Hop til indhold

Frustrations tråd


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Da Jessie havde problemer med at få vægten op og holde vægten oppe fik hun RC 4800 - i denne variant er korn ikke første ingrediens.

 

Det er ihvertfald et højenergifoder, men om det er hårdt for en følsom mave, aner jeg ikke. Jessie har så vidt vides ikke problemer i den retning.

 

Jeg overvejer lige pt. at sætte hende tilbage på 4800, da hun skal have ekstremt meget mad af sit normale foder for at holde op med at tabe sig

og tage lidt på igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 131
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen

Kunne muligheden ikke være at give hende et tørfoder, som hun kan lide og som maven kan klare og så give hende noget fedt ved siden af....langsomt øg dosis, så maven kan følge med og så finde den max mængde hun trives på.

 

Mht Olivers og ekstrem fældning, så har de ændret deres ingrediensliste, som jeg har forstået det, så måske du ikke løber ind i de samme fældeproblemer som tidligere!?

 

Og så er det min erfaring, at nogle hunde bare er til den tynde side og at de trives med det på den måde - nøjagtig som nogle mennesker er det og gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Olivers blev hun fodret med over en længere periode - 8-9 måneder så vidt jeg husker, fordi hun fungerede så godt på det. De sidste 3, hvis ikke 4, gik med at fælde udover det hele, så hvis det er tilfældet, har det været the mother of all fældeperioder-ish :lol:

 

Jeg har altid pralet af at have en allergivenlig schæfer, der ikke fældede :genert:

 

MEN de sidste 3 mdr. har jeg måttet æde mine ord, Jack er for første gang i hendes liv i fæld, sådan rigtig fæld :shock: Først underpelsen i flere etaper :damn: og nu dækhårene :damn: Hun er ved at være igennem nu, men jo støvsugeposeproducenterne har tjent fedt de seneste 3 mdr. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for alle jeres input :kys: I er bare guld værd!

 

Jeg har siddet og sammenlignet ingredienslister hele morgenen - det er sjovere end at bøvle med prislister til kataloger nemlig :genert:

Det umiddelbare billede er, at jeg nok ikke slipper for at give et foder med korn. Jeg er som sagt ikke så glad ved det, men omvendt så kan mine principper jo ikke bruges hvis hun ikke kan fungere under dem - som flere af jer også pointerer :-)

Jeg kan se et par af jer har gode erfaringer med Acana, og jeg har googlet mig frem til at mange andre også er glade for foderet.

 

Lige nu tror jeg at jeg at planen går på at få bestilt Acana sport og agility hjem og prøve det over 2 måneder, hvilket tidligere erfaringer viser er perioden der skal til for at påvise hvorvidt hun kommer til at fungere på foderet eller ikke.

Umiddelbart lægger ingredienslisten op til succes (set i forhold til ovenstående konklusion), i og med den både indeholder havre og brune ris, samtidigt med et rimeligt højt protein samt fedtindhold.

 

Generelt er hun meget langt fra kræsen, så jeg er ikke så bange for om hun kan lide det. Wolfsblut er det eneste foder jeg har oplevet hun ikke brød sig om, og det er også kun forstået på den måde, at hun ikke gad at søge efter det på græsplænen o. lign. Hun sultestrejker aldrig.

Mht hendes stofskifte, så har jeg ikke fået det testet og er nok heller ikke så bekymret for det lige nu. Dengang hun blev tjekket talte jeg med både egen dyrlæge og Gudrun om det, og begge mener ikke der er andet dér end at det ligger i den højere ende af skalaen - det er også mit indtryk, og jeg stoler på deres vurdering :-)

Hun ér højaktiv oveni og så skal der bare meget til for at sætte fedt, jeg kender det fra egen krop.

 

Hvis det ikke går godt på Acana, tror jeg helt ærligt at jeg giver fortabt og går tilbage til Olivers maxx energy.

Jeg prøvede Olivers post ingrediens ændringen du nævner Malene, så fældningen vil nok være den samme. Så må jeg tænke i hvad jeg kan tilføre af olier/tilskud for at hjælpe på dén del og så ellers klistre støvsugeren fast til højre hånd.

 

Hvad synes I, lyder det fornuftigt nok? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener at både Freya3010 og Buju fodrer med Acana. Dampet havre er slet ikke ligeså skidt som "korn". Det menes ikke at være ligeså allergi-farligt.

Hvad med de brune ris? :hmm:

 

Min viden på området er virkeligt mangelfuld. Hidtil har jeg bare undgået korn så vidt det var muligt, så jeg aner ikke om der er noget der er "farligere" end andet.

Jeg har en idé om at majs og hvede er no go - majs udfra et stress syndspunkt og hveden... bare fordi :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med de brune ris? :hmm:

 

Min viden på området er virkeligt mangelfuld. Hidtil har jeg bare undgået korn så vidt det var muligt, så jeg aner ikke om der er noget der er "farligere" end andet.

Jeg har en idé om at majs og hvede er no go - majs udfra et stress syndspunkt og hveden... bare fordi :hmm:

 

Brune ris? Næh, det har jeg aldrig hørt skulle være farligt. En gang fik Motor dårlig mave og jeg havde ingen hvide ris, lavede skånekost med brune ris og det fungerede ligeså fint som hvide.

 

Og så sker det altså noget når man damper det, åh hvordan var det nu, noget med at det både bliver nemmere optageligt og at det er mildere for maven.

 

Hvede og havre er ikke det samme :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer med Olivers - skifter lidt mellem lam og Fisk. Sookie er også af den aktive type - og hun fungerer på begge dele :5up: Alto har rigtig sart mave og han kan tåle begge dele.

 

Ikke så meget jeg kan tilfører det der allerede er skrevet - men erfaring med Olivers har jeg da :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid pralet af at have en allergivenlig schæfer, der ikke fældede :genert:

 

MEN de sidste 3 mdr. har jeg måttet æde mine ord, Jack er for første gang i hendes liv i fæld, sådan rigtig fæld :shock: Først underpelsen i flere etaper :damn: og nu dækhårene :damn: Hun er ved at være igennem nu, men jo støvsugeposeproducenterne har tjent fedt de seneste 3 mdr. :genert:

Kender det :lol: Mit affældige gulvtæppe er også lige blevet færdig med at smide AL sin pels, det har også stået på siden før sommerferien :shock:

 

Mit indtryk er bare at det ikke var en fældeperiode på Olivers. Det foregik jo også fra november-februar måned - da der var -18 grader udenfor smed hun jo stadig alt. Det gav ikke rigtigt mening synes jeg :???:

 

Men jeg vil da ikke udelukke at det kunne være dét, jeg tror det bare ikke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er noget Frigga har skrevet engang:

 

"Acana skriver, at dampet havre er rig på betaclucan (what?) som giver energi, men samtidig så er sukkerindholdet minimeret i forhold til andre kornarter...

 

Et andet sted står der"Dampet havre indeholder kulhydrater med et lavt indhold af glucose, hvilket sørger for langsomt at lukke glucosen ind i blodet, hvorved energiniveauerne bevares."

 

Jeg har googlet lidt dampet havre. Og hvis den er dampet ved under 80 %, så er det en skånsom måde at producere havegryn på - og som i modsætning til konventionelle metoder, ikke medvirker til dannelse af det kræftfremkaldende stof acrylamid. Ved nu ikke om det er bevæggrunden til det dampede havre :) "

 

 

Og her er et link Jeanette har postet:

"Havre er ikke en skidt ting.. Har I prøvet den test der var her:

 

http://www.paintedmagic.dk/Hvalpetip...tml#Evaluering

 

Der skal man faktisk lægge point til, hvis der er byg eller havre i :-D"

Link til indlæg
Del på andre sites

Brune ris? Næh, det har jeg aldrig hørt skulle være farligt. En gang fik Motor dårlig mave og jeg havde ingen hvide ris, lavede skånekost med brune ris og det fungerede ligeså fint som hvide.

 

Og så sker det altså noget når man damper det, åh hvordan var det nu, noget med at det både bliver nemmere optageligt og at det er mildere for maven.

 

Hvede og havre er ikke det samme :genert:

Min viden på området er som sagt mangelfuld, men jeg vil ikke mene det er det samme :hmm:

Så vidt jeg husker fra hesteverdenen er hvede meget næringsfattigt og indeholder nærsten ingen fibre. Havren indeholder store mængder råfibre.

Og så mener jeg at hveden er et større allergen...

Erm... Det er lige hvad jeg kan huske, og jeg ved ikke ret meget om korn :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Olivers fisk lige p.t. - og Trine kommer lørdag - skal jeg sende en smagsprøve med hende hjem ? (så kan du da ihvertfald se om Pastaen kan li det :blink:)

Du er sød, tusind tak for tilbuddet :kys:

 

Jeg kender fish varianten og hun spiser den gerne. Faktisk har jeg en 10 foderprøver liggende på det ude i garagen.

Som sagt, så er hun temmeligt altædende så jeg er ikke så bekymret for om hun kan lide maden.

 

Kan faktisk ikke engang huske hvorfor jeg fravalgte det i sin tid, men jeg kigger da lige på det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med de brune ris? :hmm:

 

Min viden på området er virkeligt mangelfuld. Hidtil har jeg bare undgået korn så vidt det var muligt, så jeg aner ikke om der er noget der er "farligere" end andet.

Jeg har en idé om at majs og hvede er no go - majs udfra et stress syndspunkt og hveden... bare fordi :hmm:

altså den var dig der engang gav mig en opskrift på kong fyld med brune ris i :fornaermet: troede du vidste hvad du snakkede om :fornaermet::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Min viden på området er som sagt mangelfuld, men jeg vil ikke mene det er det samme :hmm:

Så vidt jeg husker fra hesteverdenen er hvede meget næringsfattigt og indeholder nærsten ingen fibre. Havren indeholder store mængder råfibre.

Og så mener jeg at hveden er et større allergen...

Erm... Det er lige hvad jeg kan huske, og jeg ved ikke ret meget om korn :oops:

 

Hvede er ikke næringsfattigt - tværtimod, men det er korrekt, at de fleste hundefolk helst ser at foderet er uden hvede pga allergi. Grise fungerer godt mht opfedning på hvede. Hestefolk bruger også sjældent hvede, da hveden har det med at 'pakke sig' og øger risikoen for kolik... det er det samme med hvedehalm. Geder trives på hvedehalm..så forskellige ting, til forskellige dyr.

 

Acana kan du få her, men vist ikke de varianter du efterlyser:

 

Acana Hundefutter günstig bei zooplus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvede er ikke næringsfattigt - tværtimod, men det er korrekt, at de fleste hundefolk helst ser at foderet er uden hvede pga allergi. Grise fungerer godt mht opfedning på hvede. Hestefolk bruger også sjældent hvede, da hveden har det med at 'pakke sig' og øger risikoen for kolik... det er det samme med hvedehalm. Geder trives på hvedehalm..så forskellige ting, til forskellige dyr.

 

Acana kan du få her, men vist ikke de varianter du efterlyser:

 

Acana Hundefutter günstig bei zooplus

Så lærte jeg også det :mrgreen:

 

Zooplus har ikke sport versionen og der faktisk ikke noget at spare på det kan jeg se - i forhold til her fx Godt Til Dyr - Acana, Sport + Agility, 13,5 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er faktisk ikke ret meget at spare i forhold til alttildyr, så dem tror jeg da bare jeg holder mig til :-D

Ind til videre holder jeg mig til Aslan, for der kan jeg jo få en sæk for 300 kr :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...