille der hvor udsvingene er fremfor at skulle sidde og enten høre det hele eller spole frem og tilbage og måske misse en gøen :-D

 

Jeg kan ikke huske hvor jeg downloadede det men jeg googlede bare audacity :-D

 

 

Hermed downloaded!!

 

Takker!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en værre skod situation du står I :ae:

 

Jeg har ikke nogle forslag, men kigger lige lidt med på tråden for jeg har samme problem. Men pluto er i bur når han er alene og i nogler perioder hører naboen ikke et kvæk fra ham og andre perioder gør han helt vildt :cry:

 

Min nabo siger dog at det ikke genere hende, men derfor skal vi jo prøve at ændre det alligevel.

Vi bor lige midt i et lyskryds, så tænker det nok er larmen her, men nu prøver jeg at sætte hans bur op i soveværelset, det er nok der der er mest ro. Og så må vi tage den derfra. Håber du finder en løsning på det og hvis jeg finder en eller anden mirakkelkur skal jeg nok sige til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dine naboer er da nogle værre nogle, hva?

De skulle møde min skulle de!..

Hun snager og blander sig, men en af de første dage efter jeg var flyttet ind, brokkede jeg mig lidt over en fest hos en nabo. Jeg fik prompte at vide at i etagebygninger kan man altså høre hinanden! Og sådan er det, ellers må man flytte.. Hun er 88..

 

Jeg ville købe to store bure, lave det megeblødt og hyggeligt inden i med puder og tæppe, sætte dem op af hinanden så man kan se ind til den anden, lægge tæpper over så det er hule, og så servere alt lækkert derinde og lege "ind af buret/burene - ud af buret/burene" så de kan lære kommandoen at kende.

 

Men inden det ville jeg stille mig ud i haven, mens en anden står indenfor og pisker hundene helt vanvittigt op, og så ville jeg lytte godt efter..

 

Er der ikke noget ville jeg tænke at de var to tosser, og evt. ringe og tage en snak med det lokale politi, om at I føler jer forfulgt, og er bange for at det resulterer i klager, og evt. invitere dem ud at høre hundene.. Så det er JER der er "proaktive" og inviterer myndighederne ud og ser på "støj-genen"...

 

Og så er jeg overrasket over hvor god hørelse dine nabor har!! Du er sikker på at det ikke er nogle gamle nysere, som sidder og ser AP hele dagen, og bare er blevet en anelse forvirrede? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er en værre skod situation du står I :ae:

 

Jeg har ikke nogle forslag, men kigger lige lidt med på tråden for jeg har samme problem. Men pluto er i bur når han er alene og i nogler perioder hører naboen ikke et kvæk fra ham og andre perioder gør han helt vildt :cry:

 

Min nabo siger dog at det ikke genere hende, men derfor skal vi jo prøve at ændre det alligevel.

Vi bor lige midt i et lyskryds, så tænker det nok er larmen her, men nu prøver jeg at sætte hans bur op i soveværelset, det er nok der der er mest ro. Og så må vi tage den derfra. Håber du finder en løsning på det og hvis jeg finder en eller anden mirakkelkur skal jeg nok sige til :-D

 

Tusind tak - En mirakelkur ville være fantastisk lige nu!!

 

Har lige skrevet til min vidunderlige hvalpetræner, der er adfærdsbehandler i DCH og som har hjulpet med Bamses aggressioner mod andre hunde og mænd.

Håber hun måske kan hjælpe eller komme med et par gode råd.

 

Sidder og stortuder lige nu, fordi det bare ikke vil lykkes at give Bamse et uproblematisk og gennemført godt liv - Det er hver eneste gang der sker fremskridt på et område, at der sker tilbageskridt på et andet.

 

Får i hvert fald ikke lavet den Jura opgave i dag :roll:

 

Men hvis hun har gode råd, som ikke i forvejen er nævnt her i tråden - Så skal jeg nok give dem videre, så du måske også kan få glæde af dem!!

Link til indlæg
Del på andre sites

En ting er, om i kan gå op til 1 times morgentur med indlagt leg eller frit løb? For os virker alene hjemme fordi Motor er træt, hvis vi går uden han er træt, reagerer han også på lyde.

 

Den anden ting jeg tænker er, at du skriver Bamse også reagerer på lyde når i er hjemme, der kan i måske arbejde på, at han ikke når at gø, i stedet for at han gør og i skal være der til at stoppe det? Det er måske en hel anden træning end alene-hjemme, men lyder umiddelbart som om det egentlig er det der er problemet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt har jeg gode erfaring med musik, vælg gerne noget der er afslapppende og sørg for at cd'en ikke går i hak - taler af erfaring :genert:

 

Bur kunne også være en god mulighed, i såfald tror jeg at du skal stille burene ved siden af hinanden.

Burtræningen kan du jo påbegynde asap og så sørge for at få det indlært grundigt og stabilt inden du smider dem i bur for en hel arbejdsdag - ellers tror jeg at du kan forværre problemet.

Kender du til crait training videoerne? De skulle være fantastiske :-)

 

I mellemtiden tror jeg det ville være at vise god vilje, hvis I går ind og forklarer naboerne at I arbejder på højtryk for at løse problemet og virkeligt håber at de vil have tålmodighed med jer. Medbring kage og det mest sukkersøde smil du kan opdrive - det plejer at være svært at sige nej til sådan lige med det samme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ved gud ikke nemt at få lov til at have glæde for det at have hund!

:fornaermet:

Og den diciplin ønsker Budda mig interesseret i, jeg ville hurtigere end Motor kan spæne, opleve hvor slem 3. verdenskrig er, og så modig er jeg heller ikke!:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
En ting er, om i kan gå op til 1 times morgentur med indlagt leg eller frit løb? For os virker alene hjemme fordi Motor er træt, hvis vi går uden han er træt, reagerer han også på lyde.

 

Den anden ting jeg tænker er, at du skriver Bamse også reagerer på lyde når i er hjemme, der kan i måske arbejde på, at han ikke når at gø, i stedet for at han gør og i skal være der til at stoppe det? Det er måske en hel anden træning end alene-hjemme, men lyder umiddelbart som om det egentlig er det der er problemet?

 

Jooo.. En times gåtur kan nok godt lade sig gøre.

Så bliver der bare skåret ned på aftenturen i stedet, så jeg kan få noget søvn :oops:

Men det har jo noget at sige om de er rigtig trætte eller ej, når jeg tager afsted - At den lange tur så er om morgenen i stedet for om aftenen, bør vel ikke betyde noget for om deres behov er dækket eller ej?

 

Ideen med at stoppe ham før han gør er rigtig god - Men hvordan fanden gør man?

Synes ikke rigtig noget virker.

Har prøvet alt fra at aflede ham med godbidder, nusse (virkede bestemt ikke), aflede med leg osv. og også at skælde ud.. Virkede selvfølgelig heller ikke :engel:

 

Hvor lang tid tager sådan en træning? Vi må i første omgang symptom behandle noget, mens vi træner med det reelle problem, for naboernes tålmodighed kan ligge på et MEGET lille sted nu.

Men hvis vi nu kan stille en ca. tidsramme op, for om det virker eller ej, så har vi noget at forhandle med naboerne om!

 

Personligt har jeg gode erfaring med musik, vælg gerne noget der er afslapppende og sørg for at cd'en ikke går i hak - taler af erfaring :genert:

 

Bur kunne også være en god mulighed, i såfald tror jeg at du skal stille burene ved siden af hinanden.

Burtræningen kan du jo påbegynde asap og så sørge for at få det indlært grundigt og stabilt inden du smider dem i bur for en hel arbejdsdag - ellers tror jeg at du kan forværre problemet.

Kender du til crait training videoerne? De skulle være fantastiske :-)

 

I mellemtiden tror jeg det ville være at vise god vilje, hvis I går ind og forklarer naboerne at I arbejder på højtryk for at løse problemet og virkeligt håber at de vil have tålmodighed med jer. Medbring kage og det mest sukkersøde smil du kan opdrive - det plejer at være svært at sige nej til sådan lige med det samme :mrgreen:

 

Har en af de der relaxation cd'er til at køre på repeat - Meeen, der kan nok godt lige skrues en tand op for den uden, at det i stedet er det der irritere naboerne.

 

Kender ikke crait training videoerne, men vil da lige få gang i google og komme i gang - Starter ASAP! Har jo den fordel, at hundene i forvejen synes at burene er hyggelige at putte i, så de har ingen negative erfaringer med dem.

 

Fik vist talt naboen noget til ro og fik aftalt at vi ville prøve et eller andet de næste 14 dage og de så lige måtte melde tilbage med hvordan det går - Og så udvist en frygtelig (og tildels falsk :engel:) forståelse for de gener vore hunde gav dem. Sådan rigtig snakke efter munden og vil rigtig, rigtig gerne arbejde med problemet og vil i ikke hjælpe, fordi vi alle sammen skal kunne være her, i en stor dejlig foreningssnak.

Fik i hvertfald fortalt en masse om det arbejde vi rent faktisk lægger i dem og at vi gerne vil have deres hjælp til at løse problemet - Hvilket jo er helt sandt!!

Tror hun åd den i første omgang.

 

Men det troede jeg også sidst og der var der jo ingen problemer da jeg spurgte til hundenes gøen - Nu havde hun så åbenbart diskuteret det med hele runden og så er der et problem igen :vedikke:

 

Det er ved gud ikke nemt at få lov til at have glæde for det at have hund!

:fornaermet:

Og den diciplin ønsker Budda mig interesseret i, jeg ville hurtigere end Motor kan spæne, opleve hvor slem 3. verdenskrig er, og så modig er jeg heller ikke!:rolleyes:

 

Hehe - Nej, det der med hensyn til naboer, omverdenen og det generelle danske folk er sgu' ikke nemt altid!!

 

Når man tror at problemerne er løst, så dukker de næste bare op - Næh nej du - Hold du dig bare fra de firbenede bæster - Det vil dine naboer og omverdenen sikkert være fint tilfredse med ;-)

 

Ellers skal du i hvert fald vælge en lad race, der ikke siger et kvæk, som ikke har behov for at gå uden snor nogen sinde, som ikke kan komme til at skræmme naboernes unger med et vov, eller risikere på nogen måde at provokere nogen. :engel:

 

Ej... Det er sgu' ikke nemt. Vi vil jo ikke genere naboerne - det vil vi altså ikke!!

Og vi vil gerne finde en løsning på problemet.

Det er bare så skide svært når man konstant får forskellige meldinger og vi aner ikke hvilket ben vi skal stå på, for vi ved ikke hvornår der ikke er et problem og hvornår der er :vedikke:

 

Set i bakspejlet, så skal man ikke anskaffe sig en "projekt" hund, når man bor i ligusterhelvede - Man skal holde sig til noget som alle kan forholde sig til og som ikke kan genere nogen - og så overlade projekterne til dem der ikke kan genre nogen med dem.

 

EDIT. Man skal bare helt holde sig fra at bo i ligusterhelvede og så hapse alle de projekthunde man kan - Sådan ville jeg prioritere hvis jeg vidste hvad jeg ved nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak - En mirakelkur ville være fantastisk lige nu!!

 

Har lige skrevet til min vidunderlige hvalpetræner, der er adfærdsbehandler i DCH og som har hjulpet med Bamses aggressioner mod andre hunde og mænd.

Håber hun måske kan hjælpe eller komme med et par gode råd.

 

Sidder og stortuder lige nu, fordi det bare ikke vil lykkes at give Bamse et uproblematisk og gennemført godt liv - Det er hver eneste gang der sker fremskridt på et område, at der sker tilbageskridt på et andet.

 

Får i hvert fald ikke lavet den Jura opgave i dag :roll:

 

Men hvis hun har gode råd, som ikke i forvejen er nævnt her i tråden - Så skal jeg nok give dem videre, så du måske også kan få glæde af dem!!

 

Tark det ville jeg sætte super meget pris på :mrgreen:

 

Men bare rolig, på den ene eller den anden måde skal det nok lykkes... Er bare ikke helt sikker på hvordan lige nu :hmm:

 

Du få lige sådan en :ae:mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

ved ikke om du har en fast rutine når du går... jeg ville evt prøve at tage jakke og sko på så hundene tror du går, og så sætte mig og læse eller noget andet(hver gange forskellige ting), og når hundene er rolige og ikke tror du går, kan du så gå ubemærket...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg gør, og jeg låner den gerne ud :-D

 

Ihh... Vil gerne låne!!

 

 

Uh, noget helt andet.

 

Sådan en situation her, viser bare hvor fantastiske min familie og kæreste er.

 

Min kæreste ringede rasende hjem og spurgte til hvad fanden der foregik.

Han var bedøvende ligeglad med om vi skulle leve af havregrød og koldt vand de næste mange år fordi vi må sælge med tab og flytte på landet - Bamse skal INGEN steder!! Han skal blive gammel hos os - Færdig, slut!!

Manden kunne ikke engang lide Bamse det første tid vi havde ham og nu er han parat til at ofre alt for ham :lun:

Og så håbede han vi ville få solgt til en børnefamilie med kolik børn og skrigende møgunger - Så kunne naboerne se hvad de ville gøre ved det :lol:

 

Min søster ringede med det samme og sagde at hvis det slet ikke gik, så kunne hundene være hos dem i dagtimerne og så kunne vi have katten - Besværligt, men trods alt en løsning indtil vi kan flytte. :lun:

 

Min mor ringede og foreslog det samme, og ville hjælpe med hvis vi manglede nogle til træning osv. :lun:

 

Min gamle træner, svarede næsten med det samme på min mail og prøver at se hvad hun kan finde på - Alle muligheder bliver gennemgået :lun:

 

Og så alle jer herinde, der giver gode råd og hjælper!! Dejligt!! Tak for det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh... Vil gerne låne!!

 

 

Uh, noget helt andet.

 

Sådan en situation her, viser bare hvor fantastiske min familie og kæreste er.

 

Min kæreste ringede rasende hjem og spurgte til hvad fanden der foregik.

Han var bedøvende ligeglad med om vi skulle leve af havregrød og koldt vand de næste mange år fordi vi må sælge med tab og flytte på landet - Bamse skal INGEN steder!! Han skal blive gammel hos os - Færdig, slut!!

Manden kunne ikke engang lide Bamse det første tid vi havde ham og nu er han parat til at ofre alt for ham :lun:

Og så håbede han vi ville få solgt til en børnefamilie med kolik børn og skrigende møgunger - Så kunne naboerne se hvad de ville gøre ved det :lol:

 

Min søster ringede med det samme og sagde at hvis det slet ikke gik, så kunne hundene være hos dem i dagtimerne og så kunne vi have katten - Besværligt, men trods alt en løsning indtil vi kan flytte. :lun:

 

Min mor ringede og foreslog det samme, og ville hjælpe med hvis vi manglede nogle til træning osv. :lun:

 

Min gamle træner, svarede næsten med det samme på min mail og prøver at se hvad hun kan finde på - Alle muligheder bliver gennemgået :lun:

 

Og så alle jer herinde, der giver gode råd og hjælper!! Dejligt!! Tak for det!

 

Hvor er det rørende :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...