Hop til indhold

Mærkelig måde at irrettesætte sin hund på!


Rams
 Share

Recommended Posts

Jeg så en anden hundeejer irrettesætte sin hund på en meget mærkelig måde, som chokerede mig, til hvalpetræning.

Vi stod og lyttede efter noget, som instruktøren var ved at forklare.

Jeg stod lidt bagved en kvinde og hendes halvstore laborador-blandingshvalp. Og på begge sider af hende stod to andre ejere med deres hunde.

Pludselig rykkede hendes hund til, hen mod en af de andre store hvalpe for at lege. Da hun ikke var forberedt på det, rev hunden hende med over til den anden hund.

Hun rev hunden tilbage og skældte ud. Da hun kom tilbage til 'sin plads', tog hun fat i hundens nakke og trykkede hundens hoved ned mod jorden. Og holdte det der i lidt tid, selvom jeg kunne se hvalpen spjætte med resten af kroppen.

Hun gjorde det helt bevidst som en markering overfor hunden...

 

Det jeg så var et overgreb over for hunden:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan er der også en der gør ved sin store hvalp i vores park. helt konsekvent, hver gang hunden ikke kommer på indkald/leger for vildt/gør el.lign. hun er faktisk ellers meget sød, og hunden er dejlig, men det er meget ubehageligt at se på.

 

Ja, jeg blev også noget forskrækket over at se det...:shock:

Vidste slet ikke helt hvor jeg skulle gøre af mig selv, for jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle reagere på det jeg så.

Link til indlæg
Del på andre sites

så træneren det ikke? så synes jeg faktisk, at det er mærkeligt, at det ikke blev kommenteret. jeg er selv for konfliktsky, og synes egentlig heller ikke at jeg skal blande mig, så længe folk ikke er decideret voldelige el.lign.

 

forresten er cesar millan en klam fætter der kalder sig dog whisperer - eller noget i den stil. han er amerikaner og rigtigt nasty, du kan søge herinde, der har været en del tråde med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

så træneren det ikke? så synes jeg faktisk, at det er mærkeligt, at det ikke blev kommenteret. jeg er selv for konfliktsky, og synes egentlig heller ikke at jeg skal blande mig, så længe folk ikke er decideret voldelige el.lign.

 

forresten er cesar millan en klam fætter der kalder sig dog whisperer - eller noget i den stil. han er amerikaner og rigtigt nasty, du kan søge herinde, der har været en del tråde med ham.

For 3-4 år siden havde jeg sådan en træner.. Vi boede ved siden af en rasteplads og folk satte masser af dyr af..Katte, kaniner og hunde!! EN af hundene blev bundet til træet udenfor vores hus med en seddel på "Jeg kan ikke bo hjemme mere. Pas på mig!!" Lige den hund flyttede ind men havde et seriøst indkaldsproblem..Så jeg startede til træning... Den første gang kom jeg en hel time for tidligt og bare sad dernede..Da så træningen begyndte sagde træneren at jeg skulle slippe min hund løs..Ikke tale om jeg får ALDRIG fat i ham igen..Men det endte selvfølgelig med jeg slap ham, og ganske rigtigt løb han.. Så skreg træneren at jeg skulle løbe efter ham..Ikke tale om, jeg har besluttet ALDRIG at løbe efter en hund.Den kommer vel hvis/når den gider mig :vedikke: Efter 3 kvarter kom han tilbage. Og jeg fik givet ham snoren på mens jeg roste ham..SÅ kom træneren flyvende på det nærmeste og kastede hunden omkuld mens han holdt den nede og råbte og skreg af den..Jeg var totalt paf!! Og gjorden ingenting. SÅ rejste han sig op og sagde nu har han sq lært det! Ok så kunne jeg pludselig bevæge mig og gav ham sådan et los på skinnebenet og jeg skubbede til ham så han væltede og råbte og skreg.. Og så skred jeg med min hund!

Måske Rams træner synes det er ok??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke trænerne rigtigt så hvad der skete..

Den ene var ved at stille en fremsendelses-bane op og den anden var jo som sagt ved at vise og forklare os en øvelse, så jeg tror, at han var lidt koncentreret om dette..

 

De er meget bløde i opdragelsesmetoder ude i klubben (nogle gange synes jeg næsten at de bliver for 'hippie-agtige i opdragelsen), så tror slet ikke at de synes om den metode.

 

Men noget helt andet er, at ham instruktøren, som kunne have set det, mens han var ved at forklare noget, sjældent kan få sig til at irettesætte os hundeejere.

Jeg måtte gøre dette ved en hundeejer til en tidligere træning, da jeg blev træt af, konstant at få en overglad laboradorhvalp i hovedet, imens jeg sad pænt og øvede kontaktøvelser med Dexter, fordi den ikke havde lært indkald. Men det hindrede ikke ejeren i at sætte hunden fri og prøve indkald, hver gang de skulle vente på at det var deres tur til at få hjælp af træneren.

Det er lidt træls at blive forstyrret konstant, af en overkåd lab-hvalp, når ens egen træning går godt. Og til sidst kunne jeg ikke lade være med at sige det til ejeren, når træneren ikke gjorde det. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

forresten er cesar millan en klam fætter der kalder sig dog whisperer - eller noget i den stil. han er amerikaner og rigtigt nasty, du kan søge herinde, der har været en del tråde med ham.

 

Cesar Millan er ikke amerikaner, han er mexikaner og har på en eller anden måde fået skabt sig et TV program, som på ufattelig vis er blevet populært.

 

Kan kun sammenligne det med alle de andre "reality shows" hvor intet faktisk afspejler den virkelige verden. Men det synes som om den form for TV er det enste der sælger lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter 3 kvarter kom han tilbage. Og jeg fik givet ham snoren på mens jeg roste ham..SÅ kom træneren flyvende på det nærmeste og kastede hunden omkuld mens han holdt den nede og råbte og skreg af den..Jeg var totalt paf!! Og gjorden ingenting. SÅ rejste han sig op og sagde nu har han sq lært det!

 

Hvad mon træneren forestillede sig, at hunden havde lært? At fremmede mænd er aggressive og kan finde på helt umotiveret at angribe én? En eller anden burde forklare den træner lidt om forstærkning og timing...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...