Hop til indhold

Lidt hjælp fra Odense folket :)


Gæst doktorlaila
 Share

Recommended Posts

Gæst doktorlaila

Der er mange steder, hvor det er tilladt, at holde hund i Odense, såvidt jeg kan se. Ikke desto mindre, kan jeg ikke rigtig finde noget på boligportal og ledige-lejligheder. Jeg er tilmeldt Fabbo og den fælles opnotering.

 

Men nu tænkte jeg, at de søde hundevenner på HF måske kunne hjælpe, i form af den gode gamle, at "kende nogen, som kender nogen"

 

Krav: Maxpris 4000 uden forbrug. Ikke kælderlejlighed. Gerne med grønne arealer, hvor hunden må færdes. Gerne 2-3 værelser

 

Ellers er jeg ikke kræsen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange steder, hvor det er tilladt, at holde hund i Odense, såvidt jeg kan se. Ikke desto mindre, kan jeg ikke rigtig finde noget på boligportal og ledige-lejligheder. Jeg er tilmeldt Fabbo og den fælles opnotering.

 

Men nu tænkte jeg, at de søde hundevenner på HF måske kunne hjælpe, i form af den gode gamle, at "kende nogen, som kender nogen"

 

Krav: Maxpris 4000 uden forbrug. Ikke kælderlejlighed. Gerne med grønne arealer, hvor hunden må færdes. Gerne 2-3 værelser

 

Ellers er jeg ikke kræsen :engel:

 

Altså hvis du tør :genert: så lever Vollsmose op til dine krav :-D Jeg boede i Granparken i 5 år, det er nemt at få lejligheder, de er billige og store, der er masser af grønne områder osv... I Granparken er det Højstrup, jeg havde en 1 værelses på 55 m2 til 1700 + forbrug...

 

Jeg har aldrig haft problemer derude, jeg synes dog der var lidt for mange muskelhunde (med den forkerte slags ejere), men jeg har aldrig selv oplevet noget med dem. Jeg ved heller ikke om boligforeningerne har lavet nogle tiltag omkring det efter den nye hundelov...

 

Ellers prøv at kigge på Blagstedgaard, der bor i hvert fald 4 hf'ere med deres hunde derude :-D Jeg ved dog ikke noget om pris eller hvilket boligselskab, men de kommer sikkert selv herind og fortæller om det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
Altså hvis du tør :genert: så lever Vollsmose op til dine krav :-D Jeg boede i Granparken i 5 år, det er nemt at få lejligheder, de er billige og store, der er masser af grønne områder osv... I Granparken er det Højstrup, jeg havde en 1 værelses på 55 m2 til 1700 + forbrug...

 

Jeg har aldrig haft problemer derude, jeg synes dog der var lidt for mange muskelhunde (med den forkerte slags ejere), men jeg har aldrig selv oplevet noget med dem. Jeg ved heller ikke om boligforeningerne har lavet nogle tiltag omkring det efter den nye hundelov...

 

Ellers prøv at kigge på Blagstedgaard, der bor i hvert fald 4 hf'ere med deres hunde derude :-D Jeg ved dog ikke noget om pris eller hvilket boligselskab, men de kommer sikkert selv herind og fortæller om det...

 

Altså - Jeg har bestemt ikke lyst til, at udelukke Vollsmose. Og ligesom dig, siger de der bor der, at de ikke har oplevet noget, eller at det er meget få, som ødelægger det for andre. Og om min hund kan jo blive angrebet af en pudel såvel som en muskelhund. Det værende i Vollsmose såvel som på Lars tyndskids mark, i bedste Morten Korch stil :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender desværre ikke nogen... Som Skipper Odense skriver, så bor vi en del ude ved blangstedgård/Niels Bohr parken og her er det i hvert fald Fabbo som udlejer, men det ved du jo sikkert allerede når du er medlem :genert: Ved ikke lige hvordan det ser ud med venteliste og sådan til rækkehusene herude...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal nok finde noget, når du ikke er så kræsen som jeg der vil have en have og ikke tør bo i Vollsmose.:genert:

 

www.kristiansdal.dk har de nogen gange ledige lejligheder uden venteliste i Vollsmose og Dianavænget (lille Vollsmose) hvor man gerne må have dyr.

Fabbo har også lejligheder uden venteliste, men det ved du vel godt, når du er medlem.

Selv giver jeg 3900 for et rækkehos på 70m2 ude ved Blangstedgård, men før jeg fik den tilbudt, fik jeg en masse andre tilbud fra Kristiansdal på tossede indrettede 1-værelses lejligheder til over 3000. Der gik et par år med at sige nej til dem.

Men lige så snart man vil have rækkehus med husdyrtilladelse, kan man komme til at vente længe. Det går hurtigere, hvis du kan nøjes med en lejlighed.

 

Edit: Kan se at Kristiansdal ikke har noget ledigt i Odense lige nu, men fabbo har i Vollsmose, men jeg synes de er dyre. http://www.fabbo.dk/WEB/505/fabboweb.nsf/(opslagunikid)/BPJN-7FYD5J?opendocument

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det som sagt 5 år siden men jeg søgte om lejlighed og fik tilbudt i Granparken ugen efter... Der er ret stor udskiftning derude, men det kunne jo bestemt være en mulighed at bo der mens man venter på en mere attraktiv lejlighed :-D

 

Jeg tror nok at Højstrup har ret mange boliger med mulighed for at holde husdyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor også i Blangstedgård, her er pragtfuldt :hjerte: Men jeg lejer hos dan-ejendomme, og dem kan jeg bestemt ikke anbefale :evil: Har huslejestigning næsten hver månede, og vi beboere kører et par sager imod dem pt. så hold dig langt fra dem :damn: tilgengæld vil jeg også melde mig ind i kristiandals og vil RIGTIG gerne have ligepræcis sådan et rækkehus som KarinaO. har :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila

Men lige så snart man vil have rækkehus med husdyrtilladelse, kan man komme til at vente længe. Det går hurtigere, hvis du kan nøjes med en lejlighed.

 

Jeg har godt set rækkehusene :lun: Jeg kan godt nøjes, men ville da allerhelst have et lille rækkehus/stuelejlighed med egen have - og så til de penge! Det er hvad vi giver for 48m2, hvor vi bor nu :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv www.hd-ejendomme.dk

 

Du skal være villig til at flytte til Agedrup, Tommerup eller Odense SV, men de har billige boliger og flertallet af dem er med egne haver og med tilladelse til dyr.

 

NEJ NEJ NEJ!!

 

Flyttede fra en af deres lejligheder her i januar. Valgte udelukkende den løsning, fordi jeg ikke havde andre muligheder, og jeg SKULLE have mine dyr med og de skulle kunne komme ud.

Lejligheden var lille og dyr. Startede en huslejesag mod dem, der tog 1½ år. Har netop vundet den, og venter nu på at få de penge jeg har betalt for meget i husleje tilbage. De havde frist til i mandags, men jeg har intet hørt.

Til gengæld hører jeg jævnligt fra dem, fordi de vil have penge for istandsættelsen af lejligheden. Det blev nemlig det dobbelte af mit indskud, hvilket jeg har nægtet at betale, da jeg afleverede lejligheden i pæn stand. Men da jeg skrev under på fraflytningsrapporten, mener lejerforeningen ikke jeg er ret godt stillet, så de må trække de penge for det overskydende husleje jeg skal have tilbage.

 

Og lejerforeningen har rigtig MANGE sager liggende med HD-ejendomme, og de er godt trætte af dem. Det er Rolf Barfoed om igen.

 

Prøv bare at Google HD-ejendomme

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, godt du siger det, for det er dem, vi havde tænkt os at bruge, hvis vi får lejligheden solgt før vi har fundet hus!! Jeg var nemlig så begejstret for deres boliger og at man måtte have dyr.

 

Hmm, så er det nok derfor at de altid har ledige boliger :shock: Godt du lige så mit indlæg!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nej, hold dig endelig laaangt væk fra både HD-ejendomme og Rolf Barfoed! :shock:

Dem er der ikke andet end ballade med konstant!

 

Selv bor jeg på Blangstedgård i Odense SØ i én af Fabbo's udlejningsejendomme.

En lejlighed på 83 m2 med stor altan og udsigt til masser af grønne områder, kun 5-10 min. gang fra åen.

 

Jeg giver 4.925 kr/md. inkl. acconto vand, varme og el.

 

Kan også anbefale Odense Andelsboligforening's rækkehuse i Dyrup, eller Kristiansdal's i Bellinge.

Her må man også have hund, og rækkehusene er ikke så dyre i husleje.

Desuden er der nem adgang til masser af grønne områder ned til Odense Å.

 

Håber du finder et sted til dig og din hund snarest.

Held & lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
Nej, hold dig endelig laaangt væk fra både HD-ejendomme og Rolf Barfoed! :shock:

Dem er der ikke andet end ballade med konstant!

 

Selv bor jeg på Blangstedgård i Odense SØ i én af Fabbo's udlejningsejendomme.

En lejlighed på 83 m2 med stor altan og udsigt til masser af grønne områder, kun 5-10 min. gang fra åen.

 

Jeg giver 4.925 kr/md. inkl. acconto vand, varme og el.

 

Kan også anbefale Odense Andelsboligforening's rækkehuse i Dyrup, eller Kristiansdal's i Bellinge.

Her må man også have hund, og rækkehusene er ikke så dyre i husleje.

Desuden er der nem adgang til masser af grønne områder ned til Odense Å.

 

Håber du finder et sted til dig og din hund snarest.

Held & lykke.

 

Jeg har også søgt Blangstedgård - tror bare der er laaaang ventetid. Har kun fået tilbudt ungdomsboligerne derude, men de er altså for små (40-50m2) til prisen. De koster godt og vel det samme som din :shock:

 

Mon ikke jeg også har søgt de andre, har trods alt søgt alle afdelinger, hvor hund er tilladt hehe.

 

Jeg krydser også fingre for os. Tak for dit søde og grundige svar :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
Vi boede ved barfoed og der var ingen problemer, men det er altså lidt dyrt.

Min veninde bor ude i skt klemens i et rækkehus på ca 80kvm til ca 4000 + forbrug. Der er ikke venteliste, men nu kan jeg selvfølgelig ikke huske havd det hedder. Odenses et eller andet :shock:

 

Det lyder da næsten for godt til at være sandt :slem: Men håber da du kommer i tanke om det :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også søgt Blangstedgård - tror bare der er laaaang ventetid. Har kun fået tilbudt ungdomsboligerne derude, men de er altså for små (40-50m2) til prisen. De koster godt og vel det samme som din :shock:

 

Mon ikke jeg også har søgt de andre, har trods alt søgt alle afdelinger, hvor hund er tilladt hehe.

 

Jeg krydser også fingre for os. Tak for dit søde og grundige svar :blink:

 

Da jeg meldte mig ind i Fabbo for 6-7 år siden, fik jeg at vide at jeg ihvertfald ikke skulle regne med at blive tilbudt nogen af deres boliger indenfor de første 6-12 måneder!

 

Men kun knap 3 mdr. efter min indmeldelse blev jeg tilbudt den lejlighed hvor jeg bor nu på Blangstedgård, så man kan altså godt være heldig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i en Barfoed lejlighed, rækkehus på 65 m2 og en lille have, den koster lige omkring de 5 tusinde i Søhus. Er før fraflyttet en Barfoed lejlighed UDEN de mindste problemer, fik endda penge igen :) Kender andre der heller aldrig har oplever problemer ved dem. Tror at man kan være heldig og uheldig alle steder! God bolig jagt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er de fine :) Tusind tak. Jeg har sendt en mail til dem og håber på svar :slem:

Har du hørt noget fra dem?

 

Vi skal være flyttet ud af vores lejlighed senest i midten af november og nu er det pludselig også lidt akut her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...