Hop til indhold

Instinkter i Cava


tjikson
 Share

Recommended Posts

Ja altså Cavalieren skulle jo engang være opdrættet til fugle og kaninjagt.. Men skulle i laaang tid efter være brugt som klappe og vise frem hund. Men hvor meget af det oprindelige instinkt kan i mærke i jeres hund? :hmm:

 

Jeg kan selv sige at Tilde ihvertfal ikke lader en chance glippe for at jage fulge.. Har dog ikke eksperimenteret med min kanin :lol:

 

Er der nogen der bruger dem til jagt? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

tjaa saimon er god for at være med på lidt af hvert, men kalder jeg på ham, så stopper han jagten igen:5up:

jeg har også marsvin, og dem er han da meget interreseret i, især når jeg skal skifte dem, men han gør ikke noget, står bare og kigger med oprejst hale...så er det ikke der man skal sige; tag dem, så ville han nok puffe noget til dem:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

tjaa saimon er god for at være med på lidt af hvert, men kalder jeg på ham, så stopper han jagten igen:5up:

jeg har også marsvin, og dem er han da meget interreseret i, især når jeg skal skifte dem, men han gør ikke noget, står bare og kigger med oprejst hale...så er det ikke der man skal sige; tag dem, så ville han nok puffe noget til dem:lol:

 

I haven er Tilde DØØØV når fuglene flyver rundt :stupid: Og sommerfugle for den sags skyld :vedikke: Mine marsvin er hun ikke rigtig interesseret i, men de går også bag plexiglas, og det er ikke altid hun får lov til at vær i deres rum såårh :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også rigtig meget fuglehund gemt i Smilla. :rolleyes: Når vi går tur kører hun helt op over buske og krat (det kunne jo være der gemte sig en fugl derinde).

I skov og park tager hun også gerne en spurter efter fugle (så tør ikke gå med hende løs alt for tæt på trafik).

 

Katte vil hun også gerne løbe efter (hvis hun fik lov). Hun løber dog ikke længere efter vores egne katte, for hun ved godt de ikke gider de jagtlege. Pindsvin, insekter osv er også interessante.

 

Jeg tror der er mange cavalierer der er sådan. Har før set videoer og billeder af folk med en gruppe hunde, hvor cavalieren sjovt nok er den eneste i snor. :lol:

 

Kender dog også et par cavalierer i den virkelige verden, som ikke tør gå ret lang væk fra deres ejer. :vedikke:

 

I starten var jeg træt af hendes jagtmani, men efterhånden synes jeg det er givtigt nok i forbindelse med belønning (leg med legetøj) for på den måde kan jeg tænde hendes instinkter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mærker det rigtig meget i Mingus! Han har både rejst fasaner og harer når vi er i skoven, og jager gerne rådyr, så han er altid i snor. Tør kun gå med ham løs inde i byen og kun når det er mørkt så der ingen fugle er :lol:

 

Han tænder ekstremt meget på ting der flyver i luften, hvilket kan være et stort problem til træning. Især når der flyver mælkebøttefrø i luften, og man faktisk skal lave opvisning for nye hundeførere :mrgreen:

 

Jeg havde chinchillaer indtil for kort tid siden, og dem havde han slået ihjel hvis han havde fået chancen. En dag fik han sig klemt med ind, mens de var ude i deres værelse. Jeg havde altid været lidt i tvivl om hvorvidt han ville gøre dem noget, men det var jeg ikke efter den episode. Chinchillaen fik heldigvis reddet sig ind i et skab, hvor Mingus ikke kunne nå.

 

Via Hundegalleri har jeg hørt om en enkelt der bruger sin cavalier til jagt. Men deres størrelse sætter sine begrænsninger, det er jo ikke alle der er lige så grotesk store som Mingus :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...