Hop til indhold

Jeg er stolt


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Selvom at det jo egentlig nok er en selvfølge for racen, men når man tænker på, hvor svær tøsen er at få i gang, så er jeg stolt og glad :-D

 

Luna og jeg var ude og gå her til morgen. Turen skulle egentlig i skoven og gå på de få bakker, der er. Men vi hørte en masse skyderi, så jeg gætter på, at der er jagt derovre. Nå, hvad skal vi så:hmm:

 

Jow vi går over marken, bag hospitalet og over det høje græs på den anden side af hospitalet (hun skal løfte bagbenene lidt mere i halvhøjt græs = god træning af muskler)..

 

Da vi er nået et godt stykke, tænker jeg at vi da skal prøve et feltsøg. Jeg har ikke fået lavet vores lege/træningstaske endnu, så det blev mine nøgler med nøglesnor. Bare et let sted, så jeg også selv kunne finde dem:mrgreen: Hun søgte og fandt og apporterede mens jeg jublede og hun fik så guf, da hun kom retur. Det gjorde vi en 2-3 gange, så gemte jeg både nøgler og halsbånd (hun havde været i søen, så jeg havde halsbåndet i hånden) i hver sin side. Der måtte hun lige tilskyndes lidt med halsbåndet, men hentede det, og rendte ud efter nøglerne bagefter:-D

 

Vi prøvede igen på lidt kortere græs og der hentede hun uden tøven begge dele igen:banan:

 

Så gik vi videre og nåede til græsplænerne bag blokken og hun var lidt tændt kunne jeg se, så vi lavede et par apporter, med mine nøgler.. Vil tro det blev til en 7-8 stykker i alt (de sidste fra dæk, da det også skulle være god træning for bagparten):banan::banan:

 

Jeg er SÅ glad.. det er mange apporter på EN gang af min lille stjerne:lun:

 

Så den der taske skal vist pakkes nu:engel: Og så oss guffer og klikker, tror jeg da vist nok lige:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det var en fed fornemmelse:-D Og man har bare lyst til at blive ved og ved og ved:oops::lol::lol:

 

Mors stjernehund:lun:

 

Lige nu ligger hun og putter i sofaen ved siden af mig.. Ikke sin egen 3-personers, næh i min 2 personers.. Ikke meget plads, men famer hygge:lun:

 

så tøsen er også glad :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dejligt!:banan:

 

Der er ikke noget som at stille sin hund en opgave, som den kan finde ud af og tilmed synes er sjov. Din stolthed smitter også af på Luna. Det er en fed følelse.;-)

 

Nej, det er altså bare helt vildt så glad man bliver i maven, og den der overvældende følelse af "du og jeg" er bare fantastisk :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dejligt!:banan:

 

Der er ikke noget som at stille sin hund en opgave, som den kan finde ud af og tilmed synes er sjov. Din stolthed smitter også af på Luna. Det er en fed følelse.;-)

 

Tak, ja det er sågu:-D Kan ikke vente til næste gang:-D (som vel hellere må vente til i morgen?)

 

Nej, det er altså bare helt vildt så glad man bliver i maven, og den der overvældende følelse af "du og jeg" er bare fantastisk :lun:

 

Ja:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op det er flot. :klap: Og så især med nøgler, for det er ellers ikke lige hittet hos ret mange hunde.

 

Jeg er også rigtig imponeret :klap:

 

Tak skal I ha:-D

 

Jeg har sådan en nøglesnor i, og det er den hun tager fat i:-D Hun er så lidt fjollet, for under apportøvelserne, der skal de jo så ruskes, så hun render og slår sig selv i hovedet med nøglerne:mrgreen:

 

Det skal nok lige siges, Luna næsten altid bærer nøglerne op af trapperne:-D Og bilnøglen (den er også i en nøglesnor) bærer hun hjem, når vi har haft lånt min fars bil. Så hun er vant til at have nøglesnoren i munden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Ih se, nu får jeg helt lyst til en retriever :lol:

 

Jeg synes stadig, hun er dygtig, selvom det er det, hun er "lavet til". Og du er, for det har også krævet en indsats af dig at forklare hende, hvad du gerne vil have :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih se, nu får jeg helt lyst til en retriever :lol:

 

Jeg synes stadig, hun er dygtig, selvom det er det, hun er "lavet til". Og du er, for det har også krævet en indsats af dig at forklare hende, hvad du gerne vil have :-D

 

En retriever er også en dejlig hund (som så mange andre racer):lun:

 

Det her med at bære ting, har jeg jo så været så heldig, at hun selv har tilbudt. Jeg har "bare" lært hende kommandoen "Hold fast". Og hun kan sagtens bære jordbær, flødeboller, mad fra McD og Burger King, bacon-, kyllinge- og skinketern etc hjem fra centret (ca 15 minutter) uden problemer.

 

Men apportering.. Nej det har aldrig sagt hende noget.. Men nu ved jeg hun kan, og så er det bare med at lege det ind:-D Og så skal vores gåture være bare det.. leg og gåture.. ikke noget med at vi har et mål om at skulle i centret eller sådan.. Det tror jeg også vil gøre meget..

 

I dag blev turen lavet om undervejs, da jeg ikke synes vi skulle rende rundt ovre i skoven mellem kuglerne:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt hun kan og ikke mindst gider ;-)

 

Eneste der lige slår mig er det med dæk og så fremad, er det ok for hendes "dårlige" ben ?

 

Ja det er sgu så:-D

 

Det er Lea, der har sagt, at vi skulle gøre det sådan, for at få hende til at bruge bagparten, men jeg gør det med måde, så det kun er et par enkelte gange. Resten bliver fra sit..

 

Vi "kom lige til" at gøre det igen nu her, da vi var ovre efter salat til søndag... Altså kun 3 gange, hvoraf den ene af gangene knaldapporterede hund og fik nøglerne i hovedet, da jeg kastede dem:lol::lol: Fjols:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Ja det er sgu så:-D

 

Det er Lea, der har sagt, at vi skulle gøre det sådan, for at få hende til at bruge bagparten, men jeg gør det med måde, så det kun er et par enkelte gange. Resten bliver fra sit..

 

Vi "kom lige til" at gøre det igen nu her, da vi var ovre efter salat til søndag... Altså kun 3 gange, hvoraf den ene af gangene knaldapporterede hund og fik nøglerne i hovedet, da jeg kastede dem:lol::lol: Fjols:mrgreen:

 

Oki, der er nok forskel så :-)

 

For fie må helst ikke fra hverken sit eller dæk på grund af de vrid der kommer og belastningen

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki, der er nok forskel så :-)

 

For fie må helst ikke fra hverken sit eller dæk på grund af de vrid der kommer og belastningen

 

Ah ja, men se, det virker jo også mere logisk i mine øjne:-) Så vi holder det i den lave ende, ihvertfald i starten.. Så må vi se, hvad Lea siger, når vi kommer næste gang og har billederne med (hvis jeg kan finde en usb nøgle altså:lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været ude og lege her til morgen:-D

 

Først over på marken og lave et feltsøg med 3 genstande (en dummy, et fleecetov og hendes yndlingspivedyr)

 

Så lavede jeg en 3-4 apporter med en god let dummy (i højt krat) og et par stykker med pivedyret og så gik vi videre:-D

 

Lige over og dyppes i søen ved hospitalet og så igennem noget krat, hvor vi legede lidt med fleecetovet, først lidt apport og så lidt trækkeleg, hvor hun vandt og lavede æresrunder:mrgreen: Og fangeleg:lol:

 

Gik lidt videre, lavede lidt sit-dæk øvelser og sårn og så lidt løb efter pivedyr et par gange igen.

 

Og til sidst lavede jeg 2 apporter med den lette dummy igen. Skulle have droppet den sidste, for der var hun ude på numre.. Var ved at lægge sig ned (som hun normalt gør), men fik hende til at blive stående. Kunne ikke lokke hende til mig med guffer, lys stemme, hoppen eller venden rundt.. Løb lidt og satte så fart på, væk fra hende.. SÅ kom hun løbende, afleverede og fik guffer:-D

 

Alt dette var over en tur på 45 minutter, så ikke bare sådan oveni hinanden på en gang:-D

 

Men en dejlig start på morgenen:-D I eftermiddag skal vi ud til min mor og hente en usb-nøgle og en samlemuffe, så jeg kan se tv i soveværelset igen (mit kabel er ikke langt nok efter jeg har flyttet rundt derinde:mrgreen:) og så regner jeg med at vi går omkring stranden hjemad:-D

 

Så har vi vist også samvittigheden i orden i morgen, hvor hun mere eller mindre bare er med som pynt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...