Hop til indhold

D-Vitamin til hunde?


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Kan man give hunde D-vitamin som tilskud til en hund der bliver lidt vinterdepri? :vedikke:

 

 

Hvis ja, kan jeg bare købe det i håndkøb og så følge brugsanvisningen? Eller skal jeg gennem Dr. Dyr?

 

 

Hvis nej, hvordan mindsker jeg så hendes vinterdepri?

Link til indlæg
Del på andre sites

Narh... Hvis du har mistanke om at din hund får for lidt D-vitamin, så er det snarere en kostomlægning, der skal til..

 

--Hvad mener du med "vinterdepri"?

 

Kunne det tænkes, at det er din egen sindsstemning, der smitter af på hende?

 

Om vinteren har vi måske mindre lyst til at gå lange ture og nyde omgivelserne, --måske er der ikke lige så mange hundevenner på turene?

 

Så er det måske et nyt legeprogram du skal have lavet til turene i stedet.

 

 

"Kostomlægning" kunne bestå i at erstatte noget af hendes foder med en hel eller en halv sild om dagen... MASSER af D-vitaminer på en naturlig måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Narh... Hvis du har mistanke om at din hund får for lidt D-vitamin, så er det snarere en kostomlægning, der skal til..

 

--Hvad mener du med "vinterdepri"?

 

Kunne det tænkes, at det er din egen sindsstemning, der smitter af på hende?

 

Om vinteren har vi måske mindre lyst til at gå lange ture og nyde omgivelserne, --måske er der ikke lige så mange hundevenner på turene?

 

Så er det måske et nyt legeprogram du skal have lavet til turene i stedet.

 

 

"Kostomlægning" kunne bestå i at erstatte noget af hendes foder med en hel eller en halv sild om dagen... MASSER af D-vitaminer på en naturlig måde.

 

 

 

Det er helt tydeligt at hun mangler solen, så derfor tænker jeg, om jeg ikke kunne give hende D-vitaminer, som måske kan tage noget af tristheden...

 

 

Ture er hun i det hele taget ikke meget for. Hun giiiiider ikke... Lige meget hvad... Hun er jo også ved at være en ældre madamme, så det styre hun STORT SET selv...

 

De sild du nævner, må det godt være marinerede sild? Det er da i hvert flad både billigt og en nem måde, at give hende det på...

 

Hvis hun får en side sild om dagen, skal jeg så stoppe med fiskeolien??

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en hund har jo ikke sådan en hud som os andre, der kan omdanne solens stråler til D-vitamin:shock:.. Hunde er helt afhængige af kostens indhold af D-vitamin.

 

Men der burde ikke være noget stort problem, da hunde jo gerne spiser mere kød end os andre. Et godt fuldfoder burde osse indeholde nok af vitaminer..

Jeg bruger selv at give Silke en sildefilet daglig: Jeg køber de frosne sild til 15-20 kr for 4-5 stykker. Dem tør jeg og deler i fileter og steger.

Og så fryser jeg dem ned igen. Så har Silke ekstra D-vitamin til 8-10 dage.

 

Eller jeg køber billig frossen laks på tilbud og saver den i skiver. Så tøer/koger jeg en skive hver anden dag i mikroovnen og blander halvdelen i hendes mad.

 

Marinerede sild?? :shock:...... Det...kommer jo nok an på, hvad de er marineret i... Man kan selvfølgelig skylle dem først.. :mrgreen:

 

Men tror du, at det bliver billigere? De små bidder, jeg ser for mit indre blik rækker ikke ret langt:shock:.. Men jeg spiser osse mest carry-sild... Og dem har jeg altså aldrig serveret for Silke...:lol: Det er da en stor hund, du har?

 

Der er ingen D-vitaminer i fiskeolien, så den kan du sagtens blive ved med at give. De gode fedtsyrer kan hun ikke få for meget af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan også være at hun måske fryser, og derfor ikke synes det er så fedt at være udenfor efterhånden som det bliver køligere i vejret :vedikke:

 

Hun er jo en ældre dame, og sikkert meget kortpelset (det har de GD jeg har mødt været), så hun bliver jo hurtigere kold.

 

Så måske et godt dækken til de kolde dage???

 

 

Og så måske et tilskud til led og krop??? Noget med Glucosamin i?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en hund har jo ikke sådan en hud som os andre, der kan omdanne solens stråler til D-vitamin:shock:.. Hunde er helt afhængige af kostens indhold af D-vitamin.

 

Men der burde ikke være noget stort problem, da hunde jo gerne spiser mere kød end os andre. Et godt fuldfoder burde osse indeholde nok af vitaminer..

Jeg bruger selv at give Silke en sildefilet daglig: Jeg køber de frosne sild til 15-20 kr for 4-5 stykker. Dem tør jeg og deler i fileter og steger.

Og så fryser jeg dem ned igen. Så har Silke ekstra D-vitamin til 8-10 dage.

 

Eller jeg køber billig frossen laks på tilbud og saver den i skiver. Så tøer/koger jeg en skive hver anden dag i mikroovnen og blander halvdelen i hendes mad.

 

Marinerede sild?? :shock:...... Det...kommer jo nok an på, hvad de er marineret i... Man kan selvfølgelig skylle dem først.. :mrgreen:

 

Men tror du, at det bliver billigere? De små bidder, jeg ser for mit indre blik rækker ikke ret langt:shock:.. Men jeg spiser osse mest carry-sild... Og dem har jeg altså aldrig serveret for Silke...:lol: Det er da en stor hund, du har?

 

Der er ingen D-vitaminer i fiskeolien, så den kan du sagtens blive ved med at give. De gode fedtsyrer kan hun ikke få for meget af.

 

 

 

 

:oops: troede jeg de gjorde :oops:

 

 

Det kan også være at hun måske fryser, og derfor ikke synes det er så fedt at være udenfor efterhånden som det bliver køligere i vejret :vedikke:

 

Hun er jo en ældre dame, og sikkert meget kortpelset (det har de GD jeg har mødt været), så hun bliver jo hurtigere kold.

 

Så måske et godt dækken til de kolde dage???

 

 

Og så måske et tilskud til led og krop??? Noget med Glucosamin i?!

 

 

 

Er ved at få syet et dækken til hende, af en super sød HF'er... :lun:

 

 

Glucosamin, hvor kan de købes og i hvilket prisleje?

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops: troede jeg de gjorde :oops:

 

 

 

 

 

 

Er ved at få syet et dækken til hende, af en super sød HF'er... :lun:

 

 

Glucosamin, hvor kan de købes og i hvilket prisleje?

 

Det findes i nogle forskellige tilskud - kig evt. i den her tråd:

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/19380-liste-over-foder-og-tilskud-til-hunde-med-led-hd-og-gigtproblemer.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Glucosamin-tilskud gives gerne som kosttilskud til hunde med led-problemer, så tror da ikke at det vil hjælpe på hendes "vinterdepression":vedikke:. Men et kosttilskud kan vel aldrig skade. Prisen på glucosamin tilskud varierer meget afhængig af, hvor og i hvilken form man køber det.

 

Men jeg ved, hvad vil hjælpe på vinterhumøret:slem: En lille ferie hos veninden Hayly:5up:

 

Tror desværre heller ikke, at du får noget ud af at give hende D-vitamin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glucosamin-tilskud gives gerne som kosttilskud til hunde med led-problemer, så tror da ikke at det vil hjælpe på hendes "vinterdepression":vedikke:. Men et kosttilskud kan vel aldrig skade. Prisen på glucosamin tilskud varierer meget afhængig af, hvor og i hvilken form man køber det.

 

Men jeg ved, hvad vil hjælpe på vinterhumøret:slem: En lille ferie hos veninden Hayly:5up:

 

Tror desværre heller ikke, at du får noget ud af at give hende D-vitamin.

 

 

Tror i vil blive RIGTIGT trætte af at have mig og Nala boende fra midt i november til april :slem::blink:

 

Men så kunne vi jo kører TOTAL chikane på lorte-genbo :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror i vil blive RIGTIGT trætte af at have mig og Nala boende fra midt i november til april :slem::blink:

 

Men så kunne vi jo kører TOTAL chikane på lorte-genbo :banan:

 

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........så skal vi nok få has på ham idioten:lol:. Kunne være total grineren at lufte hunde på hans grund, når han ikke er hjemme:5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops: troede jeg de gjorde :oops:

 

 

 

 

 

 

Er ved at få syet et dækken til hende, af en super sød HF'er... :lun:

 

 

Glucosamin, hvor kan de købes og i hvilket prisleje?

 

 

Jeg køber glucosamin her:

Glucosamine & MSM - vital-horse.com

 

Det er godtnok til heste, men det er kemisk rent, så det er ok til hunde også.

 

En hund på 50 kilo skal have glucosaminsulfat for ca 50 øre om dagen.. :shock:

Hvis altså man køber et kilo til 499 kr. Så har man nok til flere år..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...