Hop til indhold

En umulig opgave


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 246
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

en Dværgschnauzer?

 

 

eller en ny Karla-blanding måske? :lun:

 

schnauzere skal trimmes...

 

men ja, det ender nok med endnu en lille blanding, så må jeg håbe og krydse for, at jeg er ligeså heldig 2. gang som jeg var første gang...

 

Tror det vil være bedst med en hvalp - når man tager min hunds mokketendenser i betragtning... selvom jeg godt nok har overvejet en ældre fornuftig hanhund ... det tror jeg også godt kunne virke... men det ender nok med en hvalp igen...

 

DSG / pudel hvalpene kunne være en mulighed. Men det er som sagt slet ikke nu jeg skal have hund... det bliver nok først i forår/ sommer 2011... så der er lang tid til...

 

Vil dog lige lure lidt på den glathårede kromi, den ser heller ikke uinteressant ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

kun et menneske med langhårshunde vil mene, at det der ikke er en meget pelset hund :lol::lol::lol:
Hvis det der er langt så bliver det jo vildt nemt! En klippe maskine og et 10er skær.. Det vil tage 2½ minut at klippe.. Det kan Freudika gøre for dig :mrgreen:

Heldigvis fås de langhårede jo altid i et utal af korte versioner (alt efter skær) det værre hvis man er forelsket i en korthåret hund og vil have pels på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt, at du har sagt nej til en löwchen, men se alligevel lige, hvor fine de er i (ægte) korthåret:

 

IMG_0339.JPG

 

IMG_0218.JPG

 

:lun:

 

(du sku' få løvemor til at producere sådan én til dig - jeg vil gerne have en med, hvis der blir nogle til overs :cool:)

 

men jeg tænker at ventetiden på en korthårsløve kunne blive pæææænt lang, eftersom de åbenbart ikke sådan dukker op hver anden gang man laver et kuld jo ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt, at du har sagt nej til en löwchen, men se alligevel lige, hvor fine de er i (ægte) korthåret:

 

IMG_0339.JPG

 

IMG_0218.JPG

 

:lun:

 

(du sku' få løvemor til at producere sådan én til dig - jeg vil gerne have en med, hvis der blir nogle til overs :cool:)

Er du rigtig klog :shock::shock: Synes du ikke jeg har problemer nok med * hende den unævnelige*.. Så er det Löwchen med stritører, så korthårs, så anasarcahvalpe... Og sidst fordi jeg havde udtalt mig om damens klipning af sin løve i en klippe tråd :vedikke::vedikke:
Link til indlæg
Del på andre sites

men jeg tænker at ventetiden på en korthårsløve kunne blive pæææænt lang, eftersom de åbenbart ikke sådan dukker op hver anden gang man laver et kuld jo ;-)

 

ja, det er jo sandt nok, at sådan en nok blir svær at bestille ... men værd at vente på, synes jeg! hvad forresten med en kooiker? den lever da umiddelbart op til mange af dine krav.

 

Er du rigtig klog :shock::shock: Synes du ikke jeg har problemer nok med * hende den unævnelige*.. Så er det Löwchen med stritører, så korthårs, så anasarcahvalpe... Og sidst fordi jeg havde udtalt mig om damens klipning af sin løve i en klippe tråd :vedikke::vedikke:

 

undskyld. de er bare så smukke :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der i vejen med en af de små labber ? Eller de dur ikke til agillity på det niveau, du vil konkurrer på ?!?

 

De bliver for høje, jeg gider ikke løbe i stor klasse, hvis jeg ikke har en border og jeg gider ikke have en border :mrgreen::vedikke:

 

Derudover søger jeg også en højde, som højde og drøjdemæssigt kommer til at passe rimeligt sammen med Karla - som er 38 cm i højden og vejer omkring de 9 kg.

 

Og så skal der tages højde for, at jeg bor i et hus der dækker kælder, stue, første og anden sal - så kræet skal kunne bæres, også når det nærmer sig fuldvoksen...

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det er jo sandt nok, at sådan en nok blir svær at bestille ... men værd at vente på, synes jeg! hvad forresten med en kooiker? den lever da umiddelbart op til mange af dine krav.

 

 

 

undskyld. de er bare så smukke :lun:

 

mjoooo.... jeg synes bare jeg hører om en del som har problemer med bentøjet :vedikke: og som heller ikke er supertændte på ag....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvad med en engelsk springer spaniel?

 

Har du haft med inde i dine overvejelser, at du med prisen kommer til, at få svært ved at finde en hvalp, hvor du kan få oplyst sundhedsstatus på forældredyrene?

Jeg tænker lidt, at det jo er surt at bruge et par år på, at uddanne en ag hund og det så viser sig, at fysikken ikke er til ag.

 

Nu har du jo været heldig med Karla, men når man har med blandingshunde at gøre, så er det jo sværere at spå om udfaldet mht mange ting, både arbejdslysten, stress osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

De bliver for høje, jeg gider ikke løbe i stor klasse, hvis jeg ikke har en border og jeg gider ikke have en border :mrgreen::vedikke:

 

Derudover søger jeg også en højde, som højde og drøjdemæssigt kommer til at passe rimeligt sammen med Karla - som er 38 cm i højden og vejer omkring de 9 kg.

 

Og så skal der tages højde for, at jeg bor i et hus der dækker kælder, stue, første og anden sal - så kræet skal kunne bæres, også når det nærmer sig fuldvoksen...

 

Ja, det var da en forklaring, der er til at tage og føle på...specielt den med, at hunden skal kunne bæres !

Link til indlæg
Del på andre sites

beagle er nok for selvstændig til min smag...

 

:klap::lol:

 

Man kan ellers, hvis man vil, jo komme ret langt med dem...

 

Jeg har ikke noget bud... Kig på blandinger af hunde som lever op til de krav du har. Men selv der er det jo en satsning om du får den hund du gerne vil have.

 

Ellers skal du spare op og selv betale en racehund der lever om til dine krav....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg det at gode grunde ikke, men jeg tror da ikke at der er stor venteliste på de korthårede, for hende her fra Kings of Lions (som virker til at være en god opdrætter) er jo ikke solgt, så jeg tror ikke det er helt umuligt at få sig én.

 

Jeg kunne let komme til at hugge Gina til gengæld:

Ny side 1

(her er også direkte link til den korthårede)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf

Podengo, de mellem er 40-55, de små er 20-35 :rolleyes:

 

De er søde, de er intelligente og de er møg hurtige og kan hoppe virkelig højt.

Den glathårede har næsten ingen pelspleje, er ikke sikker med den ruhårede, men tror ikke den skal trimmes.

 

Det er ikke en spidshund, selvom de ligner, men en primitiv jagthund :)

De er træningsvillige, de er selvstændige (nok mere end beagles:) ) men hvis du motiverer dem rigtig er de så gode.

De er meget sunde hunde, selvom de små har lidt korte ben.

 

Der er selvfølgelig lige den detalje med at man ikke skal regne med at kunne gå uden snor med dem, men de bliver brugt en del til agility :-D

 

Jeg ved ikke med prislejet, men hvis man får en internathund, så ligger de nok omkring 3500 (men så er de selvfølgelig blandinger)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...