Hop til indhold

Hvilke smertestillende for din vovse mod slidgigt?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu læst nogle forskellige af jeres tråde herinde, og jeg kan forstå, at vores hunde får forskellige typer af smertestilende for deres slidgigt/dårlige hofter.

Da Hayly får Rimadyl, og da jeg ikke rigtig synes, at det har nogen effekt, så tænkte jeg, om I kunne fortælle mig, hvad jeres hund får - og evt jeres erfaringer med disse præparater???

 

Rimadyl, metacam, previcox, cartrophen, osv- nogen erfaringer????

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er jo lige begyndt, så erfaring har jeg ikke meget af endnu :blink:

 

Liva skal igennem en cartophen-kur + hun p.t. er på en 7 dages metacam-kur.

 

Når hun er færdig med metacam, skal hun have Trocoxil. De første to piller skal gives med 2 ugers mellemrum, derefter hver måned. Hun skal have 7 tabletter, inden der skal holdes en pause.

 

Det er vist et nyt produkt, men min dyrlæge lød meget begejstret for det - så meget at han har sat sin egen HD-hund på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Metacam virker ikke på Fie og kender flere hunde der ikke reagere på det.

 

Jeg bruger previcox som smertestillende, der er så kommet et billigere præparat der hedder onsior, det skulle være magen til previcox, blot billigere

 

Fie har fået et par omgange med cartrophen og den ene gang kunne jeg se en virkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar:5up:. Jeg skal til dyrlæge på torsdag, så der vil jeg snakke med hende, om de forskellige præparater I bruger, og så høre hvad vi evt skal prøve til Hayly.

 

Bare vær forberedt på at f.eks previcox koster en hel del, men om de er dyrere end den andre smertestillende ved jeg ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg giver 750kr for Rimadyl - hvilket jo også er en del, så mon ikke de ligger i samme prisklasse alle sammen????:vedikke:

 

Mener 30 previcox koster omkring 500, i Fie´s størrelse skal hun have en hel om dagen, men ofte kan hun nøjes med en halv, justere selv dosis.

 

Der er en del at spare, hvis du kan få lov at købe i storkøb

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener 30 previcox koster omkring 500, i Fie´s størrelse skal hun have en hel om dagen, men ofte kan hun nøjes med en halv, justere selv dosis.

 

Der er en del at spare, hvis du kan få lov at købe i storkøb

 

Hvad vejer Fie???? Giver du hende det hver dag, eller kun når du kan se, at hun har ondt?

 

I første omgang skal jeg så lige se, om det har en effekt på hende - så kan det være at storkøb vil være en del:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vejer Fie???? Giver du hende det hver dag, eller kun når du kan se, at hun har ondt?

 

I første omgang skal jeg så lige se, om det har en effekt på hende - så kan det være at storkøb vil være en del:-D.

 

Fie ligger lige under 28 pt.

 

Hun får det fast hver dag, da hun jo også har lidt ryg problemer oveni alt det andet

 

Da jeg skiftede fra metacam til previcox, så jeg virkningen indenfor et par dage

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare vær forberedt på at f.eks previcox koster en hel del, men om de er dyrere end den andre smertestillende ved jeg ikke

 

Jeg ved godt, at det ikke skal gøres op i penge og hundene selvfølgelig skal have hvad de har brug for - uanset omkostningerne.

 

Meeen når det er sagt, så har jeg lige kigget på min regning, hvor min dyrlæge allerede har sat de første 2 Trocoxil-piller på. De koster 126,52 stykket - men når der kun skal en til om måneden, er det jo ikke så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...