Hop til indhold

Skreg under toiletbesøg


Gæst Frigga
 Share

Recommended Posts

Er der nogle, der lige kan komme med lidt input?

 

Laki har fået kødben i går, og jeg tror, at det er det, der er synderen. Her til morgen var min kæreste ude og lufte ham og Laki lavede to bittesmå gule lorter og derefter skreg han åbenbart. Herefter forsøgte han flere gange at komme af med afføring uden held og han havde ikke lyst til at gå, men ville bare hjem.

 

Jeg ville gerne have fat i dyrlægen, men min kæreste er lidt påvirket af gåturen og vil gerne lige klare tingene selv her og nu og forsøger at give Laki olie. Er der noget vi selv kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

mht. kødbenet... var det et med tynd knogle hvor kan nemt kunne gnaske det hele... eller var det et marv ben??... Hvis det var et marvben, så tror jeg ikke at det var benet.

 

Kunne han måske have spist sten??... Det gjorde Freya som lille, og hun skreg så også under besørgning... men de kom altid ud igen.

 

Jeg tror at olie er en fin løsning at give ham... prøv evt. også at faste ham... for der skulle jo nøsig komme noget mere og presse på...

 

Håber på rigtig god bedring med ham:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det er ikke ligefrem et kæmpeben og han har spist rigtig meget af det. Så det er nok ikke et marvben, men mere en knogle med kød på. Jeg har ikke så meget forstand på ben, og vi plejer ikke at købe den slags, men var i Plantorama og faldt over et.

 

Vi faster ham og giver ham olie. Og så forsøger jeg at få fat i vagtdyrlægen senere.

 

Tusind tak for input!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hmm, det er ikke ligefrem et kæmpeben og han har spist rigtig meget af det. Så det er nok ikke et marvben, men mere en knogle med kød på. Jeg har ikke så meget forstand på ben, og vi plejer ikke at købe den slags, men var i Plantorama og faldt over et.

 

Vi faster ham og giver ham olie. Og så forsøger jeg at få fat i vagtdyrlægen senere.

 

Tusind tak for input!

 

jeg ar prøvet dem fra plantorama... og jeg synes ikke at de splinter:hmm:... men hvis det meste af benet også er væk, så kan det jo være at i har været uheldige.

 

Rigtig god idé med dyrelægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der "bare" er tale om hård mave, så har jeg styr på det. Jeg frygtede en splint, der måske sad på tværs eller noget. Så bliver han tvunget ud på lange ture i dag, får masser af olie og måske noget mave-massage. Jeg har forsøgt 2 gange at ringe til vagtdyrlægen, men det virker som om, at hun har slukket for mobilen.

 

Hvorfor giver ben hård mave? Er det forkert af os at give ham et ben på én gang, burde det være fordelt ud på flere dage? Det er ikke kæmpestort. Det var sådan et vacuumpakket ét.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der "bare" er tale om hård mave, så har jeg styr på det. Jeg frygtede en splint, der måske sad på tværs eller noget. Så bliver han tvunget ud på lange ture i dag, får masser af olie og måske noget mave-massage. Jeg har forsøgt 2 gange at ringe til vagtdyrlægen, men det virker som om, at hun har slukket for mobilen.

 

Hvorfor giver ben hård mave? Er det forkert af os at give ham et ben på én gang, burde det være fordelt ud på flere dage? Det er ikke kæmpestort. Det var sådan et vacuumpakket ét.

 

Jeg ved ikke hvorfor, men her får Luna altid kødben, hvis hun har tendens til blød mave, så retter det op (altså ikke marvben, for marv giver tynd mave hos Luna)

 

Det er da ikke sk*desmart at en vagtdyrlæge slukker telefonen:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elvis har også prøvet at have så hård mave at han skreg :megaked:Jeg prøvede olie, kogt kylling, ris (nej ellers tak, det vil man ikke have), A38, men intet af det hjalp (nu ville han dog heller ikke spise ret meget). Der kom kun en lille smule klat ud engang imellem men som regel ingenting. Til sidst tog vi så til dyrlæge og her fik han ... øhh Prolac, er det ikke dét, det hedder :hmm: og pencillin, og det hjalp så - godt nok gik der et par dage inden der kom noget, men så var vi også glade (tænk at juble over en lort :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Elvis har også prøvet at have så hård mave at han skreg :megaked:Jeg prøvede olie, kogt kylling, ris (nej ellers tak, det vil man ikke have), A38, men intet af det hjalp (nu ville han dog heller ikke spise ret meget). Der kom kun en lille smule klat ud engang imellem men som regel ingenting. Til sidst tog vi så til dyrlæge og her fik han ... øhh Prolac, er det ikke dét, det hedder :hmm: og pencillin, og det hjalp så - godt nok gik der et par dage inden der kom noget, men så var vi også glade (tænk at juble over en lort :mrgreen:).

Jeg har skabene fyldt med FibrePlex, som egentlig er til kaniner og smådyr. Gad lide at vide om det kan bruges. Det havde jeg ikke lige overvejet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der hul igennem! :mrgreen:

 

Han fik lige to store skefulde olie, så gik der 40 sekunder og så satte han sig hen ved toiletdøren og kradsede på...og gik på toilettet derude. Så tørrede vi det op, hvorefter han gik ind i stuen og gik på toilettet. Hans pøller er sindssyg hårde, men fuldstændig olierede, så olien har haft en meget hurtig effekt!!

 

Nu er kæresten ude og gå med ham, så vi lige undgår flere uheld herinde. Så nu skal han vist bare have lidt mere olie i løbet af dagen og så har vi bare lært, at vi lige skal holde lidt igen med ben en anden gang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der hul igennem! :mrgreen:

 

Han fik lige to store skefulde olie, så gik der 40 sekunder og så satte han sig hen ved toiletdøren og kradsede på...og gik på toilettet derude. Så tørrede vi det op, hvorefter han gik ind i stuen og gik på toilettet. Hans pøller er sindssyg hårde, men fuldstændig olierede, så olien har haft en meget hurtig effekt!!

 

Nu er kæresten ude og gå med ham, så vi lige undgår flere uheld herinde. Så nu skal han vist bare have lidt mere olie i løbet af dagen og så har vi bare lært, at vi lige skal holde lidt igen med ben en anden gang :-D

 

:banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvis der "bare" er tale om hård mave, så har jeg styr på det. Jeg frygtede en splint, der måske sad på tværs eller noget. Så bliver han tvunget ud på lange ture i dag, får masser af olie og måske noget mave-massage. Jeg har forsøgt 2 gange at ringe til vagtdyrlægen, men det virker som om, at hun har slukket for mobilen.

 

Hvorfor giver ben hård mave? Er det forkert af os at give ham et ben på én gang, burde det være fordelt ud på flere dage? Det er ikke kæmpestort. Det var sådan et vacuumpakket ét.

 

Ben kan give hård mave pga kalken i benet. Man bør passe på med store mængder ben, hvis hunden ikke er vant til ben :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så er der hul igennem! :mrgreen:

 

Han fik lige to store skefulde olie, så gik der 40 sekunder og så satte han sig hen ved toiletdøren og kradsede på...og gik på toilettet derude. Så tørrede vi det op, hvorefter han gik ind i stuen og gik på toilettet. Hans pøller er sindssyg hårde, men fuldstændig olierede, så olien har haft en meget hurtig effekt!!

 

Nu er kæresten ude og gå med ham, så vi lige undgår flere uheld herinde. Så nu skal han vist bare have lidt mere olie i løbet af dagen og så har vi bare lært, at vi lige skal holde lidt igen med ben en anden gang :-D

 

Hvis han har fået olien gennem munden, så kan det ikke passere på 40 sekunder :genert: men dejligt at der er kommet hul igennem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Autch. Motor har også prøvet det der engang, det lyder bare overhovedet ikke sjovt og man kan ikke gøre en skid :cry:

 

Glad for at Laki fik det ud. Hvis i vil vænne ham til ben, så skal der måske være mere kød på dem, men ellers har jeg engang hvor Motors pøller begyndte at se lidt for tørre ud og jeg ikke havde noget optøet hakket kød, givet ham et par håndfulde tørkost, så var det næste der kom ud helt fint. Så måske man kan give tørkost sammen med lidt ben.

Slagteren har tit en knyttet hånd størrelses ben til en 12 kroner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracie får også de røgede (eller hvad de er) ben med kød på fra Plantorama. Hun æder faktisk en del af benet, og så laver hun kalkpøller, og de er altså hårde.

 

Synd for Laki at det nåede at gøre så ondt at han skreg, men godt der er hul igennem. Tror nu bare heller ikke de er olien. Den kan ikke passere på 40 sekunder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracie får også de røgede (eller hvad de er) ben med kød på fra Plantorama. Hun æder faktisk en del af benet, og så laver hun kalkpøller, og de er altså hårde.

 

Synd for Laki at det nåede at gøre så ondt at han skreg, men godt der er hul igennem. Tror nu bare heller ikke de er olien. Den kan ikke passere på 40 sekunder.

Hehe, I har nok ret. Det passede bare lige så godt sammen med timingen. Men mener også at min kæreste gav ham noget olie lige da de kom ind fra gåturen. Mon det kan løbe igennem på 1½ time? For ellers giver det da ikke mening :hmm:Jeg tror ikke Laki får de der røgede ben igen, sådan som min kæreste så ud, da han kom hjem fra turen:

Kæreste med mange tårer i øjnene: Laki er virkelig, virkelig syg

Mig: Nå hva da?

Kæreste: Han skreg

Mig: Hvorfor det?

Kæreste: han skreg og han kan ikke pølle. Han er virkelig, virkelig syg :megaked:

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der hul igennem! :mrgreen:

 

Han fik lige to store skefulde olie, så gik der 40 sekunder og så satte han sig hen ved toiletdøren og kradsede på...og gik på toilettet derude. Så tørrede vi det op, hvorefter han gik ind i stuen og gik på toilettet. Hans pøller er sindssyg hårde, men fuldstændig olierede, så olien har haft en meget hurtig effekt!!

 

Nu er kæresten ude og gå med ham, så vi lige undgår flere uheld herinde. Så nu skal han vist bare have lidt mere olie i løbet af dagen og så har vi bare lært, at vi lige skal holde lidt igen med ben en anden gang :-D

 

 

Årh det var godt det kom ud :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...