Hop til indhold

Oplyst område i Københavnsområdet


Gæst mk101
 Share

Recommended Posts

Hvor lidt jeg end vil være ved det, så bliver dagene frygteligt meget kortere i øjeblikket. Og det i et ganske afsindigt tempo.

 

Problemet er at jeg og en hundetræningsmakker de aftale om en ugentlig træningsdag på en hverdag. Og det har fungeret upåklageligt de seneste par uger. Men NU kan jeg se at sol op og sol ned ikke længere er særlig gunstigt for aftentræning - men weekender kan vi ikke tage af.

 

Så er der nogen der kender til et oplyst grønt område i København og omegn, hvor man uden alt for store problemer kan tillade sig at gå og træne noget hund?

 

Gerne et sted hvor det ikke er for tæt ved trafik, og hvor det ikke generer hvis man går og kaster lidt dummyer. Gerne København og lidt op nordpå, da træningsmakker kommer fra Hellerup.

 

Sidder ivrigt og trawler google maps for at finde noget, men syntes ikke jeg har det store held. Og husker ikke om steder som Lersøpark, Gasværksgrunden eller lignende steder har lys på om aftenen?

Link til indlæg
Del på andre sites

fælledparken har bl.a. en oplyst løberute på 2 km, - det er selvfølgelig ikke en plæne, men en sti, men jeg synes, at der er god plads, i hvert fald de gange vi har været der.

 

eller hvad med en parkerings- eller cykelparkeringsplads? jeg synes, at der er masser af halvtomme pladser f.eks. ude omkring dr-byen og KUA, og jeg er sikker på, at nogle af dem er oplyste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også spørge nogle virksomheder med gode og oplyste udenoms arealer, om I må bruge disse - det har vi (nystartet privat klub) gjort :-D

 

Mange virksomheder låner gerne deres grønne områder ud, bare man rydder op efter sig - det har trods alt en god præventiv virkning, at der rende hunde rundt på deres område :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lidt jeg end vil være ved det, så bliver dagene frygteligt meget kortere i øjeblikket. Og det i et ganske afsindigt tempo.

 

Problemet er at jeg og en hundetræningsmakker de aftale om en ugentlig træningsdag på en hverdag. Og det har fungeret upåklageligt de seneste par uger. Men NU kan jeg se at sol op og sol ned ikke længere er særlig gunstigt for aftentræning - men weekender kan vi ikke tage af.

 

Så er der nogen der kender til et oplyst grønt område i København og omegn, hvor man uden alt for store problemer kan tillade sig at gå og træne noget hund?

 

Gerne et sted hvor det ikke er for tæt ved trafik, og hvor det ikke generer hvis man går og kaster lidt dummyer. Gerne København og lidt op nordpå, da træningsmakker kommer fra Hellerup.

 

Sidder ivrigt og trawler google maps for at finde noget, men syntes ikke jeg har det store held. Og husker ikke om steder som Lersøpark, Gasværksgrunden eller lignende steder har lys på om aftenen?

 

Lersøparken har i hvert fald ikke lys om aftenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er heller ikke lys på gasværksgrunden. Tænker og tænker men kan ikke komme i tanke om gode, oplyste steder.

 

Måske de der nye kunststofbaner ved Parken, kan huske naboerne var ret utilfredse med at de altid skulle være så voldsomt oplyste, selv når der ikke var nogen der spillede på dem. Men kan være de har fået styr på lyset sidenhen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gået til hundetræning på Charlottenlund Fort, hvor der er en oplyst plads. Ved ikke om der fortsat trænes der i vintermånederne - hundeskolen hed funkydogs.dk, så du kan jo lige tjekke hjemmesiden, så I ikke støder sammen :-D. Hvis I har decideret hundetræning (med betaling) skal I sikkert have tilladelse fra kommunen til at træne der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle forslag - og også tak for de bud der fik aflyst et par tanker.

 

Det er ikke hundetræning mod betaling, men blot jeg og en anden spanielejer, der mødes for at få trænet lidt. Vi talte også om Charlottenlund Fort, men min træningsmakker mente at kunne huske, at det var asfalteret.

 

Allerhelst ville vi gerne have græs, men hvis det ikke lader sig gøre, så er vi heller ikke mere kræsne end at behovet for træning tæller over komfort.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg mener at Lindevangsparken på Frederiksberg er oplyst om natten (tror det er for at politiet lettere skal kunne få øje på hashdealere osv, ude fra gaden af :genert:)

 

Dog skal det siges at der har været knivstikkerier samt et enkelt skuddrama i parken udløst af disse handler, men det er blevet gjort meget mere sikkert af færdes derovre. Bla. er der legepladsvagt til 16-17 stykker i hverdagene (kan ikke huske om der også er det i weekenderne).

 

Men det er måske værd at tjekke stemningen ud derovre en aften:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...