JeanetteH Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Det troede jeg jo at vi bare kunne.. Men øhm... nej... Ihvertfald ikke lige ud og heller ikke uden at jeg lissom "skubber" hende baglæns.. Hun drejer til siden efter 1-2 skridt Så har I nogle gode tips? Så modtager vi gerne:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg har samme problem. Det har heller ikke gjort det bedre at jeg har trådt Gracie over poterne, når hun har bakket ved siden af mig. Kikker lige med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Lumi har ikke lært at bakke så langt endnu, men har øvet ved at "presse" hende ved at trille mod hende (gå mod hende) og give godbid ligeså snart hun bare går det mindste bagud. Og så øve det igen og igen og langsomt øge afstanden. Kan ikke huske hvornår jeg satte håndbevægelsen på :hmm: Tror måske egentlig jeg havde det på fra starten af, mens jeg "pressede" hende bagud... Men jeg sidder tilgengæld lidt fast i 1-1,5 meters "bakning" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Lumi har ikke lært at bakke så langt endnu, men har øvet ved at "presse" hende ved at trille mod hende (gå mod hende) og give godbid ligeså snart hun bare går det mindste bagud. Og så øve det igen og igen og langsomt øge afstanden. Kan ikke huske hvornår jeg satte håndbevægelsen på :hmm: Tror måske egentlig jeg havde det på fra starten af, mens jeg "pressede" hende bagud... Men jeg sidder tilgengæld lidt fast i 1-1,5 meters "bakning" Hvordan er din håndbevægelse? Jeg kan jo lige så godt starte rigtigt ud:-D Du gør det samme som jeg kan jeg høre. Jeg skal nok bare klikke noget før, end jeg gør pt.. Det må jeg prøve:-D Tak for svar:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg har samme problem. Det har heller ikke gjort det bedre at jeg har trådt Gracie over poterne, når hun har bakket ved siden af mig.Kikker lige med. Nårh stakkels Gracie:-D Bakker du med hende, eller hvordan skal jeg forstå "ved siden af mig"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Tja tjo...det er såen en "vifte-væk-med-dig" bevægelse Har jeg fortalt jeg er super god til at tegne i paint? :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Tja tjo...det er såen en "vifte-væk-med-dig" bevægelse Har jeg fortalt jeg er super god til at tegne i paint? :slem: Nice:-D Ja det gjorde du da ganske udemærket, jeg forstår da ihvertfald totalt, hvad du mener:mrgreen: Så skal jeg bare lige have tegnene for sit, stå og dæk:mrgreen: Aj pjat, det er jo ikke sikkert vi bruger de samme:lol: Sit : arm vandret med håndflade opad - og så vipper jeg hånden opad Dæk: armen langs siden og vip hånd med flade nedad Stå: trækker armen tilbage med håndfladen ud mod hunden.. Er det til at forstå?:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Bitten er totalt klik-bar.. så hun er ret god til at koble det hun laver, ret hurtig Jeg stod op, godt spredte ben, lagde godbid imellem så langt inde at hun skulle bakke for at komme ud igen, men ikke så langt at det var nemmere at gå helt igennem.. Markerede når hun bakkede for at komme ud, og den sad der lynhurtigt! På den måde slap jeg også for at skulle pille det der pres af.. og bakken blev ret lige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Bitten er totalt klik-bar.. så hun er ret god til at koble det hun laver, ret hurtig Jeg stod op, godt spredte ben, lagde godbid imellem så langt inde at hun skulle bakke for at komme ud igen, men ikke så langt at det var nemmere at gå helt igennem.. Markerede når hun bakkede for at komme ud, og den sad der lynhurtigt! På den måde slap jeg også for at skulle pille det der pres af.. og bakken blev ret lige Bakker hun så bag din ryg, eller har du hende stående med front mod dig, så hun bakker væk fra dig? Bare så jeg lige kan se det for mig:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Bakker hun så bag din ryg, eller har du hende stående med front mod dig, så hun bakker væk fra dig? Bare så jeg lige kan se det for mig:mrgreen: Vi har front mod hinanden Så kan jeg se sekundet hun bakker, og belønne der.. Hvis hunden ellers er vant til at træne på den måde, burde det gå rimelig hurtig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Vi har front mod hinanden Så kan jeg se sekundet hun bakker, og belønne der.. Hvis hunden ellers er vant til at træne på den måde, burde det gå rimelig hurtig Det er også sådan vi gør.. Jeg skal så bare klikke såsnart hun har taget et enkelt skridt, for ellers begynder hun at dreje.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Det er også sådan vi gør.. Jeg skal så bare klikke såsnart hun har taget et enkelt skridt, for ellers begynder hun at dreje.. Ellers skal du begynde at tilrettelægge miljøet.. sørge for hun ikke kan bakke skævt.. op ad en væg.. mellem bord og stol.. sådan noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Ellers skal du begynde at tilrettelægge miljøet.. sørge for hun ikke kan bakke skævt.. op ad en væg.. mellem bord og stol.. sådan noget Aaah ja, det var sgida en kanon-ide!!! Tak for det:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Nice:-D Ja det gjorde du da ganske udemærket, jeg forstår da ihvertfald totalt, hvad du mener:mrgreen: Så skal jeg bare lige have tegnene for sit, stå og dæk:mrgreen: Aj pjat, det er jo ikke sikkert vi bruger de samme:lol: Sit : arm vandret med håndflade opad - og så vipper jeg hånden opad Dæk: armen langs siden og vip hånd med flade nedad Stå: trækker armen tilbage med håndfladen ud mod hunden.. Er det til at forstå?:lol: Tror faktisk jeg er med på hvad du mener..eller...måske ikke helt med "stå"- kommandoen :hmm: Dine håndtegn minder meget om vores...vores er bare fra hvad vi lærte til hvalpetræning i sin tid De håndtegn jeg har er: sit: arm vandret med knyttet hånd dæk: armen ned mod jorden med flad hånd (håndfladen mod gulvet) - i starten var det hånden helt ned at ligge på gulvet og så blev det så mindre og mindre nødvendigt. stå: hm...har været dårlig til at få delt den og "danse" fra hinanden, så hun drejer altid rundt om sig selv..hehe. Men det er armen strakt opad mod loftet. Men til sit/dæk bruger jeg mest ordene dog Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Hehe ja vi havde også hånden heeeelt nede ved jorden i starten ved dækøvelsen:lol: Jeg har ord på sammen med tegnene.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Bitten er totalt klik-bar.. så hun er ret god til at koble det hun laver, ret hurtig Jeg stod op, godt spredte ben, lagde godbid imellem så langt inde at hun skulle bakke for at komme ud igen, men ikke så langt at det var nemmere at gå helt igennem.. Markerede når hun bakkede for at komme ud, og den sad der lynhurtigt! På den måde slap jeg også for at skulle pille det der pres af.. og bakken blev ret lige :5up: lyder som en genial måde at træne det på - har så bare et mindre problem med Alto eller det vil sige det er sådan set mig eller mangel på længde af mine ben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 :5up: lyder som en genial måde at træne det på - har så bare et mindre problem med Alto eller det vil sige det er sådan set mig eller mangel på længde af mine ben Jeg har indlært det med en stor golden retriver engang, og det gik fint.. Det var nok at den bare blev kastet lidt ind, så tog hunden automatisk et par skridt tilbage for at kunne se mig i øjnene igen.. Så kunne man klikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Aj jeg kan altså ikke helt se for mig, hvordan det er du gør med Bitten:oops: Er der ikke nogen, der kan tegne eller optage det for mig? Du kaster godbidden "ind"? Hvor er ind? Mellem dine ben eller hendes ben? For ellers kan jeg ikke se, at hun skal bakke ud:hmm::hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Tja tjo...det er såen en "vifte-væk-med-dig" bevægelse Har jeg fortalt jeg er super god til at tegne i paint? :slem: Hahahaha, Aina :lol: Nu HAR jeg jo mødt dig én gang, og SÅ meget synes jeg altså ikke at du ligner et desmerdyr.. Edit. Undskylder for OT Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Hahahaha, Aina :lol: Nu HAR jeg jo mødt dig én gang, og SÅ meget synes jeg altså ikke at du ligner et desmerdyr.. Edit. Undskylder for OT :klap::lol: Nej kan godt se de mangler min booty Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Aj jeg kan altså ikke helt se for mig, hvordan det er du gør med Bitten:oops: Er der ikke nogen, der kan tegne eller optage det for mig? Du kaster godbidden "ind"? Hvor er ind? Mellem dine ben eller hendes ben? For ellers kan jeg ikke se, at hun skal bakke ud:hmm::hmm: Hahah - jeg lagde sådan set bare godbidden, så jeg slap for at hun høvlede igennem til den anden side Men ja.. mellem mine ben, lidt længere bagud end hælen på mine sko.. midt mellem benene.. så hun ikke blev skræmt over at jeg kunne træde på hende (gammel problem) Så går hun ind imellem, tager godbidden, og bakker ud for at komme til at se mig i øjnene igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Stasia bakker fint, hvis jeg fører en godbid henover hovedet på hende, men uden godbid kan vi ikke få det til at virke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Jeg lærte også Tyson at bakke lige ved at træne langs en væg (eller et hegn eller en mur, hvis vi var udendørs). Belønner du bagud, altså ved at smide belønningen bag ved Luna? Det er tit lettere at få mere afstand på, når hunden ved, at det ikke er inde ved dig, at den får belønning. Når Luna så løber efter belønningen, løber du med og stiller dig det nye sted, når I skal bakke igen. På den måde lærer hun, at det ikke drejer sig om at komme tilbage til "start". Hvis du klikker hende, skal du jo også huske at hæve kriterierne, efterhånden som hun er sikker på de første 1-2 skridt, eller hvor meget hun nu kan. Så hun ikke får belønningen, før hun tager et halvt skridt videre tilbage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Jeg har indlært det med en stor golden retriver engang, og det gik fint.. Det var nok at den bare blev kastet lidt ind, så tog hunden automatisk et par skridt tilbage for at kunne se mig i øjnene igen.. Så kunne man klikke Det må jeg skynde mig at prøve imorgen inden vi skal til afslutning på klikkerholdet :blink: Forøvrigt så lærte jeg ham da han var meeeget mindre, at gå slalom igennem mine ben :stupid: havde ikke tænkt over hvor stor han blev - så nu er det bare med at løfte de ene ben lidt, når han kommer stormene, for igennem det vil han sku Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Stasia bakker fint, hvis jeg fører en godbid henover hovedet på hende, men uden godbid kan vi ikke få det til at virke Det var lige præcis det jeg ville undgå, derfor den måde at lære hende det på.. På den måde har jeg aldrig gjort noget aktivt som skulle pilles af, jeg har bare lavet en situation som jeg kan udnytte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts