Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg træner selvfølgelig meget her i denne uge - vi skal jo til prøve på søndag, men ellers er det lidt forskelligt hvor meget vi træner. Hun var rigtig god idag :lun:

 

Jeg kan jo godt lide udfordringer og hvis A. stiller en "vanskelig opgave", så kan jeg ikke lade være med at træne den meget i ugen derefter :-D

 

Lidt pral :oops::

 

Nana kan derfor en hel del champion skilte :klap:

Hun er særdeles skarp til tulipanen og springvandet og vi er kommet langt med at skifte side både foran og bagved :5up:

 

Så må vi se om hun (og jeg) er lige så skarpe, når det virkelig gælder :-D

Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg træner selvfølgelig meget her i denne uge - vi skal jo til prøve på søndag, men ellers er det lidt forskelligt hvor meget vi træner. Hun var rigtig god idag :lun:

 

Jeg kan jo godt lide udfordringer og hvis A. stiller en "vanskelig opgave", så kan jeg ikke lade være med at træne den meget i ugen derefter :-D

 

Lidt pral :oops::

 

Nana kan derfor en hel del champignon skilte :klap:

Hun er særdeles skarp til tulipanen og springvandet og vi er kommet langt med at skifte side både foran og bagved :5up:

 

Så må vi se om hun (og jeg) er lige så skarpe, når det virkelig gælder :-D

 

Hvor er i seje :klap:

 

Karla er rimelig god til tulipanen, og bagved skiftet er vi også igang med at træne - det er dog absolut ikke på plads endnu... foranskift er noget sværere for os.... i det hele taget er højrehandling noget svært, altså nej, hun kan sagtens gå på højre side, hun giver bare ikke helt den samme frivillige kontakt på samme måde som hun gør på "plads"-siden....

 

springvandet? hvad er det? Den tror jeg ikke jeg har set endnu....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har alle begynderskiltene printet ud og lamineret - og jeg har printet baneforslag ud inde fra Velkommen til Rally Lydighed. En sjov sport for dig og din hund - det er dog ikke ret meget jeg har fået trænet :oops: Men på onsdag tager jeg lillekræet med til Sabro og træner noget seriøs rally! basta!

 

Sammen med Sveske og Pasta? :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er i seje :klap:

 

Karla er rimelig god til tulipanen, og bagved skiftet er vi også igang med at træne - det er dog absolut ikke på plads endnu... foranskift er noget sværere for os.... i det hele taget er højrehandling noget svært, altså nej, hun kan sagtens gå på højre side, hun giver bare ikke helt den samme frivillige kontakt på samme måde som hun gør på "plads"-siden....

 

springvandet? hvad er det? Den tror jeg ikke jeg har set endnu....

 

Tark :-D

 

Jeg lærte højre handling på et HTM en-dags kursus, hvilket jeg har nydt godt af til både AG og rally.

 

Springvandet er en sej øvelse :mrgreen:, hvor hunden går plads.

Føreren går venstre om, samtidig med at hunden går højre om ( halv twist) og så mødes de, så hunden går på højre side.

Altså en omvendt tulipan.

 

Her er skiltet:

http://www.rally-lydighed.dk/3-skilte/skiltesat-a4.pdf

 

Edit: Øv linket kiksede, men det er skilt nr.82

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tark :-D

 

Jeg lærte højre handling på et HTM en-dags kursus, hvilket jeg har nydt godt af til både AG og rally.

 

Springvandet er en sej øvelse :mrgreen:, hvor hunden går plads.

Føreren går venstre om, samtidig med at hunden går højre om ( halv twist) og så mødes de, så hunden går på højre side.

Altså en omvendt tulipan.

 

Her er skiltet:

http://www.rally-lydighed.dk/3-skilte/skiltesat-a4.pdf

 

Edit: Øv linket kiksede, men det er skilt nr.82

 

Den har A også brugt til vores træning :-) Det er en cool øvelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm hahaha eller nowet:shock: Den der tulipan lærer vi da aldrig:shock::shock:

 

Selvfølgelig gør i det :-D

 

Hvis du kunne tænke dig at øve det:

 

Kan Luna lave twist ( dreje rundt om sig selv)? Bruger du håndtegn, når i træner?

 

For hundens vedkomne er tulipanen "bare" en halv twist :mrgreen:

Øv det uden hund så DU får det ind i kroppen først - altså gå som om du har Luna ved din side, lav håndtegnet og drej så selv rundt ind mod Luna - gå videre - det er som regel OS der klokker i det og drejer den forkerte vej :-D

 

Håber du forstår :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark :-D

 

Jeg lærte højre handling på et HTM en-dags kursus, hvilket jeg har nydt godt af til både AG og rally.

 

Springvandet er en sej øvelse :mrgreen:, hvor hunden går plads.

Føreren går venstre om, samtidig med at hunden går højre om ( halv twist) og så mødes de, så hunden går på højre side.

Altså en omvendt tulipan.

 

Her er skiltet:

http://www.rally-lydighed.dk/3-skilte/skiltesat-a4.pdf

 

Edit: Øv linket kiksede, men det er skilt nr.82

 

Nr. 82? Jeg ser kun 70 skilte. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo i gør så :-)

 

Hmmm.. sikken tiltro:lol::lol:

 

Selvfølgelig gør i det :-D

 

Hvis du kunne tænke dig at øve det:

 

Kan Luna lave twist ( dreje rundt om sig selv)? Bruger du håndtegn, når i træner?

 

For hundens vedkomne er tulipanen "bare" en halv twist :mrgreen:

Øv det uden hund så DU får det ind i kroppen først - altså gå som om du har Luna ved din side, lav håndtegnet og drej så selv rundt ind mod Luna - gå videre - det er som regel OS der klokker i det og drejer den forkerte vej :-D

 

Håber du forstår :mrgreen:

 

Øhm ville Luna gå på venstre side? og skal dreje mod højre og jeg mod venstre?

 

Helt twist kan hun ikke, men det kan vi vel lære:mrgreen::engel:

 

Nr. 82? Jeg ser kun 70 skilte. :hmm:

 

Der står numre på selve skiltene oppe i højre hjørne:-D Jeg sad nemlig også først og tænkte "Hvad har Sanne nu spist..":mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Øhm ville Luna gå på venstre side? og skal dreje mod højre og jeg mod venstre?

 

 

 

Hmm, nu skal jeg tænke mig om - mener Luna skal gå på højre side af dig.

Hun skal så dreje ind mod dig = venstre om.

Du skal dreje ind mod Luna = højre om. I gør det samtidig :mrgreen:

I mødes, om jeg så må sige, på midten i jeres "drej".

Prøv at kigge på skiltet - hver pil repræsenterer henholdsvis hund og fører.

 

Jeg laver den altid i forbindelse med springvandet, for der er Nana kommet over på højre side og ved at lave tulipanen, kommer hun over på plads siden igen.

 

Men man kan vel altid lave den begge veje - ved bare ikke hvad reglerne siger??

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige tegnet det til dig, hvis det hjælper dig :mrgreen:

 

[ATTACH]33738[/ATTACH]

 

Taaaark.. Men det er så både med hund på højre og venstre du har tegnet, ikk? Så man på den ene går ind mod hinanden og den anden er det så væk fra hinanden? Oh dear...

 

Så havde jeg læst Sanne's indlæg korrekt:mrgreen: Men det er nok ikke noget, vi lige skal lege med allerede:lol::lol:

 

Pt har jeg rigelig problemer med at få hende til at sidde LIGE foran mig:mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaaark.. Men det er så både med hund på højre og venstre du har tegnet, ikk? Så man på den ene går ind mod hinanden og den anden er det så væk fra hinanden? Oh dear...

 

Så havde jeg læst Sanne's indlæg korrekt:mrgreen: Men det er nok ikke noget, vi lige skal lege med allerede:lol::lol:

 

 

Jo jeg har tegnet dem begge - den ene er den man kalder tulipan, den anden den man kalder springvand... men det er som sagt først laaaaangt oppe i klasserne man støder på dem....

 

Pt har jeg rigelig problemer med at få hende til at sidde LIGE foran mig:mrgreen::lol:

 

Det er såmænd heller ikke så nemt som man skulle tro ;-) Hos mig hjalp det, at "snyde" lidt, ved at min venstre fod stod lidt længere fremme end min højre når jeg førte hende om, for så var hun tvunget til en lidt større bue og kom dermed mere lige på....

 

Vi er stadig bedst til den øvelse, når man laver den i fra gang, altså ikke skal have en sit i plads først ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg har tegnet dem begge - den ene er den man kalder tulipan, den anden den man kalder springvand... men det er som sagt først laaaaangt oppe i klasserne man støder på dem....

 

 

 

Det er såmænd heller ikke så nemt som man skulle tro ;-) Hos mig hjalp det, at "snyde" lidt, ved at min venstre fod stod lidt længere fremme end min højre når jeg førte hende om, for så var hun tvunget til en lidt større bue og kom dermed mere lige på....

 

Vi er stadig bedst til den øvelse, når man laver den i fra gang, altså ikke skal have en sit i plads først ;-)

 

Vi lavede den også fra gang i morges og der blev det bedre.. Men jeg kunne ikke lige huske, om man skal sitte plads først:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi lavede den også fra gang i morges og der blev det bedre.. Men jeg kunne ikke lige huske, om man skal sitte plads først:oops:

 

den findes i begge variationer: fra gang og fra plads. Ligesom den også findes i to variationer med afslutningen, den ene hvor hunden slutter i plads, og den anden hvor hunden ikke må sætte sig, men man bare fortsætter fremad

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...