Hop til indhold

Grov hundemishandling


Gæst ThomasTBO
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO

Jamen, hvad skal man sige til det!!!. Det er aldeles forfærdeligt at "mennesker" kan få sig selv til at mishandle et dyr som ikke har nogen mulighed for at forsvare sig selv. Jeg forstår ikke hvad nogen får ud af at behandle andre levende væsener på den måde. Der må jo være noget grundlæggende galt med børneopdragelsen i Danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Stakkels hund:cry: Det er jo ganske forfærdeligt med alle de sager der er kommet på det sidste!! Hvad sker der dog i hovedet på de mennesker som gør sådan noget...:evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal ærligt indrømme, at jeg ikke har læst nævnte artikler - det har jeg slet ikke hjerte til a025.gifa045.gifa035.gif

 

Hvordan nogle mennesker bare har fantasi til at tænke på at gøre noget sådant går langt udover min fatteevne a025.gife065.gif Det er på tiden, at frasen "det er jo blot et dyr" begraves e060.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo fuldstændig hjerneblæst at folk akn få sig selv til at gøre sådan noget, komplet menngsløst.

 

Men må jeg spørge, sådan af ren nysgerrighed, hvorfor det er begrænset hvor meget du må udtale dig?

 

Uden at vide noget med sikkerhed, tænker jeg, at det er fordi Thomas arbejder på dyreinternatet Tingskoven ved Århus

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det er så ondt som det overhovedet kan blive a050.gif Hvordan fa.... kan man behandle et dyr på den måde??? :evil:

Det må sgu være svært at arbejde på et internat nogle gange, jeg ville ligge og tude mig selv i søvn, hvis jeg havde fået sådan en hund ind :cry: Jeg håber at Emma kommer ud til nogle rigtig søde mennesker som kan hjælpe hende til at komme over sine pinsler, det er nok ikke hvem som helst der er i stand til det a050.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

:cry::cry::cry::cry:

 

Jeg synes det er frygteligtog sørgeligt :cry:

 

Og gentagelsen, at vi igen og igen skal se det ske :cry:

 

Vi laver vidst mange små psykopater i dette samfund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh hvor er det grimt. Hvorfor F..... skal folk være så hjerteløse.. Har de ikke penge til at give hunden mad og overskud til at sørge for den, så sæt den da i det mindste et sted hvor man ved den vil blive fundet, istedet for at mishandle den...

 

Jeg møder mange dejlige hundeskæbner som har været omkring tingskoven og nu har det godt. Senest min nabos nye hund, der heller ikke har haft en for heldig start på tilværelsen. Så hils du bare og sig thomas, at hun har det som blommen i et æg:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige :cry: :cry: :cry:

 

 

Jeg er fuldstændig målløs :shock:

Kan slet ikke forstå at man kan være så hjerteløs og bare lukker ørene og øjnene mens mishandlingen står på :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige :cry: :cry: :cry:

 

 

Jeg er fuldstændig målløs :shock:

Kan slet ikke forstå at man kan være så hjerteløs og bare lukker ørene og øjnene mens mishandlingen står på :cry:

 

Alene dét er too much information for mig :cry: Det er slet ikke til at holde ud at tænke på :cry: :cry: :cry: :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Jeg fik totalt deja vu til den hund tilbage i Januar eller Februar, som blev hængt i Albertslund :cry: Jeg kan slet ikke fatte det i mit lille hoved, hvordan nogen kan få sig selv til at gøre sådan noget...!:mad:

 

 

Ja, jeg oplevede også et deja vu :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Hej

Vil lige 'samle lidt op'. Som det ganske rigtigt blev nævnt, så er årsagen til mine begrænsede udtalelsesmuligheder, at jeg arbejder på internatet hvor hunden befinder sig, og derfor ikke må dele 'insiderviden' ud på nettet.

 

Til Gryn, der sagde, at manden ikke bliver straffet, kan jeg da heldigvis fortælle, at det GØR han! Han bliver - her og nu og som tingene står - ganske vist ikke straffet for selve hængningen, men så er der så meget andet: generel vanrøgt, manglende chipning, registrering, vaccination, løs hund og vistnok en hel del mere. Sådan som jeg har forstået det, ser det desuden 'ikke helt håbløst ud' også at få stillet den/de ansvarlige for selve hængningen til ansvar, så vi kan da håbe.

 

Hunden, hvis rigtige navn vi forøvrigt har fået oplyst (og som hun tydeligvis genkender) er ved forbløffende godt humør, men har stadig en glubende appetit: vi fodrer hende pt. 5 gange dagligt og hun er altid lige sulten. Vi synes også det ser ud til hun så småt er begyndt at tage på. Bedst af det hele er nok, at hunden officielt er overdraget til internatet, så vi risikerer ikke en gentagelse af sagen med Trold (hunden der fik halsen skåret halvt over og derefter blev beordret udleveret til ejeren).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Vil lige 'samle lidt op'. Som det ganske rigtigt blev nævnt, så er årsagen til mine begrænsede udtalelsesmuligheder, at jeg arbejder på internatet hvor hunden befinder sig, og derfor ikke må dele 'insiderviden' ud på nettet.

 

Til Gryn, der sagde, at manden ikke bliver straffet, kan jeg da heldigvis fortælle, at det GØR han! Han bliver - her og nu og som tingene står - ganske vist ikke straffet for selve hængningen, men så er der så meget andet: generel vanrøgt, manglende chipning, registrering, vaccination, løs hund og vistnok en hel del mere. Sådan som jeg har forstået det, ser det desuden 'ikke helt håbløst ud' også at få stillet den/de ansvarlige for selve hængningen til ansvar, så vi kan da håbe.

 

Hunden, hvis rigtige navn vi forøvrigt har fået oplyst (og som hun tydeligvis genkender) er ved forbløffende godt humør, men har stadig en glubende appetit: vi fodrer hende pt. 5 gange dagligt og hun er altid lige sulten. Vi synes også det ser ud til hun så småt er begyndt at tage på. Bedst af det hele er nok, at hunden officielt er overdraget til internatet, så vi risikerer ikke en gentagelse af sagen med Trold (hunden der fik halsen skåret halvt over og derefter blev beordret udleveret til ejeren).

Tak for opdateringen, jeg så Emma på TV2 Østjylland her til aften. Er glad for ejeren alligevel bliver straffet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst ThomasTBO

Update:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080607/AAS/192231477/1002

 

Det var det 'rent tekniske'. Noget helt andet - og ganske fantastisk - er selve hunden og hendes nuværende 'tilstand':

 

Idag flytter lille Emma til sit nye hjem, måske lige mens jeg skriver disse linier. Hun er blomstret så meget op på det seneste, at man knapt tror det muligt: er blevet fræk, festlig og fornøjelig, så det er en ren fryd. Vi modtog, som også nævnt andetsteds, et utal af henvendelser fra mennesker, der tilbød at tage Emma til sig. Alle blev bedt om at henvende sig skriftligt, så det blev muligt at danne sig et reelt overblik. Der var flere der lød rigtigt godt, men jeg er sikker på valget faldt på den helt rette nye familie. Hun kommer ud at bo hos en anden hund ('storebror'), som har været så venlig, forstående og betænksom (okay, det er måske ejerne :blink:) at besøge hende dagligt i de seneste mange dage... og de to hunde er så søde, djlige og skønne sammen, at man får helt tårer i øjnene over det :ae: Bare det at stå og se de to lege sammen, så er jeg helt solgt. Både Emma og hendes nye storbror Oskar er meget glade for bolde. De finder altid frem til en, der skal være dagens udvalgte bold, og så gælder de andre ikke. Oskar (som jo er den største) får som regel bolden først. Så render han rundt med den, kommer hen og ligger i playbow og inviterer: "hvad så lillesøster? tror du du kan få fat i bolden? :-P Det tror jeg ikkkeeeee! Men du kan da prøve?!". Så drøner de afsted og Oskar husker at sætte farten ned af og til, så Emma kan følge lidt med. Hvis det tager for lang tid for Emma at erobre bolden 'på naturlig vis', får Oskar vist lidt ondt af hende :cry: Så går han hen og passerer hende, og idet han er ud for hende, kommer han 'tilfældigvis' til at tabe bolden, så den bliver serveret mellem hendes poter. "Hovsa, nu tabte jeg den da vist. Hvor er jeg klodset, hva? Nå, men nu fik du godtnok fat i den. Nøj, hvor er du heldig!". Emma lyser op af lykke og render rundt og viser bolden til alle, der er interesserede. I mellemtiden står Oskar med et skælmsk hundesmil "Ja ja. Pas nu godt på du ikke kommer til at tabe den, for så KUNNE det jo være jeg fik den igen :blink:". Og så render de rundt igen indtil Emma kommer til at tabe bolden, Oskar overtager og det hele starter forfra.

Når man ser dem sammen, virker det som om de altid har kendt hinanden. De følges ad rundt i haven, og når man kalder på dem, eller der kommer en ny person ud i haven, kommer de halsende, side om side, op til os.

Når jeg vender tilbage til internatet, vil Emma være væk, men jeg vil aldrig glemme hende. Hun vil altid være en påmindelse om hundes særlige evner til at 'komme videre': "Det kan godt være at igår var slem :megaked:... men idag er dejlig, så hvad kan man ønske sig mere? Jubiiiiiiiiii! :lol:"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Update:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080607/AAS/192231477/1002

 

Det var det 'rent tekniske'. Noget helt andet - og ganske fantastisk - er selve hunden og hendes nuværende 'tilstand':

 

Idag flytter lille Emma til sit nye hjem, måske lige mens jeg skriver disse linier. Hun er blomstret så meget op på det seneste, at man knapt tror det muligt: er blevet fræk, festlig og fornøjelig, så det er en ren fryd. Vi modtog, som også nævnt andetsteds, et utal af henvendelser fra mennesker, der tilbød at tage Emma til sig. Alle blev bedt om at henvende sig skriftligt, så det blev muligt at danne sig et reelt overblik. Der var flere der lød rigtigt godt, men jeg er sikker på valget faldt på den helt rette nye familie. Hun kommer ud at bo hos en anden hund ('storebror'), som har været så venlig, forstående og betænksom (okay, det er måske ejerne :blink:) at besøge hende dagligt i de seneste mange dage... og de to hunde er så søde, djlige og skønne sammen, at man får helt tårer i øjnene over det :ae: Bare det at stå og se de to lege sammen, så er jeg helt solgt. Både Emma og hendes nye storbror Oskar er meget glade for bolde. De finder altid frem til en, der skal være dagens udvalgte bold, og så gælder de andre ikke. Oskar (som jo er den største) får som regel bolden først. Så render han rundt med den, kommer hen og ligger i playbow og inviterer: "hvad så lillesøster? tror du du kan få fat i bolden? :-P Det tror jeg ikkkeeeee! Men du kan da prøve?!". Så drøner de afsted og Oskar husker at sætte farten ned af og til, så Emma kan følge lidt med. Hvis det tager for lang tid for Emma at erobre bolden 'på naturlig vis', får Oskar vist lidt ondt af hende :cry: Så går han hen og passerer hende, og idet han er ud for hende, kommer han 'tilfældigvis' til at tabe bolden, så den bliver serveret mellem hendes poter. "Hovsa, nu tabte jeg den da vist. Hvor er jeg klodset, hva? Nå, men nu fik du godtnok fat i den. Nøj, hvor er du heldig!". Emma lyser op af lykke og render rundt og viser bolden til alle, der er interesserede. I mellemtiden står Oskar med et skælmsk hundesmil "Ja ja. Pas nu godt på du ikke kommer til at tabe den, for så KUNNE det jo være jeg fik den igen :blink:". Og så render de rundt igen indtil Emma kommer til at tabe bolden, Oskar overtager og det hele starter forfra.

Når man ser dem sammen, virker det som om de altid har kendt hinanden. De følges ad rundt i haven, og når man kalder på dem, eller der kommer en ny person ud i haven, kommer de halsende, side om side, op til os.

Når jeg vender tilbage til internatet, vil Emma være væk, men jeg vil aldrig glemme hende. Hun vil altid være en påmindelse om hundes særlige evner til at 'komme videre': "Det kan godt være at igår var slem :megaked:... men idag er dejlig, så hvad kan man ønske sig mere? Jubiiiiiiiiii! :lol:"

 

Åhhh hvor lyder det godt med den nye familie :5up: Sådan en lille vaps fortjener det bedste fremover :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Update:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080607/AAS/192231477/1002

 

Det var det 'rent tekniske'. Noget helt andet - og ganske fantastisk - er selve hunden og hendes nuværende 'tilstand':

 

Idag flytter lille Emma til sit nye hjem, måske lige mens jeg skriver disse linier. Hun er blomstret så meget op på det seneste, at man knapt tror det muligt: er blevet fræk, festlig og fornøjelig, så det er en ren fryd. Vi modtog, som også nævnt andetsteds, et utal af henvendelser fra mennesker, der tilbød at tage Emma til sig. Alle blev bedt om at henvende sig skriftligt, så det blev muligt at danne sig et reelt overblik. Der var flere der lød rigtigt godt, men jeg er sikker på valget faldt på den helt rette nye familie. Hun kommer ud at bo hos en anden hund ('storebror'), som har været så venlig, forstående og betænksom (okay, det er måske ejerne :blink:) at besøge hende dagligt i de seneste mange dage... og de to hunde er så søde, djlige og skønne sammen, at man får helt tårer i øjnene over det :ae: Bare det at stå og se de to lege sammen, så er jeg helt solgt. Både Emma og hendes nye storbror Oskar er meget glade for bolde. De finder altid frem til en, der skal være dagens udvalgte bold, og så gælder de andre ikke. Oskar (som jo er den største) får som regel bolden først. Så render han rundt med den, kommer hen og ligger i playbow og inviterer: "hvad så lillesøster? tror du du kan få fat i bolden? :-P Det tror jeg ikkkeeeee! Men du kan da prøve?!". Så drøner de afsted og Oskar husker at sætte farten ned af og til, så Emma kan følge lidt med. Hvis det tager for lang tid for Emma at erobre bolden 'på naturlig vis', får Oskar vist lidt ondt af hende :cry: Så går han hen og passerer hende, og idet han er ud for hende, kommer han 'tilfældigvis' til at tabe bolden, så den bliver serveret mellem hendes poter. "Hovsa, nu tabte jeg den da vist. Hvor er jeg klodset, hva? Nå, men nu fik du godtnok fat i den. Nøj, hvor er du heldig!". Emma lyser op af lykke og render rundt og viser bolden til alle, der er interesserede. I mellemtiden står Oskar med et skælmsk hundesmil "Ja ja. Pas nu godt på du ikke kommer til at tabe den, for så KUNNE det jo være jeg fik den igen :blink:". Og så render de rundt igen indtil Emma kommer til at tabe bolden, Oskar overtager og det hele starter forfra.

Når man ser dem sammen, virker det som om de altid har kendt hinanden. De følges ad rundt i haven, og når man kalder på dem, eller der kommer en ny person ud i haven, kommer de halsende, side om side, op til os.

Når jeg vender tilbage til internatet, vil Emma være væk, men jeg vil aldrig glemme hende. Hun vil altid være en påmindelse om hundes særlige evner til at 'komme videre': "Det kan godt være at igår var slem :megaked:... men idag er dejlig, så hvad kan man ønske sig mere? Jubiiiiiiiiii! :lol:"

 

Nu får jeg tårer i øjnene. Hvor er det godt hun har fået en ny familie som vil tage sig godt af hende. Der er ikke noget som to hunde der leger sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Når enden er god er alting godt :lun:

 

Hvor er det dejligt Thomas, og tak for at du opdatere os, de historier er så frygtelige, det er skønt at få en lykkelig afslutning (start) hægtet på :-D

 

Dejligt at de sådan har en fældes interesse og at hun kan støtte sig til ''storebror'', det bliver vist godt hendes andet liv :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...