Hop til indhold

Puha, det er hårdt at træne


Lonny
 Share

Recommended Posts

Så var vi til træning på den træningsplads hvor jeg bare har haft så svært ved at få Luna til at fokuserer og overhovedet gide at træne:

 

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/19389-manglende-kontakt.html

 

Og hun var bare så meget på :banan:

 

Et par gange trænede vi sågar uden snor, også under et indkald fra dæk, og tøsen var bare så god :mrgreen:

 

Jeg er helt oppe og køre, det var bare så fantastisk en oplevelse at se hende være så meget med, selv under pauserne stod hun i en stor del af tiden og kiggede på mig og bad om mere :5up:

 

Vi lavede også noget frishaping (som har været vores største problem) og Luna endte med at kravle 3 skridt :5up:

 

Fantastisk dag :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor fedt, Lonny :5up:

 

Hvad tror du har gjort forskellen ?

 

Forskellen lå alene i min måde at belønne hende på :-D

 

I stedet for at stikke en godbid i munden på hende og ind i mellem lege med legetøjet, så startede jeg hårdt ud, ingen belønning direkte til munden, kun afstandsbelønning, slikke leverpostej fra en bøtte, søge godbidderne på jorden, kaste bolden op i luften. Da vi så havde trænet i en halv times tid kunne jeg så småt begynde at give et par enkelte godbidder direkte til munden, men de fleste kastede jeg stadig op i luften eller på jorden et stykke væk.

 

Så flertallet af hendes belønning var der fart over, og meget sjældent stak jeg godbidden direkte ned til hendes mund.

 

Hun var simpelthen bare så god, jeg kan slet ikke beskrive den følelse jeg har lige nu :lun:

 

Vi lavede følgende ting og alle med stor succes :mrgreen::

 

  • At gå rundt om en pæl, den har vi hele tiden haft store problemer med fordi Luna syntes øvelsen var dum, men i dag gjorde hun det endda uden snor
  • Vi lærte som sagt at kravle
  • Indkald ind på plads fra dæk
  • Lineføring sammen med de andre hunde, vi gik imod hinanden
  • Lineføring hvor de andre hunde sad på plads, og Luna sad på plads når det var deres tur til at gå forbi os
  • Dæk hvor der var en halv meter i mellem alle hundene, og derefter skulle vi gå væk fra dem og belønne for at de blev liggende

Og så var der garanteret nogle ting jeg har glemt her i min glædesros, men Luna udførte alle øvelserne med stor iver og sikkerhed, hun var bare så fantastisk :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih blev lige smidt af siden 2 gange :damn:

 

 

Men hold nu fast hvor lyder det til at have været en helt fantastisk god dag for jer, Lonny :5up: :-D

 

Det lyder jo - med al den positive lyd jeg kan finde :blink: - som en kanon ualmindelig "alm." lydigheds time for jer - endelig, endelig, fristest man til at udbryde ;-):cool:

 

STORT tillykke med det og NYD det i alle de nuancer der er! :banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih blev lige smidt af siden 2 gange :damn:

 

 

Men hold nu fast hvor lyder det til at have været en helt fantastisk god dag for jer, Lonny :5up: :-D

 

Det lyder jo - med al den positive lyd jeg kan finde :blink: - som en kanon ualmindelig "alm." lydigheds time for jer - endelig, endelig, fristest man til at udbryde ;-):cool:

 

STORT tillykke med det og NYD det i alle de nuancer der er! :banan::banan::banan:

 

Hvordan lykkedes det dig at få min kæmpe succes til at lyde som ingenting... :lol:

 

Men jo, jeg vil nyde det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke, Lonny :banan:

 

Hvor er det bare fedt for jer.

 

Og ja, man er helt euforisk, når det jazz lykkes :mrgreen:

 

Fuldstændig, jeg var totalt smadret bagefter, men også totalt lykkelig :mrgreen:

 

Også fordi at jeg var så tæt på bare at give op og sige, jamen så gider jeg bare ikke træne hvis det skal være så svært... Jeg var virkelig nået til det punkt hvor jeg ikke orkede at kæmpe mere, jeg syntes jeg have prøvet alt uden held, men det her viser jo så bare at jeg forsøgte det forkerte :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad tror du har gjort forskellen ?

 

Jeg kom lige i tanke om én ting til jeg tror gjorde forskellen.

 

I vores frishaping guidede jeg hende de første 2-3 gange, så hun havde en idé om hvad hun skulle. Normalt står jeg jo bare og afventer at hun tilbyder frivillig adfærd, men denne gang sørgede jeg for lige at pege eller bruge target for at vise hende hvad det var jeg gerne ville have hende til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellen lå alene i min måde at belønne hende på :-D

 

I stedet for at stikke en godbid i munden på hende og ind i mellem lege med legetøjet, så startede jeg hårdt ud, ingen belønning direkte til munden, kun afstandsbelønning, slikke leverpostej fra en bøtte, søge godbidderne på jorden, kaste bolden op i luften. Da vi så havde trænet i en halv times tid kunne jeg så småt begynde at give et par enkelte godbidder direkte til munden, men de fleste kastede jeg stadig op i luften eller på jorden et stykke væk.

 

Så flertallet af hendes belønning var der fart over, og meget sjældent stak jeg godbidden direkte ned til hendes mund.

 

Hun var simpelthen bare så god, jeg kan slet ikke beskrive den følelse jeg har lige nu :lun:

 

Vi lavede følgende ting og alle med stor succes :mrgreen::

 

  • At gå rundt om en pæl, den har vi hele tiden haft store problemer med fordi Luna syntes øvelsen var dum, men i dag gjorde hun det endda uden snor
  • Vi lærte som sagt at kravle
  • Indkald ind på plads fra dæk
  • Lineføring sammen med de andre hunde, vi gik imod hinanden
  • Lineføring hvor de andre hunde sad på plads, og Luna sad på plads når det var deres tur til at gå forbi os
  • Dæk hvor der var en halv meter i mellem alle hundene, og derefter skulle vi gå væk fra dem og belønne for at de blev liggende

Og så var der garanteret nogle ting jeg har glemt her i min glædesros, men Luna udførte alle øvelserne med stor iver og sikkerhed, hun var bare så fantastisk :hjerte:

Det er bare det bedste af det hele :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...