Hop til indhold

Omplacering - det kan ske for enhver


Umulia
 Share

Recommended Posts

Det er helt sikkert interessant debat, men det viser også, at der også spiller andre ting ind, når man står med en hund, der har nogle problemer.

 

Nu beholder vi med stor sandsynlighed heldigvis Laki alligevel, men faktum er, at jeg mange gange har haft det sådan, at jeg ikke har haft lysten til at kæmpe imod noget, der åbenbart betyder noget for ham, når jeg ved at der findes 1000 andre hjem derude, hvor han ville være lykkelig og ikke ville behøve at skulle være alene. Så i mine øjne er det helt okay at omplacere, hvis man kan se, at ens hund/kat/whatever vil være mere lykkelig et andet sted. Også selvom det betyder, at man har ondt i maven og er ked af at skulle gøre det.

 

For mig at se valgte hun den mest uselviske løsning, og det lyder heldigvis til, at hunden har fået et fantastisk hjem. Så jeg vil godt kalde det en succes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Synes det er en fin vinkel at få med på omplacerings problematikken.

 

Nu står jeg jo selv med to omplaceringshunde og får tit kommentaren at det dog var uansvarlige og tumpede ejere de havde før os - TÆNK sig, at skille sig af med sin hund.

 

Men i mine tilfælde har det været ejere der har gjort det bedste for hunden - Især i Kaias tilfælde.

 

Tidligere ejer fik problemer hun ikke kunne have forudset og som gjorde at hun ikke kunne give Kaia det liv hun synes hun fortjente.

Så er det da en uselvisk og flot ting, at indse det og så finde et nyt hjem til hende, selvom hun godt kunne have beholdt hende og så givet hende det mindre.

 

Nogle gange så havner man bare i problemer - Man bliver jo heller ikke gift og køber hus, med tanke på at man nok bliver skilt om et par år.

Det samme gælder jo når man får hund.

 

Har man overvejet allergier, bolig og arbejdsforhold og valgt race i forhold til hvad man kan tilbyde hunden - Så har man gjort hvad man kunne.

Det sker for selv den bedste, at man så alligevel støder i problemer - Enten den forkerte hund, eller ændrede forhold, som man ikke havde set komme.

 

Og selv hvis man har lagt hjernen uden for døren og bare har taget en hvalp fordi den var nuttet uden at overveje den ovenstående - Jamen, så er det trods alt en stor beslutning at omplacere og ofte til hundens bedste.

 

Synes det er fint, at selv etablerede og "kendte" hundefolk fortæller at i nogle tilfælde så er omplacering en bedre løsning end hårdnakket at ville arbejde sig ud af problemerne. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at det er o.k, og lige der den bedste løsning. Jeg har jo mange hunde, og der har været noget udskiftning i gruppen, her sidste år.

Der er bare nogen hunde, der udstråler noget, andre ikke kan li´ , noget der gør dem utrygge.

Nogen hunde kan bare ikke sammen, og så er det, det mest rigtige, at få dem skilt ad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Omplacering er jo en god løsning for mange hunde. Men jeg synes, det forekommer for tit med for mange hunde.

Jeg har slet ikke tal på den mængde hunde, jeg er blevet tilbudt gennem årene.I alle aldre og racer.

Og så er det forfærdeligt, når ejerer ikke gør et ordenligt fodarbejde mht at vente på det rigtige hjem til hunden.Og fatter slet ikke de såkaldte Hittehunde, der dukker op de mærkeligste steder og ikke er efterlyst.

Men for mig vidner det om at nogle ikke har tænkt sig om ved anskaffelsen, de er jo ikke alle blevet alvorlig syge, de hundeejerer.

Selvfølgelig findes der alle mulige andre grunde, og mange hunde får sikkert et bedre hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...