Hop til indhold

Ny internet butik


KarinaG
 Share

Recommended Posts

mjoh, men jeg synes da nu det er lidt alternativt at der ikke er noget CVR-nr. tilknyttet adressen. Vedkommende skal vel også afregne moms på en eller anden måde?

Det er først når du har over en vis omsætning, at du behøver at blive momsregistreret. Mener at det er 50.000 kr om året. Så hvis man ikke tjener så meget, så behøver man ikke CVR-nummer. Op til 50.000 er det frivilligt om man orker al det bøvl, men du skal selvfølgelig stadig skrive det ind som indtægt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tror godt du kan få banken til at "stoppe" pengene.

Jeg har prøvet det ved en benzintank hvor den trak beløbet 2 gange, og det opdagede jeg selvfølgelig ikke med det samme. Så gik jeg i banken og de fik via pbs tror jeg pengene igen.

 

Jamen det er også noget andet. For det er et registreret firma! Det er funkyhouse åbenbart ikke :???: og så kan de måske ikke hive pengene tilbage!

 

JEG troede at paypal betød at det var et legitimt firma :genert: men alle kan åbenbart benytte sig af Paypal. Hvis jeg havde vist dét, havde jeg aldrig brugt så mange penge sådan et sted :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har regler for internet handel:

 

Hvis der ikke er:

 

Firmanavn

Adresse

Postnummer By

Telefonnummer

Emailadresse

Og gerne også et CVR nummer

 

Ganske helt og aldeles synligt på hjemmesiden - får de ikke mig til at købe noget.

 

på denne hjemmeside, henvises der bla. til 'nedenstående adresse' på info siden - men ingen adresse?

 

Den vil jeg holde mig til fremover!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er først når du har over en vis omsætning, at du behøver at blive momsregistreret. Mener at det er 50.000 kr om året. Så hvis man ikke tjener så meget, så behøver man ikke CVR-nummer. Op til 50.000 er det frivilligt om man orker al det bøvl, men du skal selvfølgelig stadig skrive det ind som indtægt.

 

Men hvis du ligger inde med varer der svarer til hvad der er på hjemmesiden, så er der vel ide i at trække købsmoms?

Og ja, uanset, så skal du skrive det på som indtægt, så du er jo nødsaget til at lave regnskab uanset.

 

og nu kunne der jo være andre grunde til ikke at oprette en virksomhed, men google giver dig nok svaret hvis du leder længe nok.

;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis du ligger inde med varer der svarer til hvad der er på hjemmesiden, så er der vel ide i at trække købsmoms?

Og ja, uanset, så skal du skrive det på som indtægt, så du er jo nødsaget til at lave regnskab uanset.

 

og nu kunne der jo være andre grunde til ikke at oprette en virksomhed, men google giver dig nok svaret hvis du leder længe nok.

;-)

Vi er helt enige :blink: Jeg gjorde bare pænt opmærksom på, at det ikke nødvendigvis er mystisk hvis et firma ikke har et CVR-nummer...men udover det så er jeg enig med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar

Nå, kan se, at der er en del postyr omkring min webshop, så lad mig opklare/oplyse for fredens skyld :-D

 

1. Min mor ER blevet indlagt og var tæt på at miste hende (kan desværre ikke fremskaffe en indlæggelsesattest, til jer der tvivler)

 

2. Der står på hjemmesiden, at leveringstiden er 3-21 dage, det er kundens opgave at læse evt. information INDEN der bestilles. (Sålænge den leveringsdato ikke er overskredet, modtager man ingen mail omkring hvornår varen forventes leveret)

 

3. Der bliver sendt en ordrebekræftelse, når køb er gennemført ved ALLE ordre, det er noget, som siden gør automatisk (de kan desværre ryge i spamfilteret nogle gange)

 

4. Jeg havde flere butikker indtil i går, bl.a BamBimbo-Deluxe, men disse er lukket ned nu, samt alle FB sider (inkl. FunkyHouse's), da jeg ikke har overskudet til dem.

 

5. Der plejer at stå kontakt oplysninger i bunden af siden, men dem der laver siden, har desværre lavet om på det fornylig, hvilket jeg IKKE har opdaget før nu, det beklager jeg selvfølgelig.

 

6. Man behøver ikke CVR nummer, sålænge man tjener under 50.000 kr.

 

7. Med Paypal, kan man i op til 60 dage bede om at få sine penge retur, så der er ingen hokus pokus der.

 

8. Grunden til, at jeg ikke har svaret på dine beskeder er, at jeg simpelthen ikke har set dem ellers havde du skam fået svar, men pga. min mor og andre personlige ting, har jeg ikke været på Hunde-Forum eller FB siden i et stykke tid.

 

Forstår godt din bekymring, men som skrevet i mailen, så bliver dine varer sendt i dag eller i morgen med lidt ekstra i, som plaster på såret.

 

Håber at det besvarer nogle spørgsmål/bekymringer...

 

Evt. spørgsmål kan sendes til min profil, ikke min nabo's eller i tråden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
Og således opklaret - også for jer der synes i skal skrive med hvid (Usynling skrift eller hva:confused: ) skrift (tak for den mistænkeliggørelse af en drøn bekymret datter og familie, BasilBerner! :???:) - kan vi alle bruge vores fredag på noget mere..... :klap:...:banan:.... :vuf: ........:5up:.... :vinken:

Ja, jeg kan nemlig ikke læse hvidt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og således opklaret - også for jer der synes i skal skrive med hvid (Usynling skrift eller hva:confused: ) skrift (tak for den mistænkeliggørelse af en drøn bekymret datter og familie, BasilBerner! :???:) - kan vi alle bruge vores fredag på noget mere..... :klap:...:banan:.... :vuf: ........:5up:.... :vinken:

 

Det var der som sagt ingen der kunne vide! Alle herinde har bare prøvet at hjælpe mig med at finde ud af det hele. :vedikke:

 

At jeg så panikker er jo bare mig :pift: :lol: men nu er alt jo godt så skide være med det! :mrgreen:

 

 

 

 

Håber din mor kommer sig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
Tak! :kys: det var jo heller ikke nemt at vide med din mor og sådan :vedikke:

 

Men man blir altså sådan lidt.... :genert: når man handler på nettet og nogen ting der plejer at være der, mangler :vedikke:

 

Har svaret din mail og din pb :blink:

Nej, hvor skulle du også vide det fra :-)

Og som jeg skrev i pb'en, så var jeg sq nok også selv blevet lidt utryg, hvis alle sider pludselig blev lukket ned, så forstår skam godt din bekymring :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var der som sagt ingen der kunne vide! Alle herinde har bare prøvet at hjælpe mig med at finde ud af det hele. :vedikke:

 

At jeg så panikker er jo bare mig :pift: :lol: men nu er alt jo godt så skide være med det! :mrgreen:

 

Håber din mor kommer sig :ae:

Jeg er helt med Tonks, tror jeg nok (hvis den var til mig :-D ), men jeg bliver ærgerlig (for at sige det mildt) og trist over sådan en kommentar som blev skrevet med hvidt fra BB - den var unødvendig imø, uanset hvad!

 

Men jeg vil personligt ikke gå mere ind i det nu og her :-D, nu vil jeg nyde min fredag eftermiddag og aften - og så lægge an til min søsters kæmpe runde halve århundrede i morgen-fest :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...