Hop til indhold

- sjove lege med hunden :]


Gæst JulieHansen
 Share

Recommended Posts

Gæst JulieHansen

~ hej alle sammen, jeg vil gerne gøre sådan at min hund synes det er sjovt at være sammen med mig, men jeg er rigtig tankeløs & har ingen ideér!

 

- det skal være sjovt for både mig og hunden, men mest for hunden.

~ ikke noget med at hoppe over ting, da han kun er 6mdr. :engel:

 

- & det må meget gerne være noget til indenfor og noget til tur.

& i må godt skrive, hvad jeres hunde synes om det - det nemlig sjovt at læse andre oplevelser.

 

Mange tak, fordi i gider at hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad der er sjovt, kommer i bund og grund også an på, hvilken hund man har (ikke kun race, men også sind) De ting min gamle D/S fandt sjove, ville min mynde brække sig af forargelse over :lol: Min D/S elskede at pakke gaver ud (f.eks en lille godbid i en lukket tom mælkekarton.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er sjovt og dejligt at lave noget sammen med sin hund. Vores hund kan, som en anden skrev, også godt lide at pakke godbidder ud..f.eks. af papæsker eller køkkenrullerør, som foldes i enderne o.lign.

Han elsker også når jeg laver øvelser med ham. F.eks. sit, dæk, rulle (om på ryggen). Lege som han kan lide er, at gå under en stol (og få godbid), hoppe op på en stol (og få godbid), sætte forpoterne op på en stol, søge efter godbidder som jeg har gemt på ting og under ting, f.eks en avis, et lille tæppe/håndklæde. Pakke en godbid ind i et håndklæde, og han skal få godbidden ud.

Mine børn har en legetunnel - og den låner jeg til hundeleg en gang imellem - kaster en godbid ind i den ene ende og hunden løber ind og finder den og kommer ud i den anden ende :klap:

 

En anden leg, som han elsker er, når jeg dækker ham af i et rum i huset, og så gemmer mig i et andet rum, og så kalder på ham, for at han skal finde mig. Som ved alle de andre øvelser/lege får han en godbid bagefter.

 

Jeg håber, at du kan bruge noget af det. Min hund elsker i hvert fald ovenstående lege/aktiviteter.

 

Mange hilsner

 

Christina

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...