Hop til indhold

Hvad er en god hundetræner ??


Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

Jeg har stort set aldrig syntes det var en utaknemmelig hobby at være træner i DcH! Så havde jeg ikke gjort det :-D

Jeg har ellers ofte hørt trænere i DcH brumme over, at nu var de stået hammertidligt op på en søndag med møgvejr, kørt mange kilometer og så kom der kun 2 hundeførere. De øvrige havde ikke ulejliget sig med at ringe afbud.

 

Og derudover betaler trænerne fuld pris for selv at kunne gå på et andet hold med egne hunde. Der kunne man vel med rimelighed give dem friplads, synes jeg.

 

Så det kan sikkert godt føles som en lidt utaknemeligt job til tider. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ellers ofte hørt trænere i DcH brumme over, at nu var de stået hammertidligt op på en søndag med møgvejr, kørt mange kilometer og så kom der kun 2 hundeførere. De øvrige havde ikke ulejliget sig med at ringe afbud.

 

Det må da siges at være "utaknemmeligt". :cool:

 

Det skal jeg ærligt indrømme, at det kan sgu også irritere mig. Når man står med 2 kursister ud af 10 og ingen har meldt afbud. Det er simpelthen for dårligt. Men det sker desværre - især i efteråret/vinteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har fjernet den fra de nye udgaver af bøgerne af samme årsag. Der var simpelthen for mange der mistolkede den. Jeg synes nu stadig det er fremragende at "læse paragraffer", man skal bare gøre det korrekt. Det handler på ingen måde om at få hunden til at underkaste sig!

 

Ja jeg kender intet til Hallgren, men som min veninde har genfortalt det så må de ikke slippe øjenkontakten før hunden underkaster sig for ellers har den vundet...

 

Jeg må lige få googlet "læse paragraffer" og se hvad forskellen er :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal jeg ærligt indrømme, at det kan sgu også irritere mig. Når man står med 2 kursister ud af 10 og ingen har meldt afbud. Det er simpelthen for dårligt. Men det sker desværre - især i efteråret/vinteren.

I dag er mange heldigvis på FB og mailen, så det burde være rimeligt nemt at meddele, hvorvidt man agter at dukke op eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal jeg ærligt indrømme, at det kan sgu også irritere mig. Når man står med 2 kursister ud af 10 og ingen har meldt afbud. Det er simpelthen for dårligt. Men det sker desværre - især i efteråret/vinteren.

 

Mon ikke hundeejere kan trænes ligesom deres hunde:

Hvis man er spændende nok, skal de nok komme når der kaldes :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sgu godt være, men så tror jeg tilgengæld at der er nogle hundeejere, der tror at de er tæppetissere uden pels på maven. De bliver i hvert tilfælde væk så snart det regner...

 

Det er så ikke mig, for lige nu er jeg driv våd, efter en tur hvor en byge lige bestemte sig for at regne, for fuld kraft, hen over mig og hundene :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så ikke mig, for lige nu er jeg driv våd, efter en tur hvor en byge lige bestemte sig for at regne, for fuld kraft, hen over mig og hundene :lol:

 

Altså jeg mener jo også at hundetræning kan foregå i al slags vejr - så længe man selv (og hunden) har den rette påklædning. Jeg har haft hundetræning i stiv kuling og snevejr.. så tilpasser man da bare træningen derefter:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaarrh, det er jo nok at lægge ansvaret over på træneren. Vi hundeejere skal da helst komme for vores hundes skyld. De fleste hunde synes da nok, at det er lidt skægt at komme i skole.

 

Ansvar og ansvar ?? Typisk står træneren og brokker sig over dem, som ikke kommer til træningen og hvem skal så lige høre på det brok: Dem der er kommet :fornaermet: Der fremmer da ikke "mødeprocenten"

Link til indlæg
Del på andre sites

Ansvar og ansvar ??

Ja, for du mente, at såfremt træneren var spændende nok, så skulle hundeejerne nok komme, når der blev kaldt?!

 

Typisk står træneren og brokker sig over dem, som ikke kommer til træningen og hvem skal så lige høre på det brok: Dem der er kommet :fornaermet: Der fremmer da ikke "mødeprocenten"

Hvis det irriterer, så sig fra. Fortæl træneren, at h*n kan ringe og skælde rette vedkommende ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ansvar og ansvar ?? Typisk står træneren og brokker sig over dem, som ikke kommer til træningen og hvem skal så lige høre på det brok: Dem der er kommet :fornaermet: Der fremmer da ikke "mødeprocenten"

 

Jeg brokker mig aldrig til dem, der rent faktisk er fremmødte! De er jo netop troppet op! Det ville da være uforskammet at hælde galde ud over dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så også derfor at der sælges så mange såkaldte "ægte hunde uden papirer" Køberne vil have den ægte vare, men uden at betale prisen :slem:

 

Nå tilbage til emnet.

Det er ikke mit indtryk at prisen er så afgørende, hvis man har fundet et rigtig godt træningssted, selvfølgelig inden for det muliges rammer.

Faktisk tror jeg afstanden til træningsstedet har en meget større betydning.

Måske for nogen. Da vi havde bil brugte vi en time hver vej og med rutebil 2-2½ time hver vej. vi tog gerne turen da vi havde fundet et godt sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske for nogen. Da vi havde bil brugte vi en time hver vej og med rutebil 2-2½ time hver vej. vi tog gerne turen da vi havde fundet et godt sted.

 

Jeg kører også land og rige rundt efter kurser og undervisning. Finder man den rette træner eller de rette træningspartnere, så betyder det ikke så meget med afstanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ellers ofte hørt trænere i DcH brumme over, at nu var de stået hammertidligt op på en søndag med møgvejr, kørt mange kilometer og så kom der kun 2 hundeførere. De øvrige havde ikke ulejliget sig med at ringe afbud.

 

Og derudover betaler trænerne fuld pris for selv at kunne gå på et andet hold med egne hunde. Der kunne man vel med rimelighed give dem friplads, synes jeg.

 

Så det kan sikkert godt føles som en lidt utaknemeligt job til tider. :cool:

 

Det kan alle jobs jo :lol:

 

Jeg ved der er nogle lokalafdelinger som giver gratis medlemskab til deres trænere, kørepenge eller andet

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men så kan lønnen og de gode kolleger måske opveje de kedelige stunder.

 

I min lokalafdeling får kun dommerne kørepenge, når de er ude og dømme. Men ingen får løn som sådan. Egentlig synes jeg, at gratis medlemskab for trænere ville være rimeligt, men....

 

Det synes jeg også

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, men så kan lønnen og de gode kolleger måske opveje de kedelige stunder.

 

I min lokalafdeling får kun dommerne kørepenge, når de er ude og dømme. Men ingen får løn som sådan. Egentlig synes jeg, at gratis medlemskab for trænere ville være rimeligt, men....

 

Gratis vil det aldrig blive, da det er skattepligtigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler om stille og roligt at tage fat i hunden og med rolig stemme fortælle den at det her er ikke i orden. Altså hvad man siger er jo sådan set underordnet, men pointen er at hunden forstår at det er alvor.

 

Så langt er jeg med, men hvad mener han og dem der praktiserer det at hundens reaktion skal være? Altså er det ligemeget om den vrider sig eller skal man vente til den står helt stille :vedikke:

 

Jeg tror ikke det er noget jeg selv vil bruge, men jeg er lidt nysgerrig over hvordan det praktiseres...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så langt er jeg med, men hvad mener han og dem der praktiserer det at hundens reaktion skal være? Altså er det ligemeget om den vrider sig eller skal man vente til den står helt stille :vedikke:

 

Jeg tror ikke det er noget jeg selv vil bruge, men jeg er lidt nysgerrig over hvordan det praktiseres...

 

Ej, den skal selvfølgelig ikke karte rundt og være vild. Den skal forholde sig roligt. Jeg bruger det selv. Ikke så meget på hvalpen, men har brugt det et par gange på den voksne. Det har været eksempelvis hvis hun ikke er kommet ved indkald og en gang, hvor hun satte efter en kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, den skal selvfølgelig ikke karte rundt og være vild. Den skal forholde sig roligt. Jeg bruger det selv. Ikke så meget på hvalpen, men har brugt det et par gange på den voksne. Det har været eksempelvis hvis hun ikke er kommet ved indkald og en gang, hvor hun satte efter en kat.

 

Tak jeg håber ikke du tror jeg er fordømmende overfor den måde du gør det på, jeg havde bare et problem med den med at hunden skulle underkaste sig inden man gav slip, og jeg prøver at forstå forskellen i metoderne :-D

 

Så du kigger hende bare ind i øjnene, siger et eller andet i et roligt toneleje, og så slipper du hende igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak jeg håber ikke du tror jeg er fordømmende overfor den måde du gør det på, jeg havde bare et problem med den med at hunden skulle underkaste sig inden man gav slip, og jeg prøver at forstå forskellen i metoderne :-D

 

Så du kigger hende bare ind i øjnene, siger et eller andet i et roligt toneleje, og så slipper du hende igen?

 

Det har jeg personligt også et stort problem med. Hele den der "underkastelse - lederskab" snak har jeg det generelt ikke så godt med.

 

Jeg gør faktisk bare som du har beskrevet. Det er da tydeligt at det ikke er super behageligt for hunden - ingen tvivl om det. Men tilgengæld synes jeg det er langt bedre end at stå og råbe og skælde sin hund ud. Som sagt har jeg brugt det.. ja sammenlagt bliver det 3 gange på den voksne hund og 1 gang på den unge. Så det er ikke noget jeg praktiserer i hverdagen;-)

 

På den ungen har jeg brugt det en gang, hvor han fik et hvalpeflip indendøre. Det vil jeg simpelthen ikke have. Kender desværre flere border collier der har fået alvorlige skader, blandt andet brækket ryg, på den konto.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...