Hop til indhold

Hvorfor er hun så uheldig??


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Sheila er igen, igen blevet angrebet af en hund:damn: Ny opereret og luftet i kort snor, går vi ind i en løs hund om et hjørne. De stivner begge to og så springer den anden hund direkte i halsen af Sheila!

 

Min hånd tog så det værste (3 bidhuller) så ingen i Sheila og det hele sluttede hurtigt.

 

Det er en uge siden og jeg har spekuleret noget over hvad søren det er ved Sheila der gør at hunde enten eeeeeelsker hende eller hader hende ved første øjekast.

 

De virker som om løse hunde bare må og skal over til lige hende, blandt mange andre hunde, uanset om hun har set dem eller ej?

 

Vi har prøvet en del gange at en løs hund kommer hen til lige hende, selvom der var kortere vej til mange andre hunde vi var sammen med..

 

Og så har hun gennem sit liv fået ovennævnte behandling af helt fremmede hunde en del gange, bare fordi hun eksisterer:hmm: hun er også blevet angrebet bagfra af hunde hun slet ikke havde set, men hvor hun har passeret deres have tidligere på andre ture.

 

I dette tilfælde kan jeg jo godt se at det at hun stirrer igen kan virke provokerende, men hvilken utryg hund med dårlige oplevelser tager øjnene fra en truende hund?

Mysla gør så, bliver helt lille og dæmper som en gal, men det er jo også hendes erfaring at det virker, hvor sheilas erfaring ligger i at man må skræmme væk.

 

Hun lugter jo helt fantastisk i hanhundenæser, kan det have noget at sige, så tæver finder hende som en større rival?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv :cry:

 

Stakkels Sheila og stakkes Nille :ae:

 

Jeg har hellere intet klogt at bidrage med :oops: men kan berette at det samme var tilfældet med Bondo :cry: Hvilket jeg tilskriver hans ekstreme men tvetydige sprog :???:

 

Er det udelukkende/overvejende tæver, der overfalder Sheila kunne hendes kropslugte måske være en væsentlig faktor :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

Men det gør mig meget ondt at I har været udsat for dette og så endda flere gange. Det er klart at hun bliver defensiv når hun oplever hunde hun ikke er tryg ved efter de grimme oplevelser.

Jeg har selv en hund, der tilsyneladende kan virke enormt provokerende på nogle hunde. Han kan gå og snuse og være dybt uinteresseret og alligevel kan de i den grad blive provokeret af ham, så deres ejere må stå med en meget gal hund der forsøger at vride sig fri:vedikke: Dette har han altid været ligeglad med og bare gået videre, men efter hans angreb bliver han bange og reagerer ved at "spille smart" lidt som du beskriver Sheilas reaktion. Han har ikke noget at have det i, men det er hans måde at forsøge at undgå et evt. angreb. Og det virker desværre modsat. Den adfærdsterapeut jeg har inde over, råder mig til at fjerne hans opmærksomhed ved at gå foran ham, så han ikke kan se den anden og at den så vil blive mindre provokeret. Men det er meget svært.

Jeg ved ikke hvorfor at visse hunde åbenbart bliver provokeret af vores, selvom de ikke engang har set dem:confused: Men træls er det.

Med hensyn til at forsøge at undgå et angreb har jeg fundet ud af en måde der virker ret godt med løse hunde hvor ejer ikke kan kalde dem til sig eller er væk... og jeg forstår altså ikke at hundeejere sådan lige kan miste deres hunde:vedikke: Nå, men... Jeg trækker Kratos bag mig. Retter mig rankt og siger meget hårdt og konsekvent "GÅ HJEM" Om dette er helt pædagogisk korrekt, ved jeg ikke. Men det har virket på et par hunde nu og det er meget rart som ejer at føle sig lidt mere tryg.

Jeg tror i mit tilfælde (ved ikke om du også har det sådan?) at der kommer jeg lidt til at komme benzin på bålet, da jeg indirekte tænker det værste hvis der kommer en fri hund løbende over til mig. Men min angst går liiige i hundesnoren og Kratos føler straks at han har grund til at være bange:???: Men det er svært ikke at få det sådan, når man først har følt en aggressiv hund kæber:megaked: Men hvor ville jeg ønske at jeg kunne slappe heeelt af, så han ikke ville reagere defensivt. Jeg har fået ham mental tjekket efter angrebet, da han var så bange. Og han er gået igennem med glans. Og adfærdsterapeuten, mener også at det problem med hans defensive opførsel ligger hos mig. Men ved selvfølgelig ikke om det kan være det samme hos dig.

Uanset hvad sender jeg min dybe medfølelse. Og håber at dette må være den sidste gang i skal opleve noget så forfærdeligt. Og herhjemme træner jeg videre i ikke at overføre min angst til min egen basse. Held og lykke med det hele. Og beklager romanen:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skidt problem at have og man bliver selvfølgelig ked af det på ens hunds vegne og begynder at tænke i retfærdighed,.. og så bliver man sgu da sur på de andre køtere!!!.

 

Tror nu ikke det kan være fordi hun lugter meget af tæve, at andre hunde anser Sheila for at være provokerende. Min gamle tæve havde en duft så dejlig men blev kun "overfaldet" (er måske så meget sagt) to gange hvor der lå andre forklaringer bag (smertehund og mig). :oops: Hun var ret sprogsikker og var god til at pifte luften ud af andre tæver der forsøgte at spille op.

 

Det minder mere om det jeg oplevede med Thailo, da han var yngre, hvor hans sprog,... eller mangel på samme, fik de andre hunde til at true ad ham. Jeg forsøgte at kliktræne nogle konfliksdæmpende signaler ind på lystavlen og idag er han faktisk rimelig god til at omgås andre hunde.

 

Det er noget lo** at have en "mobbehund" for det er jo klart at det bevirker at den bliver endnu mere anspændt næste gang den ser en hund, og så er det skruen uden ende,... i en forkert retning.

 

Håber I kan bearbejde ubehaget, begge to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv :cry:

 

Stakkels Sheila og stakkes Nille :ae:

 

Jeg har hellere intet klogt at bidrage med :oops: men kan berette at det samme var tilfældet med Bondo :cry: Hvilket jeg tilskriver hans ekstreme men tvetydige sprog :???:

 

Er det udelukkende/overvejende tæver, der overfalder Sheila kunne hendes kropslugte måske være en væsentlig faktor :???:

 

Ja, det er udelukkende tæver hun er blevet overfaldet af, hanhunde elsker hende. Og jeg kan faktisk ikke erindre en eneste hanhund der har været sur på hende mere end et kort sekund..

 

Men hvad mener du med ekstremt tvetydigt sprog hos Bondo?

 

Sheilas sprog har jo heller ikke altid været det bedste og hun har da virket ret uhøflig på nogle hunde, men hvad så når det er hunde hun aldrig har hilst på, men måske bare passeret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Skidt problem at have og man bliver selvfølgelig ked af det på ens hunds vegne og begynder at tænke i retfærdighed,.. og så bliver man sgu da sur på de andre køtere!!!.

 

Tror nu ikke det kan være fordi hun lugter meget af tæve, at andre hunde anser Sheila for at være provokerende. Min gamle tæve havde en duft så dejlig men blev kun "overfaldet" (er måske så meget sagt) to gange hvor der lå andre forklaringer bag (smertehund og mig). :oops: Hun var ret sprogsikker og var god til at pifte luften ud af andre tæver der forsøgte at spille op.

 

Det minder mere om det jeg oplevede med Thailo, da han var yngre, hvor hans sprog,... eller mangel på samme, fik de andre hunde til at true ad ham. Jeg forsøgte at kliktræne nogle konfliksdæmpende signaler ind på lystavlen og idag er han faktisk rimelig god til at omgås andre hunde.

 

Det er noget lo** at have en "mobbehund" for det er jo klart at det bevirker at den bliver endnu mere anspændt næste gang den ser en hund, og så er det skruen uden ende,... i en forkert retning.

 

Håber I kan bearbejde ubehaget, begge to.

 

Tak og ja, det bliver let skruen uden ende.. Jeg har brugt den med at lære hende at se væk fra den anden hund, sidde ned ovs men synes det virker modsat... eller nej, det virker så den anden hund godt vil hen og hilse og så bliver nærheden for stor for sheila, som så reagerer udfarende.

 

Så de sidste løse hunde vi har mødt der har hun fået lov at stirre og dermed vise afstandsøgende signaler og det er så blevet respekteret af den anden hund, så den ikke nærmer sig yderligere eller i hvert fald med al tydelighed viser at den ikke har ondt i sinde og så slapper sheila faktisk lidt af. Når hun bliver mere tryg vil hun slappe helt af og derefter kunne hilse (sådan har det i hvert fald været før).

 

I dette tilfælde var jeg så på vej hen foran hende, men nåede det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

Men det gør mig meget ondt at I har været udsat for dette og så endda flere gange. Det er klart at hun bliver defensiv når hun oplever hunde hun ikke er tryg ved efter de grimme oplevelser.

Jeg har selv en hund' date=' der tilsyneladende kan virke enormt provokerende på nogle hunde. Han kan gå og snuse og være dybt uinteresseret og alligevel kan de i den grad blive provokeret af ham, så deres ejere må stå med en meget gal hund der forsøger at vride sig fri:vedikke: Dette har han altid været ligeglad med og bare gået videre, men efter hans angreb bliver han bange og reagerer ved at "spille smart" lidt som du beskriver Sheilas reaktion. Han har ikke noget at have det i, men det er hans måde at forsøge at undgå et evt. angreb. Og det virker desværre modsat. Den adfærdsterapeut jeg har inde over, råder mig til at fjerne hans opmærksomhed ved at gå foran ham, så han ikke kan se den anden og at den så vil blive mindre provokeret. Men det er meget svært.

Jeg ved ikke hvorfor at visse hunde åbenbart bliver provokeret af vores, selvom de ikke engang har set dem:confused: Men træls er det.

Med hensyn til at forsøge at undgå et angreb har jeg fundet ud af en måde der virker ret godt med løse hunde hvor ejer ikke kan kalde dem til sig eller er væk... og jeg forstår altså ikke at hundeejere sådan lige kan miste deres hunde:vedikke: Nå, men... Jeg trækker Kratos bag mig. Retter mig rankt og siger meget hårdt og konsekvent "GÅ HJEM" Om dette er helt pædagogisk korrekt, ved jeg ikke. Men det har virket på et par hunde nu og det er meget rart som ejer at føle sig lidt mere tryg.

Jeg tror i mit tilfælde (ved ikke om du også har det sådan?) at der kommer jeg lidt til at komme benzin på bålet, da jeg indirekte tænker det værste hvis der kommer en fri hund løbende over til mig. Men min angst går liiige i hundesnoren og Kratos føler straks at han har grund til at være bange:???: Men det er svært ikke at få det sådan, når man først har følt en aggressiv hund kæber:megaked: Men hvor ville jeg ønske at jeg kunne slappe heeelt af, så han ikke ville reagere defensivt. Jeg har fået ham mental tjekket efter angrebet, da han var så bange. Og han er gået igennem med glans. Og adfærdsterapeuten, mener også at det problem med hans defensive opførsel ligger hos mig. Men ved selvfølgelig ikke om det kan være det samme hos dig.

Uanset hvad sender jeg min dybe medfølelse. Og håber at dette må være den sidste gang i skal opleve noget så forfærdeligt. Og herhjemme træner jeg videre i ikke at overføre min angst til min egen basse. Held og lykke med det hele. Og beklager romanen:oops:[/quote']

 

Tak, er da også ked af at høre i har prøvet det samme!

 

Jeg kan slet ikke lide at møde løse hunde, når jeg har Sheila med. Går jeg kun med Mysla er det slet ikke det samme, men det er jo også fordi at mysla dels ikke virker som magnet, dels selv dæmper og er så tydelig i sit sprog at hun sjældent oplever ubehageligheder. Jeg har set hende dæmpe sig ud af en del spids situationer med en anden stiv hund, der troede den skulle starte noget.

 

Sheila virker modsat og når man ved hun ikke kan håndtere nærkontakt med en løs fremmed hund, så går man jo hvad man kan for at undgå det. Lige der har det intet med mig at gøre. Hun reagerer på samme måde uanset hvem der går med hende og hvis hun er løs. Eneste undtagelse er hvis den anden hund er meget, meget langt væk og hun løber derhen, så har hun løbet spændingen af og kan næsten opføre sig normalt.

 

Men det er jo ikke lige noget vi øver os i, hun er sjældent løs.

 

men det er ikke godt at skælde ud på den anden hund, Så tror sheila først det er farligt, desværre.

 

Vi har lige været ved dyrlægen og få taget sting og der var der en sort labrador i venteværelset (som var sådan en i mandags) og der kiggede hun godt nok lige en ekstra gang med store øjne og snuste i luften og efter nogle sekunder slappede hun af igen.

 

Så det har nok ikke hjulpet på hende i forvejen ret store skepsis omkring sorte labber:cry: Men ellers er vi heldigvis ikke tilbage hvor vi havnede i januar, hvor hun decideret gik i chock over en løs hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er udelukkende tæver hun er blevet overfaldet af, hanhunde elsker hende. Og jeg kan faktisk ikke erindre en eneste hanhund der har været sur på hende mere end et kort sekund..

 

Men hvad mener du med ekstremt tvetydigt sprog hos Bondo?

 

Sheilas sprog har jo heller ikke altid været det bedste og hun har da virket ret uhøflig på nogle hunde, men hvad så når det er hunde hun aldrig har hilst på, men måske bare passeret?

 

Det var ekstremt på den måde, at han næsten altid overdrev sproget, hvor det havde været nok at kigge væk, drejede han hele kroppen osv.

 

Det var tvetydigt på den måde, at selvom han udviste dæmpende signaler, så sneg der sig ofte noget afstandsøgende ind fx. vægten lagt på forbenene selv om kroppen blev holdt lavt og blikket væk.

 

Langt de fleste hunde havde ingen problemer med at læse hans budskab = jeg er totalt fredelig men lidt usikker, men nogle få havde problemer med at tyde ham, og reagerede derfor på de afstandsøgende signaler :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak og ja, det bliver let skruen uden ende.. Jeg har brugt den med at lære hende at se væk fra den anden hund, sidde ned ovs men synes det virker modsat... eller nej, det virker så den anden hund godt vil hen og hilse og så bliver nærheden for stor for sheila, som så reagerer udfarende.

 

Hmm, så er det måske for mange signaler du har trænet på samme tid, eller at hun har for meget fokus på dig og bliver overrasket af den anden hund, eller ..... jeg ved det sgu ikke. Ellers skal du måske træne det lidt mere kontrolleret med folk du har lavet aftaler med og med hundene i snor.

 

Så de sidste løse hunde vi har mødt der har hun fået lov at stirre og dermed vise afstandsøgende signaler og det er så blevet respekteret af den anden hund, så den ikke nærmer sig yderligere eller i hvert fald med al tydelighed viser at den ikke har ondt i sinde og så slapper sheila faktisk lidt af. Når hun bliver mere tryg vil hun slappe helt af og derefter kunne hilse (sådan har det i hvert fald været før).

Desværre virker den metode jo kun med lidt underdanige og/ eller meget sprogsikre hunde, hvis jeg forstår dig ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, så er det måske for mange signaler du har trænet på samme tid, eller at hun har for meget fokus på dig og bliver overrasket af den anden hund, eller ..... jeg ved det sgu ikke. Ellers skal du måske træne det lidt mere kontrolleret med folk du har lavet aftaler med og med hundene i snor.

 

 

Desværre virker den metode jo kun med lidt underdanige og/ eller meget sprogsikre hunde, hvis jeg forstår dig ret.

 

 

Hun har ikke problemer på samme måde med hunde der er i snor, hvor hun lige kan få lov at se det hele an inden nogen kommer for tæt på.... Hun kan stadig ikke nødvendigvis hilse med det samme, men det er nok meget mig der er overforsigtig her.

 

Kan i hvertfald konstatere at det ikke virker at hun virker venlig på en løs hund, for så kommer den stensikket over til hende.

 

Det sidste har virket på en del hunde faktisk. Hunde der ikke ønsker konflikter. Og i det øjeblik jeg taler hende fra at stirre og hun så evt dæmper ved at snuse i jorden, så er de der med det samme, tættere på:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har ikke problemer på samme måde med hunde der er i snor, hvor hun lige kan få lov at se det hele an inden nogen kommer for tæt på.... Hun kan stadig ikke nødvendigvis hilse med det samme, men det er nok meget mig der er overforsigtig her.

 

Kan i hvertfald konstatere at det ikke virker at hun virker venlig på en løs hund, for så kommer den stensikket over til hende.

 

Det sidste har virket på en del hunde faktisk. Hunde der ikke ønsker konflikter. Og i det øjeblik jeg taler hende fra at stirre og hun så evt dæmper ved at snuse i jorden, så er de der med det samme, tættere på:damn:

Kan godt se at det er en dum situation, for andres hunde har man jo ikke meget kontrol over. Ved ikke hvad jeg skal råde dig til,... måske at undgå tæver i en periode og træne nogle kontrollerede møder med hanhunde i snor, så Sheila bliver vænnet til at møder altid går godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se at det er en dum situation, for andres hunde har man jo ikke meget kontrol over. Ved ikke hvad jeg skal råde dig til,... måske at undgå tæver i en periode og træne nogle kontrollerede møder med hanhunde i snor, så Sheila bliver vænnet til at møder altid går godt.

 

tak og det er netop det vi gør faktisk.:-D Prøver hele tiden at finde nye hunde af begge køn vi kan følges med og med tiden hilse på.

 

Men tak fordi du tager dig tid til at tænke;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...