Hop til indhold

Kency skal flytte! :'o((


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitto

ARGH! Havde lige skrevet et vildt langt indlæg, og så lukker min computer fandme internettet ned! :evil:

 

Nå, men prøver igen:

 

Jeg har ikke været særlig aktiv herinde det sidste stykke tid, men har ikke ville skrive for meget herinde, har også været i tvivl om jeg skulle oprette dette indlæg, men nu gør jeg det. Mange har også hjulpet med gode råd osv. igennem disse 11 mdr jeg snart har haft Kency i. Så vil lige fortælle det alligevel.

 

Sagen er den at Kency desværre er nødt til at flytte!! :cry::cry::cry::cry: Den nye familie er fundet, en familie på fire, to voksne og to børn på hhv 11 og 14 år. De bor 15 min kørsel herfra, familien er rigtig glade for Kency og det er helt bestemt gengældt, Kency er også rigtig glade for dem. De var ude og se hende i mandags, er helt sikker på at det er det helt rigtige hjem til Kency!

 

De kan først overtage Kency fra sommerferien, regner med omkring starten af juli. Men vi har aftalt at de får hende som weekend-vovse indtil, så kan hun nemlig vænne sig til familien+huset inden hun flytter rigtig, plus at begge hunde får lidt "aflastning".

 

Kency skal flytte fordi: Kency har et stort behov for at være i centrum, nok også forklaringen på hendes opførsel når Sitto og jeg laver noget uden Kency, som Kency synes er rigtig sjovt. Men Kency har også en adfærd som endnu engang er begyndt at trykke Sitto! Hun trækker sig længere og længere tilbage, ligger mere for sig selv. De kan godt lege sammen et par gange om dagen, men resten af tiden gider Sitto ikke Kency. Sitto er indimellem - som desværre er blevet oftere - bange for Kency, sommetider i nogle timer, andre gange en hel dag! Det er noget som altid har været der, mere eller mindre, men det er desværre blevet værrer.. :cry:

 

Føler ikke længere det vil være for hundenes skyld hvis jeg fortsætter, det bedste vil være et nyt hjem til Kency. Det vil være det bedste for begge hunde! Har fra starten sagt at det ikke skulle gå ud over Sitto at jeg skulle have hund nr 2, og det gør det. Det har det egentlig altid gjort.. og det dur bare ikke længere! :( Kency vil også få det meget bedre som enehund.

 

Begge hunde er helt anderledes når de er afsted alene sammen med mig, de er anderledes til det bedre - de har det begge bedst hver for sig. Sitto er mere fri, tør og komme hen og putte fordi Kency ikke er der, og Kency er i centrum, uden at skulle dele mig med en anden hund, sådan har HUN det bedst!

 

Men puha det er hårdt at skulle tage beslutningen.. gaaal jeg kommer til at savne pelsdyret! Rigtig meget... *STORtudende smiley kunne indsættes her!* men er helt tryg ved den nye familie, føler de er den perfekte familie til Kency. :hjerte:

 

Men begge hunde vil have det bedst, hver for sig. :cry:

 

Skulle nogen have dumme kommentarer, må i gerne undlade dem. Ikke lige det jeg har brug for lige nu.. :cry: men ville bare lige skrive det herinde, da en hel del af dem som har hjulpet med mig Kency over debatter (ja hvis ikke dem alle sammen) så er de herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er bare en rigtig svær beslutning, men jeg tror at alle - hver og en - herinde har fulgt jeres historie fra dag 1..

Og vi ved alle sammen at du er en af de mest ansvarsfulde (unge) hundejere som er herinde, og sådan en beslutning ikke bliver taget uden grundig overvejelse..

 

Så hvad kan man sige, det lyder som om at det er den bedste løsning for alle - alle hunde kommer tilbage i centrum og en familie får en rigtig dejlig lille westi som allerede er rigtig godt trænet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare rigtig synd for dig, at der måtte komme til det :ae: Men jeg kan godt forstå din beslutning, og synes til enhver tid at det er bemærkelsesværdigt, når man sætter hundens behov over sin egen lyst til at eks. have 2. Det er en rigtig træls situation kan jeg forestille mig- godt at du har fundet en god familie, som du stoler på. Jeg er ked af at høre, at du var bange for dumme kommentarer, og jeg håber virkelig ikke at nogen ville gøre sådan noget i den situation.

 

Håber du kommer godt igennem det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
:ae::ae::ae:

Det er en meget svær beslutning du har taget der. Jeg tager hatten af for dig, du tænker på dine hunde før endd dig selv.

Husk at give dig selv lov til at være ked af det, og send PBere hvis du har brug for at læsse af.

Tak :kys:

 

Er sikker på jeg kommer til at stortude den dag hun flytter, men jeg må besøge hende hvis jeg vil. Vil ikke komme rendene hele tiden, det vil bare forvirre pelsklumpen - men vil gerne lige besøge hende engang når hun er faldt til hos ny familie, for at se hvordan hun har det! :hjerte: Og så vil familien også lade mig følge med i hendes liv fremover, via mail tror jeg.

 

Familien kommer også og ser hende til agility på tirsdag, de vil nemlig fortsætte til agilitytræning med hende, så spurgte om de kunne tænke sig at se en agility trænings time med Kency, og det vil de meget gerne :-)

 

Tak for tilbuddet om at skrive over PB'er :kys: vil ikke afslå tilbuddet. Måske der kommer nogen når det hele nærmere sig "flytte-dagen", hvis jeg skal ud med noget som jeg ikke vil dele med hele internettet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Åh Nicole, det må være hårdt :ae: Kan sagtens forstå dig. Sitto skal ikke gå og være bange for Kency. Hun har haft det hårdt nok og selvfølgelig skal hun være 100 % tryg når hun er i sin "base".

 

Det lyder som en dejlig familie Kency kommer til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Åh nej :cry: Det gav et helt sug da jeg læste overskriften og jeg tænkte, det må bare ikke være sandt, men det var det jo desværre.

 

Jo, vi har da godt kunnet læse at der var visse problemer, men det er svært at forstå gennem ord hvordan tingene ser ud i virkeligheden, i hverdagen, fra minut til minut. Det kan kun den der oplever det hele 'live', altså dig.

Jeg tror aldrig nogen har været i tvivl om, hvor meget Sitto betød for dig, og vice versa. Det I har gået igennem sammen har uden tvivl skabt et meget, meget stærkt bånd, hvilket normalt er yderst positivt, men bagsiden af medaljen er jo så desværre, at Sitto har meget brug for dig som 'støtteperson', mere end hun har brug for en legekammerat (Kency). Kency lød så også til mere at orientere sig mod dig end mod Sitto og så blev det en dum konkurrencesituation, som førte til spændinger og af og til udfald. Det giver en trykket stemning, når man (både du og hundene) hele tiden skulle gå og være opmærksomme på om der var problemer under opsejling, om nogen (Sitto) var trist eller bange osv.

Jeg kan godt forstå, at du ikke kan holde ud at se Sitto ked af det, når nu du havde haft de stik modsatte hensigter med at introducere Kency :ae: Nogle gange går det bare ikke som man havde håbet :cry:

Det positive, som jeg håber du vil kunne fokusere på, er, at resultatet af din beslutning forhåbentlig bliver to lykkelige hunde i de rammer der passer hver især bedst. Ved godt, der sikkert også kommer en Ulykkelig Nicole, men jeg håber og tror på, at Sittos lettelse - når den tid kommer - vil kunne smitte af på dig og overbevise dig om, at du traf det rette valg.

Held og lykke med det hele!

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyyyh, hvor er jeg ked at at høre, at du har haft så meget at tumle med :ae: det er en ulidelig svær beslutning at træffe, men du har vist dig opgaven mere end voksen nok, og truffet den rette beslutning for jer alle :ae: der giver alle mulighed for at udleve deres potentiale

 

Selvfølgelig kommer der mange mange maaaaange tudeture, men jeg tør vædde med at det allerede har lettet, at beslutningen nu er endeligt truffet - men blot fordi hjernen ved noget er rigtigt betyder desværre ikke at hjertet ved det samme - endnu :( det skal lige have lidt tid til at indhente hjernen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det trist at høre :ae: det eraldrig sjovt at skilles. Som du fortæller det må jeg sige at du for mig står som en virkelig god hunde ejer der tør tage ansvaret for hvordan dyrene har det og :5up: til det, dejligt at du kan sætte hundenes behov over dine egne, vær stolt af det og når sorgen bliver rigtig stor så tro på at du gør det rigtige :-)

 

Mange trøstekrammere herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pipsok

Hej.

Jeg har ikke fulgt hele din og dine hundes historie her på forummet, men jeg syntes det er en flot, men helt sikkert også en meget svær beslutning. Men i det lange løb, som andre nævner det er det helt sikkert den rette beslutning. Puha, hvor må det være svært for dig. :ae: og tanker herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Et stort kram til dig - det har været en svær beslutning at skulle tage :ae:

 

Jeg krydser fingre for, at Kency falder hurtigt til og at Sitto nu får gavn af den alenetid, der nu bliver mulig - dejligt at læse med weekendordningen i starten :-D

 

Zacho er selv en 100% lykkelig historie om en omplaceringshund - håber Kencys historie bliver den samme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, hvor er jeg ked af at høre at det ikke gik a050.gif Jeg tror ikke at der er nogen af os der "kender" dig, som overhovedet kunne drømme om at komme med negative kommentarer, vi ved hvor meget du har kæmpet :ae:

Det lyder som om du har taget den helt rigtige beslutning, der er ingen der trives med de konflikter I har haft. Det er super hårdt at skulle af med hende, men jeg er ikke i tvivl om, at når du mener at Kency vil komme til at trives hos den nye familie, så har du ret. Og en overgangsordning lyder bare rigtig godt, så Kency når at falde til stille og roligt :-)

Nogle gange er det til alles bedste at indrømme, at det bare ikke går og jeg synes at det er utroligt flot at du tager beslutningen i stedet for at lade begge hunde og dig selv mistrives resten af hundenes liv. :5up: Samtidig synes jeg også at det er flot at du har overskud til at vente til juli, når man har taget beslutningen er det utroligt hårdt at skulle vente :cry:

 

Skulle du få dumme kommentarer (nok mest på et andet forum ;-)) må du forsøge bare at trække på skulderen. Det er DIG der er den stærke, for det er hårdt at tage sådan en beslutning, at beholde Kency ville i virkeligheden være "nemmere", men ikke til gavn for nogen. Du har sat hundenes trivsel højest og det tager jeg virkelig hatten af for! Jeg ved godt at jeg har nævnt din alder nogle gange, men jeg er bare SÅ imponeret over at du, din alder taget i betragtning, er i stand til at sætte dig selv så meget til side, for at gøre hvad der er bedst for dine hunde. Det er der ikke mange i din aldersklasse der kan prale af :5up:

 

Håber at du kommer så godt igennem det som man nu kan. Du ved hvor vi er :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vræl:cry: Det var godt nok trist at høre. Mest for dig. Det lyder jo som den helt rigtige beslutning for begge hunde:5up:

 

For selvfølgelig skal Sitto ikke gå og være utryg derhjemme, det har du jo helt ret i.

Jeg ved ikke rigtigt mere havd jeg skal skrive, som de andre ikke allerede har. Men som thomas siger så er det svært gennem ord at forstå hvor slemt noget kan være.

Og jeg havde da tænkt på hvorfor du ikke havde været herinde så længe, men det var fornuftigt tror jeg. At få fred til at tage beslutningen selv. Det er trods alt din egen mavefornemmelse der skal lyttes til:5up:

 

Og hvor er det dejligt, du kan følge lidt med fremover i kencys liv. Det letter at tænke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du har taget den rigtige beslutning.

 

Og det lyder som den helt rigtige familie til Kenzy, større børn (ikke små som kræver opmærksomhed). Hun får det vist som blommen i et æg.

Og Sitto får det godt igen. Det er synd at hun har været bange.

 

Jeg har besluttet at min hund er en enehund. I hvert fald som hun har det nu. Jeg fik en skidesød voksen chi med DKK-tavle tilbudt ganske gratis for nogen tid siden. Men valgte at sige nej, da jeg kunne se det ikke udelukkende ville være et plus for hundene.

 

Så jeg synes som sagt du har valgt rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
ARGH! Havde lige skrevet et vildt langt indlæg, og så lukker min computer fandme internettet ned! :evil:

 

Nå, men prøver igen:

 

Jeg har ikke været særlig aktiv herinde det sidste stykke tid, men har ikke ville skrive for meget herinde, har også været i tvivl om jeg skulle oprette dette indlæg, men nu gør jeg det. Mange har også hjulpet med gode råd osv. igennem disse 11 mdr jeg snart har haft Kency i. Så vil lige fortælle det alligevel.

 

Sagen er den at Kency desværre er nødt til at flytte!! :cry::cry::cry::cry: Den nye familie er fundet, en familie på fire, to voksne og to børn på hhv 11 og 14 år. De bor 15 min kørsel herfra, familien er rigtig glade for Kency og det er helt bestemt gengældt, Kency er også rigtig glade for dem. De var ude og se hende i mandags, er helt sikker på at det er det helt rigtige hjem til Kency!

 

De kan først overtage Kency fra sommerferien, regner med omkring starten af juli. Men vi har aftalt at de får hende som weekend-vovse indtil, så kan hun nemlig vænne sig til familien+huset inden hun flytter rigtig, plus at begge hunde får lidt "aflastning".

 

Kency skal flytte fordi: Kency har et stort behov for at være i centrum, nok også forklaringen på hendes opførsel når Sitto og jeg laver noget uden Kency, som Kency synes er rigtig sjovt. Men Kency har også en adfærd som endnu engang er begyndt at trykke Sitto! Hun trækker sig længere og længere tilbage, ligger mere for sig selv. De kan godt lege sammen et par gange om dagen, men resten af tiden gider Sitto ikke Kency. Sitto er indimellem - som desværre er blevet oftere - bange for Kency, sommetider i nogle timer, andre gange en hel dag! Det er noget som altid har været der, mere eller mindre, men det er desværre blevet værrer.. :cry:

 

Føler ikke længere det vil være for hundenes skyld hvis jeg fortsætter, det bedste vil være et nyt hjem til Kency. Det vil være det bedste for begge hunde! Har fra starten sagt at det ikke skulle gå ud over Sitto at jeg skulle have hund nr 2, og det gør det. Det har det egentlig altid gjort.. og det dur bare ikke længere! :( Kency vil også få det meget bedre som enehund.

 

Begge hunde er helt anderledes når de er afsted alene sammen med mig, de er anderledes til det bedre - de har det begge bedst hver for sig. Sitto er mere fri, tør og komme hen og putte fordi Kency ikke er der, og Kency er i centrum, uden at skulle dele mig med en anden hund, sådan har HUN det bedst!

 

Men puha det er hårdt at skulle tage beslutningen.. gaaal jeg kommer til at savne pelsdyret! Rigtig meget... *STORtudende smiley kunne indsættes her!* men er helt tryg ved den nye familie, føler de er den perfekte familie til Kency. :hjerte:

 

Men begge hunde vil have det bedst, hver for sig. :cry:

 

Skulle nogen have dumme kommentarer, må i gerne undlade dem. Ikke lige det jeg har brug for lige nu.. :cry: men ville bare lige skrive det herinde, da en hel del af dem som har hjulpet med mig Kency over debatter (ja hvis ikke dem alle sammen) så er de herinde.

 

Jeg er godt nok ked af det på jeres vegne. Jeg kan jo se hvor meget pelsklumpen fylder hos dig i de tråde du skriver om hende og sitto. Men man skal jo også finde ud af, hvordan alle parter har det bedst :ae:

 

Jeg tror vi er flere der har haft dig i tankeren det sidste stykke tid, for du manglede jo. Jeg var faktisk ved at blive lidt nervøs om du havde fået dårligt nyt fra gudrun. Men jeg kan godt forstå, at du har haft brug for at sunde dig og overveje om eller hvordan du ville dele beslutningen med os.

 

Trist for jer alle, at det skulle være sådan :ae: Jeg håber, begge hunde blomstrer, når de ikke står i skyggen af hinanden mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Hold da op der er kommet mange indlæg, siden jeg loggede af i går aftes!

 

Tak for alle jeres søde og trøstende ord :kys:

 

Glæder mig til at Sitto kan være sig selv igen, hele tiden. Jeg glæder mig også til at jeg ved at Kency er enehund, at hun er i centrum, så ved jeg at hun har det allerbedst!

 

Jo det er hårdt at nu er beslutningen taget, familien er fundet og "flytte-tidspunktet" er også fundet, og så ved jeg at nu har jeg Kency men om en månede har jeg hende ikke længere. Dét er hårdt! På mange måder ville det være det allerbedste bare at få det overstået hurtigt.. men alligevel så er jeg også glad for at Kency kommer ud til familien som weekend-vovse inden, så hun er mere tryg ved det hele når hun flytter.

 

Men kommer til at savne min lille perle, frygtelig meget.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...