Hop til indhold

Hvem blev taberen??


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Jeg synes hurtigt der køres op i de hurtige konklusioner og følen sig ramt,(man føler sig vel kun ramt, hvis der er noget om det???)

 

Det korte af det lange er vel at der er noget om det afghansk mynde siger- de fleste unge er i ustabile livssituationer, det er fuldkomment naturligt at det er sådan,

 

MEN det betyder nogen gange (ikke altid) at det går ud over evt dyrehold-

 

- så flytter man til udlandet

- får ny kæreste,

-skifter bolig,

- får pludselig arbejde eller barn,

-hunden får en kostbar sygdom og pengene er få, osv osv.

 

Ældre kan oftere overskue konsekvens af en stor beslutning (som det er at anskaffe en hund der måske lever 15 år- end man kan som ung - det er ikke negativt- det er noget vi alle har været igennem - vi har alle været alle aldre- så at sige.

 

baseret på mange af de videreformidlinger og debatter der kører herinde mener jeg også der er grundlag for at sige at nogle unge har lettere ved at sige, "jeg kan ikke have hunden mere, så må den ud" hvor de fleste ældre vil sige" jeg har pådraget mig et ansvar og så må jeg give mig og indrette mit liv på jeg har en hund"

Det er en grov generelisering, og jeg kan se der er mange meget ansvarlige unge hundeejere herinde- inden I farer i blækhuset med skældsord...........pointen er blot at der kan være tale om en tendens på forskellig opfattelse af ansvar.

 

Jeg har lige til aften fundet ud af at en ung kvinde herinde, som fik sin 8 ugers hvalp sidste år i marts har sat den salg pga hun ikke har tid til den...........i forgårs mødte jeg en anden ung kvinde, med en pragtfuld tre års schæferhan som hun ville af med fordi hun skulle igang med en uddannelse og skulle på su!!!!!.og helt ærligt- man bliver ked af det på hundens vegne- det sker jo ofte at folk har hunde de ikke vil beholde- ca 16000 gange om året- jvf aflivningsstatistikkerne (hovedsagligt adfærdsproblematikker).

 

 

 

Der er kommet en køb og smid væk kultur også inde for hundeverdenen og det gør mig ked af det-- betyder det at man må fornærme et par stykker ved at tale imod denne form for uansvarlighed........so be it.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 222
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Spørgsmålet omkring om man kan være en god hundeejer som ung og studerende, så er jeg uenig i, at man kan generalisere. Der er sikkert unge studerende, som ikke er modne og velovervejede nok i forhold til hvalpekøb, men jeg tror altså også, at man kan finde mange, som sagtens kan magte opgaven - ja jeg kender faktisk en del selv.

Derfor tror jeg, at man må dømme ud fra personen og ikke alder og job/uddannelse

 

Helt enig, jeg er selv ung og tilmed studerende.

Har også mange gange hørt teorien om at det at man er ung=uansvarlighed, og har hørt fra mange at jeg virkelig ikke burde få en hund, for så er man jo bundet, man kan ikke bare tage på ferie fra dag til dag, tage i byen og feste fredag-lørdag hver weekend og så videre.

Plejer altid at sige at det er jeg klar over, og jeg faktisk også har tænkt mig at få børn på et tidspunkt:shock::roll:

Der er masser af mennesker i tyverne som får børn, og samtidig gennemføre en uddannelse, endda mange som enlige forældre.

Hvorfor skulle jeg så ikke kunne passe en hund mens jeg går i skole, jeg har oven i købet en jeg bor sammen med som er lige så klar på hunden som mig?

 

Jeg synes at lige nu er det bedste tidspunkt for mig og min kæreste at få hund. Jeg går i skole og har derfor mulighed for at holde lang ferie når hvalpen kommer (det er ikke mange arbejdspladser som giver næsten to måneders ferie i træk), jeg har ikke nogen forpligtelser ud over skole og læreplads de næste år, dermed har jeg nok mere fritid end jeg vil få igen senere i livet, indtil jeg er blevet gammel og eventuelle børn er flyttet hjemmefra. Hunden vil nå at blive stor og fornuftig inden vi begynder at tænke på at få børn om en 3-4 års tid.

 

Det er altså ikke alle unge som bare tager på ferie uden varsel eller føler det er livsnødvendigt at gå i byen hver weekend.

Jeg har da ikke den højeste indtægt, men jeg har råd til hundemad og træning, jeg har forsikringer og har tænkt mig også at forsikre min hund, jeg har mulighed for at låne hvis der skulle opstå noget uforudset osv. Jeg vil faktisk mene jeg er mere ansvarlig end mange "voksne", når jeg læser om folk som det kommer bag på at deres børn alligevel ikke gider gå tur med hunden, at den ikke kan være alene 16 timer i døgnet osv.

 

Synes faktisk det er mere diskriminerende på forhånd at udelukke unge mennesker, end det ville være at udelukke folk over 60 år, fordi de jo alligevel nok dør inden hunden, eller ikke har fysikken til at gå med den.

 

Nå, pointen er bare at jeg mener man snyder sig selv som opdrætter, hvis man tror at man kan forenkle sin udvælgelse af hvalpekøbere så meget, og måske risikere ikke at lytte til sin fornemmelse, hvis en person dukker op som "på papiret" ser perfekt ud (aldersmæssigt, økonomisk osv), men måske ikke har gennemtænkt projektet ordentligt.

Og selv hvis man virkelig finder den perfekte hundeejer til sin hvalp, så kan der altid ske noget uforudset sygdom og ulykke rammer ikke efter alder eller økonomi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Tjaaa...så havde jeg nok ikke fået hvalp hos dig :lol: for min økonomi har aldrig været særlig stabil, er elendig til det med penge. Og jeg har flyttet 2 gange på de 2 år jeg har haft min hund :mrgreen: Det er hun ikke blevet tosset i hovedet af :engel: Jeg har penge så hun får mad og guffere og legetøj og et tag over hovedet. Jeg er så en af de heldige der bor et sted i landet hvor lejligheder med husdyr tillladelse ikke er en urban legend :mrgreen:

 

Synes det er meget forkert at kigge på folks situation, frem for at kigge på deres personlighed. At jeg (og så mange andre) er et finansielt roddehoved og er lidt for impulsiv nogen gange, gør mig ikke til en dårligere hunde ejer. Det er da bedre end hunde der aldrig oplever noget, og når de så er blevet gamle og deres ejere gør noget uventet for første gang i 12 år så går hunden ned med stres :stupid:

 

Hvordan beviser man lige de ting du nævner? :hmm: er det noget med et brev fra min lærer der fortæller hvornår jeg har fri? og et konto udtog? En huslejekontrakt med håndhjerne på de næste 20 år? :vedikke: Jeg forsøger ikke at være flabet, vil faktisk gerne vide det ;-)

 

Ja, jeg kan godt forstaa du er uenig, naar du som en undtagelse faar det til at lobe rundt. Vil dog stadig mene det er mere undtagelsen end reglen. At man aldrig kan garantere et godt blivende hjemm 100 procent er sandt, men man kan sagtens goere et godt forarbejde for at undgaa det.

 

Med 26 hvalpe/hunder placeringer under mit samvittighed, med kun en mislykket placering (den eneste gang jeg saa igennem fingre med et af mine kriterier:cry:), synes jeg min 'kraevende' placeringsmetode har virket suverant.

 

Jeg kommer mig aldrig over den mislykkede placering men min maaske lidt kritiske maade at se folk an, har altsaa virket suveraent. Mine kriterier er ret lige til og giver mig et godt indblik i folk som hundejere:

 

1. Jeg interviewer folk personligt (og det er altsaa nemt at faa en fornemmelse af uaerlige folk, hvis man har go'e sporgsmaal;-)!.

 

2. Jeg kraevede en dyrlaege reference.

 

3. Jeg kraevede at se deres bolig forhold med egne ojne.

 

4. Ingen born under 5 aar (ja, nu kommer der ramaskrig! fra alle smaabornsejere:engel:).

 

5. Max. alene tid i hjemmet: ca. 5 timer.

 

 

6. Underskrive kontrakt.

 

7. Jeg placerede som regel aldrig i hjem uden have.;-)

 

 

Jeg har det rigtig godt med mine krav. for det kom mine placeringer til gode og jeg fortryder ikke mine krav for de virker, og det er grund nok for mig. Jeg siger ikke at unge, under udd. med babyer ikke kan vaere go'e hjem, men hvis jeg kan finde nogen der har mere at tilbyde, saa vaelger jeg dem istedet for ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg kan godt forstaa du er uenig, naar du som en undtagelse faar det til at lobe rundt. Vil dog stadig mene det er mere undtagelsen end reglen. At man aldrig kan garantere et godt blivende hjemm 100 procent er sandt, men man kan sagtens goere et godt forarbejde for at undgaa det.

 

Med 26 hvalpe/hunder placeringer under mit samvittighed, med kun en mislykket placering (den eneste gang jeg saa igennem fingre med et af mine kriterier:cry:), synes jeg min 'kraevende' placeringsmetode har virket suverant.

 

Jeg kommer mig aldrig over den mislykkede placering men min maaske lidt kritiske maade at se folk an, har altsaa virket suveraent. Mine kriterier er ret lige til og giver mig et godt indblik i folk som hundejere:

 

1. Jeg interviewer folk personligt (og det er altsaa nemt at faa en fornemmelse af uaerlige folk, hvis man har go'e sporgsmaal;-)!.

 

2. Jeg kraevede en dyrlaege reference.

 

3. Jeg kraevede at se deres bolig forhold med egne ojne.

 

4. Ingen born under 5 aar (ja, nu kommer der ramaskrig! fra alle smaabornsejere:engel:).

 

5. Max. alene tid i hjemmet: ca. 5 timer.

 

 

6. Underskrive kontrakt.

 

7. Jeg placerede som regel aldrig i hjem uden have.;-)

 

 

Jeg har det rigtig godt med mine krav. for det kom mine placeringer til gode og jeg fortryder ikke mine krav for de virker, og det er grund nok for mig. Jeg siger ikke at unge, under udd. med babyer ikke kan vaere go'e hjem, men hvis jeg kan finde nogen der har mere at tilbyde, saa vaelger jeg dem istedet for ;-)

 

Nu handler denne tråd egentligt om, hvor meget en opdrætter gør for en af sine hvalpe der har været knap så heldig med sine ejere - men som andre tager jeg altså hatten af for at opdrætter, når hun får at vide, at der er noget galt, kører fra den ene ende af landet til den anden for at hente hunden og får den på ret kurs igen :klap:

 

Med hensyn til dine kriterier har jeg et par spørgsmål/kommentarer:

 

1. Jeg interviewer folk personligt (og det er altsaa nemt at faa en fornemmelse af uaerlige folk, hvis man har go'e sporgsmaal;-)!.

 

2. Jeg kraevede en dyrlaege reference. Hvordan får man det, hvis man er førstegangsejer ? - eller ikke har kontakt til en dyrlæge ?

 

3. Jeg kraevede at se deres bolig forhold med egne ojne. ? hvorfor - ved at lige netop denne opdrætter har solgt til Færøerne - ville du så først tage rejsen før du besluttede dig ?

 

4. Ingen born under 5 aar (ja, nu kommer der ramaskrig! fra alle smaabornsejere:engel:).

 

5. Max. alene tid i hjemmet: ca. 5 timer. Arbejdstiden i Danmark er vist omkring 7½ time om dagen - så var der godt nok ikke mange der skulle have hunde - udover de studerende og arbejdsløse :blink:

 

 

6. Underskrive kontrakt.

 

7. Jeg placerede som regel aldrig i hjem uden have.;-)Hvorfor ? jeg tror faktisk at "lejligheds-hunde" kommer mere ud og gå end dem med have.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg kan godt forstaa du er uenig, naar du som en undtagelse faar det til at lobe rundt. Vil dog stadig mene det er mere undtagelsen end reglen. At man aldrig kan garantere et godt blivende hjemm 100 procent er sandt, men man kan sagtens goere et godt forarbejde for at undgaa det.

 

Med 26 hvalpe/hunder placeringer under mit samvittighed, med kun en mislykket placering (den eneste gang jeg saa igennem fingre med et af mine kriterier:cry:), synes jeg min 'kraevende' placeringsmetode har virket suverant.

 

Jeg kommer mig aldrig over den mislykkede placering men min maaske lidt kritiske maade at se folk an, har altsaa virket suveraent. Mine kriterier er ret lige til og giver mig et godt indblik i folk som hundejere:

 

1. Jeg interviewer folk personligt (og det er altsaa nemt at faa en fornemmelse af uaerlige folk, hvis man har go'e sporgsmaal;-)!.

 

2. Jeg kraevede en dyrlaege reference.

 

3. Jeg kraevede at se deres bolig forhold med egne ojne.

 

4. Ingen born under 5 aar (ja, nu kommer der ramaskrig! fra alle smaabornsejere:engel:).

 

5. Max. alene tid i hjemmet: ca. 5 timer.

 

 

6. Underskrive kontrakt.

 

7. Jeg placerede som regel aldrig i hjem uden have.;-)

 

 

Jeg har det rigtig godt med mine krav. for det kom mine placeringer til gode og jeg fortryder ikke mine krav for de virker, og det er grund nok for mig. Jeg siger ikke at unge, under udd. med babyer ikke kan vaere go'e hjem, men hvis jeg kan finde nogen der har mere at tilbyde, saa vaelger jeg dem istedet for ;-)

 

Men nu snakker du jo om omplaceringshunde og ikke hvalpe som vi andre snakker om i denne tråd... Selvfølgelig skal der også stilles store krav til hvalpekøbere, men omplaceringshunde har jo ofte noget med i bagagen der skal tages hensyn til så derfor giver det rigtig god mening at kræve at folk har stor erfaring med hunde osv...

 

Og nu læser jeg faktisk dine indlæg, og hvis ikke jeg husker helt forkert så har du selv købt dine hvalpe uden et personligt besøg hos opdrætter, og du har så vidt jeg ved også købt hvalp mens du har et lille barn i huset :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Men nu snakker du jo om omplaceringshunde og ikke hvalpe som vi andre snakker om i denne tråd... Selvfølgelig skal der også stilles store krav til hvalpekøbere, men omplaceringshunde har jo ofte noget med i bagagen der skal tages hensyn til så derfor giver det rigtig god mening at kræve at folk har stor erfaring med hunde osv...

 

Og nu læser jeg faktisk dine indlæg, og hvis ikke jeg husker helt forkert så har du selv købt dine hvalpe uden et personligt besøg hos opdrætter, og du har så vidt jeg ved også købt hvalp mens du har et lille barn i huset :blink:

 

Altsaa nu svarede jeg paa et sporsmaal jeg fik stillet i traaden, hvor vidt man synes den er aktuelt i hvalpe/omplaceringshund, maa man saa selv om.

 

til det sidste: jeg kobte heller ikke hvalp hos mig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Nu handler denne tråd egentligt om, hvor meget en opdrætter gør for en af sine hvalpe der har været knap så heldig med sine ejere - men som andre tager jeg altså hatten af for at opdrætter, når hun får at vide, at der er noget galt, kører fra den ene ende af landet til den anden for at hente hunden og får den på ret kurs igen :klap:

 

Med hensyn til dine kriterier har jeg et par spørgsmål/kommentarer:

 

1. Jeg interviewer folk personligt (og det er altsaa nemt at faa en fornemmelse af uaerlige folk, hvis man har go'e sporgsmaal;-)!.

 

2. Jeg kraevede en dyrlaege reference. Hvordan får man det, hvis man er førstegangsejer ? - eller ikke har kontakt til en dyrlæge ? Ingen forstegangs hundeejer er aktuelt hos mig med mindre man kan bevise man moden til rollen, og SLET ikke hvis man ikke har kontakt med en dyrlaege - Det siger vel sig selv.:shock:

 

3. Jeg kraevede at se deres bolig forhold med egne ojne. ? hvorfor - ved at lige netop denne opdrætter har solgt til Færøerne - ville du så først tage rejsen før du besluttede dig ? Billeder af hjemlige forhold er OK

 

4. Ingen born under 5 aar (ja, nu kommer der ramaskrig! fra alle smaabornsejere:engel:). Naa det kom der ikke:klap:

 

5. Max. alene tid i hjemmet: ca. 5 timer. Arbejdstiden i Danmark er vist omkring 7½ time om dagen - så var der godt nok ikke mange der skulle have hunde - udover de studerende og arbejdsløse :blink: Arbejdstiden i USA er paa 40 - 50 timer om ugen. :lol:

 

 

6. Underskrive kontrakt.

 

7. Jeg placerede som regel aldrig i hjem uden have.;-)Hvorfor ? jeg tror faktisk at "lejligheds-hunde" kommer mere ud og gå end dem med have.

Min mening er anderledes.;-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Min mening er anderledes.;-)

 

:mrgreen: Det er også helt iorden at have en anden mening, men forstår slet slet ikke, hvorfor man skal have kontakt med en dyrlæge :confused:

 

"og SLET ikke hvis man ikke har kontakt med en dyrlaege - Det siger vel sig selv.:shock:"

 

og nej, det siger ikke sig selv - her i landet er det faktisk de færeste dyrlæger der ved ret meget om hunde-adfærd - deraf spørgsmålet, da det ikke er indlysende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
:mrgreen: Det er også helt iorden at have en anden mening, men forstår slet slet ikke, hvorfor man skal have kontakt med en dyrlæge :confused:

 

"og SLET ikke hvis man ikke har kontakt med en dyrlaege - Det siger vel sig selv.:shock:"

 

og nej, det siger ikke sig selv - her i landet er det faktisk de færeste dyrlæger der ved ret meget om hunde-adfærd - deraf spørgsmålet, da det ikke er indlysende.

 

 

Hvis man som hundeejer ikke har haft kontakt med en dyrlaege, saa er man en rigtig daarlig ejer, da man ikke tager sig af sin hunds helbred.

 

Kan ikke uddybe det mere, saa haber det raekker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man som hundeejer ikke har haft kontakt med en dyrlaege, saa er man en rigtig daarlig ejer, da man ikke tager sig af sin hunds helbred.

 

Kan ikke uddybe det mere, saa haber det raekker.

 

Nææ - men pyt.

 

Hvis jeg har haft hund og ikke har det mere - for derefter at købe en omplacering, så har jeg da ikke kontakt til nogen dyrlæge - det er det jeg ikke forstår.

 

Hvis jeg idag skulle ud og købe hund - har selv 2 - ville min dyrlæge da ikke kunne sige noget som helst om mig som ejer, de er der kun en gang om året for at blive vaccineret :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Nææ - men pyt.

 

Hvis jeg har haft hund og ikke har det mere - for derefter at købe en omplacering, så har jeg da ikke kontakt til nogen dyrlæge - det er det jeg ikke forstår.

 

Hvis jeg idag skulle ud og købe hund - har selv 2 - ville min dyrlæge da ikke kunne sige noget som helst om mig som ejer, de er der kun en gang om året for at blive vaccineret :confused:

 

Man skriver den dyrlaege man i sin tid har brugt. Som de mindste kan dyrlaege fortaelle paagaeldendes hund er tilset tilfredsstillende eller ikke. Det er hvad man kan bruge det til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skriver den dyrlaege man i sin tid har brugt. Som de mindste kan dyrlaege fortaelle paagaeldendes hund er tilset tilfredsstillende eller ikke. Det er hvad man kan bruge det til.

 

:hmm:tror faktisk aldrig jeg har hørt om det i Danmark - men vil da gerne hører om der er nogle, der har gjort sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skriver den dyrlaege man i sin tid har brugt. Som de mindste kan dyrlaege fortaelle paagaeldendes hund er tilset tilfredsstillende eller ikke. Det er hvad man kan bruge det til.

 

Ville du så aldrig sælge til en person som ikke har haft hund før? Det er selvfølgelig fair nok, hvis man har en specielt vanskelig race som kræver at ejeren har godt kendskab til hundeadfærd, men når man sælger en race som Löwchen som jo af mange bliver beskrevet som en god første gangs race, så kan man da ikke sætte som krav at køber skal have haft hund før?

Hvis ingen kunne få sin første hund, hverken fra opdrætter eller internat, hvem skulle så have hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville du så aldrig sælge til en person som ikke har haft hund før? Det er selvfølgelig fair nok, hvis man har en specielt vanskelig race som kræver at ejeren har godt kendskab til hundeadfærd, men når man sælger en race som Löwchen som jo af mange bliver beskrevet som en god første gangs race, så kan man da ikke sætte som krav at køber skal have haft hund før?

Hvis ingen kunne få sin første hund, hverken fra opdrætter eller internat, hvem skulle så have hund?

 

 

Så kunne man ikke få hund før man havde prøvet på et gadekryds :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ville du så aldrig sælge til en person som ikke har haft hund før? Det er selvfølgelig fair nok, hvis man har en specielt vanskelig race som kræver at ejeren har godt kendskab til hundeadfærd, men når man sælger en race som Löwchen som jo af mange bliver beskrevet som en god første gangs race, så kan man da ikke sætte som krav at køber skal have haft hund før?

Hvis ingen kunne få sin første hund, hverken fra opdrætter eller internat, hvem skulle så have hund?

 

Som opdraetter kan man da netop saette sine egne krav, som man lyster.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Så kunne man ikke få hund før man havde prøvet på et gadekryds :blink:

 

Altsaa der er uskruble saelgere alle vegne, saa forstegangsejere skulle da nok kunne faa hvalp. Bare ikke hos mig, for jeg er ikke interesseret i at 'mine' hunde skal vaere proveklud.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kunne man ikke få hund før man havde prøvet på et gadekryds :blink:

 

Ja, hvis alle seriøse opdrættere tænkte sådan, så ville det jo tvinge en hel del mennesker til at støtte dårligere opdræt og dermed give et langt større marked for tilfældig avl, og endda give hundehandlere mulighed for at tage samme pris som dygtige avlere, for man ville jo ikke have noget alternativ som ny hundeejer.

 

Når jeg får min hund, så bliver jeg førstegangs hundeejer og så er jeg sørme glad for at jeg ikke bliver tvunget til at smide mine 10.000 kroner efter en opdrætter, hund og race som var det mindste mindre end perfekt for mig, det er jo gudskelov ikke alle opdrættere som tænker sådan :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis alle seriøse opdrættere tænkte sådan, så ville det jo tvinge en hel del mennesker til at støtte dårligere opdræt og dermed give et langt større marked for tilfældig avl, og endda give hundehandlere mulighed for at tage samme pris som dygtige avlere, for man ville jo ikke have noget alternativ som ny hundeejer.

 

Når jeg får min hund, så bliver jeg førstegangs hundeejer og så er jeg sørme glad for at jeg ikke bliver tvunget til at smide mine 10.000 kroner efter en opdrætter, hund og race som var det mindste mindre end perfekt for mig, det er jo gudskelov ikke alle opdrættere som tænker sådan :cool:

 

Så lige et opklarende spørgsmål til dig - hvis der blev krævet en dyrlægeerklæring fra opdrætter - hvordan ville du så få det ?

 

(spørger bare fordi jeg ikke forstår det der står tidligere i tråden :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige et opklarende spørgsmål til dig - hvis der blev krævet en dyrlægeerklæring fra opdrætter - hvordan ville du så få det ?

 

(spørger bare fordi jeg ikke forstår det der står tidligere i tråden :genert:)

 

Jamen det aner jeg ikke, for jeg regner ikke med at skulle kontakte en dyrlæge, før min kommende hund skal vaccineres:oops:

Og selv hvis jeg opsøgte en dyrlæge, inden jeg opsøgte en opdrætter, så kunne han jo ikke udtale sig om mig, med mindre det da var tanken at jeg skulle begynde at tilbringe min fritid med ham/hende i en periode (hvilket dyrlægen nok ville finde en anelse mærkeligt/påtrængende!)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det aner jeg ikke, for jeg regner ikke med at skulle kontakte en dyrlæge, før min kommende hund skal vaccineres:oops:

Og selv hvis jeg opsøgte en dyrlæge, inden jeg opsøgte en opdrætter, så kunne han jo ikke udtale sig om mig, med mindre det da var tanken at jeg skulle begynde at tilbringe min fritid med ham/hende i en periode (hvilket dyrlægen nok ville finde en anelse mærkeligt/påtrængende!)...

 

Tusind tak for svar - jeg kunne nemlig heller ikke se, hvorfor eller hvordan det skulle kunne lade sig gøre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg bliver virkelig saa harm. Men hvorfor saelge hvalpen til disse uansvarlige mennesker i forste omgang?. Man boer virkelig passe paa sine hvalpe og sikre sig saa godt som muligt mht hvem man sender dem ud til. De forkerte kan odelaegge en perfekt hund for livstid.
Og jeg bliver virkelig harm når jeg læser dit indlæg! Der var INTET der indikerede at det skulle gå galt for dem.. Og de stod jo ikke ligefrem og fortalte at de var uansvarlige.. De var over 30, havde en stor datter på 11 år.. Sagde alle de rigtige ting som f.eks at de selvfølgelig ville gå til hvalpemotivation/hundetræning, at de ville kontakte mig hvis der blev de mindste problemer.. De fik endda en cd med vejledning i alverdens ting også alene-hjemme træning..

Så jeg har ærlig talt svært ved at se hvordan jeg skulle have "fanget" dem og undgået at han kom retur.. På den anden side er det da heldigt at de kontaktede mig og ikke bare satte ham i den blå avis eller noget, så kunne han da have fået et meget værre liv end det han har nu. Og heldigt for ham at jeg tog ham tilbage og ikke bare sagde de kunne sejle deres egen sø..Sådan er der nogle opdrættere der er

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg bliver virkelig harm når jeg læser dit indlæg! Der var INTET der indikerede at det skulle gå galt for dem.. Og de stod jo ikke ligefrem og fortalte at de var uansvarlige.. De var over 30, havde en stor datter på 11 år.. Sagde alle de rigtige ting som f.eks at de selvfølgelig ville gå til hvalpemotivation/hundetræning, at de ville kontakte mig hvis der blev de mindste problemer.. De fik endda en cd med vejledning i alverdens ting også alene-hjemme træning..

Så jeg har ærlig talt svært ved at se hvordan jeg skulle have "fanget" dem og undgået at han kom retur.. På den anden side er det da heldigt at de kontaktede mig og ikke bare satte ham i den blå avis eller noget, så kunne han da have fået et meget værre liv end det han har nu. Og heldigt for ham at jeg tog ham tilbage og ikke bare sagde de kunne sejle deres egen sø..Sådan er der nogle opdrættere der er

Jeg har fulgt med på sidelinjen i diskussionen, og jeg synes du har gjort det helt rigtige! Du virker som en virkelig dygtig opdrætter, der tager dit arbejde meget seriøst :5up:

Forresten - Hvordan går det ellers med ham nu? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...