Hop til indhold

VIP karma, til de bærende medlemmer?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg prøvet at læse denne tråd igennem to gange, og jeg forstår slet ikke hvad den handler om :oops:.

 

Er der nogle der kan forklare mig det :-D

 

Jeg tror bare, du ikke skal bekymre dig så :cool:

 

... Jeg tror måske det handler om, at vi er nogen der får alt for meget karma uden nogensinde at skrive noget klogt om hunde - og det er der nogen der synes er misvisende ... når nu det er et hunde-forum og alt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 123
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

personligt mener jeg bare at hvis man kan gå højt op i takker og karma, så har man vist for meget at gå op i, men hvis nogen skal have vip-karma, eller mega-bling karma eller multi-ultra-diamant-champion karma, så for min skyld ingen alarm.

 

Personligt er jeg fløjtende ligeglad.

 

Jeg takker dem jeg vil og karmaer, dem jeg vil, om det er seriøst indlæg, sjovt indlæg eller sarkastisk indlæg, gør mindre. Den slags magter jeg ikke lige at holde styr på.

 

Jeg elsker det her indlæg! :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver sjældent karma og når jeg gør er det fordi jeg synes her er et indlæg som giver noget (viden) enten generelt eller til mig.

 

Ind imellem har jeg fået karma med en lille besked fra giveren om at vedkommende håber på en returnering. Sådan fungerer det ikke hos mig.

 

Tak bruger jeg oftest som en tilkendegivelse af at jeg er enig, men en "enig" knap var nok mere reel i den henseende.

 

Jeg savner også en "enig" knap, som dig bruger jeg "Tak" knappen, men man kan jo sagtens have lyst til at sige "Tak" til én man ikke er enig med.

 

Alt det der med karma ( eller hvad det nu hedder) gidder jeg slet ikke sætte mig ind i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Nu har jeg prøvet at læse denne tråd igennem to gange, og jeg forstår slet ikke hvad den handler om :oops:.

 

Er der nogle der kan forklare mig det :-D

 

 

Jeg tror det handler om at nogen ikke kan se hvorfor andre ikke får det samme som nogen får. Og så er der nogen der mener at den måde nogen får noget på ikke stemmer overens med det son andre mener at de skulle have, således at nogen kunne få det som andre mener nogen skulle have :mrgreen:

Der er også de der mener at nogen bruger noget til at fremhæve andre således at nogen ikke bliver lige så bemærket som andre kunne blive hvis de fik samme opmærksomhed som nogen.

Eller nowet.:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt lide at få karma for et indlæg som jeg selv synes er godt, og jeg har brugt tid på at tænke over og formulere (og elsker folks små beskeder som følger med og begrunder givet karma). Det er også den slags indlæg jeg giver andre karma for.

Tak bruger jeg for indlæg jeg er enige med, eller indlæg som er sjove, eller som giver mig noget brugbart, men ikke helt nok til karma. Sådan cirka :blink:

Har ikke lyst til at skrive offentligt om hvem jeg giver karma, det synes jeg slet ikke er meningen med den knap :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det handler om at nogen ikke kan se hvorfor andre ikke får det samme som nogen får. Og så er der nogen der mener at den måde nogen får noget på ikke stemmer overens med det son andre mener at de skulle have, således at nogen kunne få det som andre mener nogen skulle have :mrgreen:

Der er også de der mener at nogen bruger noget til at fremhæve andre således at nogen ikke bliver lige så bemærket som andre kunne blive hvis de fik samme opmærksomhed som nogen.

Eller nowet.:damn:

 

 

Mon det hjælper at drikke lidt alkohol........ altså på forståelsen af dette indlæg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bare, du ikke skal bekymre dig så :cool:

 

... Jeg tror måske det handler om, at vi er nogen der får alt for meget karma uden nogensinde at skrive noget klogt om hunde - og det er der nogen der synes er misvisende ... når nu det er et hunde-forum og alt ...

 

Når for pokker da :cool:.

 

Tak fordi du lige oversatte tråden til dansk for mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det handler om at nogen ikke kan se hvorfor andre ikke får det samme som nogen får. Og så er der nogen der mener at den måde nogen får noget på ikke stemmer overens med det son andre mener at de skulle have, således at nogen kunne få det som andre mener nogen skulle have :mrgreen:

Der er også de der mener at nogen bruger noget til at fremhæve andre således at nogen ikke bliver lige så bemærket som andre kunne blive hvis de fik samme opmærksomhed som nogen.

Eller nowet.:damn:

 

Hahaha det var meget forvirrende skrevet :klap:.

Men jeg forstod pointen, mange tak for svaret :5up::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Mon det hjælper at drikke lidt alkohol........ altså på forståelsen af dette indlæg :mrgreen:

 

Ja et solidt indtag af alkoholiske drikke, vil nok styrke forståelsen for jeg fatter ikke en bjælde af hvad jeg selv skrev men jeg har så heller ikke drukket noget som helst.

 

Fik en 4-5 flasker til min føsdag og jeg aner ikke hvor jeg skal stille skidtet. Er nu indehaver af en flaske Rød Ålborg og aner ikke hvad jeg skal med den.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja et solidt indtag af alkoholiske drikke, vil nok styrke forståelsen for jeg fatter ikke en bjælde af hvad jeg selv skrev men jeg har så heller ikke drukket noget som helst.

 

Fik en 4-5 flasker til min føsdag og jeg aner ikke hvor jeg skal stille skidtet. Er nu indehaver af en flaske Rød Ålborg og aner ikke hvad jeg skal med den.:vedikke:

 

HF - Julefrokost :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja et solidt indtag af alkoholiske drikke, vil nok styrke forståelsen for jeg fatter ikke en bjælde af hvad jeg selv skrev men jeg har så heller ikke drukket noget som helst.

 

Fik en 4-5 flasker til min føsdag og jeg aner ikke hvor jeg skal stille skidtet. Er nu indehaver af en flaske Rød Ålborg og aner ikke hvad jeg skal med den.:vedikke:

 

Kan du ikke få dem byttet til hvidvin :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

personligt mener jeg bare at hvis man kan gå højt op i takker og karma, så har man vist for meget at gå op i, men hvis nogen skal have vip-karma, eller mega-bling karma eller multi-ultra-diamant-champion karma, så for min skyld ingen alarm.

 

Personligt er jeg fløjtende ligeglad.

 

Jeg takker dem jeg vil og karmaer, dem jeg vil, om det er seriøst indlæg, sjovt indlæg eller sarkastisk indlæg, gør mindre. Den slags magter jeg ikke lige at holde styr på.

 

ENIG :5up:

 

Jeg tror det handler om at nogen ikke kan se hvorfor andre ikke får det samme som nogen får. Og så er der nogen der mener at den måde nogen får noget på ikke stemmer overens med det son andre mener at de skulle have, således at nogen kunne få det som andre mener nogen skulle have :mrgreen:

Der er også de der mener at nogen bruger noget til at fremhæve andre således at nogen ikke bliver lige så bemærket som andre kunne blive hvis de fik samme opmærksomhed som nogen.

Eller nowet.:damn:

 

Øh... troede jeg havde styr på denne tråd men nu er jeg da helt tabt :damn:

 

Flere i denne tråd har fået karma af mig men det er nu mere fordi jeg fik et godt grin :banan:

 

Jeg gids ikke holde styr på hvem jeg gir karma og hvorfor, det kommer spontant og fordi jeg føler at dette kan være en måde at vise min enighed, medfølelse, glæde osv osv...

Om jeg får nowet retur kan da være ligemeget, min sjoveste karmagivning var da Tonks fik den sidste i samlingen til at opnå en vis mængde. den gav da både glæde og smil... så PYT med om det er vip, pip eller hva det kan kaldes Karma...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må være meget klog, for jeg forstår godt hvad Ascha mener med denne tråd :mrgreen: Hvis man som ny bruger kommer ind på HF så vil det vel for nogle være nærliggende at formode at dem med meget karma er dem som ved en masse om hunde? At de får karma for at sige noget klogt? Og derfor er dem som man skal lægge særligt mærke til i forhold til brugbare svar :genert: No offense, men det hænder jo at folk kommer til at svare på et spørgsmål uden at vide en rygende hatfis om hvad de taler om, så derfor kan karma være en nærliggende parameter at dømme ud fra. Den er bare ikke helt brugbar herinde og inden nogle nu begynder at skræppe op med "jamen hvad med dig selv" ja så kan I f.eks. sammenligne mig og Ninjamor... Der er vist ingen tvivl om hvem af os der er mest hundekyndige :cool: og alligevel er det mig der har mest karma :vedikke: Jeg er glad for den karma jeg har fået, det skal på ingen måde forstås anderledes (og noget af den er også for gode råd :cool::mrgreen:) jeg synes bare som Ascha at "karmaprincippet" (hvis der er et) er gået lidt fløjten :genert:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke min opfattelse at karma kun bliver givet i alt og intet tråden. Jeg kan se at de sidste 30 gange jeg har fået karma, har kun 4 af dem været for indlæg i alt og intet, og en af dem var et held og lykke til min hund :-)

 

Jeg giver det for virkelig sjove, kloge, sørgelige, venlige, spændende indlæg (og jeg kunne blive ved).

 

Synes MANGE mennesker gør HF til et dejligt sted at være, tror ikke jeg kunne indsnævre mig til 3 på en måned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er nogen der har forstået dette indlæg præcis som jeg frygtede at det kunne opfattes,.... faktisk er det kun Aslan der forholder sig til det jeg har skrevet.

 

intet tidspunkt spørger jeg hvordan folk bruger funktionerne (for det har vi været igennem rigtig mange gange) men stiller et forslag til hvordan karmaen måske kunne bruges så der kom lidt mere gang i trådene der omhandler hunde.

 

Personligt er jeg ved at være træt af der kommer tråde der stiller et eller flere spørgsmål, og så kommer der måske 2 ind og svarer ved at smide et link ind, hvor spørgeren så selv kan læse. Det bliver der da ikke meget diskussion ud af,... det er der da ikke nogen der lærer noget nyt af osv.

 

Jeg kan så bare konkludere at der enten ikke er nogen der synes det er et problem at den almene debat er gået i stå (og at karmaen viser mere om hvor gode folk er til at fyre en vittighed af der foregår under bæltestedet) eller at de ikke selv har forslag til hvordan man kan ændre på det. :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er nogen der har forstået dette indlæg præcis som jeg frygtede at det kunne opfattes,.... faktisk er det kun Aslan der forholder sig til det jeg har skrevet.

 

intet tidspunkt spørger jeg hvordan folk bruger funktionerne (for det har vi været igennem rigtig mange gange) men stiller et forslag til hvordan karmaen måske kunne bruges så der kom lidt mere gang i trådene der omhandler hunde.

 

Personligt er jeg ved at være træt af der kommer tråde der stiller et eller flere spørgsmål, og så kommer der måske 2 ind og svarer ved at smide et link ind, hvor spørgeren så selv kan læse. Det bliver der da ikke meget diskussion ud af,... det er der da ikke nogen der lærer noget nyt af osv.

 

Jeg kan så bare konkludere at der enten ikke er nogen der synes det er et problem at den almene debat er gået i stå (og at karmaen viser mere om hvor gode folk er til at fyre en vittighed af der foregår under bæltestedet) eller at de ikke selv har forslag til hvordan man kan ændre på det. :vedikke:

 

 

Du skrev noget om dine tanker om hvad folk gav karma for, synes bare jeg ville skrive, at det ikke er sådan for mit vedkommende.

 

Synes nu ikke den almene debat er gået i stå?! Der har da lige været laaaange debatter om både hanhunde sex træning, hunhunde og parring, avl generelt. Synes også der er mange tråde der stadig kører om foder, træning, sygdomme, billeder etc etc :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg tror der er nogen der har forstået dette indlæg præcis som jeg frygtede at det kunne opfattes,.... faktisk er det kun Aslan der forholder sig til det jeg har skrevet.

 

intet tidspunkt spørger jeg hvordan folk bruger funktionerne (for det har vi været igennem rigtig mange gange) men stiller et forslag til hvordan karmaen måske kunne bruges så der kom lidt mere gang i trådene der omhandler hunde.

 

Personligt er jeg ved at være træt af der kommer tråde der stiller et eller flere spørgsmål, og så kommer der måske 2 ind og svarer ved at smide et link ind, hvor spørgeren så selv kan læse. Det bliver der da ikke meget diskussion ud af,... det er der da ikke nogen der lærer noget nyt af osv.

 

Jeg kan så bare konkludere at der enten ikke er nogen der synes det er et problem at den almene debat er gået i stå (og at karmaen viser mere om hvor gode folk er til at fyre en vittighed af der foregår under bæltestedet) eller at de ikke selv har forslag til hvordan man kan ændre på det. :vedikke:

 

Hvad får dig til at konkludere, at der gives karma for vittigheder under bæltestedet..har du selv fået karma for sådanne ting eller giver du selv karma for det?

 

Jeg stillende et spørgsmål til dit indlæg på 1. side...for ville egentlig gerne forstå, hvordan det er din mening at finde ud af, hvordan din VIP karma skal uddeles, men du svarede ikke.... spørgsmålet var seriøst nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes MANGE mennesker gør HF til et dejligt sted at være, tror ikke jeg kunne indsnævre mig til 3 på en måned.

Det var faktisk heller ikke der jeg ville hen. Jeg forestillede mig bare at hver især, lige en gang om måneden ca., gav sig tid til at tænke over hvilke medlemmer de var stødt på, der havde været deltagende i ting der omhandlede hunde (og ikke nødvendigvis kun de kloge),.. men på den måde har gjort noget for at HF bliver ved med at være et hundeforum.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt er jeg ved at være træt af der kommer tråde der stiller et eller flere spørgsmål, og så kommer der måske 2 ind og svarer ved at smide et link ind, hvor spørgeren så selv kan læse. Det bliver der da ikke meget diskussion ud af,... det er der da ikke nogen der lærer noget nyt af osv.

 

 

 

Jeg kan sagtens følge dig. Men nu er der f. eks kommet en ny bruger med alene hjemmeproblemer.

Hvem er bedre til at rådgive end dem der har stået/står i det?

 

Og hvordan vil du diskutere sådan et følsomt emne?

 

 

 

 

Nu kommer der nogen ind som lige har købt hvalp og siger

"Hej vi har kæbt hvalp, er der noget vi skal vide"

(ja ja den er lidt lav, men følge mig venligst)

 

Og det er jo super fedt at de kommer herinde, men det bedste for dem, hvis du spørger mig, er at læse hvalpe bog, og så kommer med spørgsmål.

 

 

Mange af tingene har vi diskuteret mange gange, og er det noget man brænder for, så skriver man også igen og igen, men jeg brænder bare ikke sådan for alverdens ting, og ej heller har alverdens viden at dele ud af.

 

 

Jeg er vel sådan løvn tør for debatter :vedikke:

Eller også har HF bare opdraget mig godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skrev noget om dine tanker om hvad folk gav karma for, synes bare jeg ville skrive, at det ikke er sådan for mit vedkommende.

Ikke i mit startindlæg. Jeg forsøgte at sætte mig ind i hvad en ny bruger tænkte at mængden af karma var udtryk for.

 

Synes nu ikke den almene debat er gået i stå?! Der har da lige været laaaange debatter om både hanhunde sex træning, hunhunde og parring, avl generelt. Synes også der er mange tråde der stadig kører om foder, træning, sygdomme, billeder etc etc :vedikke:

Tjah, det kan også bare være fordi jeg har været herinde for længe. :vedikke:

 

Hvad får dig til at konkludere, at der gives karma for vittigheder under bæltestedet..har du selv fået karma for sådanne ting eller giver du selv karma for det?

Jeg har fået en del karma for ting der ikke har med hunde at gøre ihvertfald. Men det er ikke, at jeg ikke synes der skal være plads til at give karma for noget man er ved at falde ned af stolen af grin af, det må bare ikke fylde for meget,... præcis som jeg synes med udenomssnak.

 

Jeg stillende et spørgsmål til dit indlæg på 1. side...for ville egentlig gerne forstå, hvordan det er din mening at finde ud af, hvordan din VIP karma skal uddeles, men du svarede ikke.... spørgsmålet var seriøst nok.

Jeg opfattede det ikke som et spørgsmål, men det er vel også besvaret nu efterhånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg tror der er nogen der har forstået dette indlæg præcis som jeg frygtede at det kunne opfattes,.... faktisk er det kun Aslan der forholder sig til det jeg har skrevet.

 

intet tidspunkt spørger jeg hvordan folk bruger funktionerne (for det har vi været igennem rigtig mange gange) men stiller et forslag til hvordan karmaen måske kunne bruges så der kom lidt mere gang i trådene der omhandler hunde.

 

Personligt er jeg ved at være træt af der kommer tråde der stiller et eller flere spørgsmål, og så kommer der måske 2 ind og svarer ved at smide et link ind, hvor spørgeren så selv kan læse. Det bliver der da ikke meget diskussion ud af,... det er der da ikke nogen der lærer noget nyt af osv.

 

Jeg kan så bare konkludere at der enten ikke er nogen der synes det er et problem at den almene debat er gået i stå (og at karmaen viser mere om hvor gode folk er til at fyre en vittighed af der foregår under bæltestedet) eller at de ikke selv har forslag til hvordan man kan ændre på det. :vedikke:

 

Jeg har forstået pointen og ville nok også selv som begynder se på alle de tal der står ved indlæg, karma, tak mv. og vurdere et eller andet ud fra dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens følge dig. Men nu er der f. eks kommet en ny bruger med alene hjemmeproblemer.

Hvem er bedre til at rådgive end dem der har stået/står i det?

 

Og hvordan vil du diskutere sådan et følsomt emne?

Har ikke en formel, for det kommer jo an på de ting der bliver skrevet i tråden, hvis det altså ikke lige kun bevares med et link.

 

Nu kommer der nogen ind som lige har købt hvalp og siger

"Hej vi har kæbt hvalp, er der noget vi skal vide"

(ja ja den er lidt lav, men følge mig venligst)

 

Og det er jo super fedt at de kommer herinde, men det bedste for dem, hvis du spørger mig, er at læse hvalpe bog, og så kommer med spørgsmål.

Jamen vi er helt enige.

 

Mange af tingene har vi diskuteret mange gange, og er det noget man brænder for, så skriver man også igen og igen, men jeg brænder bare ikke sådan for alverdens ting, og ej heller har alverdens viden at dele ud af.

Det kender jeg også godt selv, at man kan være ved at brække sig over gentagelserne, men for et halvt år siden kunne man da mærke at folk fik nye idèer engang imellem, som man så kunne have en mening til,... det synes jeg ikke jeg oplever mere. Folk får korte discount svar og tråden dør ofte uden ret megen dialog og efter ganske få indlæg,... eller nu skal jeg jo vare mig for at konkludere noget,.... sådan oplever jeg det.

 

Nu får jeg sikkert også på puklen for denne her, men jeg synes faktisk at det er lidt synd for Admin.

 

Jeg er vel sådan løvn tør for debatter :vedikke:

Eller også har HF bare opdraget mig godt :5up:

Ja, det kan være HF drukner i sin egen succes. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...