Hop til indhold

Frustrations tråd


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bliver bare lidt bange når folk skriver om blod i afføringen - er godt klar over, at hun ikke står og er ved at dø, men irriterede tarme kan simpelthen ikke være hverken rart eller sundt i længden.

 

Håber i finder et foder der virker. Motor var okay glad for den fesne lyserøde Acana, og det virkede rigtig fint på maven.

Jamen vi er skam enige :???: Jeg ved bare ikke rigtigt hvad jeg skal stoppe i hende for at hendes mavse vil samarbejde :vedikke:

 

Kan trøste dig med at der ikke er blod i afføringen nu. Den er bare meget meget tynd - igen, så nu står den på skånekost og prokolin... igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se at Acana har en sport version, 33% protein og 24% fedt. Den kunne måske være værd at overveje :hmm:

Kender vi nogen herinde der fodrer med Acana? Kender intet til mærket.

 

Det kommer fra samme producent som Orijen.

 

Jeg mindes, at miss_menelli (ok, nogle synes, mit navn er avanceret, men jeg kan altså SLET ikke finde ud af hendes! Så beklager hvis jeg har gættest stavemåde forkert) brugte det, inden hun gik over til råfodring og at vufferne fungerede optimalt på det :-D Men jeg lægger ikke hovedet på blokken!

 

Møffe er nok ikke den bedste at tage udgangspunkt i :hmm: Han fungerede lige så godt på Acana, som på Royal Canin. Men det var altså ikke noget, at råbe hurra for, store mængder foder og enorm (som i ekstrem) megen gasudluftning - BARF var jo så løsningen for os :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hun har det som sagt super. Er frisk, glad og velfungerende, med masser af energi og alting. Det påvirker hende når maven er i udu, men kun imens hun skider :vedikke: Sidst den gik i stykker var lige efter en LP hvor vi vandt vores klasse. 20 minutter efter hun havde været inde og arbejde flot i 30 graders varme havde hun diarré med lidt blod i. Da hun havde skidt færdig, synes hun da lige at hun havde overskud til at karte rundt og lege med en flatter.

 

Jeg har bare en idé om at jeg ønsker mig en hund der ikke enten ligner et anorexi offer eller har diarré 2-3 gange om måneden. Vægtmæssigt tænker jeg særligt på udstillinger hvor vi i forvejen ikke ligefrem brillierer.

 

Alt i alt tyder det på, at hun har det godt.

 

Din historie kunne have været min, når det gælder min gamle hund. Akurart samme billede.

 

Nu var han en gadekryds. Men det gjode ondt når folk kommenterede hans vægt, som om han ikke fik nok, at spise.

 

Tror, at hunde har det som os, nogle kan bare ikke tage på og andre, kan ikke se på en flødekage, uden at der sidder en bilring rundt om maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sært, ja, det må du nok sige! Synes altid sådan nogle hunde har den mest ru og grimme pels :vedikke:

Ja det har de nemlig, men ikke Pasta :vedikke:

 

Måske det der fældning ikke var så slemt som jeg husker det :hmm: Hvis jeg kigger på listen, så ér det det foder hun har fungeret allerbedst på. Hun havde ikke tynd mave én eneste gang, ikke engang i overgangsfasen. Faktisk havde hun jernmave, fin appetit og en ganske stabil vægt... Men det fældning må da være et udtryk for at noget alligevel ikke var optimalt? Eller hva?

 

Årh - dumme hund altså!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har de nemlig, men ikke Pasta :vedikke:

 

Måske det der fældning ikke var så slemt som jeg husker det :hmm: Hvis jeg kigger på listen, så ér det det foder hun har fungeret allerbedst på. Hun havde ikke tynd mave én eneste gang, ikke engang i overgangsfasen. Faktisk havde hun jernmave, fin appetit og en ganske stabil vægt.

 

Nu var det ikke fordi hun blev fodret med det i en fældningsperiode? Rent gæt, du har sikkert selv overvejet det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt i alt tyder det på, at hun har det godt.

 

Din historie kunne have været min, når det gælder min gamle hund. Akurart samme billede.

 

Nu var han en gadekryds. Men det gjode ondt når folk kommenterede hans vægt, som om han ikke fik nok, at spise.

 

Tror, at hunde har det som os, nogle kan bare ikke tage på og andre, kan ikke se på en flødekage, uden at der sidder en bilring rundt om maven.

Ja det tror jeg også at hun har (ja bortset fra når det kradser i måsen), og det er jo også hvad dyrlægen siger.

 

Men jeg tror du har ret i at det er noget genetisk, nogle har højt stofskifte andre lavt. Jeg er jo kopi af min hund i menneskeversion, men en kampvægt på 55 kg i 26. graviditetsuge og det er ikke ligefrem fordi jeg sparer på kalorierne :lol:

 

Jeg er bare pokkers stædig, og jeg ville meget gerne klare mig bare lidt bedre i udstilligsringen :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det ikke fordi hun blev fodret med det i en fældningsperiode? Rent gæt, du har sikkert selv overvejet det :lol:

Olivers blev hun fodret med over en længere periode - 8-9 måneder så vidt jeg husker, fordi hun fungerede så godt på det. De sidste 3, hvis ikke 4, gik med at fælde udover det hele, så hvis det er tilfældet, har det været the mother of all fældeperioder-ish :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Olivers blev hun fodret med over en længere periode - 8-9 måneder så vidt jeg husker, fordi hun fungerede så godt på det. De sidste 3, hvis ikke 4, gik med at fælde udover det hele, så hvis det er tilfældet, har det været the mother of all fældeperioder-ish :lol:

 

Ja, okay, det lyder alligevel som en måske lidt lang fældeperiode :hmm:

 

Møffes varede vist 2-3mdr. sammenlagt med "storfældning"..

 

Kontakt mig lige om et år, når jeg har prøvet det tre gange - så kan jeg måske huske det mere præcist :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, okay, det lyder alligevel som en måske lidt lang fældeperiode :hmm:

 

Møffes varede vist 2-3mdr. sammenlagt med "storfældning"..

 

Kontakt mig lige om et år, når jeg har prøvet det tre gange - så kan jeg måske huske det mere præcist :mrgreen:

Bare lidt lang ja :lol: Og når man tænker på at hun har 2 årlige fældeperioder, så begynder det pludseligt at virke en smule uoverskueligt, ik!? xD

 

Nå, lige nu svinger jeg mellem Olivers og Acana. Tror jeg vil gå i seng og tygge på den, og se om miss_menelli (eller hvordan hun nu staves) ikke vil kigge forbi min desperations-tråd i morgen :mrgreen:

 

Mange tak for dine input so far, havde aldrig selv fundet på Acana, men det virker jo umiddelbart som et ganske udemærket forslag... Hvis det nu SKAL være med korn :???::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lidt lang ja :lol: Og når man tænker på at hun har 2 årlige fældeperioder, så begynder det pludseligt at virke en smule uoverskueligt, ik!? xD

 

Nå, lige nu svinger jeg mellem Olivers og Acana. Tror jeg vil gå i seng og tygge på den, og se om miss_menelli (eller hvordan hun nu staves) ikke vil kigge forbi min desperations-tråd i morgen :mrgreen:

 

Mange tak for dine input so far, havde aldrig selv fundet på Acana, men det virker jo umiddelbart som et ganske udemærket forslag... Hvis det nu SKAL være med korn :???::mrgreen:

 

Undskyld, men må jeg grine lidt af dig? Bare en lille bitte smule? :engel:

 

Olivers Maxx Energy ingrediensliste:

Kyllingemel, havre, frisk kylling, ærter, kyllingefedt, kartoffel, komplet mineral og vitamin tilskud, OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN™ (lucerne, ærtefiber & risklid), kyllingelever, frsik laks, hørfrø, OLIVER’S OMEGA 3 BOOST, friske hele æg, FLEX C, OLIVER’S AURA BOOST™ (blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue ekstrakt), OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharider, gærkultur, inulin, yucca shidigera).

 

Bare en liiiille smule? :engel:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, men det kunne da i hvert fald godt tyde på det?

 

Men jeg er jo altså ingen foderekspert :genert:

Næh, det er jeg jo heller ikke - tydeligvis, når jeg ikke kvalificerer havre som værende korn :oops:

 

Der er så også ris i Acana, men ellers er det vist meget det samme. Måske man bare skulle prøve det :hmm:

 

Nogle steder hvor man kan spare penge på at købe Acana?

Link til indlæg
Del på andre sites

Chivas får Acana Grassland, det er helt uden korn -men er vist ikke decideret højenergi foder -de har også en variant med primært kylling og en med primært fisk, af deres 3 helt kornfrie produkter, men den med kylling og den med fisk, har bare ikke samme positive effekt på Chivas' 'håndleds-slikkeri-tendenser' som grassland, der er baseret på lam.

 

Men vægt og mavemæssigt fungere han super fint på alle tre varianter, men nu er han så også lige hvad det angår, en ret taknemmelig hund rent fodermæssigt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med Olivers Selected fish?

Det er rigtigt godt (og fedende har jeg hørt :engel:)

 

Flipsedyret fungere rigtigt godt på det og elsker det :blink:

Tænker også at Asta er rimelig aktiv, så måske er det værd at overveje for der er jo et højt indhold af omega 3 osv.

Olivers har jo også div. olier som kunne tilføres...

 

hvad med godbidder?

der findes jo også nogle ret fede af slagsen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie har sart mave og har været meget til dyrlæge, dårlig mave, mave/tarmbetændelse, blod osv...

 

Der er 2 slags foder hun tåler uden de store problemer, nemlig J/D fra hills og RC´s hypoallergenic.

 

Derudeover får hun ikke særligt mange forskellige slags godbidder, for de kan også "vælte" hendes mave.

 

Kan godt være man har en masse principper omkring foder, men personligt ville jeg droppe dem, så længe hunden fungere godt på et foder, uanset om der er korn i eller ej.

 

Fie´s mave reagere også hvis der er meget stress på

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, det er jeg jo heller ikke - tydeligvis, når jeg ikke kvalificerer havre som værende korn :oops:

 

Der er så også ris i Acana, men ellers er det vist meget det samme. Måske man bare skulle prøve det :hmm:

 

Nogle steder hvor man kan spare penge på at købe Acana?

 

Jeg har brugt Arcana i perioder og det fungerer rigtig godt her, og hundene er glade for det:-D

 

Har givet 599 kr for 13,5 kg, har ikke fundet det billigere:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det Aslan fungerede bedst på....... tabte han sig af. Så gav vi fed mad, så fik han kronisk lind mave.

 

Grundet andre ting ud over den sarte mave, er vi jo så på det der hypo allergiker mad fra RC og det giver så fin mave. Men ved ikke hvordan med fældning, Aslan er nemlig et stort løst hår :mrgreen: så ham kan man ikke regne med :drille:

 

 

Hills har jo også en stomack foder.

 

 

Kan man tilføje noget i olivers....olier eller andet, som kan gøre at hun ikke fælder så meget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, det er jeg jo heller ikke - tydeligvis, når jeg ikke kvalificerer havre som værende korn :oops:

 

Der er så også ris i Acana, men ellers er det vist meget det samme. Måske man bare skulle prøve det :hmm:

 

Nogle steder hvor man kan spare penge på at købe Acana?

 

 

godt hos dyr (tror jeg det heder) har sport og agilety billigst, men ved ikke lige med de acana mærker :hmm:

OG der er gratis levering hvis du vælger den rigtige fragt måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...